Географічний брейн-ринг для учнів 8-х класів

Про матеріал
Проведення позакласного заходу дасть можливість узагальнити знання учнів, отримані при вивченні курсу географії у попередніх класах, виявити рівень навченості; розвивати вміння чітко та швидко давати відповідь на поставлене питання.
Перегляд файлу

Географічний брейн-ринг

для учнів 8-х класів

 

Мета: узагальнити знання учнів, отримані при вивченні курсу географії у попередніх класах, виявити рівень навченості; розвивати вміння чітко та швидко давати відповідь на поставлене питання; виховувати почуття колективізму, взаємоповаги та дисциплінованості.

 

Хід заходу

 

  1. Організаційний момент.

 

Підготовка команд до гри.

 

  1. Вступне слово вчителя. Ознайомлення з правилами проведення Брейн-рингу.

 

  1. Представлення команд.

 

  1. Проведення змагань.

 

Запитання для брейн-рингу

(8 клас)

 

  1. Закінчіть фразу: „Там, де є складчасті гори, там є землетруси і …” (вулкани)
  2. Чому у столиці Ісландії Рейк’явику немає димових труб? (всі приміщення опалюються водами гарячих джерел)
  3. Айсберги, які сходять із Ґренландії, живуть 3-4 роки, а айсберги, які сходять із Антарктиди –6-12 років. Чому? (айсберги південної півкулі більше за розмірами і плавають у холодних водах)
  4. Чому в екваторіальних лісах дерева не мають річних кілець? (бо там немає пір року)
  5. Скажіть по-іспанські „Течія із затоки” (Гольфстрим)
  6. Що об’єднує попіл, гази, острови, гірські породи? (слово „вулканічні”)
  7. Що єднає Антарктиду, черепаху, лицаря? (панцир)
  8. При звичайній температурі вона перебуває в рідкому стані, але її прийнято вважати металом. Назвіть її. (ртуть)
  9. Чому північний полюс знаходиться ближче до центру Землі, ніж південний? (південний полюс знаходиться на материку Антарктида і високо піднятий над рівнем океану)
  10. Де більше ярів –у лісовій природній зоні чи в степовій і чому? (у степовій, бо там немає дерев і більша ґрунтова ерозія)
  11. Скажіть мовою інків „Мідні гори”. (Анди)
  12. Що пов’язує два моря і два океани і розділяє два півострови, два материка, дві частини світу і дві держави? (Берингова протока)
  13. У Північній Америці є озеро Кувук, яке ближче до дна має солону воду, а вище – прісну. Ці води не змішуються. Чому прісна вода зверху, а солона знизу? (тому що прісна вода легша)
  14. Учені стверджують, що якби не існувало цього безперервного й потужного потоку води, то весь Скандинавський півострів вкрився б кригою. Про яку течію йдеться? (Гольфстрим)
  15. Іноді її називають газовим убранням Землі. Що саме? (Атмосферу)
  16. На якому материку немає жодної річки? (Антарктида)
  17. Яку протоку змушений був переплисти д’Артаньян, щоб привезти підвіски для королеви Франції? (Ла-Манш)
  18. Чи можна сховати найвищу вершину гір у найглибшій западині? Чому Що це за вершина та западина? (Джомолунгма, Маріанська западина)
  19. Чому озеро Ейр в Австралії зображено на карті пунктирною лінією? (не має чітких меж)
  20. Цей півострів носить назву, яка утворилася від назви материка, на якому цей півострів розташований. Назвіть його. (Антарктичний)
  21. Слово „Європа” в перекладі означає „західний”, слово „Азія” – „східний”, „Арктика” – „північний”. А яке слово перекладається як південний? (Австралія)
  22. Чого не вистачає в списку: континентальний, помірно-континентальний, морський? (мусонний клімат у помірному поясі)
  23. Як можна пов’язати (об’єднати) Північну Америку, півострів, течію і затоку? (Аляска або Каліфорнія)
  24. У Південній Америці біля Анд тече невелика річка, але тітки вночі, а вдень пересихає. Чому? (вдень, завдяки сонцю, тануть сніги, а вночі ця вода стікає)
  25. Закінчіть фразу: „Каспійське море – найбільше озеро, Байкал – найглибше озеро, а Танганьїка – …” (найдовше озеро)
  26. Напрям його руху в океані більше залежить від підводних течій, ніж від вітру. Чому? (айсберг, бо більша його частина перебуває під водою)
  27. Скажіть мовою індіанців, які проживали в районі озер Ері і Оріноко: „Грім води”. (Ніагара)
  28. Історичні пам’ятки Греції та Риму простояли тисячоліттями, а в останні кілька десятиріч руйнуються прямо на очах. На думку вчених, це пов’язано з опадами. Якими? (кислотними дощами)
  29. Один із літераторів писав: „Вони народжуються просто. Піднімаються в холодне небо, випивають хмари, покриваються снігом, народжують річки”. Про що він писав? (гори)
  30. У червоне море не впадає жодна річка, з нього йде величезне випаровування, однак море не висихає. Чому? (у море затікає вода з Індійського океану через Баб-ель-Мандебську протоку)

 

  1. Підведення підсумків змагань.

 

  1. Нагородження переможців.

 

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку