Тема: Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу. (географія)
Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Прислівник» (укр.мова)
Мета:
навчальна – сформувати знання про географічне положення материка Євразія, проаналізувати особливості берегової лінії материка, актуалізувати знання учнів про прислівник, його вживання і правопис, формувати вміння доречно вживати його у власному мовленні.
Тема: Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу. (географія)
Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Прислівник» (укр.мова)
Мета:
навчальна – сформувати знання про географічне положення материка Євразія, проаналізувати особливості берегової лінії материка, актуалізувати знання учнів про прислівник, його вживання і правопис, формувати вміння доречно вживати його у власному мовленні.
розвивальна – поглибити навички роботи учнів із фізичною картою, удосконалити практичні вміння визначати географічні координати точок земної поверхні; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання, увагу, мислення, мовлення, відчуття слова, виробляти оргдіяльнісні й комунікативні вміння учнів
виховна – виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності, плекати здатність черпати творчу наснагу в рідному слові; формувати особистісні ціннісні орієнтири.
компетентнісна - формувати комунікативну, соціальну, інформаційну, мовленнєву та діяльнісну компетентності
Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок, урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок
Обладнання: фізична карта світу, атласи, мультимедійна дошка, контурні карти, дидактичний та ілюстративний матеріал, індивідуальні картки, комп’ютер.
Методи, прийоми та форми роботи: «Щоденні 5», інтерактивні вправи, робота у парах, лінгвістичні ігри
Інтегровані предмети: географія, укр.мова
Епіграф :
Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес,
працювати разом – це успіх .
Генрі Форд
Порятуйте красу –
І вона порятує вас!
О. Мастушек
Учні: Добридень всім-всім гостям,
Здоров’я щиро зичим вам
І. Організація класу
1. Вступне слово вчителів
- учитель української мови; учень «Порятуйте красу»
- учитель географії
Складно переоцінити роль гри у житті людини.
Ще великий філософ Платон казав: «Гра – це дарунок богів». Грати люблять усі: і дорослі, і малі. Тому я вам сьогодні пропоную взяти участь у незвичайному уроці-грі «Євразійський калейдоскоп».
Демонстрація калейдоскопу.
Калейдоскоп – це цікава дитяча іграшка. Дивлячись у віконце калейдоскопа, бачиш зміну яскравих кольорових візерунків. Так і на нашому уроці весь час будуть змінюватися картини вашої діяльності, які поєднуватимуться з цікавою інформацією й творчою роботою.
Отже починаємо
II. Повідомлення теми, мети та завдання уроку (тема і мета на слайдах)
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
«Мікрофон»
Я хочу…. (здобути нові знання про найбільший материк Землі, правильно вживати прислівники у власних висловлюваннях, почути цікаві факти, добре підготуватися до тематичного оцінювання про прислівник)
Учень (під музику) (географія)
На цьому материку все вражає своїми розмірами та контрастами. Тут знаходиться найвища гірська система, найвище нагір’я, найглибша западина на суходолі, найбільші за площею півострови, найглибші озера. Тут зародилися найстародавніші цивілізації. На цьому материку проживає 2/3 всього населення нашої планети, представники всіх рас. Найбільші за площею та кількістю населення держави теж розміщені на території материка. В обіймах чотирьох океанів з безліччю островів, півостровів, заток і проток.
Це материк, на якому знаходиться держава Україна – наша батьківщина, яка завжди у нашому серці. Той куточок, де ми з вами народилися, мешкаємо, тобто наш рідний край.
Одна Батьківщина і двох не буває
Місця, де родилися, завжди святі,
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Слово вчителя
Отже, на сьогоднішньому уроці розпочинаємо вивчати материк, на якому живемо ми – Євразію.
ІV. Актуалізація та корегування опорних знань
Вправа «Це я вже знаю» (географія)
Загадки про материки
2. Які прислівники можна застосувати до кожного з них?
Африка – найспекотніше
Австралія – «материк – навпаки»
Антарктида – холодно, безлюдно
Північна Америка – (надзвичайно, могутньо)
Південна Америка – вражаюче, велично
Вправа «Знаю і умію» (укр.мова)
Сьогодні ми знову подорожуємо у світ цікавої граматики
(учні відповідають: де?, куди?, звідки?, як?, яким способом?, Коли?, з якої причини? Скільки?, чому?, до якого часу?, через що?, з якої причини?, скільки?, якою мірою?, для чого? Навіщо?)
Вдумайся, друже, у слово «вчитися». Це слово означає «вчити себе». Якщо вчитимеш себе сам, вчитимеш ретельно, старанно, вдумливо, то і навчишся, і працюватимеш якісно
V. Вивчення нового матеріалу.
Давайте пригадаємо план-характеристику фізико-географічного положення материка
Один учень підходить до дошки та відкриває перший візерунок
1. Перший візерунок калейдоскопа «Розмір та протяжність материка, крайні точки»
Площа Євразії – 54,6 млн км кв. (записують у зошити)
Питання.
Яке місце посідає за площею серед інших материків? (перше)
Протяжність материка (слайд)
Робота з атласом
1 група пн. точку та сх. точку
2 група пд. точку та зх. точку
Прийом «Підказка» (робота з атласами)
Я читаю речення, а ви, користуючись атласом, допомагаєте мені його закінчити.
· Екватор Євразію не…(перетинає), значить материк повністю розташований у…(північній півкулі)
· Відносно нульового меридіана материк розташований у…(східній) півкулі, лишень незначна частина у…(західній)
· Значить можна зробити висновок, що материк розташований у…(трьох півкулях): північній, західній і східній.
- Прислів’я: «Добре скрізь……(а дома найкраще)»
- Поетичні рядки:
3. Третій візерунок калейдоскопа «Океани і моря, що омивають материк»
Прийом «Конверт із сюрпризом»
У моєму конверті сюрприз – це незвичайні картки із завданням. Переставивши букви, ви прочитаєте географічні назви, які треба показати на карті.
Береги Євразії омивають води скількох океанів?? (чотирьох океанів):
Йитиводоьл йинчінвіп, Йинчитналта ,
Йихит, Йикьсйідні
Укр мова - Лінгвістичні ігри
«Прихована частина мови»
«Утвори прислівник»
«Закуті слова»
Географія
Тепер поглянемо на екран і визначимо, які моря омивають материк Євразію:
Лінгвістична хвилинка (проговорення скоромовки «Хоккайдо, Хонсю, Сікоку, Кюсю» )
4. Четвертий візерунок калейдоскопа «Положення відносно інших материків»
Прийом «Здивуй усіх»
Випереджувальне завдання (розповіді про Суецький канал та Берінгову протоку).
5. П’ятий візерунок «Особливості берегової лінії»
Робота з атласами
Береги Євразії сильно розчленовані.
За фізичною картою атласу назвіть найбільші острови, півострови материка
6. Шостий візерунок калейдоскопа «Один материк-дві частини світу»
Розповідь вчителя
Традиційно Євразію поділяють на дві частини світу – Європу і Азію. Умовна межа між Європою і Азією проходить по східному підніжжю Уральських гір, річці Ембі, півночі Каспійського моря, Кумо-Маничській западині, річці Дон північніше Кавказу, потім по Азовському та Чорному морях, по протоках Середземного моря. (слайд)
Прийом «Домашня заготовка».
Легенди про назви «Європа», «Азія»
Припускають, що назви ці походять від ассірійських слів Ереп-захід, Асу-схід. Але є і інша точка зору. Назва « Європа» виникла так. Легенда розповідає про те, що у фінікійського царя була дочка Європа. Усемогутній Зевс покохав прекрасну Європу, перетворився на бика і викрав дівчину. Він переправив її на острів Кріт. Там Європа вперше ступила на землю тієї частини світу, яка з тих часів має її ім’я.
Азія – ім’я однієї з доньок бога-титана Океану. Зазвичай її зображували сидячою на верблюді зі щитом в одній руці та шухлядкою зі східними пряностями в іншій.
Твір «Я європеєць»
Ось і з’явився перед нами весь візерунок нашого калейдоскопа – це материк
ЄВРАЗІЯ
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом «Вірю – не вірю»
Хто погоджується з твердженням піднімає синю картку, хто не погоджується – жовту.
· Чи вірите ви, що Євразію омиває Тихий океан (так)
· Чи вірите ви, що материк найбільший за площею (так)
· Чи вірите ви що екватор перетинає материк посередині (ні)
· Чи вірите ви, що берегова лінія сильно порізана (так)
· Чи вірите ви, що Євразія поділяється на два материки (ні)
· Чи вірите ви, що Євразія поділяється на дві частини світу(так)
Поетична хвилина «Настала переміна»
Прийом Сінквейн (кожна група виконує свій сінквейн. Слова Європа, Азія)
VII Рефлексія
«Асоціативний рядок»
Знати рідну мову
Слово вчителя
Для того, щоб упорядкувати наші знання, розвивати критичність мислення, а також з метою набуття вмінь працювати в парах, пропоную вам складений Сенкан із помилкою до мовознавчого терміна «прислівник»
Прислівник
Самостійний, незмінний.
Виражає, залежить, змінюється
Може мати ступені порівняння
Повнозначне слово
VIII. Повідомлення домашнього завдання
Географія – Опрацювати параграф підручника.
Нанести на котурну карту усі об’єкти по ГП Євразії
Укр.мова – вправа 395 обов’язково, на вибір: 24 прислівника, що містять ??
IX. Підсумок уроку. Оцінювання. Самооцінювання
Учитель звертається до учнів із запитанням «Чи досягли ми мети, яку поставили перед собою на початок уроку? »
Кріпляться емоції на плакат «Рефлексія роботи на уроці»
Сміється сонце як? – ласкаво,
Мандрує небом величаво,
А небо голубіє дивно,
Пливуть хмарини тихо, мрійно.
Лунає рідна мова чисто,
А кожне слово-урочисто,
Земля стрічає нас святково,
Сміються зорі загадково.
Сади цвітуть коли? – весною,
Улітку трав моря шовкові,
А восени врожай збирають,
Узимку снігу всі чекають,
Прислівників багато в мові,
Всі яскраві, всі чудові.
Цей віршик ще раз підтверджує велику роль прислівників у нашому мовленні.