Географічна вікторина "Північна Америка"

Про матеріал

Географічна вікторина проходить між трьома командами 7-го класу. Мета: узагальнити і систематизувати знання по темі “Північна Америка”, підтримати інтерес до учбової діяльності; розвивати творчі та організаторські навики учнів; формувати в учнів позитивного ставлення до предмету, уміння працювати в команді, поважати чужу думку.

Тип уроку: розширення та поглиблення знань

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Географічна вікторина

Для учнів 7-их класів

на тему: «Північна Америка»

 

 

 

 

 

 

Виконала

вчитель географії

сш 301 імені Ярослава Мудрого

Задоя Анна

 

 

 


Тема: Північна Америка

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання по темі “Північна Америка”, підтримати інтерес до учбової діяльності; розвивати творчі та організаторські навики учнів; формувати в учнів позитивного ставлення до предмету, уміння працювати в команді, поважати чужу думку.

 

Тип уроку: розширення та поглиблення знань

 

Методи та методичні прийоми: словесні (пояснення, інструктаж, бесіда, рольова гра). Наочні (ілюстрування: фото і малюнки, демонстрування презентації). Практичні ( робота з фізичною картою півкуль, виконання творчих вправ, розв’язування кросвордів, танці).

 

Обладнання: фізична карта півкуль, малюнки і фотографії із зображенням об'єктів Північної Америки, картки для гри “Морський бій, конверти із завданнями, кросворди, емблеми, вірш.

 

Література:

Для вчителя:

  1. Навчальна програма;
  2. Вчимося вчити: 7 клас: Посібник для студентів-практикантів / за ред.. С.Г. Коберніка, О.Я. Скуратовича. – К., 2004. – 58с;
  3. Методика навчання географії в загальноосвітніх навчальних закладах: [Навчально-методичний посібник] / Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Скуратович О.Я.; За редакцією С.Г. Коберніка. – Навч. книга, 2005. – 319с.

 

Для учня:

  1. Географія материків та океанів: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів. / Бойко, Міхелі. – К.: Зодіак-ЕКО, 2006. – 256 с.:іл.
  2. Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р. Географія в опорних схемах та схематичних малюнках. 6 клас: Навчально-методичний посібник. – Видання друге, доповнене та виправлене. – Кам’янець-Подільський: ПП. Сисин, 2008. – 48 с.
  3. О.Я. Скуратович. Географія материків і океанів – хрестоматія. 1999р.
  4. Коваленко Р.Р. Кобернік С.Г. Географія: Довідник для абітурієнтів та школярів загальноосвітніх  навчальних закладів – 2007р.
  5. Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р. Надтонка О.Ф. Практикум з курсу “Загальна географія”: 6 клас. – Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О.В., 2007. – 60с.


Інструктаж

Географічна вікторина проходить між трьома командами 7-го класу.

Вікторина складається з багатьох ігор. За кожну гру можна отримати бали. Також можна заробити штрафні бали за надмірний шум, сперечання.

З класу формують команду по 10 чоловік, команда призначає капітана, вигадує назву та девіз.

Командам було задано на попередню підготовку намалювати емблему команди.

По завершенню вікторини відбудеться нагородження переможців.

 

Хід гри

Сьогодні між командами битва

Але хай образ не буде серед нас

Адже переможець або переможений

Сьогодні буде хтось з вас.

Ми будемо раді, якщо ви в бою

Покажете винахідливість свою.

Уміння, знання і веселість дозволять вам

Зіграти внічию.

Представлення команд.

1. Конкурс “Візитівка?”

Команда представляє свого капітана, оголошують свою назву, девіз. Показують свої емблеми. Цей конкурс оцінюється у 5 балів. Оцінюється оригінальність назви, відповідність його до теми, а також емблема її відповідність до назви команди.

 

2. Конкурс “Хто швидший, хто точніший?”

Кожна команда по черзі відповідає на 4 питань. Перемагає та команда, яка за менший час відповість на питання найточніше. Їй додатково присуджується 1 бал. Оцінюється у 4 балів.

І

1. Що відокремлює Північну Америку від Південної. (Панамський канал).

2. Ці рівнини названі так по своєму місцезнаходженню в центрі материка….(Центральні).

3. Найвища точка материка….(Мак-Кінлі).

4. Столиця Мексики (Мехіко).

ІІ

5. Що відокремлює північну Америку від Євразії? (Берингова протока)

6. Столиця Канади? (Оттава)

7. У яких кліматичних поясах Північна Америка не розташована? (екваторіальному).

8. Найбільший острів Північної Америки? (Гренландія)

ІІІ

9. Які народи є корінними жителями Північної Америки?(індіанці, ескімоси)

10. В цих горах розташована найвища точка материка…. (Кордильєри)

11. Міст, який в давнину з’єднував Європу і Азію. (Беринговий)

12. Столиця США? (Вашингтон)

 

3. Конкурс “Морський бій”.

На дошці розкреслено ігрове поле, до якого прикріплені картки синього, червоного, зеленого, жовтого кольору.

Першою гру починає та команда, яка перемогла в I конкурсі. 1 учасник команди називає № і букву “корабля”, вчитель зачитує питання. Якщо учень відповідає на нього вірно, то “корабель затоплений”.

Під синіми картками питання на 1 бал, червоними картками - на 2 бали, жовтими на 3 бали, білими на 4 бали. Якщо учень не може відповісти на запитання він може взяти допомогу команди але за це журі буде знімати половину балів.

 

Питання на 1 бал (сині картки)

С-1 Яке живлення річок переважає?

С-2 До басейнів яких океанів належать річки Північної Америки?

С-3 Які великі ріки протікають по материку?

С-4 В якій частині материка зосереджено більшість озер? ( в північній)

С-5 Основне господарське значення річок материка (мінімум 4)

С-6 Чому річки, що належать до басейну Тихого океану короткі та мілкі?

Питання на 2 бали (червоні картки)

Ч-3 Річка, що бере початок з Великого невільничого озера?

Ч-2 Озеро реліктового походження (залишкове)?

Ч-4 Яка річка півроку вкрита кригою?

Ч- 1 Які озера входять до Великих Північноамериканських озер? Перерахуйте їх.

Ч-5 Назвіть причини повноводності лівих приток річки Міссісіпі.

Ч-6 Яка річка була розширена для проходу морських суден?

Питання на 3 бали (жовті картки)

Ж-2 Яке за походженням велике Ведмеже озеро?

Ж-4 Назвіть найбільшу ліву притоку Міссісіпі?.

Ж-1 Куди має стік Велике солоне озеро?


Ж-3 Яке живлення має річка Колумбія?

Ж-5 Як річка Колорадо утворила Великий каньйон?

Ж-6 Поясніть назву озера Велике Невільниче.

Питання на 4 бали (білі картки)

Б-1 Чому Великі озера – це одна система водойм?

Б-3 Який приклад руйнівної діяльності річок на материку ви знаєте?

Б-2 Великий мандрівник Олександр Макензі назвав річку Макензі “Дісапойнтмент”, що означає розчарування. Чому?

Б-4 Чому води Міссурі мають бруднувато – жовтий відтінок?

Б-5 Чому в озері Нікарагуа водяться акули?

Б-6 Рельєф Великих озер називають східчастим, як це пояснити?

 

 

4. Конкурс капітанів “Картографічна битва”.

Необхідно показати на карті за 2 хвилини якомога більше географічних об'єктів.

Максимальна кількість балів, яку капітан може принести своїй команді, - 10.


Географічні об'єкти для капітана I команди:

- течія Гольфстрім

- Панамський канал

- мис Принца Уельського

- півострів Каліфорнія

- острів Ньюфаундленд

- Мексиканська затока

- Лаврентійська височина

- гори Аппалачі

- річка Огайо

- озеро Верхнє

Географічні об'єкти для капітана II команди:

- Лабрадорська течія

- Берингова протока

- Мис Сент-Чарльз

- півострів Флорида

- Великі Антильські острови

- Гудзонова затока

- Примексиканська низовина

- Скелясті гори

- річка Колорадо

- озеро Вінніпег


 

 

 


Географічні об'єкти для капітана III команди:

- Аляскинська течія

- Девісова протока

- мис Мерчісон

- півострів Юкотан

- острів Гренландія

- Каліфорнійська затока

- Великі рівнини

- гора Мак-Кінлі

- річка Макензі

- озеро Невільниче


 

5. Конкурс “Знавці”.

Поки проходить конкурс капітанів, команди, розгадують кросворд (додаток А) кожній команді видається готова заготовка. Максимально оцінюється у 5 балів.

 

6. Конкурс “Небилиці”

Команди отримують картки із записаними на них невеликими розповідями старійшини племені, в яких допущені географічні помилки. Завдання команд - за мінімальний час знайти і виправити помилки, а також виписати з тексту географічні поняття і дати їм визначення.

Текст містить 7 помилок, отже, за цей конкурс команда може заробити 7 балів. 3 додаткових бали тим хто виконав першим.

 

“ О, могутній Вождь! Клімат нашого материка надзвичайно бідний. Адже розташовується материк у п’ятьох кліматичних поясах земної кулі. Найбільшу площу займає тропічний кліматичний пояс. Велика різниця вологості і тиску сприяє утворенню торнадо. На більшій частині материка панує західне перенесення – постійні вітри тропічних широт. Величезні маси вологого західного повітря затримують гірські ланцюги Аппалачі. Тепле вологе повітря, що формується над течією Гольфстрім, приносить достатню кількість опадів на західні схили Анд.

 

7. Конкурс “Пантоміма”.

Представникові I команди необхідно тварину. Команди-суперники повинні відгадати, змальовуваних тварин. Оцінюється у 4 балів. Хто швидше відгадає. Також додаткові бали хто краще покаже (театралізовано, цікаво) (2б).

I команда необхідно змалювати індик і бобра.

IІ команда – скунс і гримуча змія.

ІІІ. – алігатор, вівцебик.

 

10. Нагородження.

Журі кажуть своє слово, оголошують переможця, всі команди отримують подарунки.


Додаток А

По горизонталі:

1. Рослина з якою виготовляють текілу.

3. Міст, який існував між Північною Америкою та Азією.

5. Давня цивілізація на території Мексики.

7. Раса, яка в результаті шлюбу між індіанцем і афроамериканцем.

9. Острівна соціалістична держава.

 

По вертикалі:

2. Країна на гербі якої розташований кленовий листок.

4. Раса, яка в результаті шлюбу між індіанцем і європейцем

6. Острів, назва якого в перекладі означає “Зелена земля”.

8. Вихідці з Африки, які складають сучасне населення Америки.

10. Раса, яка в результаті шлюбу між європейцем і афроамериканцем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

4

3

Б

Е

Р

И

Н

Г

О

В

И

Й

 

 

 

 

М

 

 

 

8

 

 

Р

 

 

 

 

 

2

 

 

Е

 

 

5

А

Ц

Т

Е

К

И

 

 

1

К

А

К

Т

У

С

 

Ф

 

 

Н

 

 

 

 

 

А

 

 

И

 

10

 

Р

 

 

Л

 

 

 

 

 

Н

 

7

С

А

М

Б

О

 

 

А

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

У

 

А

 

 

Д

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

Л

 

М

 

 

І

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

А

 

Е

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

К

У

Б

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ц

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

4

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стандрійчук Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Радченко Лена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
6290
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку