Географічне положення. Відкриття та дослідження Антарктиди

Про матеріал
Розробку даного уроку можна використати у традиційному форматі, при проведенні дистанційного уроку (синхронно чи асинхронно). Урок створений з використанням сервісу Google Meet, презентація на платформі Prezi https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1 .
Перегляд файлу

Розробку даного уроку можна використати у традиційному форматі, при проведенні дистанційного уроку (синхронно чи асинхронно).

Урок створений з використанням сервісу Google Meet, презентація на платформі Prezi https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1.

 

Тема. Географічне положення. Відкриття та дослідження Антарктиди

Мета: ознайомити учнів з поняттям «Антарктида», забезпечити розуміння особливостей унікальності географічного положення материка, поглибити та систематизувати знання про відкриття та дослідження материка, вдосконалювати вміння та навички роботи з картами, розвивати  пізнавальний інтерес до вивчення теми.

Тип уроку:  урок формування компетентностей.

Очікувані результати: після уроку учні

називають характерні ознаки географічного положення материка;

показують на карті географічні об’єкти;

пояснюють вплив географічного положення на природу материка;

характеризують основні етапи дослідження материка.

Обладнання: географія: підручник для 7 класу (В.М.Бойко, С.В.Міхелі), атлас  7 кл. (видавництво «Оріон»).

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

 Налаштування учнів на роботу. Перевірка готовності класу до уроку.

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Сьогодні ми розпочинаємо вивчення материка який за особливостями природи відрізняється від усіх інших.  Щоб дізнатися який материк ми будемо вивчати перейдіть за покликанням https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=01d0b0735549 і виконайте вправу «Склади пазл».

Правильно, це Антарктида. І в мене для вас є наступне завдання. Для його виконання перейдіть за покликанням https://www.menti.com/1ebvt9r63k або за QR- кодом C:\Users\админ\Desktop\антарктида\Без названия.png  і запишіть 3 слова, які у вас асоціюються з материком Антарктида.

У більшості з вас відповіді повторюються. Це значить, що ви маєте уявлення про материк Антарктида.

III. Оголошення теми, мети, очікуваних результатів

 Перейшовши за покликанням https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1 ми бачимо, які питання будемо розглядати на першому та на другому уроці.

Отже, тема нашого уроку «Географічне положення Антарктиди. Дослідження та освоєння материка». Які ваші очікування від уроку? (відповіді учнів в онлайн режимі).

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Фізико-географічне положення материка

Подорож у слово

Опрацюйте с.143 підручника «Подорож у слово» і запишіть у зошит походження назви Антарктида.

Робота з фізичною картою

Перед вами план характеристики географічного положення материка та завдання які ви повинні виконати.


Завдання 1 За типовим планом та картами атласу (с.24) охарактеризуйте географічне положення материка і поясніть у чому полягає його унікальність (відповіді учнів).

 

Завдання 2  Для виконання наступного завдання вам потрібно перейти на дошку Padlet за покликанням https://padlet.com/ochornuha69/oz4v731rpxms7gaa і на стікері написати які  особливості географічного положення материка Антарктида.

Робота в групах

Завдання 3 Діти об’єднуються в групи і працюють в 4 цифрових кімнатах (посилання в кімнати надає вчитель) за індивідуальними завданнями https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1.

Група 1   За картами атласу (контурною картою) розрахуйте довжину материка за меридіанами  900 зх.д – 900 сх.д.

Група 2   За картами атласу (контурною картою) розрахуйте довжину материка за меридіанами  0-1800.

Група 3  Використовуючи карти атласу порівняйте ГП Австралії та Антарктиди – виділіть спільні риси. 

Група 4  Використовуючи карти атласу порівняйте ГП Австралії та Антарктиди – виділіть  відмінні риси.

 

Після обговорень в групах всі повертаються в спільний Google Meet і презентують свої результати роботи.

Робота з контурною картою

Завдання 4  Практична робота №8 (початок). Нанесення об’єктів географічної номенклатури на контурну карту: Південний полюс, Антарктичний півострів, моря: Веддела, Росса, Белінсгаузена

Проблемне питання

Чому під час вивчення географічного положення Антарктиди не визначають координати крайніх точок? (відповіді учнів)

Висновок

  1.               Антарктида майже повністю лежить на південь за Південним полярним колом. У центрі розташований Південний полюс. Всі береги направлені на північ. Відносно нульового меридіану материк знаходиться в східній та західній півкулі.
  2.               Найближчий материк з яким межує Антарктида - Південна Америка, від якої її відокремлює протока Дрейка (ширина близько 900 км). Материк омивається водами 3 океанів – Тихий, Атлантичний, Індійський. Більшість морів носять імена учасників експедицій, що відкривали і вивчали цей континент. Найбільший півострів Антарктичний.
  3.          Краї льодовика, що обриваються стіною в сторону океану, сповзаючи на шельф та спираючись на океанічне дно, утворюють шельфові льодовики.

2. Дослідження та освоєння материка.

Робота з підручником, додатковими матеріалами

Завдання 5 Опрацювати підручник с.143-144 «Історія відкриття та сучасні дослідження», додаткові матеріали  https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1,

. 

дослідження українських полярників за покликанням https://mon.gov.ua/ua/news/top-10-doslidzhen-ukrayinskih-polyarnikiv-na-stanciyi-akademik-vernadskij-za-ostannij-rik і заповнити у зошиті таблицю «Історія відкриття і дослідження Антарктиди».

Дослідники

Час дослідження

Внесок у дослідження материка

 

 

 

V. Закріплення та контроль знань

Виконуємо 3 вправи і  здійснюємо самооцінювання. Скріншоти результатів прикріпи в Google Classroom. Критерії оцінювання є після кожного завдання.

1. Виконай онлайн - тест (режим запланований) за покликанням  https://vseosvita.ua/test/start/bjg309  (10 балів).

2. Гра «Перший мільйон» (1 бал) за покликанням https://learningapps.org/view26175189 .

3. Задача  (1 бал)  Не використовуючи карти атласу знайти географічні координати української антарктичної станції «Академік Вернадський». 

650 пд.ш.,   650 зх.д  750 пд.ш.,   750   зх.д

680 пн.ш.,   400  сх.д  630 пн.ш.,   580  сх.д

650 пн.ш.,   650  сх.д

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Пропоную вправу «Географічна хмаринка»: усно дати характеристику географічного положення та дослідження материка за географічними поняттями і датами.

VII. Домашнє завдання Повторити параграф 32, знати географічну номенклатуру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чорнуха Олена
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
28 червня 2023
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку