Розробку даного уроку можна використати у традиційному форматі, при проведенні дистанційного уроку (синхронно чи асинхронно).
Урок створений з використанням сервісу Google Meet, презентація на платформі Prezi https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1.
Тема. Географічне положення. Відкриття та дослідження Антарктиди
Мета: ознайомити учнів з поняттям «Антарктида», забезпечити розуміння особливостей унікальності географічного положення материка, поглибити та систематизувати знання про відкриття та дослідження материка, вдосконалювати вміння та навички роботи з картами, розвивати пізнавальний інтерес до вивчення теми.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Очікувані результати: після уроку учні
називають характерні ознаки географічного положення материка;
показують на карті географічні об’єкти;
пояснюють вплив географічного положення на природу материка;
характеризують основні етапи дослідження материка.
Обладнання: географія: підручник для 7 класу (В.М.Бойко, С.В.Міхелі), атлас 7 кл. (видавництво «Оріон»).
Хід уроку
Налаштування учнів на роботу. Перевірка готовності класу до уроку.
II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Сьогодні ми розпочинаємо вивчення материка який за особливостями природи відрізняється від усіх інших. Щоб дізнатися який материк ми будемо вивчати перейдіть за покликанням https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=01d0b0735549 і виконайте вправу «Склади пазл».
Правильно, це Антарктида. І в мене для вас є наступне завдання. Для його виконання перейдіть за покликанням https://www.menti.com/1ebvt9r63k або за QR- кодом і запишіть 3 слова, які у вас асоціюються з материком Антарктида.
У більшості з вас відповіді повторюються. Це значить, що ви маєте уявлення про материк Антарктида.
III. Оголошення теми, мети, очікуваних результатів
Перейшовши за покликанням https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1 ми бачимо, які питання будемо розглядати на першому та на другому
уроці.
Отже, тема нашого уроку «Географічне положення Антарктиди. Дослідження та освоєння материка». Які ваші очікування від уроку? (відповіді учнів в онлайн режимі).
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Фізико-географічне положення материка
Подорож у слово
Опрацюйте с.143 підручника «Подорож у слово» і запишіть у зошит походження назви Антарктида.
Робота з фізичною картою
Перед вами план характеристики географічного положення материка та завдання які ви повинні виконати.
Завдання 1 За типовим планом та картами атласу (с.24) охарактеризуйте географічне положення материка і поясніть у чому полягає його унікальність (відповіді учнів).
Завдання 2 Для виконання наступного завдання вам потрібно перейти на дошку Padlet за покликанням https://padlet.com/ochornuha69/oz4v731rpxms7gaa і на стікері написати які особливості географічного положення материка Антарктида.
Робота в групах
Завдання 3 Діти об’єднуються в групи і працюють в 4 цифрових кімнатах (посилання в кімнати надає вчитель) за індивідуальними завданнями https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1.
Група 1 За картами атласу (контурною картою) розрахуйте довжину материка за меридіанами 900 зх.д – 900 сх.д.
Група 2 За картами атласу (контурною картою) розрахуйте довжину материка за меридіанами 0-1800.
Група 3 Використовуючи карти атласу порівняйте ГП Австралії та Антарктиди – виділіть спільні риси.
Група 4 Використовуючи карти атласу порівняйте ГП Австралії та Антарктиди – виділіть відмінні риси.
Після обговорень в групах всі повертаються в спільний Google Meet і презентують свої результати роботи.
Робота з контурною картою
Завдання 4 Практична робота №8 (початок). Нанесення об’єктів географічної номенклатури на контурну карту: Південний полюс, Антарктичний півострів, моря: Веддела, Росса, Белінсгаузена
Проблемне питання
Чому під час вивчення географічного положення Антарктиди не визначають координати крайніх точок? (відповіді учнів)
Висновок
2. Дослідження та освоєння материка.
Робота з підручником, додатковими матеріалами
Завдання 5 Опрацювати підручник с.143-144 «Історія відкриття та сучасні дослідження», додаткові матеріали https://prezi.com/p/hhbrcm06kbpp/?present=1,
.
дослідження українських полярників за покликанням https://mon.gov.ua/ua/news/top-10-doslidzhen-ukrayinskih-polyarnikiv-na-stanciyi-akademik-vernadskij-za-ostannij-rik і заповнити у зошиті таблицю «Історія відкриття і дослідження Антарктиди».
Дослідники |
Час дослідження |
Внесок у дослідження материка |
|
|
|
V. Закріплення та контроль знань
Виконуємо 3 вправи і здійснюємо самооцінювання. Скріншоти результатів прикріпи в Google Classroom. Критерії оцінювання є після кожного завдання.
1. Виконай онлайн - тест (режим запланований) за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/bjg309 (10 балів).
2. Гра «Перший мільйон» (1 бал) за покликанням https://learningapps.org/view26175189 .
3. Задача (1 бал) Не використовуючи карти атласу знайти географічні координати української антарктичної станції «Академік Вернадський».
650 пд.ш., 650 зх.д 750 пд.ш., 750 зх.д
680 пн.ш., 400 сх.д 630 пн.ш., 580 сх.д
650 пн.ш., 650 сх.д
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
Пропоную вправу «Географічна хмаринка»: усно дати характеристику географічного положення та дослідження материка за географічними поняттями і датами.
VII. Домашнє завдання Повторити параграф 32, знати географічну номенклатуру.