Година психолога для 5-6 класів "1Здоров'я мати – вік біди не знати!!!"

Про матеріал
Завдання має на меті створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан, надати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я; виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.
Перегляд файлу

                         

Лісківський ЗЗСО

Кілійської міської ради

Одеської області

 

 

 

 

 

 

 

 

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ:

«Здоровим бути здорово!!!»

5-6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бондаренко Олена Миколаївна

практичний психолог

І категорія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

Мета: створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан, надати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я; виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.

Обладнання: конвертики з прислів’ями, фліпчарт, маркери, книга «Здоров’я» з пустими листочками, роздруковані поради кожного лікаря, блюдо з різними фруктами, рідке мило та антибактеріальний спрей, скакалка та м’яч, декілька пачок трав’янистих чаїв, маленькі торбочки з горішками (ізюмом, фінфками), презентація «Корисні рослини», презентація «Вітаміни», відеоруханка, коробка «шкідливі звички», коробка «корисні звички»,  роздруковані різні звички, білі халати для лікарів, пам’ятки.

Перебіг заняття

(епіграф написаний на дошці)

Здоров'я - це безцінний дар природи, воно дається, на жаль, не навіки, його треба берегти. Але здоров'я людини багато в чому залежить від неї самої, від її способу життя, умов праці, харчування, її звичок та духовності.

(І.П.Павлов )

Слово практичного психолога:

 Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих - щастя не мине!

Всім відомо, що приємно бути здоровим. Отже, найцінніший скарб людини - це здоров'я.

Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми  сьогодні  поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я. Сподіваюся, що ви, мої дорогі учні п’ятого і шостого класів, обов’язково дізнаєтесь про щось нове і візьмете для себе потрібну інформацію.

 Діти, наш народ споконвіку дбав про своє здоров'я, а тому протягом багатьох років з уст в уста передавалися прислів’я –  перлинки народної мудрості. А які ви знаєте прислів’я про здоров’я (діти називають прислів’я).

 Завдання 1. Зараз кожен в конверті  отримає декілька слів. З них треба скласти прислів’я про здоров’я . Хто перший впорається, той може прокоментувати.

  1.          Здоров'я мати – вік біди не знати.                               
  2.          Хто праці не боїться – того хвороба сторониться.        
  3.          Немає щастя без здоров'я.                                             
  4.          У здоровому тілі – здоровий дух.                               
  5.          Як немає сили, то й світ не милий.                            
  6.          Здоров'я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.  
  7.          Довго спати – здоров'я не мати.   
  8.          Чиста вода для хвороби біда.
  9.          Здоровий не знає, який він багатий.
  10.     Здоров’я не купиш ні за які гроші.
  11.     Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.
  12.     Здоров’я – всьому голова.
  13.     Як про здоров’я дбаєш, так і маєш
  14.     Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – все загубив. (додаток 1)

2. Розповідь практичного психолога з елементами діалогу

   Одна дівчинка запитала в мами.

  • Як бути здоровою, дужою і вправною? Такою, як ти?
  • Ти дійсно хочеш, щоб я відкрила тобі таємницю? – запитала мама.
  • Так, відповіла донька. – Адже цього, мабуть, може домогтися кожна людина. Чи не так?
  • Звісно, кожна, коли в неї немає якоїсь тяжкої хвороби. А таємниця ця проста: потрібно вести здоровий спосіб життя.

Питання до аудиторії:

  • Для чого людині потрібно бути здоровою, дужою і вправною? (відповіді учнів)
  • Які чинники впливають на здоров’я людини? Створимо асоціативний кущ. (діти відповіді записують на фліпчарті по черзі)

Щоб дізнатися про здоровя більше, ми запросили до нас людей, які краще всіх розбираються в цьому питанні. Так! Це лікарі. Вони нададуть нам корисні поради, які залишать у книзі «Здоров’я» .

3. Консіліум спеціалістів (лікар-дієтолог, лікар-інфекціонист, лікар-вертебролог, лікар-фітотерапевт, лікар-імунолог)

Слово надається лікарю-дієтологу. Дієтолог – експерт щодо харчових продуктів та харчування, надає рекомендації з питань правильного харчування.

І.Виступ лікаря-дієтолога.

  •       Без їжі людина не може жити. Через їжу ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією. А ще здоров’я залежить від того, як ми їмо, як пережовуємо їжу.
  •       Отже, щоб бути здоровим, треба знати правила харчування.
  1.          Їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час. У школі слід їсти після 2 або 3 уроку.
  2.          Обов’язково снідайте, коли йдете до школи. Вранці корисно їсти кашу.
  3.          На обід має бути 2-3 страви. Їжа повинна бути різноманітною. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу. Багато овочів і фруктів.
  4.          Не захоплюйтеся надмірно солодощами. Виробами із борошна і солоною їжею.
  5.          Їжу треба добре пережовувати, щоб не зіпсувати шлунок.
  6.          Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншою справою, читати. Це знижує апетит і погіршує процес засвоєння продуктів.
  7.          Не можна переїдати. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.( додаток 2)

Страви повинні бути свіжими, мати приємний запах, смак і гарний вигляд.

Правильне харчування оберігає людину від хвороб, а неправильне спричиняє їх.

Є деякі продукти, вживати які треба обмежено. Це – цукор, жир, сіль. Зараз я пригощу усіх корисними і смачними подарунками. (Лікар роздає миті фрукти і бажає здоров’я)

Практичний психолог: Дякуємо за поради. І збережемо ваші рекомендації у нашій книзі «Здоров’я»

  •       А це хто такі? (під музику забігають герої сценки)

Сценка «Мікроби»

Вірус (три учасника сценки бігають по класу, пропонують брудні фрукти)

  •       Що притихли, не чекали?

Чи нас просто не впізнали?

Я – великий Повелитель

Злющий вірус і мучитель.

  •       А це мої діти – нероби,

Шкідливі бактерії і мікроби.

  •       Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

ІІ. Ну а це вже мій профіль. Я лікар- інфекціоніст  - лікар, що займається діагностикою, лікуванням, профілактикою інфекційних захворювань . Я точно знаю як позбутися цих недругів.

  1.          Не можна вживати незнайому їжу.
  2.          Якщо їжа впала на підлогу, то її не можна їсти, бо вона забруднена.
  3.          Не можна споживати їжу, коли вийшов її термін, бо можна отруїтися.
  4.          Овочі та фрукти перед вживанням треба мити.
  5.          Перед їжею завжди треба мити руки. (додаток 3)

Практичний психолог: дякую за корисні поради, ми запишемо їх у нашу книгу. А ще діти знають інструкцію для миття рук милом і водою під чудову українську пісню «Червона Рута» посилання

Лікар: перед тим як зїсти фрукти, треба обов’язково їх помити. І дарує рідке мило для рук і  спрей антисептик.

          ВІРУС  Нам тут нічого робити.

  •       Прощавайте! (уходять)

Практичний психолог: А ми продовжуємо далі, і надамо слово лікарю-вертебрологу. Хто це? І що він лікує? Зараз дізнаємося.

ІІІ.Лікар- вертебролог

Вертебролог - це фахівець, що займається лікуванням спини і спеціалізується на профілактиці з лікування хребта

Розкажу вам зараз, діти,

Дуже правила прості:

Як за партою сидіти -

Це потрібно у житті.

Спинку рівною тримайте,

Рук на книжку не кладіть,

Голову не нахиляйте,

Як окличний знак сидіть!

Будуть в вас здорові очі,

Швидко будете рости.

Хто здоровим бути хоче -

Вмій здоров'я берегти. (додаток 4)

Тоді і проведнемо « Хвилинку здоров'я»

Встали.

Нахилилися вперед,

Нахилилися назад.

Повернулись вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло.

До товариша всміхнулись.

Всі присіли, потягнулись

І на місце повернулись

 Лікар: Дякую! Молодці! А ще я знаю таку (на мультимедійній дошці діти переглядають руханку і повторюють її). посилання

 

Лікар: Я дарую вам на згадку мої поради та скакалку і м’ячик для руханок. А далі я передаю слово своїй колезі

 ІV. Лікар- фітотерапевт

Лікар: Коли людина захворіє, вона хоче якомога швидше вилікуватись і йде до лікаря. Лікар призначає ліки, яких в аптеках величезна кількість. Але лихо в тому, що майже всі пігулки, лікуючи один орган, можуть боляче «вдарити» по іншому. Від прийомів ліків страждають шлунок, нирки, печінка… Деякі пігулки взагалі заборонено вживати маленьким дітям. А навколо нас (в лісі, у степу, в полі) безліч ліків, які не зашкодять здоровим органам. Звичайно, якщо ними правильно користуватись. Трава і квіти, дерева і кущі… Лікування хвороб травами називається фітотерапією. Кількість лікарських рослин величезна. Це і глід, і хвощ, і цикорій, і валеріана. Це кропива, дуб, материнка. Це і крушина, і лобода, і кульбаба. Розберемо декілька прикладів корисних рослин. (перегляд презентації та коментарі до фото квітів)

Слайд .Барвінок. Ще з часів Київської Русі дивувались люди на тендітну рослину, яку не могли здолати ні холод, ні вітри, ні морози: її листя зеленіло навіть з-під снігу. Дивувались і вчились так само стійко витримувати випробування, які посилала доля. В народі барвінок завжди був символом хлопця: молодого, вродливого козака. Обізнані люди з давнини лікують барвінком серцеві недуги, застосовують як зміцнювальний, кровоочисний, в’яжучий засіб. Але потрібне суворе дозування, бо у великій кількості його вважають отрутою.

Слайд. Звіробій. Люди називають його травою від 99 хвороб. Його назва походить від казахського «джерабай», що означає « цілитель ран». Як без борошна не спекти хліба, так і без звіробою не можна лікувати багато які хвороби людей і тварин. Його використовують при лікуванні печінки, шлунка, наривів…

Слайд. Подорожник. Його називають «слідом білої людини», бо завойовники Америки, самі того не знаючи, завезли на своїх черевиках насіння подорожника на індійські землі. Тому й називається він «подорожником», бо вміє подорожувати. Лікують подорожником хвороби шлунку, рани. Це добрий кровоспинний засіб.

Слайд. Ромашка. Вона стала однією з найголовніших лікарських рослин нашого краю; її використовують при гнійних ранах, виразках, для полоскання горла, промивання очей. Ромашка допомагає лікувати шлунок, кишечник, захворювання органів дихання.

Слайд. Спориш – родич нашій гречці. Багатий на вітамін С – в ньому його більше, ніж у лимоні. Має й лікувальні властивості – допомагає при захворюванні шлунку, кишківника, нирок. Люди готують з нього салати та борщі.

Слайд. Верба. В народі кажуть: де срібліє вербиця, там здорова водиця. Це дерево має лікувальні властивості. Відваром верби миють голову, щоб зняти головний біль. Вербою лікують ревматизм, збивають гарячку. Товчене листя з верби кладуть на рану. Кора застосовується при розладах шлунку, простуді, захворюваннях шкіри. Наші предки спостерігали ще одну властивість верби – бути природним фільтром всіляких домішок, що містяться у водах річок та озер. Ось чому воду для пиття завжди беруть у річці під вербою.

Слайд. Калина. Калина – це рослинний оберіг України. З нею пов’язано багато обрядів, звичаїв. Вона найулюбленіша рослина нашого народу. З калини виготовляють желе, мармелад, варення. Чай з неї допоможе вилікувати кашель. Свіжі ж ягоди з медом та водою вживалися при серцевих захворюваннях, для покращення травлення, зниження тиску крові. Соком навіть очищали обличчя, щоб рум’янилося. В її плодах міститься цукор, каротин, вітамін С і Р. (додаток 5)

Сподіваюся мої поради будуть вам у нагоді (передає поради і дарує трав’яні чаї).  А я передаю слово не менш важливому спеціалісту в області здоров’я – це лікарю-імунологу.

V Лікар-імунолог.

Лікар: Я той, то займається вашим імунітетом.

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.

Зараз я  розкажу вам про самі важливі вітаміни , а ви, діти, уважно послухайте.

Слайди

Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до вітаміна А. Він товаришує із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит,  вам допоможе вітамін В. А товариші його - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, вітамін С стане вам у пригоді. Його друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

Вітамін Д. Вітамін D дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча його друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, та також для вас корисними стануть його подарунки . Це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж, цей вітамін  товаришує із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам цей вітамін.(додаток 6)

Дякую. Я сподіваюсь мої поради знадобляться вам і вашим близьким. Вживати вітаміни в свій раціон – це корисна звичка (поради до книги «Здоров’я») і хочу пригостити вас горішками та ізюмом (роздає).

Практичний психолог.  Дякуємо лікарям за те, що знайшли вільний час і завітали  до нашого закладу.

Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота    запорука здоров’я А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

- Давайте пригадаємо, які взагалі ви знаєте корисні, а які  шкідливі звички? 4.ВПРАВА. Корисні- Шкідливі звички:  

Психолог роздає дітям стрічки, де вказана звичка. Учень повинен аргументувати: корисна вона, чи шкідлива. (2 коробки, 2 торбинки або 2 банки «Шкідливі звички і  Корисні звички»)

Корисні звички: посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.

Шкідливі звички: куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами,  ходити по льоду,  бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.(додаток 7)

Психолог: Молодці! Усі справилися на відмінно!

  1. ГРА «Рима»

Психолог: А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима». Ваша задача закінчити мій віршик. Почнемо!

Психолог
1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи )

   3. Потрібні організмові продукти,
    Дуже корисні овочі та... (фрукти).

   4. Дітям, дорослим дуже потрібно
    Дихати часто свіжим... (повітрям).

 

Психолог. Молодці! І з цим завданням впоралися!

7.Підсумки для себе

Психолог. Підводячи підсумки нашого заходу хотілось би запитати, а які ви для себе зробили висновки? (діти розповідають віршики)


1. Щоб міцне здоров'я мати,
Треба добре – добре знати
Дітям правила прості,
А за змістом – золоті!

2. Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.

3. Щоб здорові зубки мати,
Слід про них щоденно дбати:
Чистить, ротик полоскати
І твердого не кусати.

4. Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти.
Бо мікроби щохвилини
– Так і липнуть до людини!

5. Та й волосся причесати.
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днинку
Носову носи хустинку.
6. Щоб здоровим довго жити,
 Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець -
Будеш справжній молодець!(додаток8)


Психолог: Дякую виступаючим за поради.

  1. Пам’ятка

Психолог: на згадку про нашу зустріч я хочу вам роздати такі пам’ятки (роздає) (додаток 9)

  1. Відео –ролік

І на останок переглянте відео  «Здоровий спосіб життя»

Психолог: Дякую усім за роботу! Здоров’я вам і вашим родинам!

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартиненко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
525
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку