Година спілкування (5 клас) Брейн-ринг " Державні символи України"

Про матеріал

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Мета:

  • пригадати історію виникнення і встановлення державної символіки України;
  • розвивати логічне та асоціативне мислення;
  • виховати в учнів почуття національної свідомості, повагу до державних символів
Перегляд файлу

Година спілкування (5 клас)

Брейн-ринг " Державні символи України"

  Мета:

  • пригадати  історію виникнення і встановлення державної символіки України;
  • розвивати логічне та асоціативне мислення;
  • виховати в учнів почуття національної свідомості, повагу до державних символів

Обладнання:

  • Кольорові стрічки, кульки;

                       Намальовані державні символи України – Герб і Прапор;

  • Гонг;
  • Молоток;
  • Крейда;
  • Столи, накриті скатертинами для команд-учасниць;
  • Музичні записи.
  • Презинтація

Хід гри

 

Ведучий

Що таке Батьківщина?

Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця,

Серед лугу лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обеліск.

 

Ведучий. Ми радо вітаємо всіх у цьому класі. Для кожного із нас най­дорожчою і найріднішою є земля, на якій ми народилися, де живуть наші батьки і рідні, де поховані наші предки. Для нас — це Україна.

 

 Пісня

 

Ведучий. Кожна країна світу обов’язково має свої державні та національні символи. Саме Україні, її державним та національним симво­лам і буде присвячена  наша година спілкування. Проведемо ми її у формі  брейн-рингу.

 

Ведучий. Настав час представити наших учасників.Представлення команд.

1.Команда «Калина»

2.Команда «Барвінок»

Оголошуються склад журі.

 

Ведучий

Буває часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, —

Оці степи, це небо ,ці ліси -

Усе так гарно, чисто, незрадливо.

Усе мене дивує і п’янить,

Усе моє — все зветься Україна.

 

Ведучий. Перший тур нашого змагання буде присвячений Ук­раїні. Ви повинні продемонструвати свої знання щодо державотворення нашої країни, її сьогодення. Проведено його буде у формі бліц-опитування. Хто першим дасть правильну відповідь, отримає жетон, що дорівнює одному балу. Оцінюватись буде як загальний результат команди, так і від­повіді найбільш активних учасників.

 

І тур. Бліц-турнір « Моя держава — Україна» 

1.Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

2. Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)

3.Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

4.Яка мова в Україні є державною? (Українська)

5. Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

6. Державний Герб України – це... (Тризуб)

7.Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

8. Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

9.Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)

10.З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

11.Назвіть прізвища, ім’я, по батькові президента України.(Петро Олесійович  Порошенко )

12.Які моря омивають територію України? (Чорне та Азовське)

 

Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

Журі підраховує результати бліц-опитування.

 

Журі оголошує результати першого туру.

 

II тур. Державні символи 

Ведучий. Кожна країна світу має свої символи. Символ — це предмет, який характеризує державу, відтворює її побут, традиції, госпо­дарство, історичне минуле, прагнення народу. У ст. 20 Конституції України записано: «Державними символами України є Державний Прапор, Дер­жавний Гімн, Державний Герб».

 

Ведучий. Гімн — це головна пісня в державі, яка виконується на всіх урочистих заходах, представляє країну в світі. Герб — розпізнавальний знак держави. Прапор — полотнище певного кольору, чи поєднання коль­орів, часто з певним зображенням, прикріплено до держака чи шнура. Це офіційна емблема, символ суверенітету.

 

Ведучий. Кожен народ з повагою ставиться до своїх символів. Вони є святинями народу, які треба шанувати і зберігати. У другому турі нашого змагання ви повинні продемонструвати свої знання про державні символи України, їх історію і місце в нашому житті, а також вміння працю­вати в команді. Зараз після жеребкування кожна команда отримає своє за­вдання. Ви повинні спільними зусиллями пригадати все, що вам відомо з даного питання, підготувати виступ. Виступати з повідомленням буде один представник команди за її вибором. Максимальна кількість балів за даний вид роботи 12 балів. Журі оцінюватиме зміст повідомлення, повноту відповіді, вміння доповідача цікаво подати матеріал. Після всіх виступів можна буде доповнювати відповіді своїх суперників. Кожне доповнення — 1 бал. Тож будьте уважні і фіксуйте в записниках відповіді всіх команд. На підготовку даного завдання надається 10 хвилин.

Представник команди отримує картку із завданням, команди працюють.

Картка № 1

Підготуйте ґрунтовне повідомлення на тему «Державний Герб України»:

а) історія;

б) зовнішній вигляд;

в) використання тощо.

Картка № 2

Підготуйте ґрунтовне повідомлення на тему «Державний Прапор України»:

а) історія;

б) зовнішній вигляд;

в) використання тощо.

Картка № 3

Підготуйте ґрунтовне повідомлення на тему «Державний Гімн України»:

а) історія створення;

б) автори;

в) використання тощо.

  

Ведучий. Підготовку закінчено. Слово надається командам.

 

Ведучий (по закінченні виступу команд). Тепер час доповнень. Нагадуємо: за кожне доповнення — 1 додатковий бал.

Команди роблять доповнення попередніх виступів.

 

1-й ведучий. Слово для оголошення результатів 2-го туру надаєть­ся журі.

Представник журі оголошує результати 2-го туру.

 

Фізхвилинка

 

III тур. Творчі завдання

Ведучий. Ми підійшли до третього туру наших змагань. Завдання даного туру буде творчим. Пропонуємо вам виконати роль письменників-фантастів. Уявіть, що ви перенеслися в Україну 2050 ро­ку. Складіть розповідь на тему «Україна майбутнього». Не забувайте, що тема нашого брейн-рингу «Державні символи України», тож вони у вашій розповіді обов’язково мають посісти чільне місце.

Працює над текстом розповіді вся команда. Представлення на розсуд команди (зачитує один представник команди, всі члени команди по черзі, можлива інсцені­зація тощо). Для підготовки надається 10 хвилин. Максимальна кількість балів за даний вид роботи 10 балів

 

Ведучий. Підготовку закінчено. Слово надається командам.

Рубрика  . Грошові одиниці України.

- Гетьман про якого йтиме мова, побудував багато шкіл і церков власним коштом. Для Київської Академії наказав звести новий величний будинок на три поверхи. Такої школи і в Московщині а ті часи не було. Коли 1700-го року російський цар розпочав війну зі шведами, яких очолював сміливий Карл 12, він домовився з королем, щоб разом ударити на російського царя. Шведський король запевнив, що Україна буде вільною державою по обидва береги Дніпра, і погодився злучитися з козаками. Усіх, хто став на бік гетьмана, ловили й карали, а самого гетьмана проклинали в церквах, навіть у тих, які він збудував. 200 років після смерті гетьмана його ім΄я ганьбили , а всіх свідомих українців росіяни називали його іменем.

-Про якого з українських гетьманів йшлося ? На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?                                                                                        ( Іван Мазепа. 10 грн).


-Усе її життя було боротьбою з хворобою, яка позбавила дівчину дитинства й юності, змушувала терпіти нелюдські страждання. Вона багато читала й удома оволоділа німецькою, французькою, англійською, італійською , латинськими мовами. Невиліковна хвороба давала дівчині поштовх до творчості, а її твори ставали прикладом життєлюбства.

-Про яку з українських поетес йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено її портрет?

(Л. Українка .200 грн) 


-Чоловік, імя якого ви повинні відгадати, був сином українського шляхтича і проживав у невеликому хуторі Суботів. Ще змолоду потрапив у турецьку неволю, після неї став сотником козацького війська й зажив слави відважної та розумної людини. Після підписання Зборівської угоди він став гетьманом України й очолив визвольну війну українського народу проти польської шляхти. Аби захистити Україну від Польщі, пристав на бік московського царя, а коли відчув зраду, спробував здобути поміч для України від Швеції, Туреччини, Молдавії, Угорщини. Цей гетьман зажив великої слави, бо перший повів українське військо до боротьби за волю народу й рідної землі.

-Про кого йшлося ? На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

( Б. Хмельницький, 5 грн)


-Мова йтиме про українського мислителя. Перед смертю він вирішив відвідати свого уня Ковалинського в селя Хотетово на Орловщині. Наприкінці серпня він вирушив звідти назад на Батьківщину . Обіймаючи учня, мислитель сказав: можливо , я тебе більше не побачу. Вибач !

Як оповідає легенда, був чудовий день. За обідом наш герой був дуже веселий, розповідав про свої блукання і пригоди. Після обіду пішов у сад, де і знайшов його господар : мислитель із заступом у руках

рив яму під крислатою липою.

- Час, друже, закінчити мандри, час заспокоїтися,- сказав він. – проситиму в тебе останнє. Хай буде тут моя могила. Потім зайшов у свою кімнату й більше не виходив. А наступного дня його знайшли вже

мертвим.

-Про якого йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

(Григорій Сковорода, 500 грн) 


-Він любив одяг сірого кольору. Майже завжди носив вишивану сорочку. На урочисті прийоми одягав чорний фрак. Був невибагливий у їжі, не палив. Зовсім не любив письменник полювання, однак був завзятим рибалкою. Навіть сам плів сітки. Друга пристрасть поета – збирання грибів. Він дуже хотів придбати велосипед, але так і не здійснив свою мрію.

-Про кого з видатних людей України йдеться ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

( І Франко, 20 гривень) 


-Людина , про яку ми поговоримо, відома не тільки в Україні, а й усьому світі. Боронив рідний край від ворогів, дбав про лад, спокій, правосуддя в державі. Цей князь будував церкви, а при них організовував школи, поширюючи освіту.Своїми мудрими розпорядженнями й законами зміцнив свою країну так, що володарі сусідніх держав єдналися з його родом. Сини цього князя були одружені з чужоземними королівнами, а дочки – з королями. Панував 35 літ, прожив 75. Його поховали в церкві святої Софії в мармуровій домовині.

-Про кого з руських князів йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

( Я. Мудрий, 2 гривні) 


-Умираючи, його батько вирішив розділити своє скромне майно . Зібрав він усю родину- дітей, пасинків, жінку – та оголосив свій останній заповіт : Цьому синові з мого хазяйства нічого не треба, сказав батько про сина, який пізніше став великим поетом. Цей хлопчик із часом виявив багатогранність творчого обдарування: здібності співака, художника, скульптора, поета, мозаїка, публіциста, драматурга, літературного критика. У свьому світі відомий як захисник прав пригноблених людей.

-Про кого з українських поетів йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

(Т.Г. Шевченко, 100 грн)


-Найважливіше, що зробив він для України, було те, що сам прийняв християнську віру й охрестив увесь народ . Відтоді почала ширитися в нас наука й освіта. Учені монахи писали українську історію, і тому про цього князя ми знаємо більше , ніж про Олега, Ігоря й Святослава.

Саме він наказав карбувати перші срібні гроші. На одному боці монети було його зображення на престолі, а на другій – тризуб. І назвали його Великим, бо зробив він великою і міцною нашу державу. А

ще називали його « Ясне Сонечко»

-Про кого з князів йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

( В. Великий, 1 гривня)


-Людина , про яку розповідатиму, є автором близько двох тисяч друкованих праць з різних галузей українознавства. Помітний слід він залишив у історії, літературознавстві, фольклористиці, археології та соціології. Його перу належать багато історичних книжок, серед них 10 томів великої історії України. Його заслуга полягає в тому, що він високо підніс українську науку, підняв національну свідомість у Галичині й наддніпрянській Україні. Він був громадсько-політичним і державним діячем України, головою Української Центральної ради й істориком України. Був обраний академіком Української академії наук і дійсним членом Академії наук СРСР.

-Про кого з істориків йшлося ?На якій грошовій одиниці зображено його портрет ?

( Михайло Грушевський , 50 грн) 
 

Ведучий. Оплески всім учасникам змагань. Ваші хвилювання, дорогі учасники, тепер вже позаду. Зараз настає найбільш хвилюючий момент нашого конкурсу. Журі має оголосити підсумки конкурсу.

Виступ журі, нагородження команд-переможців та найактивніших учасників брейн-рингу.

 

Ведучий. Ще раз вітаймо оплесками наших переможців!

Сьогодні немає переможених. Кожен з вас продемонстрував глибокі знання, логіку і образність мислення, свою громадянську позицію.

 

Ведучий. Дорогі друзі! Будьте справжніми патріотами своєї краї­ни. Пам’ятайте: майбутнє України у ваших руках. Скоро ви станете повно­правними виборцями. Вашим конституційним правом і обов’язком буде вибір шляху розвитку нашої Батьківщини, вибір людей та партій коли ви станете дорослими, яким ви довірите своє майбутнє. Від вашої праці, ваших палких сердець, таланови­тих рук та гострого розуму залежатиме національно-культурний та соціаль­но-економічний розвиток.

Ведучий. Любіть Україну, поважайте наші державні символи: си­ньо-жовтий Державний Прапор, золотий тризуб — символ волі, слави і си­ли нашого народу — наш Державний Герб і Державний Гімн.

 

Пісня

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
2559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку