Дана розробка буде корисна для використання практичними психологами та вчителями початкових класів закладів освіти у роботі з молодшими школярами по розвитку уваги дітей.
Година психолога
у 4 класі
«У світі уваги»
Мета: розвивати уважність та спостережливість.
Обладнання: картки з геометричними фігурами, малюнки, аудіо записи.
Час виконання: 40 хв.
1. Вправа «Привітання»
Мета: сприяти створенню психологічної атмосфери.
Час виконання: 2 хв.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
2. Гра «Підведіться ті, хто …»
Мета: розігрівання групи.
Час виконання: 3 хв.
Інструкція.. Психолог говорить: «Підведіться ті, хто … » і називає певну прикмету (наприклад, хто любить морозиво, урок фізкультури, червоний колір). Ті, які вважають, що прикмета їм підходить, підводяться і намагаються зайняти вільне місце, крім стільця, розташованого поруч з психологом.
3. Вправа «Хто у класі найуважніший»
Мета: сприяти розвитку уважності.
Час виконання: 5 хв.
Інструкція. Психолог по-черзі зав’язує дітям очі і просить назвати предмети відповідного кольору і форми.
4. Вправа «Намалюй фігурки»
Мета: здійснити розвивальну самодіагностику.
Час виконання: 5 хв.
Проводимо змагання: хто швидше й точніше виконає завдання? За пропущені фігурки накладаємо «штраф». Виграє той, хто отримає найменший штраф.
5. Вправа «Слухай і почуй»
Мета: розвивати уважність, переключення уваги.
Час виконання: 10 хв.
Інструкція. Учням пропонується уважно слухати слова, які говорить психолог, і плескати у долоні щоразу, коли трапляється назва тварини.
Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза.
Учнів просять підвестися, коли вони почують назву рослини. Слід повторити, що не треба плескати, а підводитися й реагувати не на тварину, а на рослину.
Увага! Почали: дорога, тигр, береза, пшениця, літак, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, ромашка.
Запропонувати учням підносити руку, коли почують назви професій.
Увага! Почали: вазон, вчитель, лікар, куртка, продавець, лілія, пекар, комп’ютер, машиніст, корова, суддя, футболіст.
Присідаємо, коли називатимуть казкових персонажів.
Увага! Почали: стежка, мама, Колобок, Попелюшка, листоноша, Дюймовочка, папуга, Баба-Яга, автобус, Рукавичка, Круть та Верть, вікно.
6. Вправа «Постав оцінку художнику»
Мета: розвивати уважність.
Час виконання: 7 хв.
Інструкція. Учням пропонується розглянути малюнок. Необхідно самостійно виявити у зображеннях якісь незвичайні елементи (прогалини, помилки, інші недоречності). Інструкція має дещо замаскований характер: вона не орієнтує учня на пошук помилок (вони є у кожному малюнку), а пропонує поставити художнику оцінку за його роботу.
7. Вправа «Що чути?»
Мета: виробити навички переключення уваги.
Час виконання: 5 хв.
Інструкція. За сигналом психолога перенести (переключити) увагу з дверей на вікно, з вікна на двері. Розповісти, що за ними відбувалося, коли переключалася увага.
8. Загальне обговорення.
Час виконання: 3 хв.
- Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього заняття?
- Який був у вас настрій?