Ранкові зустрічі для 1 класу різної тематики

Про матеріал
Ранкові зустрічі розроблені з урахуванням структури; потреб та вікових особливостей учнів 1 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

                      на тему «Ранкові зустрічі- тематичні, інформаційні»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Колішенко  Яна Олексіївна

                                                                          вчитель початкових класів

                                                                            Кременчуцького ліцею 25

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Ранкова зустріч-це зустріч, яка дає можливість кожній дитині відчути свою значимість і важливість в певному колективі, свою безпеку і захищеність.

Діяльність педагога під час проведення таких зустрічей спрямована на згуртування учнівської спільноти, створення позитивного настрою, розвитку основних компетентносте та наскрізних умінь, налаштування на плідну роботу впродовж всього процесу навчання.

   Мета: виховання вільної особистості; створення спільноти, де панує атмосфера  довіри і взаємоповаги; виявлення поваги та толерантності, уміння співпрацювати, співчувати; розуміння прави поведінки і спілкування; розвиток критичного мислення, соціальних та академічних навичок.

    Завдання: підготувати дітей до сприймання конкретної теми; визначити рівень сформованості знань з певної теми; разом з дітьми розробити правила, план роботи на день.

    Завдяки  досягненню мети та виконанню завдань ранкових зустрічей, реалізуються  принципи нового Державного стандарту початкової освіти.

 

Ранкові зустрічі

1 клас

Тематичний тиждень 5 Тема: «Осінь»

Тема: Що ми знаємо про осінь?

Мета: Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени, виділяти основні ознаки осені,  висловлювати свою думку, співпрацювати в команді, формувати вміння сприймати красу осінньої природи, формувати навички дослідницької діяльності, безпечну поведінку під час екскурсії, здоров’язбережувальну компетентність.

Обладнання: вірш Наталки Поклад «Осінній килимок», кошик з роздрукованими листочками клена, каштана, дуба, ємкості для збору природного матеріалу та листя

Місце проведення: шкільне подвір’я

Хід зустрічі

Вправа 1. Вітання

Збір у колі на шкільному подвір’ї

Емоційне налаштування. Декламування вірша (Додаток 1)

Дітки, привітаємося всі разом: -Доброго дня!

Буль ласка по черзі назвіть слово, яке у вас асоціюється з осінньою порою.

Вправа 2. Щоденні новини

А зараз ми пригадаємо:

  •          Який місяць? Хто знає походження назви Вересень?
  •          Який день тижня?
  •          Яке число?
  •          Розкажіть про погоду сьогоднішнього дня?

Хото сьогодні відмітив покази термометра?

Дякую за відповіді та активну участь.

 Ми не випадково зібралися саме на подвір’ї. Пропоную вам побути пошуковцями, природознавцями і дослідити осінні зміни у природі.

Хто «За»- підніміть великий пальчик догори!!

Вправа 3. Групове заняття

У мене є чарівний кошик, дістаньте кожен 1 листочок. Покажіть свої листочки, об’єднайтеся в групи за однаковими листочками.

1 Група «Кленовий листочок»

Ваше завдання: оглянути шкільне подвір’я  і відмітити зміни які відбулися з настанням осені.

2 Група «Каштановий листочок»

Зберіть листочки з різних дерев  та  кущів на шкільному подвір’ї.

3 Група «Дубовий листочок»

Зберіть різні природні матеріали для виготовлення осінніх композицій.

Час для виконання завдання 7 хвилин, збираємося в коло по звуку свистка. Нагадую групам: про правила безпечної поведінки під час екскурсії, бережливе ставлення до природи, власну безпеку, командну роботу та взаємоповагу.

Вправа 4 Обмін інформацією

Групи в колі коротко звітують про свою роботу

1 група: Називають ознаки які відмітили, решта дітей доповнюють.

2 група: Називають з якого дерева чи куща листок, разом з’ясовуємо назви тих рослин, які діти не знали.

3 група: Демонструють зібраний природним матеріал. Діти висувають власні ідеї:

  •          що можна виготовити;
  •          на що схожі певні матеріали (гілочка, листок…)

Вчитель: Підсумком нашої роботи буде створення лепбуку «Що ми знаємо про осінь?», та виставки «Осінь Чарівниця», де ми застосуємо всі отримані сьогодні знання та використаємо зібрані природні матеріали.

 

Тема: Чи можу я бути супер героєм?

Мета: створити у класі дружнє середовище, спільноту, де цінують всіх і кожного, сприяти усвідомленню своєї унікальності, вчити використовувати свої здібності, сприяти розвитку критичного мислення, активізації словникового запасу

Обладнання: саундтрек до мультфільму Людина – павук, зображення героя, казка про Людину-павука: як стати супергероєм, елементи костюму.

Місце проведення: класна кімната

Хід зустрічі

Вправа  1. Привітання

Звучить дзвіночок, діти збираються у коло.

-Доброго ранку, дітки!

-Доброго ранку!

- Поплескайте у долоньки ті, хто вважає себе талановитим.

- Потупайте ніжками ті, хто знає про свою унікальність.

- Підніміть  ручки вгору ті, хто працює над розвитком своїх здібностей.

- Присядьте ті, хто вважає, що немає ніяких талантів.

Вправа 2.Обмін інформацією

(Звучить саундтрек до мультфільму Людина –павук. https://www.kinomania.ru/film/131711/soundtracks

 На фліпчарт вивішую зображення ( Додаток2)

  •          Ой, що це за музика? Хто до нас завітав?

Чи знаєте ви цього героя? Що саме вам про нього відомо?

Гра «Так чи ні» Яка риса притаманна герою? (Плеснути в долоні, як що так)

Поступливість, впертість, урівноваженість, імпульсивність, лагідність, сварливість, рішучість,              боязкість, сміливість, відважність, добросердя, мстивість, чуйність.

- Чи хотіли б ви бути схожим на Людину – павука? 

Присядьте на килимок і послухайте одну історію.

Додаток 3 https://nochdobra.com/uk/kazka-pro-lyudinu-pavuka-yak-stati-supergeroyem/   

  •          Як ви гадаєте, чи важко бути супер героєм?
  •          А чи може кожен бути героєм?

Вправа 3. Групове заняття

Зараз ми проведемо вправу і ви переконаєтеся, що кожен з вас має свою супер силу.

Вправа «Ти  молодець!» (За бажанням дитина одягає один з елементів костюма Людини – павука (Додаток 4))

Я (ім’я )гарно вмію……, тому що……

Всі разом : Ти молодець! (Піднімають до гори великий палець)

Вправа 4. Щоденні новини

А тепер давайте разом пригадаємо:

  •          Який сьогодні день тижня? Число?
  •          Погода? Температура?

Дякую всім за активну участь і пропоную під час освітнього процесу не забувати використовувати свою супер силу

   Повір в свої сили і впевненим будь,  Хай легким буде твій життєвий путь!

   Здолаєш і ріки, і гори, й моря, Тобі підкориться вся наша Земля!

Тема: Цікава математика

Мета: закріпити основні математичні поняття про геометричні фігури та числа, вміння виявляти прості математичні залежності в навколишньому середовищі, висловлювати та аргументувати власну думку, закріпити навички роботи в групі, вміння досягати спільного результату, активізувати знання учнів, налаштувати їх на роботу, створити атмосферу успіху.

Обладнання: картки із зображенням кола, квадрата, прямокутника трикутника, ромба, маленькі картки із зображенням цих фігур, картки із захованими цифрами, цеглинки лего, кольорові олівці.

Місце проведення: класна кімната

Хід зустрічі

Вправа  1. Привітання

Звучить дзвіночок, діти збираються у коло.

  •          Доброго ранку! Доброї днини! Бажаю я щиро кожній дитині!

Будьте уважні, рахуйте старанно, виконуйте вправи відповідально.

Діліться думками, продукуйте ідеї,

Кожна думка важлива! Ми не можем без неї!

Розрахуйтеся на перший, другий, третій. Перші номери, повернувшись до сусіда, говорять привітання з одного слова (Н-д.: привіт);

Другі номери – привітання з двох слів (Н-д.: Добрий день);

Треті номери -  з трьох слів (Н-д.: доброго здоров’я , Лізо)

Вправа 2. Групове заняття

В колі лежать геометричні фігури. Кожен обирає собі одну і шукає стіл на якому є така фігура. Кожна група називає свою фігуру.

   - Кожна група має на столі картку – розмальовку. Спочатку розмалюйте у червоний колір всі трикутники та клітинки, які містять ту кількість крапок, на яку вказує цифра в кутку сторінки, а потім решту трикутників і клітинок — у будь-який колір. (Додаток 5)

    Викладіть таку кількість цеглинок лего, яку позначає цифра на малюнку.

 

Вправа 3. Обмін інформацією

По одному учаснику з групи виходять на килимок і демонструють башточку.

  •          Чия башточка найвища? Найнижча?

Станьте так, щоб башточки розмістилися від найменшої до найбільшої і навпаки (Діти називають числа в порядку зростання, спадання, називають найбільше, найменше, називають сусідів,порівнюють башточки).

  •          Яке число зайве? Дайте відповідь за схемою: Зайве число _____,тому що____________.(число 3, бо воно непарне)
  •          Які числа називають парними?
  •          Викладіть з цеглинок лего склад числа 3.

Вправа 4. Щоденні новини

  •          А зараз прошу вийти до фліпчарту чергових та заповнити календар погоди.

Спостереження за погодою доповідає метеоролог, чергові роблять позначки в

календарі природи.

-Який сьогодні день тижня?

-Яке число?(7)

- Що ви можете сказати про це число?

- Складіть приклади з такою відповіддю.

- Де в житті ви зустрічаєтесь з цим числом?

- В яких літературних творах ви зустрічали число 7?

Сьогодні на уроці математики ми детально познайомимося з числом та цифрою 7.

 

Тема: Вітаємо іменинників

Мета: познайомити з історичними фактами про день народження , збагатити словниковий запас, залучити учнів до мистецької творчості, розвивати  уміння конструктивно співпрацювати, радіти за інших, висловлювати власну думку, уважно слухати, залучити всіх дітей до активної діяльності  

Обладнання: картки із словами – «подарунками», аркуші паперу, фломастери, розрізаний пазл вітальної листівки, чистий аркуш, клей, серветка.

Місце проведення: ігрова кімната

Хід зустрічі

Звучить дзвіночок, діти збираються у коло.

Вправа 1 Привітання

Дорого дня! Дарую вам свою усмішку і бажаю фантастичного дня!

А зараз, повертаючись до сусіда, даруйте  свою усмішку і побажання якогось дня (чудового, загадкового, казкового, веселого, наукового, пізнавального, нереального…….)

  •          Діти, скажіть чи приємно отримувати побажання, подарунки, добрі слова, усмішку? А чому ж ми сьогодні почали з такого привітання з побажанням?...

Вправа 2 Щоденні новини

- Сьогодні (день тижня)

- Сьогодні (дата)

- Погода _____

Сьогодні чудовий день іще й тому, що  в цей день народилися (ім’я іменинників), саме тому ми і розпочали день з побажань.

- З днем народження, ____________, _____________!!!

 Сьогодні на нас чекає..?, як ви думає те що?(свято, привітання, солодощі, танці…)

Вправа 3 Обмін інформацією

(Доповідає вчитель та підготовлені учні)

Дитина 1:З Днем народження щиро вас вітаємо,

Мішок радості бажаємо,

Будьте дужі і проворні,

По-козацькому моторні,

З хлібом щедрим на столі,

З добрим словом у душі.

  Вчитель : А чи знаєте ви, чому на день народження іменинників тягають за вуха, для чого потрібно загадувати бажання, задувати свічки на святковому

 торті, співати пісні й дарувати подарунки?

      Дитина 2: Винахідниками дитячих днів народжень стали німці. За традицією вони будили вранці дитину й дарували пиріг. Свічок мало бути стільки, скільки років виповнилося. Пиріг не різали одразу, а чекали, доки іменинник загадає бажання й загасить усі свічки. Бажання обов’язково здійсниться, якщо про нього нікому не розповідати.

Дитина 3: Тягати за вуха - це стародавній звичай. Наші предки вважали, що такі «вправи» допоможуть відігнати злого духа.

Дитина 4: В Англії іменинника  за руки-ноги підкидають стільки разів, скільки виповнилося років, та ще й додають рік на щастя.

Дитина 5: В Ізраїлі, той, у кого день народження, відчуває себе королем чи королевою, бо іменинника піднімають угору разом зі стільцем.  

       Дитина 6: Канадці змащують кінчик носа маслом, щоб невдача не могла схопитися за слизького носа.

      Дитина 7:Славнозвісний гімн дня народження «Happy birthday to you» у 1893 році склали сестри-вчительки із Кентуккі. На сьогодні, як свідчить Книга рекордів Гіннеса, - це найпопулярніша пісня у світі!

Вправа 4 Групове заняття

1.Веселі розваги

Клас ділиться на дві команди, командирами є самі іменинники, грають в ігри. 

1.     «Збери подарунки».

Навпроти команд розкладені картки із словами: торт, листівка, стілець, м’яч, розетка ін. Учасники по черзі добігають до «подарунків», вибирають 1картку, повертаються до своєї команди. Виграє команда, яка збере найбільшу кількість «подарунків».

2. «Букет квітів».

На фліпчартах аркуші паперу і фломастери. Кожен учасник повинен намалювати квітку, повернутися назад і передати право малювати іншому. Виграє команда, яка створить букет першою і чий букет буде естетичнішим та креативнішим.

 3. «Вітальна листівка»

Кожна команда отримує розрізаний пазл вітальної листівки, чистий аркуш і клей. Потрібно зібрати пазл, наклеїти на аркуш, оздобити листівку за власним бажанням, подарувати імениннику зі словами привітань.   (Додаток6)

2.Крісло автора

Іменинники по черзі сідають до Крісла автора і діляться своїми враженнями від свята, подарунків, привітань, розповідають про традиції святкування в сім’ї чи як святкуватимуть сьогодні.

В кінці ранкової зустрічі звучить мелодія Happy birthday to you, всі разом підспівують.

 

Отже, систематичне проведення ранкових зустрічей сприяє розвитку вільної особистості шляхом підтримки самостійності, незалежного мислення, оптимізму та впевненості в собі, допомагає  згуртувати колектив, створити атмосферу успіху, полегшить період адаптації для першокласників, налаштувати учнів на позитивне сприймання навчального матеріалу. Цей вид діяльності дає можливість виокремити час для введення класних рутин, запровадження правил, аналізу конфліктних ситуацій, це величезна нива для розкриття творчого потенціалу кожного учасника освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел і посилань:

1.Державний стандарт початкової освіти (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688)

[Електронний ресурс]/ режим доступу:  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF

2. День іменинника – Планета дозвілля [Електронний ресурс]/ режим доступу: 

https://kultorg.jimdo.com/%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%97/%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C-%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0/

3.Нова українська школа : порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. − К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. − 206 с

4.Ранкова зустріч: що це і навіщо | Нова українська школа [Електронний ресурс]/ режим доступу: https://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/

5.Цікаві знайомства: Вірші./Упорядник Г.М.Кирпа – Х.:Белкар-книга, Ц 56 2015. – 48с.:іл. – (Промінець)

6.https://nochdobra.com/uk/kazka-pro-lyudinu-pavuka-yak-stati-supergeroyem/   

7. https://www.kinomania.ru/film/131711/soundtracks

8.https://www.youtube.com/watch?v=QfrpV1mI6to

9.http://poippo.pl.ua/pidrozdily/kafedra-menedzhmentu-osvity/2-i/1444-tematychni-tyzhni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

                  Вірш Наталки Поклад «Осінній килимок»

Ранок виткав килимок_

До листочка – ще листок:

Золотистий – тополиний,

Зеленавий – горобиний,

Блідо – жовтий – яблуневий,

Червонястий – черешневий…

Хризантеми - у куточок,-

Ой і гарний килимочок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Картинки по запросу людина павук

 

Додаток 4

Похожее изображение

 

 

 

Додаток 3

Казка про Людину-павука: як стати супергероєм

Дмитрик знову повертався зі школи додому сумним. Вже вкотре за цей тиждень. А все тому, що розбишаки-хулігани завжди його ображали і просто не давали проходу. Хлопчик був занадто несміливим, щоб дати їм відсіч, до того ж, сумнівався в своїх силах – чи зможе протистояти значно сильнішим за себе. Раптом пригадалася йому улюблена казка про Людину-павука. «От би й собі стати супергероєм із надзвичайними здібностями! Я б швидко показав хуліганам, де раки зимують!» – захоплено вигукнув Дмитрик.
Щойно хлопчик промовив ці слова, чудесним чином перед ним з’явився його знаменитий кумир – Людина-павук. Від несподіванки хлопчик дуже здивувався і навіть трішечки злякався, однак супергерой швидко його заспокоїв:
– Не переживай, Дмитрику! Я чув про твої страхи і переживання, а також про бажання стати супергероєм, тому вирішив зустрітися з тобою, щоб допомогти.
– Та невже! – вигукнув щасливий Дмитрик – ти навчиш мене всього-всього, я стану супергероєм і швидко поквитаюся з розбишаками-хуліганами, що тільки те й роблять, що ображають і насміхаються з мене!
– Не спіши, – зупинив захват малого Чоловік-павук – для початку я розкажу тобі свою історію, тому приготуйся уважно-уважно слухати.

– Коли я ще не був супергероєм, я ріс нікому невідомим хлопцем, як і ти ходив у школу і ганяв із друзями м’яча. Я теж мав свої страхи і побоювання, часто був несміливим, навіть більше того – справжнісіньким боягузом. День, коли мене вкусив павук-мутант, від чого я одержав супер здібності, я запам’ятав на все життя. Багато-хто, та й і ти в тому числі, думаєте, що в цей самий момент я перетворився на справжнього супергероя, якому не страшні жодні розбійники і який щоразу готовий відважно рятувати світ. Насправді це не зовсім так. Швидше навпаки, я змушений був віч-на-віч зустрітися зі своїми страхами. Повір, це було дуже складно: мало мати надзвичайні здібності – головне, навчитися ними правильно управляти. Наприклад, після укусу павука-мутанта я знав, що можу ходити догори ногами і триматися на всіх поверхнях, але наважитися зробити це вперше довго не міг через страх висоти.
Після цих слів Дмитрик проснувся. – Невже це був лише сон і Людина-павук насправді не приходив, – розчаровано подумав хлопчик. – Ех, навіть якщо це сон, то який же захоплюючий і цікавий! Шкода тільки, що мій улюблений кумир так і не встиг дати мені ніяких настанов і порад.
Ми не знаємо досі, приходив насправді до Дмитрика чарівний супергерой, чи це йому просто наснилося, адже казка про людину павука для дітей є захоплюючою та надовго залишається в пам’яті. Але уся ця історія повністю змінила життя маленького несміливого хлопчика – він записався на гурток карате і досконало оволодів цим бойовим мистецтвом.
Одного разу, повернувшись додому із занять, він подумав, що хулігани відтепер йому не страшні, адже він може дати їм відсіч. В душі Дмитрику навіть хотілося зустрітися з колишніми кривдниками, щоб продемонструвати свої нові здібності. Раптом його думки обірвав спогад: «Мало мати надзвичайні здібності – головне, навчитися ними правильно управляти». І аж тоді Дмитрик нарешті усе зрозумів і засміявся. Він уже зовсім не хотів битися з хуліганами. Набагато краще було б зустрітися і спробувати пояснити, чому не можна ображати менших. Хлопчик щасливо підморгнув Людині-павуку на постері, що висів над його письмовим столом, і на мить йому здалося, що його кумир підморгнув у відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Розмальовка: схована цифра «2»    Розмальовка: схована цифра «4»         

Розмальовка: схована цифра «6»           Розмальовка: схована цифра «8»

          Розмальовка: схована цифра «3»

Додаток 6

Похожее изображение

 

Похожее изображение

1

 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку