Тема заняття "Усе в твоїх руках"
Мета: формування позитивної моральної спрямованості учнів, відповідальності за власні вчинки.
Вступ Кожному учневі пропонують назвати своє ім'я , або як би він хотів щоб до нього зверталися.
Наприклад, Наташа - Натка.
Усі представляються по колу.
Психолог. Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми будемо з вами дивитися відеопритчі. А що таке притчі? ( відповіді дітей)
Комунальний заклад «Будимлянський навчально виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»
Миляцької сільської ради Дубровицького району Рівненської області
Година психолога
«Усе в твоїх руках»
Підготувала:
вчитель початкових класів,
практичний психолог
КЗ «Будимлянський НВК»
Полюхович Г.П.
Будимля 2018
Мета: формування позитивної моральної спрямованості учнів, відповідальності за власні вчинки.
Хід заняття
Вступ Кожному учневі пропонують назвати своє ім'я , або як би він хотів щоб до нього зверталися.
Наприклад, Наташа - Натка.
Усі представляються по колу.
Психолог. Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми будемо з вами дивитися відеопритчі. А що таке притчі? ( відповіді дітей)
Вправа «Очікування» (думки дітей)
Психолог. Притча – це невелика повчальна історія, що в символічній формі передає глибоку мудрість. У ній завжди закладений якийсь сенс, підказка, порада, знання. Притчі передають із покоління в покоління. Оскільки зміст притч символічний, то їхній сенс не завжди можна зрозуміти одразу. Найчастіше доводиться замислюватися, роздумувати, обговорювати. Це ми зараз і робитимемо – дивитимемось, а потім обговорюватимемо відео притчі.
Відео притча « Все залишає свій слід»
Жив колись дуже запальний і невгамовний молодий парубок. Одного разу батько дав йому мішечок з цвяхами й наказав щоразу, коли той не стримає свого гніву, вбивати один цвях у стовп огорожі.
У перший день у стовпі було декілька десятків цвяхів. Наступного тижня хлопець навчився стримувати свій гнів, і щодня число цвяхів у стовпі продовжувало зменшуватись. Юнак зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли хлопець жодного разу не виявив гніву. Він розповів про це своєму батькові, і той сказав, що цього дня, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху.
Минав час, і настав день, коли він зміг повідомити батькові про те, що у стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку і підвів до огорожі: - Ти непогано впорався, але бачиш, скільки в стовпі дірок? Він уже ніколи не буде таким, як раніше. Коли говориш людині щось зле, у неї залишається такий же шрам на душі, як і ці діри на стовпі. І не важливо, скільки разів після цього ти вибачишся – шрам залишиться.
Обговорення
Вправа «Я та мій образ»
Кожна дитина отримує образ (зображення) на якому потрібно передати свої емоції, почуття.
Після виконання завдання всі здають і діти мають відгадати хто з його однокласників зображений на листкові
Фізкультхвилинка
Відео притча « Усе в твоїх руках»
Дуже давно в старовинному місті жив Майстер оточений учнями. Найздібніший із них одного разу замислився: «А чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?». Він пішов на квітучу галявину, впіймав найкрасивішого метелика і сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки, й учневі було лоскотно. Усміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь – який мить стиснути їх, щоб виявитися правим.
Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
Психолог. Чиї сподівання справдилися, чи дізналися щось цікаве. Напишіть на листочку і презентуйте свою групу
Психолог. У кожному колективі є свій дух, свій клімат, свій настрій. Кожен колектив сам створює атмосферу, в якій він живе. І те, на що більше схожі умови у вас у класі, залежить тільки від вас самих. Пам’ятаєте, як говорилося у першій притчі: « Все залежить від нас ». Кожен із вас зараз може сказати собі: « Усе в моїх руках». І буде правий. Я бажаю вам, щоб життя у вашому класі було схоже на рай. Усе залежить тільки від вас самих. Якщо ми хочемо змінити своє життя на краще, то немає сенсу чекати, поки це зробить хтось інший. Треба самим починати діяти.