Година спілкування " Чарівні слова"

Про матеріал
Година спілкування " Чарівні слова" для учнів першого класу, щоб виробити звичку вживати ввічливі слова .
Перегляд файлу

Година спілкування « Чарівні слова»

 підготувала

Вихователь ГПД

Беховська В.В.

Тема: Чому ввічливі слова називають чарівними?

Мета:  дати уявлення про правила ввічливості; виробляти звичку вживати ввічливі слова – привітання  та чемну форму звертання;  збагачувати та активізувати словниковий запас учнів. Формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів. Розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати культуру спілкування в повсякденному житті, культуру мовлення ,доброзичливість, повагу, бажання користуватися «чарівними»  словами.

Обладнання: мультимедійні презентації, картки для роботи, «Знайди привід для подяки» (ромашка) , « чарівна» квіточка, пам’ятка про ввічливі слова.

 

                                              Хід уроку

 

І. Організаційний момент 
 

Створення позитивного настрою.

 У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

До гостей ви поверніться.

Гостям щиро посміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На дошці в хаотичному порядку розташовані смужки паперу зі словами ввічливості.

     - Діти, погляньте на дошку, можливо Вам , знайомі ці слова?

-Чи здогадалися ви, про що ми сьогодні будемо говорити?

-Так,  про чарівні слова: коли їх слід вживати, досліджувати , чому ввічливі слова називають чарівними, пригадаємо  про правила ввічливості, будемо виховувати доброзичливість та повагу до людей.

-Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити).

Продовжте речення: «Ця зустріч навчить мене...».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Зараз ми перевіримо, які ви знаєте ввічливі слова. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова вдячності, слова прощання чи подяки.  

Вправа «Чарівні слова»

  • Отож, виконаємо вправу « Чарівні слова». Потрібно  об’єднати  ці слова, які ви бачите на дошці, у групи. Це можуть бути групи слів вітання чи прощання, слова вдячності, слова вибачення чи прохання   .

(Учні  підходять до дошки і прикріплюють до групи слів своє слово ввічливості. Обговорення правильності вибору).

  • Доброго ранку
  • На добраніч
  • Доброго дня
  • Щасливої дороги
  • Добрий вечір
  • Заходьте, будь ласка
  • Здрастуйте
  • Дозвольте вам допомогти
  • До побачення
  • Сідайте, будь ласка
  • Будьте ласкаві
  • На все добре
  • Вибачте
  • Щиро вдячний
  • Будьте здорові
  • Пробачте
  • Дякую
  • Спасибі
  • Будь ласка
  • Дозвольте потурбувати
  • Смачного
  • Радий вас бачити
  • Приємно зустрітися
  • Хай вам щастить
  • Перепрошую
  • Гарних снів
  • Мої вам вітання
  • Приємного апетиту

Кінцевий результат

Слова вітання чи прощання

Слова вдячності

Слова вибачення

чи прохання

Доброго ранку

На добраніч

Доброго дня

Щасливої дороги

Добрий вечір

Здрастуйте

До побачення

На все добре

Будьте здорові

Радий вас бачити

Приємно зустрітися

Щиро вдячний

    Дякую

    Спасибі

 

Будьте ласкаві

Вибачте

Пробачте

Будь ласка

Дозвольте потурбувати

Перепрошую

 

 

 

  •          Молодці діти, гарно справились із завданням.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо досліджувати, чому ввічливі слова називають чарівними?

2. Слухання віршів про «Чарівні слова».

1уч. «Будь ласка», «Спасибі» , «Бувайте здорові» -

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі і вдома

Від мами, учителя, й  просто знайомих.

 

 2 уч. Тож радим: частіше їх , діти, вживайте.

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день завжди починайте

Зі слів: «Добрий день», «Вітаю» і «Здрастуй».

 

3 уч. До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі,

їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

 

4уч.Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам'ятать неважко

Маленькі ключики твої —

«Спасибі» і «Будь ласка».

 

Ключики ці дійсно є чарівними. І від цих слів усе навколо змінюється, бо          вони відкривають людські серця.

3.Повідомлення

Колись давно, люди навчилися складати звуки у букви, а їх – у слова. Слова набували сенсу. Вже тоді наші предки знали про їх вплив на тіло. В Україні людей, які вміли “замовляти” хвороби, називали шептунами та шептухами. Знахарі та мольфари також володіли такими знаннями. Простому люду такі здібності здавалися чимось надто загадковим. Водночас, попри страх, вони вірили у цю силу – силу слова.

http://prolviv.com/wp-content/uploads/2017/12/S5gS90_M-ec.jpg А невдовзі психологи та фізики довели, що це не містика. Наприклад, японський учений Масару Емото засвідчив, як змінюється вода під впливом слів. Біля одних посудин із рідиною він промовляв: “любов”, “мудрість”, “дякую”, а біля інших – “ти дурень”, “диявол”, “я тебе вб’ю”. Дослідник також проносив над водою папірець із добрими або злими словами. Потім рідину заморожували і через мікроскоп дивилися на клітини. Кристали, заряджені позитивними словами, мали чіткі, структуровані форми

 ( демонстрація фото). Натомість молекули, заряджені гнівом і ненавистю, застигли хаотично( демонстрація фото).

 

Перегляд відео ( - Діти, а тепер переглянемо відео , як чарівні слова впливають на рис.)

-Отож, який можна зробити висновок? ( що дійсно чарівні слова мають силу та вплив )

4. Інформаційна хвилинка.

  •          А чи знаєте ви, як звучить чарівне слово «дякую» на різних мовах?
  •          Я Вам пропоную переглянути відео і дізнатись як слово «дякую» говорять в різних країнах.

Англійці й американці: «Сенк'ю». Французи: «Мерсі». Німці: «Данке». Поляки: «Дзінькую». Чехи: «Дєкуї». Словаки: «Дьякую». Білоруси: «Дзякую». Латиші: «Палдієс». Литовці: «Ачю. Декуй». Молдавани: «Мулцумеск». Естонці: «Тянан».

Всюди щиро зустрічають лише чемних, ввічливих! ( під супровід відео)

5.Фізкультхвилинка

6. Гра « Чи ввічливий ти?»

Тільки встали на світанку - скажем всім:

- Доброго ранку!

За котлетки й борщ із хлібом – мамі мовимо:

 - Спасибі!

В школу ген іде сусід – всі гукнем йому:

- Привіт!

А до діда завітаєм, то  говоримо:

 - Вітаю!

В класі дзвоник "дзень-дзелень" – дружно кажем:

- Добрий день!

Щоб прочитати нову казку – ми попросимо:

- Будь ласка.

Слів усіх ми знаєм значення, коли  йдемо , кажем:

 - До побачення!

 А матусі за смачну вечерю щиро  проспіваєм:

- Дякую!

Коли спать лягаєм на ніч – дружно мовимо:

- Добраніч!

 

Отже, що ж таке подяка? Це потужний позитивний потік енергії.

Це почуття вдячності за вчинене мені добро і не лише добро.

Здавалося б, яке просте слово «дякую».

Таке звичайне і таке важливе для кожного з нас.

(Дітям  пропонується  паперова  ромашка  на пелюстках  якої написані ситуації. Завдання:  знайти привід для подяки)

 

 7.  «Знайди привід для подяки» (Ромашка)

- Отож , пропоную пограти в гру « Знайди привід для подяки».

В ситуаціях, які  ви оберете навмання на пелюстках,спробуйте  знайти  привід для подяки:

  • Ви разом дивилися цікаву телепередачу (фільм, мультфільм). Вимкнули світло.
  • Запізнилися на єдиний автобус.
  • Цілий вихідний день іде дощ, а планували відпочинок на природі.
  • Загубили телефон. Втратили усі номера друзів і знайомих.
  • Сусідський собака тобі  розірвав штани.
  • Отримали двійку.
  • Найкращий друг переїздить в інше місце.
  • На день народження тобі подарували не те, що ти хотів (хотіла). 
  • Пиріг, який Ви готували для родини підгорів.
  • Коли спішили на роботу, вилили на одяг трохи кави.
  • Улюблений вазон, перекинув хтось із рідних.
  • Відключили інтернет.

V. Закріплення матеріалу.

Приємно спілкуватися з увічливими й добрими людьми. З такими, які нікого не ображають і не принижують. Про них кажуть, що вони культурні. А неввічливих і грубих – називають некультурними. Вони не вміють поводитися, бо не знають правил культурної поведінки – етикету.

 Думаю сьогодні ми переконалися ,що таке просте слово «Дякую» дійсно чарівне. Тож будемо використовувати його частіше. А щоб це було робити легше, даю вам кілька порад.

  • Дякувати треба всім, кожному, за все і якомога частіше. Дякуйте тут і зараз, бо «потім» може і не бути.
  • Дякувати треба  щиро, з усмішкою і дивлячись в очі. Якщо хочете, скажіть ще декілька хороших слів. Головне, не соромитись дякувати.
  • Практикуйте це вміння скрізь і всюди. Навіть самому собі за добрі вчинки, за виконану роботу.
  • Всі люблять, коли їм дякують. Вам дякують – вам приємно. Навчитеся дякувати людям – почнуть дякувати вам.
  • Не соромтеся подякувати мамі за приготований сніданок, випадкового перехожого – за те, що притримав перед вами двері, сусіда – за надану послугу.
  • Причин для подяки  може бути дуже багато. А ми просто радимо дякувати всім і за все.

 

 

 

   VІ.Підсумок заняття:

  •          А тепер хочу перевірити , якими ви були уважними. Хто запам’ятав , як требо говорити  «дякую» англійською мовою чи польською?
  •          Отож на згадку Вам залишаю пам’ятку з посиланням на відео, яке ми проглядали. Якщо буде бажання можете подивитись його разом з батьками і повправлятись у говорінні слів.

     -Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Я сподіваюся, що після нашої     години спілкування ви станете ще трішечки добрішими, уважнішими до людей, своїх рідних, однокласників і до себе.

  •          На завершення хочемо запропонувати усім разом спробувати заспівати пісню-карооке «Чарівні слова».