Година класного керівника «Формування культури здоров’я учнів»

Про матеріал
В ході заняття діти з'ясовують значення поняття «культура здоров’я», виявляють основні складові здоров’я,складають пам’ятку культури здоров’я; розвивають вміння систематизувати матеріал, критично мислити та робити висновки; матеріал заняття виховує та пропагує необхідність ведення здорового способу життя, забезпечує впровадження здоров’язберігаючих технологій у школі.
Перегляд файлу

МАЙСТЕР-КЛАС 
«Формування культури здоров’я учнів»

(впровадження здоров’язберігаючих технологій у школі)

МЕТА:

  • З’ясувати значення поняття «культура здоров’я»;
  •  виявити основні складові здоров’я,скласти пам’ятку  культури здоров’я, за якою далі будемо жити;
  • розвивати вміння систематизувати матеріал та робити висновки;
  • виховувати та пропагувати необхідність ведення здорового способу життя.

 

 УЧАСНИКИ МАЙСТЕР-КЛАСУ: учні 6 – А класу; вчителі, які присутні на методичному об’єднанні.

МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: малюнок градусника, паперові стікери, ручки, пам’ятки про здоровий спосіб життя, капелюхи 6 кольорів, вислови про здоров’я.

 

ФОРМИ ТА МЕТОДИ:

- інтерактивна вправа «Градусник настрою»;

- інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»;

- технологія «Шість мислячих капелюхів де Боно»

- методичний прийом  «Зміни позицію»
ХІД ЗАХОДУ 
І. Організаційна частина.

         Привітання. Налаштування на роботу.

        Сьогодні  наша класна година буде проведена у незвичній формі – майстер -класу. Перед тим, як розпочати нашу зустріч, давайте дізнаємось, з яким настроєм ви прийшли на заняття та чи готові попрацювати. У кожного з вас є стікер та ручка, напишіть своє ім’я та прізвище, підійдіть до Градусника настрою та прикріпіть біля позначки, яка відповідає вашому настрою.

Бачу, що ви готові розпочати заняття, тож ласкаво прошу до роботи.

ІІ. Повідомлення теми та мети ГКК

Тема заняття «Формування культури здоров’я учня»

Ми з’ясуємо:

  • значення поняття «культура здоров’я», виявимо основні складові здоров’я,складемо пам’ятку культури здоров’я, за якою далі будемо жити;
  • та необхідність ведення здорового способу життя.

ІІІ. Основна частина.

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Коли ми вітаємося один з одним, то бажаємо здоров’я,  чогось дуже дорогого в нашому житті….

А що для вас здоров’я? Як ви розумієте поняття «Культура здоров’я»?

( діти називають основні складові, необхідні для збереження та підтримання здоров’я, вчитель записує на дошці формуючи «асоціативний кущ»).

 

 

 

 

 

 

Дякую, бачу ви володієте знаннями про здоров’я, та я пропоную вам їх розширити.

Працювати ми з вами будемо незвичайно. Нам у цьому допоможуть «чарівні капелюшки»

 

  1. Повідомлення про технологію «Шість мислячих капелюхів де Боно»

 

       Загальновідомо, що стиль одягу багато в чому формує поведінку людини, логіку її вчинків, може диктувати певну лексику, жестикуляцію, міміку тощо. Змінюючи костюм, людина мовби одягає нову маску, змінює свою роль, іноді характер. Яскравим прикладом такої залежності є головний убір. Капелюх - головний убір, який блискуче вправляється з роллю знаку, символу певної соціальної групи. В той же час капелюх легко надіти, змінити, скинути, а разом з ним й перемінитися.
       Ви об’єдналися в рольові групи. Перед вами кольорові капелюхи, кожний з яких несе певні психологічні характеристики і символізує певний тип мислення.
Білий капелюх: інформація та факти.

У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти. Використовується для того, щоб спрямувати увагу на інформацію.


- В білий капелюх ми складемо інформацію про культуру здоров’я.
 

(- Що таке культура здоров’я?
- Які ви знаєте складові культури здоров’я?
- Джерела зміцнення здоров’я?) 

Жовтий капелюх: логічний позитив 
Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін ідеї, яка розглядається.
- Група жовтого капелюха повинна відшукати всі плюси та переваги здорового способу життя. 
 

Чорний капелюх: критика 
Застерігає і змушує думати критично. Вона захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені.

- В нього ми зберемо негативні сторони інформації, все недобре, що можна виявити( наприклад,недостатньо часу для фізичних вправ, можна захворіти під час загартування …) 
 

Червоний капелюх: почуття та інтуїція, формування свого ставлення до проблеми, яка розглядається не вдаючись у пояснення. 

-У червоний капелюх ми складемо своє ставлення до ведення здорового способу життя..

Зелений капелюх: креативність, нові ідеї 
Перебуваючи під зеленим капелюхом, ми придумуємо нові ідеї, модифікуємо вже існуючі, шукаємо альтернативи, досліджуємо можливості, взагалі, даємо креативності зелене світло. 

- В зеленому капелюсі після нашої розмови будуть лежати нові ідеї, нові форми, методи організації здорового способу життя. 

Синій капелюх: управління процесом. Висновки 
Синій капелюх відрізняється від інших капелюхів тим, що він призначений не для роботи зі змістом завдання, а для управління самим процесом роботи. Зокрема, його використовують щоб узагальнити досягнуте, зробити висновки. 

 

  1. Повідомлення інформації ( послухайте інформацію)

Всесвітня організація охорони здоров’я дає наступне визначення «Здоров’я  - це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб»

Отже, складовими  культури здоров’я особистості є: фізичне, психічне, соціальне та духовне здоров’я.

Культура здоров'я особистості характеризується наявністю позитивних цілей і цінностей, грамотним і осмисленим ставленням до свого здоров'я, організацією здорового способу життя.

Маємо усвідомити, що здоров’я є основною найвищою життєвою цінністю людини, що стан здоров’я і творчі можливості людини майже на 50 % залежить від неї самої, від рівня і стилю її життя, від її власної культури здоров’я і тільки на 30 % - від чинників зовнішнього середовища.

 Здоов’язберігаючі технології – ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, рухливі ігри,контроль за правильною поставою,виконання дихальних вправ, біг, загартування,ароматерапія,заняття на свіжому повітрі, дотримання режиму праці, харчування та відпочинку, відмова від шкідливих звичок, вживання здорової їжі – забезпечать збереження та зміцнення здоров’я.

  1. Аналіз у групах.

       (Ви  отримали інформацію про здоров’язберігаючі технології. Спробуймо обговорити дану інформацію, зробити її аналіз, висловити власну думку, але  не забувайте, що ви маєте мислити відповідно до кольору вашого капелюха. Для виконання завдання відводиться 3-5 хвилин)

 

 

 

 

  1. Виступи груп у відповідності з кольором капелюха.

Виступають всі представники крім групи, що працюють з синім капелюхом.

  1. Білий
  2. Жовтий
  3. Чорний
  4. Червоний
  5. Зелений

          Прийом «Зміни позицію».

        Ви міркували та висловлювали думку так, як вам радили капелюхи. Перед тим, як надати слово синім капелюхам, я хочу запитати вас, чи не хочете ви змінити позицію, приєднатися до іншої групи.

Продовжуємо роботу та надаємо слово синім капелюхам. Нагадаю – синій капелюх наймудріший, члени групи слухали всіх, систематизували, порівнювали, а тепер готові підвести підсумки.

  • культура здоров’я ……. (це правильний спосіб життя з метою збереження, зміцнення здоров’я….)

 

  • щоб забезпечити культуру здоров’я потрібно……… (не мати шкідливих звичок, не вживати токсичні речовини, загартовуватися, займатися спортом…)

 

  • це не завжди просто, тому що …. ( заважають лінощі, не дозволяє здоров’я, немає часу, немає того, чого хочеться…..)

 

  • але  багато плюсів ….. ( гарна осанка та струнка фігура, вільне дихання, повага серед однолітків, бути здоровому наразі модно….. )

 

ІV. Загальні висновки до ГКК, рефлексія та доповнення куща. Вручення пам’яток про культуру здоров’я

    Отже, давайте підведемо загальні підсумки та остаточно з’ясуємо, а що ж таке культура здоров’я?

 

    Дякую за активну роботу. Сподіваюсь, ви будете дотримуватися культури здоров’я та показувати приклад для інших.

     А на пам’ять я хочу презентувати вам пам’ятку про культуру здоров’я – пам’ятайте та завжди її дотримуйтесь.

 

V. Закінчення ГКК

 Діти, а чи сподобалась вам наша зустріч? На початку заняття ми з’ясовували ваш настрій та готовність працювати. Якщо за час нашої роботи ваш настрій змінився, ви можете підійти до Градусника та переклеїти стікери відповідно до зміни)

   

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дмитрів Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
779
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку