Географічний турнір "Ерудит"

Про матеріал
Матеріал дає змогу узагальнити та систематизувати знання учнів з курсів "Планета Земля", "Материки і океани", "Україна:природа і населення". Розвивати інтерес до географії, творче мислення, уяву та кмітливість, вміння робити висновки, навички роботи з картами та іншими джерелами географічної інформації. Виховувати почуття колективізму, взаємопідтримки, партнерських відносин у роботі групами, здорового суперництва.
Перегляд файлу

Географічний турнір “Ерудит” для учнів 8-х класів

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з курсів “Планета Земля,”   

           “Материки          та      океани,       “Україна     у        світі: природа,          населення”.                        Розвивати творче мислення, спостереження, увагу, пам'ять; виховувати           інтерес до знань, любов до предмета.

 

Обладнання: фізична карта світу, заготовки із запитаннями, мультимедійна                 система, презентації.

 

Підготовчий етап: зазделегіть повідомляю учнів про географічний турнір. 

      Ознайомлюю команди із правилами і етапами його       проведення. Визначаю обсяг обов'язкового матеріалу, який       повинні повторити учні.

 

Хід турніру

 

1.     Представлення команд.

2.     Тур 1 — “Що це? Хто це?”. 

Вікторина для вболівальників. 

3.     Тур 2 — “Меч гладіатора”.

4.     Тур 3 — “Географічна пошта”. 

Вікторина для вболівальників.

5.     Тур 4 — “Географічна скакалка”.

6.     Тур 5 — “Чарівна літера”.

7.     Тур 6 — бліц-турнір “Україна — наша рідна країна”.

8.     Тур 7 — “Домашнє завдання”.

 

Ведучий 1.

          Планета Земля — наш рідний дім,  Тоже треба уявляти, що є в нім.

         Не можна не знати материків,

         Річок і таємничих островів,

          Рівнин, гірських систем, вершин,     Вулканів та морських глибин.

Ведучий 2.

         У космосі планета обертається,

         Зима весною все ж зміняється,

 Надвечір'я підганяє ранки,  І день шукає ніч безперестанку.

Ведучий 3.

          Географія допомагає зв'язати все від краю і до краю,  Що було колись і є, пізнати, аби майбутнє привітати.

Ведучий 1.

         Сьогодні ми проведемо геогафічний турнір між учнями восьмих класів.

         Запрошуємо команди на сцену.

Ведучий 2.

         Ми раді будемо, якщо в бою,

         Ви винахідливість покажете свою,

          Вам знання і вміння нехай допоможуть,    І станете ви переможцями ... може.

Ведучий 3.

          Оцінювати учасників турніру нам допоможуте шановне журі у складі:

         ________

         ________

         ________

         Привітаймо членів журі.

 

Ведучий 1.

          Настав час познайомитися з учасниками турніру. Слово для          представлення надається команді:

1.     8-А класу;

2.     8-Б класу;

3.     8-В класу

          Дякую командам. Поки журі виставляє бали за представлення, ми для           визначення черговості участі команд у наступних турах, проведемо           жеребкування. Прошу капітанів підійти до мене.

          Отже під №1 у всіх турах братиме участь команда .... , під №2 команда .... ,      під №3 команда .... . Журі просимо оголосити бали за представлення.

Ведучий 2.

          Перший тур — гра “Що це? Хто це?”. Кожній команді пропонується      перелік географічних термінів, понять, назв і через одну хвилину     обговорення команда повина дати визначення та пояснення всім цим           словам. Якщо в завданні є прізвища мандрівників, треба назвати землі, що          ними досліджувалися або були відкриті.

         Кожна правильна відповідь - 1 бал.

          Прошу капітанів підійти до мене.(На листках надруковані географічні  терміни, кожна команда витягує для себе складений листок і має для           обговорення одну хвилину).

І команда  

1.Анхель — 2. Косцюшко —

3.     Альпи —

4.     Гобі — 5. Гренландія — 6. Роберт Скотт —

7.                  Ніагарський —

8.                  Аконкагуа —

9.                  Байкал

10.             Христофор Колумб — ІІ команда

1. Атакама — 2. Фудзіяма — 3. Джеймс Кук —

4.Дунай — 5. Сомалі — 6. Джомолунгма —

7.        Волга — 

8.        Ейр —

9.        Фернан Магеллан —

10.   Саргасове —

ІІІ команда

1.     Мадагаскар —

2.     Ельбрус —

3.     Наміб — 4. Еребус — 5. Руаль Амундсен —

6.     Анди —

7.     Міссісіпі —

8.     Тібет — 9. Єлоустонський —

10. Фадей Беллінсгаузен —

         Обговорення припиняється. Команди вам слово.

Ведучий 3.

         А зараз вікторина для вболівальників.(По 6 запитань для кожного класу)

1.        В якому морі ловлять рибу жителі трьох частин світу? (Середземному)

2.        Яка найдовша річка на Землі? (Амазонка)

3.        Середземне і Червоне моря з'єднані каналом. Яким? (Суецьким)

4.        Найбільший півострів на Землі? (Аравійський)

5.        На якому материку відсутні вулкани? (Австралія)

6.        Які гори називають “мідними” (Анди)

7.        Яка форма Землі? (Геоїд)

8.        Кого називають батьком географії? (Ератосфена)

9.        Як перекладається термін “географія”? (Землеопис)

10.   Чи можна найвищу гору суходолу втопити в океані? (Так, Джомолунгму в Маріанській западині)

11.   Як називаються великі хвилі викликані підводними землетрусами і вулканами? (Цунамі)

12.   Яке з морів називали у минулому Флібустьєрським? (Карибиське)

13.   Яка річка найповноводніша на Землі? (Амазонка)

14.   Яку протоку змушений був переплисти Дартаньян, щоб привести підвіски королеві Франції? (Ла-Манш)

15.   Пригадайте назву корабля, який здійснив першу навколосвітню подорож?

      (Вікторія)

16.   Яку державу можна одягти на голову? (Панаму)

17.   Якого мандрівника називали “українським Магелланом”? (Юрія Лисянського)

18.   Назва якого острова перекладається з англійської як “зелена країна”?

(Гренландія).

Ведучий 1.

          А зараз другий тур — конкурс «Меч гладіатора». До карти світу виходить по-одному представнику від кожної команди і витягують собі материк. Учасник першої команди показує на карті 6 географічних об'єктів свого материка. А представники інших команд називають їх по черзі(і так усі команди). У разі відсутності відповіді суперників, відповідає, той хто показував об'єкт. Кожна правильна відповідь -1 бал.

         Прошу команди, вам слово.

         Дякую. У цьому турі команди набрали такі бали...

Ведучий 2.

          А зараз тур третій “Географічна пошта”. Кожній команді буде названо два об'єкти, ви ж повині пояснити, що це за об'єкт, на якому материку і в якій країні він знаходиться. Кожна правильна відповідь - 3 бали.

         І команда

1.                       Тітікака (озеро, Південна Америка, кордон Болівії та Перу)

2.                       Фанді (затока, Північна Америка, США) ІІ команда

1.                       Тріполі (місто, Африка, Лівія)

2.                       Мюррей (річка, Австралія, Австралійський Союз) ІІІ команда

1.     Ключевська Сопка (вулкан, Євразія, Росія)

2.     Ріо-де-Жанейро (місто, Південна Америка, Бразилія)

 

         Дякую. У цьому турі команди набрали такі бали...

Ведучий 3.

 І знову вболівальники я звертаюсь до вас: “Чи знаєте ви географічних   чемпіонів?”

         Отож, закінчіть речення.

1.                  Найбільший острів на Землі — (Гренландія)

2.                  Найтепліше море — (Червоне)

3.                  Найбільша пустеля — (Сахара)

4.                  Найглибша океанічна западина — (Маріанська)

5.                  Найпотужніша тепла течія — (Гольфстрім)

6.                  Найвищий водоспад — (Анхель)

7.                  Найдовша річка — (Амазонка)

8.                  Найбільша за площею країна — (Росія)

9.                  Найглибше озеро — (Байкал)

10.             Найбільше море — (Філіппінське)

11.             Найвищі гори — (Гімалаї)

12.             Найбільша за кількістю населення країна — (Китай)  Дякую за відповіді.

Ведучий 1.

          А зараз тур четвертий — гра “Географічна скакалка”. Представники команд виберають собі конверт із завданням. Представник першої команди запрошується на сцену. Ви повинні, стрибаючи на скакалці на кожен стрибок називати власні назви того об'єкту, який дістався вашій команді. Зараховується кожна назва до першої помилки. Географічні назви не повинні повторюватися.

Виграє команда, яка озвучить більше кількість географічних назв без помилок.

         Команди у цьому турі отримали такі результати ...

Ведучий 2.

          Тур п'ятий — гра “Чарівна літера”. Капітанів команд просимо вибрати конверт із завданням. В конверті вказана літера. Вашій команді необхідно за дві хвилини написати географічні об'єкти, які починаються на обрану літеру.         Перелік географічних об'єктів вказано на аркуші паперу, який ви зараз отримаєте.

      море

      річка

      держава

      столиця

      острів

      півострів

      озеро

         Через дві хвилини команди здають листочки журі.                                                         

Ведучий 3.

         Країн на світі є багато

          Та Україна лиш одна     То ж будемо її вивчати —      Добром віддячить нам вона.

         Шостий тур “Україна — наша рідна країна”(бліц турнір).

          Команди запрошуються на середину сцени. Кожна команда повинна   швидко відповісти на десять запитань, кожна правильна відповідь - 1 бал.

І команда

1.        Площа України ......

2.        Україна межує на півночі .....

3.        Найзахідніша облась України ......

4.        Найтепліший регіон України.......

5.        Гори України ...........

6.        Давні греки звали її Борисфеном, слов'яни — Славутич, а як її називають зараз.............

7.        Україна за кількістю населення в Європі посідає ............

8.        Крайня північна точка України .......

9.        Перший космонавт незалежної України ..........

10.   Перший збірник карт України склав ..........

ІІ команда

1.        95% території України знаходиться у годинному поясі ..............

2.        Найвища вершина в Укрїна .........

3.        Україна омивається водами ..........

4.        Найдовший кордон Україна має з ...........

5.        Крайня західна точна України ...........

6.        Протяжність України із заходу на схід .............

7.        Найдовша карстова печера в Україні ..............

8.        Міста державного значення в Україна .............

9.        Природна зона на півдні України ..............

10.   Найближчі сусіди Україна через море.............

ІІІ команда  

1.        Найвища вершина Кримських гір .............

2.        Україна за формою правління ..............

3.        Найбільший кам'яновугільний басейн.................

4.        Скільки областей в Україні ...............

5.        Крайня південна точка України ...........

6.        Перший за часом заснування заповідник в Україні ............

7.        Незалежінсть України було проголошено ................

8.        Найбільша за площею область України ...............

9.        На якій великій рівнині знаходиться Україна ..................

10.   Центр Європи знаходиться поблизу села ...............

Ведучий 3.

         Поки команди виконують завдання, звучить вірш “Моя Україна”

         Україна, улюблений край,

         Ти як небо, як сонце, як зорі...

          Я дивлюся на твій небокрай — 

         Бачу райдугу, хмари прозорі,

         В небі клином летять журавлі

         І співаюь про те, що на світі

         Не знайти нам такої Землі,

          Де під вербами бавляться діти,         Де співають чудові пісні.

         Все про долю, життя та кохання,

          Де калина квітне навесні

         І росою вмивається зрання.

         Заспіваю про велич, красу

         Про найкращу у світі країну.

          І цю пісню тобі піднесу,          Як дарунок, моя Україно!

Ведучий 1.

         Переходимо до домашнього завдання.

          Готуючись до цього туру, команди повинні були докласти всю свою літературну та наукову фантазію. Адже їм потрбібно було закінчити розповідь про чергову пригоду капітана Врунгеля.

         Ось початок розповіді:

          “На десятий день плавання вранці капітан Врунгель вийшов на палубу і подивився вдалечінь у бінокль. До самого горизонту простягалося море. Раптом зовсім недалеко від яхти він помітив ...”

         Прошу команди продовжити цю інтригуючу історію.  

Ведучий 2.

          Поки журі оцінить цей тур і підведе підсумки всього турніру, оголосить команду-переможнця, ми залюбки послухаємо пісню.

Ведучий 3.

         Слово надається голові журі ...

Ведучий 1. 

pdf
Додано
17 січня
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку