Психологічна гра для 5 класу "Країна Психологія"

Про матеріал

Дане заняття,, в якому учні самостійно створюють карту країни "Психологія "сприяє популяризації знань про психологію в ігровій формі, згуртуванню учнівського колективу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година психолога

на тему:

 

«Що таке психологія»

 

 

 

 

                                                                                               Підготувала:

                                                                                Практичний   психолог

                                                                                                 Гусак А.В

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями науки «Психологія»; показати її значимість   при взаємодії з людьми, у  пізнанні свого образу «Я»; викликати інтерес до предмета, бажання  пізнати себе, прагнення до саморозвитку.

Матеріал: плакат  «Карта острова « Психологія»».

 

Гра «Країна Психологія»

1. Привітання

Всі сидять у колі.

- Сьогодні ми з вами пограємо в гру, яка називається «Країна Психологія». Це країна чарівна, тому як вона буде виглядати в кінці нашого заняття, залежить від вас. Ми з вами будемо разом «будувати» цю країну. Але спочатку я хотіла б дізнатися, що ви знаєте про науку «психологія»? Що вона вивчає?

Мозковий штурм, ведучий записує на дошці, підводить підсумки.

 

2. Теоретична частина

Психологія - наука, що вивчає людини, а саме:

• пізнавальні процеси: відчуття, увага, пам'ять, уява, мислення, мова, тобто за допомогою чого людина пізнає світ;

• особистість людини: потреби (жити, бути захищеним, любити і бути коханим, в повазі, у красі, у творчості), волю, емоції (радість, смуток, страх, здивування, гнів), характер і здібності (музичні, математичні, літературні , мистецькі, спортивні);

• спілкування людини.

Це основні явища, які вивчає психологія.

 

3. Основна частина

 Ви отримали листочки з назвами тварин, у вас є листочки з однаковими назвами - Знайдіть свою пару (діти шукають, сідають разом). У нас утворилося 12 груп. Нагадую, наше спільне завдання - «побудувати» (придумати) країну Психологію (вивішує ватман з назвою країни). Ви вже здогадалися, що кожна група отримає своє завдання, але в результаті у нас вийде країна.

В країні буде розміщуватися три річки, шість міст, гори, будівлі, зоопарк.

Ведучий зачитує і роздає завдання кожній групі.

Картки із завданнями

1) Спілкування - це обмін інформацією між людьми, їх взаємодія, зв'язок.

Завдання. Зобразити на карті країни Психології річки або озера Дружба, Любов, Доброта так, щоб всі інші міста, гори, будівлі помістилися на карті (підписати назви річок).

 

2) Людина отримує інформацію з навколишнього світу за допомогою органів почуттів. Відчуття, які він сприймає цими органами почуттів, називаються нюховими (ніс), дотикальними (шкіра), смаковими (рот), слуховими (вуха), зоровими (очі).

Завдання. Придумати і намалювати символ міста Відчуття на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

 

3) Пізнаючи навколишній світ, людина вибирає те, що йому найцікавіше. Процес, який допомагає людині вибирати інформацію, називається увагою.

Завдання. Придумати і намалювати символ міста Увага на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

 

4) Пізнаючи навколишній світ і вибираючи те, що йому найцікавіше, людина запам'ятовує це. Процес, який допомагає людині запам'ятовувати, зберігати і закріплювати інформацію, називається пам'яттю.

Завдання. Придумати і намалювати символ міста Пам'ять на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

 

5) Уява допомагає людині фантазувати, вигадувати щось нове, представляти те, чого не існує, мріяти.

Завдання. Придумати і намалювати символ міста Уява на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

 

6) Коли людина отримує інформацію про навколишній світ, він запам'ятовує її і змінює, тобто думає про неї по-своєму. Цей процес зміни інформації називається мисленням.

Завдання: Придумати і намалювати символ міста Мислення на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

7) Мова - засіб спілкування. За допомогою мови ми обмінюємося інформацією, передаємо досвід.

Завдання. Придумати і намалювати символ міста Промова на аркуші. Подумати, які люди там живуть, що роблять, чим займаються?

 

8) У будь-якої людини є бажання: жити, бути захищеним, любити і бути коханим, щоб його поважали, займатися творчістю.

Завдання. Використовуючи кольоровий папір, зобразити ці потреби у вигляді хмар різних форм, підписати хмари.

 

9) Щоб домогтися бажаного, людині необхідна сила волі - наполегливість у подоланні перешкод на шляху до того, чого він хоче.

Завдання. Придумати і намалювати гору під назвою Воля.

 

10) Завдяки емоціям ми краще розуміємо один одного, можемо, не користуючись мовою, судити про стан один одного.

Завдання. Зобразити квіти - Радість, Гнів, Смуток, Страх, Подив, підписати назву квітів.

 

11) У кожної людини є набір якостей (як він спілкується, як ставиться до навчання, до роботи, до себе), який його відрізняє від інших людей. Цей набір якостей називається характером. Характер людини проявляється в поведінці.

Завдання. Зобразити на аркуші зоопарк з назвою «Характери», в якому будуть жити самі різні тварини. Уявити, що кожна тварина відображає характер людини. Мешканці зоопарку: лисиця, заєць, черепаха, їжак, вовк, кіт, собака, кенгуру, кінь, зебра, слон, лев.

 

12) Здібності - це високий рівень розвитку знань, умінь і навичок людини. Людина, що володіє здібностями, робить щось швидше або краще інших.

Завдання. Придумати зображення будівель (театр, спортивний зал, інститут) для здібностей: Музичні, Математичні, Художні, Спортивні, Літературні.

 

Учні по групах виконують завдання,  психолог пояснює, якщо щось незрозуміло. Захист своїх робіт - створення країни Психології.

- Отже, зараз ми з вами будемо створювати країну Психологію. Ви будете по черзі виходити до карти країни і прикріплювати свої роботи, пояснюючи, що у вас вийшло. Те, що пов'язує людей між собою, - це спілкування. І ми вже бачимо на карті річки та озера Дружбу, Любов і Доброту.

У нашій країні є шість міст: Увага, Відчуття, пам'ять, мислення, уява, мова.

У людей, що живуть в країні Психології, є бажання (потреби) - хмари: жити, бути захищеним, любити і бути коханим, щоб його поважали, жити в красі, займатися творчістю. Прагнути до цих бажань людям допомагає сила волі - гора Воля.

Нікому з нас не чужі емоції, які допомагають нам спілкуватися, - це прекрасні квіти Радість, Гнів, Подив, Страх і Смуток.

Люди, що населяють країну Психологію, володіють різноманітними характерами. Щоб відобразити цю різноманітність в нашій країні, є зоопарк, який називається «Характери».

А якщо у людей є безліч бажань, вони використовують свою силу волі і розвивають свої здібності, вони творять. Наші будівлі показують, чого можна домогтися в житті.

4. Підведення підсумків

Нарешті наша країна Психологія побудована. Вона наповнена життям, творчістю, любов'ю і дружбою. А чи не здається вам, що наш світ чимось нагадує цю країну? (Відповіді дітей.)

Ця країна - душа кожного з вас, де є місце і пізнавальним процесам, і емоціям, і здібностям. Треба тільки пофантазувати, і ви побачите, яке життя кипить у вас в душі і в душах ваших близьких і друзів. Ви молодці! Це ваш світ. Ви його самі для себе створили. Удачі вам, здоров'я, доброти!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
5544
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку