Година психолога на тему "У світі уваги"

Про матеріал

Дана розробка буде корисна для використання практичними психологами та вчителями початкових класів закладів освіти у роботі з молодшими школярами по розвитку уваги дітей.

Перегляд файлу

Година психолога

у 4 класі

«У світі уваги»

Мета: розвивати уважність та спостережливість.

Обладнання: картки з геометричними фігурами, малюнки,  аудіо записи.

Час виконання: 40 хв.

 

1. Вправа «Привітання»

Мета: сприяти створенню психологічної атмосфери.

Час виконання: 2 хв.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

2. Гра «Підведіться ті, хто …»

Мета: розігрівання групи.

Час виконання: 3 хв.

Інструкція.. Психолог говорить: «Підведіться ті, хто … » і називає певну прикмету (наприклад, хто любить морозиво, урок фізкультури, червоний колір). Ті, які вважають, що прикмета їм підходить, підводяться і намагаються зайняти вільне місце, крім стільця, розташованого поруч з психологом.

3. Вправа «Хто у класі найуважніший»

Мета: сприяти розвитку уважності.

Час виконання: 5 хв.

Інструкція. Психолог по-черзі зав’язує дітям очі і просить назвати предмети відповідного кольору і форми.

4. Вправа «Намалюй фігурки»

Мета: здійснити розвивальну самодіагностику.

Час виконання: 5 хв.

Проводимо змагання: хто швидше й точніше виконає завдання? За пропущені фігурки накладаємо «штраф». Виграє той, хто отримає найменший штраф.

5. Вправа «Слухай і почуй»

Мета: розвивати уважність, переключення уваги.

Час виконання: 10 хв.

Інструкція. Учням пропонується уважно слухати слова, які говорить психолог, і плескати у долоні щоразу, коли трапляється назва тварини.

Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза.

Учнів просять підвестися, коли вони почують назву рослини. Слід повторити, що не треба плескати, а підводитися й реагувати не на тварину, а на рослину.

Увага! Почали: дорога, тигр, береза, пшениця, літак, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, ромашка.

Запропонувати учням підносити руку, коли почують назви професій.

Увага! Почали: вазон, вчитель, лікар, куртка, продавець, лілія, пекар, комп’ютер, машиніст, корова, суддя, футболіст.

Присідаємо, коли називатимуть казкових персонажів.

Увага! Почали: стежка, мама, Колобок, Попелюшка, листоноша, Дюймовочка, папуга, Баба-Яга, автобус, Рукавичка, Круть та Верть, вікно.

6. Вправа «Постав оцінку художнику»

Мета: розвивати уважність.

Час виконання: 7 хв.

Інструкція. Учням пропонується розглянути малюнок. Необхідно самостійно виявити у зображеннях якісь незвичайні елементи (прогалини, помилки, інші недоречності). Інструкція має дещо замаскований характер: вона не орієнтує учня на пошук помилок (вони є у кожному малюнку), а пропонує поставити художнику оцінку за його роботу.

7. Вправа «Що чути?»

Мета: виробити навички переключення уваги.

Час виконання: 5 хв.

Інструкція. За сигналом психолога перенести (переключити) увагу з дверей на вікно, з вікна на двері. Розповісти, що за ними відбувалося, коли переключалася увага.

8. Загальне обговорення.

Час виконання: 3 хв.

- Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього заняття?

- Який був у вас настрій?

 



 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
1282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку