Година психолога на тему "Про чесність і обман"

Про матеріал

Дана розробка буде корисна для практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти та класних керівників з метою виховання в учнів чесності та порядності.

Перегляд файлу

  Година психолога «Про чесність і обман»

 

 

Мета:    виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману.

                    Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків:

  • будь-який обман із часом викривають, і тому він не є виходом із критичної ситуації;
  • неправда, обман викликають негативні почуття та асоціації, і тому компрометують того, хто говорить неправду, в очах інших;

            людина, яка себе поважає, не стане нікого обманювати.

Проаналізувати типові ситуації, коли учні говорять неправду, знайти інший спосіб поведінки. Розвивати вміння дітей працювати в мікро групах.

 

 Обладнання: столи зі стільцями, що стоять півколом;

                                   на столах – зошити, аркуші паперу;

                                   на дошці написана тема; 

                                  магнітофон, касета з музикою; годинник.

 

       Попередня підготовка: напередодні години спілкування психолог       формує мікро групи на  чолі з лідером. Дітям дається завдання підготувати прислів’я про  чесність і обман.

 

 

                                                         Хід заняття

 

 

       Психолог.  Добрий день! Гарного настрою бажаю всім присутнім. Сьогодні наша година спілкування тісно пов’язана з реальним життям. У ньому ми, прагнучи бути ідеальними людьми, маємо пройти довгий шлях до самовиховання. На цьому шляху є зупинки – станції - обов’язки, які ми самі складаємо. Один із таких обов’язків ви вже сформулювали – це « не говорити неправди ».

        Брехня, або неправда, - підступна особа, яка здатна замаскуватися під правду, переконати людину, що в даний момент саме вона, брехня, є найкращим варіантом поведінки, і тільки вона веде до виходу з якоїсь кризової ситуації. Тобто поводитися як підступний ворог. Ми з вами маємо виробити звичку й навичку боротися з цим ворогом. А найкращий спосіб боротьби із брехнею – це побачити, зрозуміти і викрити. Отже, тема години спілкування « Про чесність і обман ».

          Зараз я кожній групі роздам завдання. Ви матимете 5 хвилин на обдумування й обговорення. Потім лідер висловить думку групи. Якщо з інших груп знайдуться охочі доповнити, підніміть, будь ласка, руки.

 

( Психолог роздає завдання ( ситуації 1-5 ), вмикає музику ( 5 хв).)

 

 

                                                             Ситуація 1

 

           Павло отримав три бали із самостійної роботи з математики. Щоденник на оцінку не подав. На запитання тата « як справи у школі? » відповів « нормально ».

 

  Запитання:

     Чи можна вважати, що Павло обманув батька? Що б ви порадили Павлові сказати вдома в такому випадкові?

 

 

Ситуація 2

       Соня розкрила мамині дорогі парфуми, а сказала, що це ненароком зробив Кешка ( папуга ). Ось їхній діалог:

  • Мамо, а Кешка розлив твої парфуми в рожевій пляшечці.
  • Ох, негідник! Доведеться йому надалі сидіти у клітці, а то ще більше нашкодить.
  • А може, вибачимо. Він більше не буде.
  • Ні, і не проси.
  • Добре, мамо.

 

 Завдання:

  1. Охарактеризуйте Соніну поведінку.
  2. Поставте себе на місце Соні і скажіть, що б ви сказали мамі.

 

 

Ситуація 3

 

       Забігши першим до класу, Олексій побачив забутий кимось калькулятор. Він узяв його до рук і почав роздивлятися. « Ух ти, який гарний, це твій? » - почув він раптом голос однокласника. « Так. Це мені друг подарував на день народження ».

 

Запитання:

 Які погані вчинки зробив Олексій? Як він може виправити свою помилку?

 

 

Ситуація 4

 

       Микола витратив гривню, що дали батьки на обід, по-своєму. У буфеті він купив солодкої водички, вафлю і цукерки. Прийшовши додому, Микола мав із мамою таку розмову:

  • Як справи у школі?
  • Нормально.
  • Ти пообідав?
  • Так.
  • А що було на обід?
  • Картопля, котлета і чай із печивом.

 

Завдання:

    Згодом, виправдовуючи, Микола сказав: « Я ж витратив гроші на їжу! Яка різниця, що саме я купив? » Чи погоджуєтеся ви з думкою Миколи? Аргументуйте відповіді.

 

( Аналіз ситуацій, доповнення  охочих ( 20 хв ).)

 

Психолог. Молодці, а зараз – хвилина відпочинку. Ми послухаємо прислів’я, які ви нам підготували.

 

 

 

( Діти зачитують прислів’я.)

 

Прислів’я

 

  • У кому правди немає, у тому і добра мало. ( Російське прислів’я .)
  • Говориш правду – правду і роби. ( Російське прислів’я. )
  • Краще гірша правда, ніж солодка брехня. ( Українське прислів’я.)
  • Приховати обман – теж обман. ( Античний афоризм.)
  • Не шукай правди в інших, якщо її немає в тобі. (Російське прислів’я.)
  • Правдивій людині неправди не говорять. ( Китайське прислів’я.)
  • Когось обманеш н7а день, себе – на все життя. ( Фінське прислівя.)
  • Брехнею світ перейдеш – назад не вернешся. ( Українське прислів’я.)
  • Правда очі коле. ( Українське прислів’я.)
  • Слова ласкаві, а думки лукаві. ( Українське прислів’я.)
  • Правду золотом засиплеш, багном заллєш, а вона все одно випливе.                                   ( Українське прислів’я.)

 

Психолог.  Перший етап години спілкування пройшли дуже гарно. А другий етап має таку незвичну для вас назву « мозковий штурм ». Ось і зараз ви почуєте завдання і маєте записати у зошитах перше, що спало вам на думку.

   Отже, закінчіть речення:

  1. Коли я говорю неправду, я відчуваю…
  2. Коли мені говорять неправду, я відчуваю…

Людина, яка обманює…

 

(  Усі зачитують відповіді.)

 

Таким чином робимо висновки, що:

  1. коли мене обманюють і коли я обманюю, то я переживаю погані відчуття;
  2. людина, яка обманює, компрометує себе в очах інших, утрачає їхню довіру, хороше ставлення.

 

  А тепер відповідь даємо гуртом.

- Чи поважають людину, яка каже неправду? ( Ні.)

- Чи хочемо ми, щоб нас поважали? ( Так.)

Тоді повторюйте за мною:

Я хочу, щоб мене поважали, і тому ніколи не говорити неправди.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку