Чугуївська загальноосвітня школа I-II ступенів № 4
Чугуївської міської ради Харківської області
Година психолога « Чи вмію я дружити»
Підготувала:
практичний психолог Нестеренко Г.С.
Заняття для учнів 5-го класу
«Чи вмію я дружити?»
Мета: навчити дітей цінувати дружбу, розвивати комунікативні здібності та емоційну сферу дитини, створення атмосфери співпраці під час заняття
Завдання:
- формувати навички спілкування;
- формувати рефлексивні навички;
- допомогти дітям у визначенні важливих якостей для дружби;
- розглянути поняття: «Дружба», «Справжній друг», «Товариш». Визначити закони дружби.
- Розвиток уміння аргументувати свою точку зору.
- Формування моральних якостей учнів: вміння дружити, берегти дружні стосунки з однолітками, спілкуватися в колективі.
- Виховання доброзичливості, поваги один до одного.
Хід заняття.
Психолог:
Доброго дня, діти! Я для вас сьогодні принесла маленьку усмішку, яку хочу вам подарувати.
Діти, в якій країні ви живете? (Діти дають відповідь.)
Сьогодні ми вирушимо з вами в країну Дружби. У цій країні були всі, хто коли-небудь дружив або дружить зараз.
Сядьте зручніше і заплющіть очі. Одні із найшановніших птахів в Україні- це лелеки. Вони подорожують не тільки по нашій землі, але й далеко по за її межами. Давайте з вами уявимо собі, що ми лелеки, тому розправимо руки-крила і полетимо до країни Дружби. Ми летимо високо в небі, бачимо безмежні лани, сині річки та зелені лиси аж ось за обрієм бачимо казкову країну. Опускаємо ручки і розплющуємо очі..
- Діти якою ви уявляєте собі країну Дружби?
- На вашу думку, які люди там живуть?.
- Чи бачили ви там своїх друзів?
Діти, у кожного з нас своє уявлення про те, що таке дружба і хто такий справжній друг.
- Як ви для себе визначаєте, що таке дружба? І хто такий справжній друг? Скільки триває справжня дружба?
А ось як про дружбу говорять герої мультфільму. «Друг в беде не бросит». (Перегляд фрагменту з мультфільму)
Отже, можна зробити висновок :
справжня дружба може тривати довгі роки;
• справжній друг буде з тобою і в радості, і в горі;
• дружба - це відносини рівних;
• дружба вимагає відданості, довіри, спільних інтересів і цінностей;
Діти, у вас на партах лежать слова - промінчики Оберіть слово, яке, на вашу думку, характеризує дружбу і прикріпіть на дошку.
Вправа «Справжній друг»
Діти, зараз я буду вам кидати м’ячик, а ви продовжіть речення : "Справжній друг - це той, хто ...".
(Друг - це той, кому ми віримо, хто не зрадить, не підведе, здатний підтримати, поспівчувати. Другові ми можемо довірити свої одкровення.)
Психолог:
Підніміть руку ті, у кого є справжній друг у класі.? Чому ти вважаєш його своїм другом? Поясни двома - трьома словами. Я пропоную тобі пригостити свого друга цукеркою. (Відповіді дітей.) Діти, сьогодні я хочу вас всіх пригостити цукеркою, щоб ви знайшли собі справжнього друга, тому що дружба, як і наше сонечко, зігріває теплими відносинами.
Друзів не буває багато, хоча відносини можуть бути добрими і теплими з багатьма, але лише деяким ми довіряємо свої проблеми і переживання.
Ми пов'язані протягом життя з багатьма людьми: з одними вчимося в класі, з іншими проводимо вільний час, з третіми зустрічаємося в гуртках, секціях. Ми пов'язані спільною діяльністю (заняттям). І якщо у вас спільні інтереси, симпатія, то можна цих людей назвати товаришами. Дружба - це вищий ступінь товариства та взаємодії один з одним, побудований на ввічливості та взаємоповазі.
Психолог:
Діти, скажіть, а чи можуть бути грубі стосунки між друзями?
Молодці! Зараз я пропоную вам звернути увагу на дошку, для вас там є маленьке завдання, яке вам потрібно виконати. «Взаємодія з однолітками»
Звичайно грубості немає місця між товаришами та друзями. Отже, діти, давайте підведемо підсумок.
Добре молодці! Діти, наше заняття завершено, я бажаю вам посміхатися частіше і нехай у вашому житті буде якомога більше справжніх і відданих друзів.