«Як допомогти дитині адаптуватися до навчання у 5 класі?»

Про матеріал
  • -сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім'ї; корегувати труднощі у самовираженні, які виникли в учнів під час адаптаційного періоду, шляхом розвитку умінь та навичок, які сприяють позитивному входженню в шкільне життя.
  • -розвивати у батьків почуття відповідальності за реалізацію лідерських здібностей їх дітей та вміння позитивно впливати один на одного, безконфліктно спілкуватися в учнівському колективі;
  • -виховувати психолого-педагогічну компетентність батьків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу
для батьків

«Як допомогти дитині
адаптуватися до навчання у 5 класі?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Підготувала психолог ПЗШ №29:
                                                                  Білишко Тетяна Іванівна                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета:

  •     сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї; корегувати труднощі у самовираженні, які виникли в учнів під час адаптаційного періоду, шляхом розвитку умінь та навичок, які сприяють позитивному входженню в шкільне життя.
  •     розвивати у батьків почуття відповідальності за реалізацію лідерських здібностей їх дітей та вміння позитивно впливати один на одного,  безконфліктно спілкуватися в учнівському колективі;
  •     виховувати психолого-педагогічну компетентність батьків.

 

Завдання:

Визначити разом з батьками проблемні зони у взаємостосунках між учнями класу.

Формувати бачення й усвідомлення у батьків необхідності забезпечення позитивного впливу на розвиток лідерських якостей у дітей.

Показати шляхи вирішення питань дисгармонізації в міжособистісному спілкуванні учнів.

Активно залучати батьків до участі у розвитку лідерських якостей учнів та їх адекватних проявах серед однолітків.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

  1. Вправа: "Привітання".

Мета: дати можливість учасникам познайомитися, виз­начити свої очікування.

Час: до 10 хвилин.

Хід проведення: Кожен учасник по черзі представляється та продовжує думку: «Сьогодні від заняття я очікую…».

 

  1.                     Оголошення теми та мети заняття. Прийняття правил роботи в групі.

Пропоную учасникам створити умови, щоб кожен почувався зручно і робота в групі була ефективною. Для ефективного спілкування в умовах заняття ми будемо керуватися наступними правилами:

  • Тут і тепер” ,
  • Персоніфікація висловлювань,
  • Активність,
  • Пунктуальність,
  • Добровільність,
  • Правило руки,
  • Позитивний настрій до себе та інших та ін.

 

  1.                     Вправа: «Віртуальний словник».

Мета: дати визначення поняття «лідер».

Час: 5 хвилин

Хід проведення: Учасникам  пропонується самостійно дати визначення поняття «лідер». Після завершення роботи розглядається кожне визначення, намагаючись скомпонувати їх  в одне.

 

  1.                     Вправа «Примірювання ролей».

Мета: допомогти відчути себе у ролі впевненої та не впевненої в собі людини.

Час:15 хвилин.

Хід проведення: Кожен учасник групи вимірює по дві ролі: невпевненої та впевненої в собі людини.

  •                        Друг продовжує з вами розмовляти, а ви хочете піти. Ви кажете...
  •                        Продавець розмовляє з приятелькою, а вам потрібно зробити покупку. Ви кажете...
  •                        Ваше замовлення виготовлено з дефектами. Ви звертаєтесь до майстра...
  •                        Ви хочете виправити оцінку. Звертаєтесь до вчителя..
  •                        Ваш сусід забруднив крейдою ваш стілець. Ви підходите і кажете...
  •                        Ваш товариш поставив вас у незручне становище перед незнайомими людьми. Ви заявляєте йому...
  •                        Люди, що сидять позаду вас у кінотеатрі, заважають вам розмовою. Ви звертаєтесь до них...
  •                        Приятель просить вас про послугу, виконати яку ви не можете, оскільки не маєте вільного часу. Вам шкода друга але ви не можете йому допомогти. Ви говорите йому…

 

 

  1.                     Вправа: «Ідеальна людина».

Мета: дати можливість учасникам заняття усвідомити складність виконання надмірних батьківських вимог  дітям; переконатися в деструктивному впливі неформального лідерства на психіку дитини. 

Час:10 хвилин.

Хід проведення: Всім учасникам роздається чистий листок паперу. Вони отримують завдання вирвати з цього паперу силует людини не використовуючи при цьому жодних предметів: ножниць, лінійок, ручок, олівців. Після проведення дати відповіді на запитання:

  • Чи легко вам було справитися з завданням без допомоги підручних засобів? (Так само й вашим дітям часто буває важко у школі взаємодіяти з іншими дітьми, а ми при цьому вимагаємо від них ідеального результату).
  • Чи отримали ви в кінцевому результатів ідеальну людину? (Вашим дітям так само важко досягати тих цілей, які ви перед ними ставите).

Далі  учасники отримують завдання зім’яти власну людину з паперу. Кожен на власний розсуд зминає людину з паперу залежно від прикладеної власної сили. Потім тренер просить учасників вирівняти людину  з паперу  до початкового стану. Запитання:

  • Чи можете ви повернути вашій паперовій людині її попередній вигляд? (Подібно до паперової людини, на самооцінку ваших дітей впливають зовнішні чинники які часто завдають їй шкоди, викликають психологічні комплекси, замкненість, небажання само реалізовуватися.
  • Чи хотіли б ви щоб ваша дитина потерпала від психологічного тиску інших дітей на неї? Що для цього ви можете зробити?

 

  1.                     Вручення пам’яток для батьків.
  2.                     Вправа: «Майстер на всі руки».

Мета: допомогти батькам учнів відчути почуття дитини в ролі п’ятикласника.

Час:10 хвилин.

Хід проведення: Всим батькам пропонується одночасно виконувати 5 дій.

  1.                     Одночасно малювати на дошці однією рукою квадрат а іншою круг.
  2.                     При цьому рахувати вслух від 10 до 1.
  3.                     Йти на  місці або стрибати.
  4.                     Повторить приказку яку при цьому зачитує тренер.
  5.                     Посміхатися.

 

  1.                     Перегляд відеоролику «Дитина – відображення власних батьків».(2 хв.).
  • Який висновок ви можете зробити для себе після переглянутого відео?

 

  1.                     Історія для натхнення.

Мета: показати важливість батьківського часу для дитини та сприяти усвідомленню ролі батьківства на ціннісно-емоційному рівні.

Час: 5 хвилин.

Хід проведення: Тренер розповідає історію для натхнення:

      Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає п’ятирічний син.

  • Тату, можна в тебе щось спитати?
  • Звичайно, що сталося?
  • Тату, а яка в тебе зарплатня?
  • Це не твоя справа! - обурився батько. - І навіщо це тобі?
  • Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?
  • Ну, взагалі, 500. А що?
  • Тату, - син подивився на нього знизу вверх дуже серйозними очима.
  • Тату, ти можеш мені позичити 300?
  • Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку?– закричав той. - Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілий день, страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш. Малюк тихо пішов до себе в кімнату і закрив за собою двері. А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина: „Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?”
           Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: „Може йому й дійсно щось дуже важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще ні разу не просив грошей”.
  • Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку.
  • Ти не спиш, синку, - запитав батько.
  • Ні, тату, - відповів хлопчик.
  • Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив. Хлопчик сів на ліжку та посміхнувся.
  • Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він. Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім’ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав всі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька.
  • Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той.
  • Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені як раз вистачить, - відповів хлопчик. – Тату, тут рівно 500. Можна я куплю годину твого часу? Будь ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом з нами”.

 

  1.                     Підбиття підсумків. «Колискова для дитини».

Мета: допомогти батькам учнів відчути почуття дитини в ролі п’ятикласника.

Час:10 хвилин.

Хід проведення:  Кожному учаснику роздаються роздруковані елементи вірша, які вони повинні завершити самостійно.

  «Колискова для дитини»

Ти для мене _______________________________________________________

Я завжди__________________________________________________________

Я ніколи __________________________________________________________

Адже я____________________________________________________________

І якщо тобі стане тяжко_____________________________________________

Якщо раптом ти сум відчуєш_________________________________________

Як образять тебе___________________________________________________

Як заплачеш ______________________________________________________

Я навчу тебе_______________________________________________________

Підкажу___________________________________________________________

Допоможу_________________________________________________________

Розкажу___________________________________________________________

Я________________________________________________________________

Ти_______________________________________________________________

Ми_______________________________________________________________

Адже в цьому є наше щастя!

 

Обговорення вправи.

 

Список використаних джерел:

 

  1.     Бевз Г.М., Главник О.П. / Технологія проведення тренінгів з формування здорового способу життя молоді /.-К.,2005. - С.88 - 146.
  2.     Менте М. / Эффективное использование ролевых игр в тренинге. — СПб: Питер, 2001. — 208 е.: ил. — (Серия «Эффективный тренинг»).
docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку