Година спілкування « Чарівні слова»
підготувала
Вихователь ГПД
Беховська В.В.
Тема: Чому ввічливі слова називають чарівними?
Мета: дати уявлення про правила ввічливості; виробляти звичку вживати ввічливі слова – привітання та чемну форму звертання; збагачувати та активізувати словниковий запас учнів. Формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів. Розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати культуру спілкування в повсякденному житті, культуру мовлення ,доброзичливість, повагу, бажання користуватися «чарівними» словами.
Обладнання: мультимедійні презентації, картки для роботи, «Знайди привід для подяки» (ромашка) , « чарівна» квіточка, пам’ятка про ввічливі слова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Створення позитивного настрою.
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
До гостей ви поверніться.
Гостям щиро посміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На дошці в хаотичному порядку розташовані смужки паперу зі словами ввічливості.
- Діти, погляньте на дошку, можливо Вам , знайомі ці слова?
-Чи здогадалися ви, про що ми сьогодні будемо говорити?
-Так, про чарівні слова: коли їх слід вживати, досліджувати , чому ввічливі слова називають чарівними, пригадаємо про правила ввічливості, будемо виховувати доброзичливість та повагу до людей.
-Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити).
Продовжте речення: «Ця зустріч навчить мене...».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Зараз ми перевіримо, які ви знаєте ввічливі слова. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова вдячності, слова прощання чи подяки.
Вправа «Чарівні слова»
(Учні підходять до дошки і прикріплюють до групи слів своє слово ввічливості. Обговорення правильності вибору).
|
|
Кінцевий результат
Слова вітання чи прощання |
Слова вдячності |
Слова вибачення чи прохання |
Доброго ранку На добраніч Доброго дня Щасливої дороги Добрий вечір Здрастуйте До побачення На все добре Будьте здорові Радий вас бачити Приємно зустрітися |
Щиро вдячний Дякую Спасибі
|
Будьте ласкаві Вибачте Пробачте Будь ласка Дозвольте потурбувати Перепрошую
|
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми будемо досліджувати, чому ввічливі слова називають чарівними?
2. Слухання віршів про «Чарівні слова».
1уч. «Будь ласка», «Спасибі» , «Бувайте здорові» -
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі і вдома
Від мами, учителя, й просто знайомих.
2 уч. Тож радим: частіше їх , діти, вживайте.
Даруйте сміливіше радісний настрій!
І кожен свій день завжди починайте
Зі слів: «Добрий день», «Вітаю» і «Здрастуй».
3 уч. До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі,
їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
4уч.Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать неважко
Маленькі ключики твої —
«Спасибі» і «Будь ласка».
Ключики ці дійсно є чарівними. І від цих слів усе навколо змінюється, бо вони відкривають людські серця.
3.Повідомлення
Колись давно, люди навчилися складати звуки у букви, а їх – у слова. Слова набували сенсу. Вже тоді наші предки знали про їх вплив на тіло. В Україні людей, які вміли “замовляти” хвороби, називали шептунами та шептухами. Знахарі та мольфари також володіли такими знаннями. Простому люду такі здібності здавалися чимось надто загадковим. Водночас, попри страх, вони вірили у цю силу – силу слова.
А невдовзі психологи та фізики довели, що це не містика. Наприклад, японський учений Масару Емото засвідчив, як змінюється вода під впливом слів. Біля одних посудин із рідиною він промовляв: “любов”, “мудрість”, “дякую”, а біля інших – “ти дурень”, “диявол”, “я тебе вб’ю”. Дослідник також проносив над водою папірець із добрими або злими словами. Потім рідину заморожували і через мікроскоп дивилися на клітини. Кристали, заряджені позитивними словами, мали чіткі, структуровані форми
( демонстрація фото). Натомість молекули, заряджені гнівом і ненавистю, застигли хаотично( демонстрація фото).
Перегляд відео ( - Діти, а тепер переглянемо відео , як чарівні слова впливають на рис.)
-Отож, який можна зробити висновок? ( що дійсно чарівні слова мають силу та вплив )
4. Інформаційна хвилинка.
Англійці й американці: «Сенк'ю». Французи: «Мерсі». Німці: «Данке». Поляки: «Дзінькую». Чехи: «Дєкуї». Словаки: «Дьякую». Білоруси: «Дзякую». Латиші: «Палдієс». Литовці: «Ачю. Декуй». Молдавани: «Мулцумеск». Естонці: «Тянан».
Всюди щиро зустрічають лише чемних, ввічливих! ( під супровід відео)
5.Фізкультхвилинка
6. Гра « Чи ввічливий ти?»
Тільки встали на світанку - скажем всім:
- Доброго ранку!
За котлетки й борщ із хлібом – мамі мовимо:
- Спасибі!
В школу ген іде сусід – всі гукнем йому:
- Привіт!
А до діда завітаєм, то говоримо:
- Вітаю!
В класі дзвоник "дзень-дзелень" – дружно кажем:
- Добрий день!
Щоб прочитати нову казку – ми попросимо:
- Будь ласка.
Слів усіх ми знаєм значення, коли йдемо , кажем:
- До побачення!
А матусі за смачну вечерю щиро проспіваєм:
- Дякую!
Коли спать лягаєм на ніч – дружно мовимо:
- Добраніч!
Отже, що ж таке подяка? Це потужний позитивний потік енергії.
Це почуття вдячності за вчинене мені добро і не лише добро.
Здавалося б, яке просте слово «дякую».
Таке звичайне і таке важливе для кожного з нас.
(Дітям пропонується паперова ромашка на пелюстках якої написані ситуації. Завдання: знайти привід для подяки)
7. «Знайди привід для подяки» (Ромашка)
- Отож , пропоную пограти в гру « Знайди привід для подяки».
В ситуаціях, які ви оберете навмання на пелюстках,спробуйте знайти привід для подяки:
V. Закріплення матеріалу.
Приємно спілкуватися з увічливими й добрими людьми. З такими, які нікого не ображають і не принижують. Про них кажуть, що вони культурні. А неввічливих і грубих – називають некультурними. Вони не вміють поводитися, бо не знають правил культурної поведінки – етикету.
Думаю сьогодні ми переконалися ,що таке просте слово «Дякую» дійсно чарівне. Тож будемо використовувати його частіше. А щоб це було робити легше, даю вам кілька порад.
VІ.Підсумок заняття:
-Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Я сподіваюся, що після нашої години спілкування ви станете ще трішечки добрішими, уважнішими до людей, своїх рідних, однокласників і до себе.