Збережемо довкілля чистим!
Мета: формувати екологічну грамотність та здоровий спосіб життя, вміння критично мислити, вміння творити і працювати в команді; пробудити в школярів особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, виховувати любов до рідного краю і природи.
Обладнання: музика «Звуки лісу», коробка зі сміттям, малюнки засмічених місць, постраждалих тварин, паперові контейнери і малюнки сміття, малюнки контейнерів з сміттям, ілюстрації до вправи « Друге життя», заготовки для поробок, екосумка і пакет з пластику, стікери.
Хід заняття
І. Організаційний момент
- Щоб нам разом працювати,
Треба всім таке сказати:
-Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту.
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь,
Впевнений, кмітливий я
Хочу отримати нові знання.
ІІ. Мотивація діяльності. Етап цілепокладання.
1. Слухання звуків природи.
- Я запрошую вас відвідати уявний ліс. Заплющіть очі і уявіть усе, що у ньому почуєте.
- Що ви почули?( шум дерев, дзюрчання струмка, спів пташок)
- Хто міг бути поруч і залишитись непоміченим?(відповіді дітей)
2. Загадки про тварин.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця)
Виє жалібно на місяць,
Всі його бояться в лісі.
(Вовк)
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
(Заєць)
Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька… (білка).
3. Вправа « Що у коробці?»
- Я сьогодні принесла ось таку коробку. Погляньте, що тут? (Сміття)
-Чому я його принесла?( бо довкола дуже брудно)
4. Робота з малюнками. ( в парах)
(Діти розглядають зображення-ліс, річка, узбіччя дороги, дитячий майданчик)
5. Показ ілюстрацій постраждалих тварин.
- Що сталося з тваринами? Чи шкодить сміття природі? Чи хотіли б ви допомогти тваринам і зробити світ чистішим?( Так) Спробуємо!
Сьогодні ви дізнаєтесь, як можна зберегти світ навколо нас чистим, а також разом будемо вчитися жити так, щоб не шкодити природі.
ІІІ. Етап цілереалізації.
Людині дуже пощастило. Вона народилася на гарній планеті, посеред мальовничої природи і є її частиною.
Людина отримала усе, що потрібне їй для життя: чисте повітря, річки й океани, родючі землі і корисні копалини. Вона стала господарем природи, але, на жаль, поганим господарем. Щоб зробити своє життя кращим, ми використовуємо багато речей, які згодом перетворюються на купи сміття. І це завдає шкоди природі і нам самим.
- Повернемося до нашої коробки. Дістаньте річ і скажіть, з чого вона зроблена.
-Чому речі стають сміттям?(бо стають не потрібними)
3 . Гра «Плутанка »
Майже всі речі, якими користуюся люди, роблять з різних матеріалів. Ось найпоширеніші з них. Викресліть у словах ті букви, що повторюються тричі, і прочитайте їх.
ОПЛАСТОИКО СААКЛОА ЛПАЛПІРЛ ПМЕТПАЛП
4. Кінезілогічні вправи.
5. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Сміття зберігається у природі дуже довго. Папір зникає через 5 років, пластик через 200 років, а скло-аж через 1000 років! Найбільшим монстром серед них є…(пластик). Чому? (відповіді дітей) .Тому, що його використовують майже скрізь, а при спалюванні він стає отруйним. В океані існує навіть цілий материк з пластикових відходів.
Люди вирішили з цим боротися. Пластикові речі почали замінювати паперовими, тканиною. Вчені навчилися переробляти сміття і виготовляти корисні речі. Але для
цього треба вміти викидати сміття правильно. Як це?
Відходи не можна кидати разом, їх треба ділити, сортувати за матеріалом. Для цього в Україні і в Рівному зокрема, почали ставити ось такі кольорові контейнери. Їх ще не багато, але ми зобов’язані навчитися ними користуватися. Це не просто корисно, це ще й модно.
ІV. Інтерактивні вправи.
1. Вправа « Сортування сміття»
(на підлозі стоять коробки для сортування сміття)
- Визначте по малюнку, у який саме контейнер будемо викидати пластик? Папір? Метал? Скло?
( Діти наклеюють слова на контейнери, а потім колективно сортують малюнки зі сміттям)
Це органічне сміття- воно не шкодить довкіллю, навіть служить добривом для рослин.
Для нього теж існує окремий контейнер.
2. Вправа « Друге життя»( малюнки розміщені на дошці)
-Куди потрапляє далі сміття?( до сміттєзвалища). А відсортоване сміття отримує нове життя.
-Дайте друге життя речам. ( Діти визначають за допомогою малюнків, що можна виготовити зі старого зошита, пластикової пляшки і битої склянки)
Зі старого зошита роблять туалетний папір.
Пластикову пляшку переплавляють і виготовляють нові речі: відро, пакувальну стрічку, навіть одяг.
Скло переробляють на нові пляшки, вази.
3. Виготовлення стаканчика з використаного паперу.
Ми теж спробуємо дати паперу нове життя, щоб він не став сміттям і виготовимо з використаного паперу стаканчик для цукерок або інших дрібних речей.
V. Рефлексія.