Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання

Про матеріал
НУШ 5 клас. Презентація уроку "Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання до підручника Мідак / Біда НУШ 5 клас Пізнаємо природу

Номер слайду 2

Спостерігаючи за явищами природи, людина навчилася робити певні висновки, тобто висувати гіпотези. Гіпотеза – це наукове припущення,яке висувають для пояснення спостережуваного явища та перевіряють. Гіпотеза – спроба дати відповідь на запитання, щоб незрозуміле стало зрозумілим. Гіпотеза – спосіб вирішення проблеми, своєрідний місток між відомим (зрозумілим) і невідомим (незрозумілим).

Номер слайду 3

Дослідження Вислови гіпотезу: На чому найкраще пише олівець (або крейда). Перевір гіпотезу, використовуючи папір, картон, пластик, дошку, тканину, скло та ін.

Номер слайду 4

Гіпотеза на основі тільки самого спостереження не завжди буває правильною. Деякі хибні гіпотези живуть століттями. Наприклад, люди, здавна спостерігаючи за зоряним небом, зробили, здавалось би, цілком очевидний висновок, що зорі, Місяць, а також і Сонце крутяться по небосхилу навколо нерухомої Землі. 

Номер слайду 5

Грецький вчений Птоломей вважав, що в центрі знаходиться Земля навколо якої обертається Сонце та інші планети Така модель називалась геоцентричною

Номер слайду 6

Така геоцентрична система Птолемея, в центрі якої знаходиться Земля, проіснувала аж до середніх віків, поки її не спростував Миколай Коперник, вдосконаливши засоби спостереження, тобто скориставшись телескопом.  Він помістив у центр Всесвіту Сонце замість Землі. Сфера нерухомих зірок юпітер меркурій Геліоцентрична система будови Всесвіту за Миколою Коперником

Номер слайду 7

Експеримент - це метод наукового пізнання, в якому вивчення тіл і явищ відбувається в штучно створених умовах. Звичайно, багато гіпотез, зроблених на основі самого тільки спостереження, виявилися правдивими, але їх все ж потрібно перевіряти іншими методами наукового пізнання: моделюванням та експериментом.

Номер слайду 8

Експеримент або дослід відрізняється від спостереження активною взаємодією з досліджуваним об’єктом. Він проводиться і є важливим засобом перевірки гіпотези. Перед проведенням експерименту необхідно визначити мету; обґрунтувати гіпотезу, яку можна покласти в його основу; визначити умови проведення; дібрати інструменти дослідження та продумати способи їх використання; скласти план. Жоден експеримент не проходить без спостережень. І експеримент, і спостереження часто супроводжуються вимірюванням та використанням обчислень.

Номер слайду 9

Моделювання – це метод дослідження об’єктів пізнання (явищ, пристроїв, процесів), що ґрунтується на заміні оригіналу іншим, подібним до нього (моделлю). Використовують, якщо певний об'єкт чи явище неможливо вивчити безпосередньо. Важливе значення має комп”ютерне моделювання.

Номер слайду 10

Моделі явищ та об'єктів 1 – модель колообігу води у природі; 2 – модель вулкана; 3 – глобус – модель Землі; 4 – карта України; 5 – модель ока людини; 6 – модель квітки; 7 – модель Землі і Місяця; 8 – 3D-модель людини. 1 2 3 4 5 6 7 8

Номер слайду 11

Модель внутрішньої будови Землі

Номер слайду 12

Подорож у слово Модель (від лат. modulus – зразок) – спрощений аналог (образ) будь-якого об'єкта, процесу або явища, що використовується як заміна оригіналу. Параметри моделі – величини, які характеризують об'єкт та можуть набувати різні значення. Прототип (оригінал) моделі – досліджуваний об'єкт, стосовно якого створюється модель Об'ємна модель будинку Креслення – модель деталі Малюнок і хімічна формула – модель молекули

Номер слайду 13

Створення моделей об’єктів (явищ природи) 2 1 3 4 5 ПОШУК, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, ОБРОБКА ІНФОРМАЦІЇ ПРО ОБРАНИЙ ОБ'ЄКТ (ЯВИЩЕ) 1 ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ 2 СКЛАДАННЯ ІНСТРУКЦІЇ ДО МОДЕЛІ: БУДОВА, ПРИНЦИП ДІЇ, З ЧОГО ВИГОТОВЛЕНА, ЯК ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ 3 ОПИС МОДЕЛІ (УСНИЙ І ПИСЬМОВИЙ), З'ЯСУВАННЯ СПІЛЬНИХ І ВІДМІННИХ ОЗНАК 4 ПРЕЗЕНТАЦІЯ МОДЕЛІ

Номер слайду 14

Підсумки уроку Гіпотеза — це припущення, яке висувають для пояснення спостережуваного явища та перевіряють. Зазвичай, гіпотези перевіряють методами наукового пізнання — моделюванням та експериментом. Під час моделювання створюють модель об’єкта пізнання, тобто його спрощену копію. Експеримент відрізняється від спостереження активною взаємодією з досліджуваним об’єктом.

Номер слайду 15

Виконайте вдома Моделювання кругообігу води в природі. Візьміть пластиковий пакет, залийте в нього одну-дві склянки води і приклейте клейкою стрічкою на вікно із сонячного боку. На другий день на стінках пакета можна побачити краплинки води. Струсіть пакет — краплинки зберуться в потічки і стечуть униз, як дощ. Ця модель підтверджує гіпотезу про те, що дощ — це вода, яка випарувалася з водойм під час освітлення та нагріву їх сонцем.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Швець Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Rudnichenko Elena
    Чудова робота! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Busa Ira
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кантова Ганна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
Додано
16 вересня 2022
Переглядів
10831
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку