Урок "Країни Європи"(узагальнюючий урок)

Про матеріал

узагальнити та систематизувати знання учнів про країни Європи, особливості їх соціально-економічного розвитку; поглибити та закріпити практичні навички учнів працювати з картографічним матеріалом; сприяти розвитку в учнів спостережливості, уявлення, памяті, мислення; виклиикати пізнавальний інтерес до економіко-географічних знань і проблем; прищеплювати учням зацікавленість до історії, культури народів Європи; виховувати толерантність, повагу до етичних норм

Перегляд файлу

Урок №

Тема. « Країни  Європи»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про країни Європи, особливості їх соціально-економічного розвитку; поглибити та закріпити  практичні навички учнів працювати з картографічним матеріалом; сприяти розвитку в учнів спостережливості, уявлення, памяті, мислення; виклиикати пізнавальний інтерес до економіко-географічних знань і проблем; прищеплювати учням зацікавленість до історії, культури народів Європи; виховувати толерантність, повагу до етичних норм.

Обладнання: проектор, презентації, картки із завданями.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Хід уроку

1.Організаційний момент                                                      

1.1.Вступне слово вчителя

-Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі,

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Раді ми гостей вітати

І урок розпочинати.

Усміхніться один одному,  подумки  побажайте  успіхів на цілий день.

 Для того, щоб виконати  на уроці  всі  завдання, будьте старанними і слухняними.

Не просто слухайте, а чуйте.

Не просто дивіться, а бачте.

Не просто відповідайте, а міркуйте.

 

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності  

  • Розпочну  урок словами  Шарліз Шерон: «Ніщо не відкриває очі на світ і не розширює світогляд, як подорожі». Сьогодні тема нашого уроку тісно пов’язана  з віртуальною подорожжю. Вам необхідно зібрати із запропонованих букв назву теми уроку.

ЇАКЄРПНВИОРИ    (Країни Європи).

Ви  вмієте:

називати: склад регіону;
характеризувати: особливості розміщення та формування населення країн та регіонів, урбанізаційні процеси;
обґрунтовувати: галузеву структуру господарства країн Європи;
складати: комплексну економіко-географічну характеристику країн регіону;
робити висновки: про причини високого індустріального розвитку країн Західної Європи;
оцінювати: значення зв’язків України з державами-сусідами.

         Ці знання та навички ви повинні продемонструвати під час презентації. Напередодні  отримали завдання презентувати  країну. Тож розпочинаємо.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Слово вчителя. Повідомлення про назву «Європа».      

       Європа – справжній підручник з історії цивілізації під відкритим небом. Почорнілі  каміння давніх будинків, чітка  геометрія старих  кварталів, витонченість малюнків тих чи інших будівель. 

                                                                                          Дженніфер Лопес

        Європа (за іншим варіантом правопису — Европа) названа за ім'ям  героїні   давньогрецької  міфології Європи, фінікійської царівни, яку викрав Зевс  і відвіз на Кріт. Походження цього імені, як вважає французький лінгвіст

        П.Шантрен, невідоме. Найпопулярніші в сучасній літературі етимологічні гіпотези запропоновані ще в античності (поряд з багатьма іншими), однак є спірними:

       Одна з етимологічних гіпотез тлумачить його походження від грецьких коренів еври- та опс- як «широкоока».

        Згідно з лексикографом Гезихієм, назва Європа означає «країна заходу, або темна.

        Європа  у сиву  давнину  була  колискою багатьох високорозвинених цивілізацій: егейської, еллінської, кельтської, римської, грецької. Це – батьківщина Великих географічних вікриттів, промислових переворотів, міських агломерацій, міжнародної економічної інтеграції. І хоча епоха євроцентризму минула, у наш час цей регіон продовжує відігравати  значну роль у світовій політиці та економіці.

ІV. Робота над  темою уроку.

1.Слово вчителя.

        - Урок наш незвичайний – віртуальна подорож на найвищу гірську вершину Європи.

        - Яка  найвища гірська вершина Європи висотою 4807 м. (Монблан в Альпах).

2. Повідомлення про Монблан.

        Сьогодні на уроці підкоримо цю висоту, пройшовши  певні сходинки до вершини. Шверцарський  природознавець Орас Бенедикт Соссюр (1740—1799) ще в юності захопився величним гірським масивом Монблан — велетнем Альп. Розуміючи, що підкорити його справа далеко не з легких, він пообіцяв грошову винагороду тому, хто першим подолає 4807 метрів до найвищої вершини. Спроба підкорити Монблан була зроблена ще 1741 року. Але тільки в серпні 1786-го двом мешканцям Шамоні, що у Франції,— шукачеві гірського кришталю Жаку Бальмі та лікареві Мішелю Паккару вдалося зійти на самісіньку вершину Монблану. Наступного року Соссюр піднявся на найвищу гору Європи з цілою науковою експедицією, а 1788 року він зійшов на Коль-дю-Жейан, де пробув сімнадцять днів. Це перша письмова згадка про новий вид спорту — альпінізм.

3. Подорож сходинками( виконання завдань)

Перша сходинка має назву ІСТОРИЧНА  (виступ учнів)

1. Яка скандинавська країна подавала заявку на членство в ЄС, але відмовилась від своїх намірів?  

2. Договір про Європейський Союз також називається … . 

3. Колишній британський Прем’єр-міністр, активний опонент євроінтеграції.  

4. До утворення Європейського Союзу його члени входили до ... 

5. Канцлер, за якого відбулося возз’єднання Німеччини.  

6. У якому році Франція вступила у ЄС?

7. Столицею Німеччини до її возз’єднання з НДР був ... . 

8. Скільки країн приєдналося до ЄС у травні 2004 року?  

9. У якому році введено єдину валюту — євро?  

10. Декларація якого міністра стала основою створення Європейського Союзу

 

Друга сходинка до вершини  ПОЛІТИЧНА

 

        1.Де було підписано угоду про запровадження безвізового режиму?

2. У якій країні ЄС існує парламентська монархія?

3. На який термін обираються депутати до Європарламенту?

4. Президент України, який підписав Угоду про партнерство та співробітництво з ЄС?

5. Скільки триває президентство країни в Європейському Союзі?

6. Хто очолює Європарламент?

7. Яка країна має найбільшу квоту представництва у Європарламенті?

8. Хто є главою держави у Великій Британії?  

9. Хто є федеральним канцлером Німеччини?

10. Скільки депутатів у Європарламенті?

 

Третя сходинка  - ГЕОГРАФІЧНА


1. Найдовша річка Європи.

2. Острів Великобританія відділяє від суходолу протока … . 

3. Найбільше море, що омиває Європу.  

4. Європу від Азії відділяють гори … . 

5. Найбільший півострів Середземного моря.

6. Найвідоміший вулкан на острові Сіцілія, на якому більше 270 кратерів.

7. Вулкан Везувій знаходиться на півострові …

8. Крайня західна точка Європи — мис …

9. Найбільший півострів Європи, площею 800 тис. кв.

 

 

 

 

Четверта  сходинка – ЕКОНОМІЧНА

 

  1. 1. Основним енергетичним ресурсом Ірландії є ...

    2. Провідною галуззю сільського господарства Данії є …

    3. Перше масове виробництво автомобілів розпочалось наприкінці XIX ст. у …

    4. Німецька фірма, яка випускає «народний автомобіль».

    5. Де розташований Європейський центральний банк?

    6. Яка скандинавська країна спеціалізується на виробництві пиломатеріалів та продукції з них?

    7. Яка країна регулярно використовує для пасажирських перевезень літаки із надзвуковою швидкістю?

    8. Голландська фірма, провідний виробник електроніки та електротехніки.

    9. Яка країна ЄС посідає перше місце у світі з кількості виплавлення сталі на душу населення?

    10. Ця країна ЄС славиться виробництвом механічних годинників, за випуском яких посідає перше місце у світі.

V.Закріплення вивченого матеріалу

  • Дібравшись до вершини гори Монблан, ми помітили заховану скриньку. В ній знаходяться тестові завдання, виконаємо їх.(розміщені в підручнику 10 клас «Географія» )

VI.Підведення підсумків уроку.

1.Оцінювання учнів

2.Слово вчителя

- Країни Європи ми вивчали,

На Монблан подорожували,

Пісні, вірші про них складають

Географічне положення  цих держав

Всі знають…

Я запрошую всіх вас

Відпочити там,  в добрий час !

Урок наш закінчився,

А приємні спогади залишились…

VII.Домашнє завдання: знайти цікаві факти про країни Європи.

 

 

 

 

 

 



 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку