Година милування у природі «Здрастуй, пролісок»

Про матеріал
Година милування у природі «Здрастуй, пролісок» Мета: Вчити учнів спостерігати, бачити й відчувати красу природи, красу весняних квітів, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, пізнавальні інтереси. Виховувати любов до рідної природи, бажання охороняти та примножувати її. Обладнання: Музичний супровід, зображення квітів, листи для малювання, олівці, макет квітника на плакаті, штучні весняні квіти.
Перегляд файлу

Година милування у природі «Здрастуй, пролісок»

Мета: Вчити учнів спостерігати, бачити й відчувати красу природи, красу весняних квітів, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, пізнавальні інтереси. Виховувати любов до рідної природи, бажання охороняти та примножувати її.

Обладнання: Музичний супровід, зображення квітів, листи для малювання, олівці, макет квітника на плакаті, штучні весняні квіти.

Хід заходу

I. Організація класу.

1. Емоційний настрій учнів.

а) вступне слово учителя

 Йдемо в гості до природи.  Є в ній різна дивина!

В небі – зорі, в ріках – води, а в землі – квіточка ясна!

 б) Музичний супровід

II. Вступна бесіда.

 – Погляньте, яке багате розмаїття кольорів навколо: земля після зими умилась весняною водою й відкрили очі квіти.

- Який настрій викликає у вас це весняне розмаїття? (Урочистий, радісний, святковий, життєрадісний…)

- Сьогодні ми завітаємо в гості до весняних квітів.

- Подивіться, якими барвами розфарбувала їх весна?

- Назвіть кольори весняних квітів.

III. Гра «Відгадай квітку за кольором»

 – Зараз ми пограємо у гру. Умова гри: Я буду називати колір квітки, а ви називаєте відповідні назви весняних квітів.

Білий колір – підсніжник, білоцвіт, конвалія, анемона, нарцис, купина запашна та ін. Жовтий колір – мати-й-мачуха, кульбаба, калюжниця, цибулька гусяча, горицвіт, пшінка та ін. Синьо-блакитний колір – пролісок, барвінок, цибулька гадюча, переліска, сон та ін. Фіолетово-рожевий колір - медунка, фіалка, зозулинець, Петрів хрест, ряст, бузок та ін.

Бесіда з елементами розповіді

- Озирніться навколо і знайдіть весняні квіти, помилуйтеся ними, але не займайте, не зривайте, не руйнуйте краси.

- Яка квітка вам сподобалась найбільше?

- Яка квітка, на вашу думку, найкраща? Обґрунтуйте свій вибір.

IV. Спостереження

1. Конкурс «Допиши віршик»

З-під снігу виглядає, весну зустрічає,

Сміло вибіг на горбок цей сміливий… (пролісок)

2. Вірш

Зима…і пролісок блакитний. Навколо ще лежать сніги,

А він всміхається, привітний, а він вже скинув ланцюги. Олександр Олесь

- Помилуйтесь пролісками і спробуйте створити словесний «Портрет» цієї гарної квіточки, підкресліть у ній найвиразніше.

- Квіти високі чи низькі? Якого кольору листочки, квіти?  Сміливі вони чи боязкі?

- Суворі чи ласкаві?

- Подивимося на квіти конвалії. - Вони ростуть по одній чи групами? - Це – суцвіття. 3. Хвилинка відпочинку. Релаксація.

- Закрийте очі. Уявіть собі, що ви у лісі весною. Навколо вас багато весняних квітів. Повітря чисте. Як легко дихається… Ви насолоджуєтесь прекрасним краєвидом. Відкрийте очі. Понюхайте запах квітів. Ви повернулись з подорожі.

V. Колективна робота.

- Спробуймо разом написати казочку про те, як вперше зявились у ліску проліски. Художня версія на допомогу

Я бачив, як зірниця впала, як на снігу вона палала.

Як сніг, біліший від лілеї, вночі іскриться біля неї.

Де в темноті зоря згоріла, з’явилась вранці квітка біла,

І сонце стало ніби вище, і сніг лежав, як попелище. Д.Павличко

- А тепер відшукаймо барвінок: дивіться, його сині квіточки, наче оченята, весело дивляться на нас. Як ви вважаєте, чому саме барвінок так люблять на Україні?

- Що він символізує в українців? (Барвінок є символом вічності життя).

- Придивіться до медунки, цієї фіолетово-рожевої ошатної квіточки.

Робота в парах.

- Складіть легенду «Чому у медунки солодке ім’я».

Читання віршів учнями.

Учень Ми фіалочки синенькі, наші квіти запашні,

            Розцвітаєм ми раненько скрізь під лісом навесні.

Учениця Вітер пестить нас, гойдає, бджоли мед із нас беруть,

                Соловейко нам співає, на віночки діти рвуть.

Учень Дрібнесенькі дзвіночки, неначе воскові,

           Нанизано рядочком на довгому стеблі.

Учениця І ніжно-запашненькі, найкращі із квіток,

                Конвалії біленькі зовуть нас у лісок.

Учень Вчора травка зеленіла, а кульбабок не було…

           А сьогодні – гляньте, скільки їх, жовтеньких, розцвіло!

Учениця Ах, які вони м’якенькі, як притулиш до щоки!

               Зробимо ланцюг великий і на голову вінки!

Учень Один бузок ось під вікном, а другий біля ганку.

            Один синенький, а отой біленький, як сметанка.

Учениця Обидва ніжні, запашні, аж дух вам забиває.

                І кожна гілка, як букет, із листя виглядає.

Учень Квітує квітень у гаю, в полях і на городі,

            Квітує в нашому краю, мов свято у природі.

Учениця І на черешнях білий цвіт, і зелен луг квітчається,

                І птахів щедрий весно літ ще тільки починається.

Учень Заврунились, цвітуть поля, хлюпочуться тумани,

            мов тоне в мареві земля, і небо в ріках тоне.

Учениця І віють духом запашним конвалії, красоля…

                Цвіте під сонцем весняним моя щаслива доля.

VI. Конкурс «Придумай загадку про весняну квітку»

VII. Хвилинка відпочинку «Танцюємо танок весняних квітів»

- Погляньте навколо: все прокидається і розквітає – дерева, кущі, квіти…

VIII. Словесне малювання “Цвітуть каштани».

1. Читання вірша учнями М.Познанської «Зацвіли каштани».

Зацвіли каштани у моєму місті: золотистим цвітом зарясніли в листі.

Цвіт такий хороший, аж вбиває очі, зацвіли каштани вчора, опівночі.

А під ними ходять вулицями люди. Зацвіли каштани тут і там – усюди.

Холодку багато, пахощів багато… У моєму місті гарно, як на свято!

2. Малювання улюбленої весняної квітки на невеличкому аркуші паперу.

3. Читання учнями вірша О.Пчілки «Весняні квіти».

Весна чарівниця неначе цариця, наказ свій послала, щоб краса вставала.

І проліски, і травка, й зелена муравка, і кульбаба рясна й фіалочка ясна .

Всі квіти весняні, веселі, кохані, з-під листя виходять, голівки підводять.

Це конвалії у гаї на галявині цвітуть і ніде, ніде немає кращих квіточок,

Мабуть пройде теплий дощ весняний гляне сонце золоте,

Тепле літечко настане і квітник мій

Ті квіти дрібненькі, мов дітки маленькі, Розбіглись у гаю, я їх розбираю

В пучечок докупки – для мами – голубки!

IX. Підсумок. Релаксація.

- Отже, бачимо, що весна нікого не забула, нікого не залишила поза увагою: всім дала і красу і радість, всіх щедро напоїла своєю життєдайною силою. - Чому, на вашу думку, весну називають «ранком року»?

- З якими надіями всі люди пов’язують прихід весни?

- Тож давайте привітаємо весну гарною трудовою справою – влаштуємо невеличкий квітничок. (На дошці плакат з макетом квітника)

- Підійдіть до нашого квітника і посадіть у нього свою улюблену весняну квіточку. (Діти прикріплюють намальовані квіточки у квітник)

- Подивіться, який прекрасний наш квітник

Он звір, он пташка летить, жучок заліз на зілля.

Усе прийшло у світ, щоб жить,- усе це є довкілля!

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице!

Ти мене годуєш, як свою дитину,

Тому люблю тебе, земле,

Люблю Україну!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Літковська Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1622
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку