Географічний брейн-ринг
для учнів 8-х класів
Мета: узагальнити знання учнів, отримані при вивченні курсу географії у попередніх класах, виявити рівень навченості; розвивати вміння чітко та швидко давати відповідь на поставлене питання; виховувати почуття колективізму, взаємоповаги та дисциплінованості.
Хід заходу
-
Організаційний момент.
Підготовка команд до гри.
-
Вступне слово вчителя. Ознайомлення з правилами проведення Брейн-рингу.
-
Представлення команд.
-
Проведення змагань.
Запитання для брейн-рингу
(8 клас)
-
Закінчіть фразу: „Там, де є складчасті гори, там є землетруси і …” (вулкани)
-
Чому у столиці Ісландії Рейк’явику немає димових труб? (всі приміщення опалюються водами гарячих джерел)
-
Айсберги, які сходять із Ґренландії, живуть 3-4 роки, а айсберги, які сходять із Антарктиди –6-12 років. Чому? (айсберги південної півкулі більше за розмірами і плавають у холодних водах)
-
Чому в екваторіальних лісах дерева не мають річних кілець? (бо там немає пір року)
-
Скажіть по-іспанські „Течія із затоки” (Гольфстрим)
-
Що об’єднує попіл, гази, острови, гірські породи? (слово „вулканічні”)
-
Що єднає Антарктиду, черепаху, лицаря? (панцир)
-
При звичайній температурі вона перебуває в рідкому стані, але її прийнято вважати металом. Назвіть її. (ртуть)
-
Чому північний полюс знаходиться ближче до центру Землі, ніж південний? (південний полюс знаходиться на материку Антарктида і високо піднятий над рівнем океану)
-
Де більше ярів –у лісовій природній зоні чи в степовій і чому? (у степовій, бо там немає дерев і більша ґрунтова ерозія)
-
Скажіть мовою інків „Мідні гори”. (Анди)
-
Що пов’язує два моря і два океани і розділяє два півострови, два материка, дві частини світу і дві держави? (Берингова протока)
-
У Північній Америці є озеро Кувук, яке ближче до дна має солону воду, а вище – прісну. Ці води не змішуються. Чому прісна вода зверху, а солона знизу? (тому що прісна вода легша)
-
Учені стверджують, що якби не існувало цього безперервного й потужного потоку води, то весь Скандинавський півострів вкрився б кригою. Про яку течію йдеться? (Гольфстрим)
-
Іноді її називають газовим убранням Землі. Що саме? (Атмосферу)
-
На якому материку немає жодної річки? (Антарктида)
-
Яку протоку змушений був переплисти д’Артаньян, щоб привезти підвіски для королеви Франції? (Ла-Манш)
-
Чи можна сховати найвищу вершину гір у найглибшій западині? Чому Що це за вершина та западина? (Джомолунгма, Маріанська западина)
-
Чому озеро Ейр в Австралії зображено на карті пунктирною лінією? (не має чітких меж)
-
Цей півострів носить назву, яка утворилася від назви материка, на якому цей півострів розташований. Назвіть його. (Антарктичний)
-
Слово „Європа” в перекладі означає „західний”, слово „Азія” – „східний”, „Арктика” – „північний”. А яке слово перекладається як південний? (Австралія)
-
Чого не вистачає в списку: континентальний, помірно-континентальний, морський? (мусонний клімат у помірному поясі)
-
Як можна пов’язати (об’єднати) Північну Америку, півострів, течію і затоку? (Аляска або Каліфорнія)
-
У Південній Америці біля Анд тече невелика річка, але тітки вночі, а вдень пересихає. Чому? (вдень, завдяки сонцю, тануть сніги, а вночі ця вода стікає)
-
Закінчіть фразу: „Каспійське море – найбільше озеро, Байкал – найглибше озеро, а Танганьїка – …” (найдовше озеро)
-
Напрям його руху в океані більше залежить від підводних течій, ніж від вітру. Чому? (айсберг, бо більша його частина перебуває під водою)
-
Скажіть мовою індіанців, які проживали в районі озер Ері і Оріноко: „Грім води”. (Ніагара)
-
Історичні пам’ятки Греції та Риму простояли тисячоліттями, а в останні кілька десятиріч руйнуються прямо на очах. На думку вчених, це пов’язано з опадами. Якими? (кислотними дощами)
-
Один із літераторів писав: „Вони народжуються просто. Піднімаються в холодне небо, випивають хмари, покриваються снігом, народжують річки”. Про що він писав? (гори)
-
У червоне море не впадає жодна річка, з нього йде величезне випаровування, однак море не висихає. Чому? (у море затікає вода з Індійського океану через Баб-ель-Мандебську протоку)
-
Підведення підсумків змагань.
-
Нагородження переможців.