Конспект заняття для ГПД на тему: "Збережемо довкілля чистим!"

Про матеріал
Конспект підійде не лише для роботи на ГПД, а й для виховної роботи з першокласниками. Метою заняття є навчити учнів сортувати сміття і берегти природу.
Перегляд файлу

Збережемо довкілля чистим!

Мета: формувати екологічну грамотність та здоровий спосіб життя, вміння критично мислити, вміння творити і працювати в команді; пробудити в школярів особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, виховувати любов до рідного краю і природи.

Обладнання: музика «Звуки лісу», коробка зі сміттям, малюнки засмічених місць, постраждалих тварин, паперові контейнери і малюнки сміття, малюнки контейнерів з сміттям, ілюстрації до вправи « Друге життя», заготовки для поробок, екосумка і пакет з пластику, стікери.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

- Щоб нам разом працювати,

Треба всім таке сказати:

-Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь,

Впевнений, кмітливий я

Хочу отримати нові знання.

 

ІІ. Мотивація діяльності. Етап цілепокладання.

 

1. Слухання звуків природи.

 - Я запрошую вас відвідати уявний ліс. Заплющіть очі і уявіть усе, що у ньому почуєте.

- Що ви почули?( шум дерев, дзюрчання струмка, спів пташок)

- Хто міг бути поруч і залишитись непоміченим?(відповіді дітей)

 

2. Загадки про тварин.


В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
 Їй на місці не сидиться.
 Як зовуть її?
(Лисиця)

 

Виє жалібно на місяць,
Всі його бояться в лісі.
(Вовк)
 

Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
(Заєць)

 

Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька (білка).


 

  •          Чи хотіли б ви побувати серед такої природи?(Так)

 

3. Вправа « Що у коробці?»

- Я сьогодні принесла ось таку коробку. Погляньте, що тут? (Сміття)

-Чому я його принесла?( бо довкола дуже брудно)

 

 

4. Робота з малюнками. ( в парах)

 (Діти розглядають зображення-ліс, річка, узбіччя дороги, дитячий майданчик)

  •          Що об’єднує ці малюнки? ( сміття)
  •          Спробуйте впізнати, що це за місця?
  •          Чи хотіли б ви там побувати?
  •          Хто так насмітив?(людина)

 

5.  Показ ілюстрацій постраждалих тварин.

- Що сталося з тваринами? Чи шкодить сміття природі? Чи хотіли б ви допомогти тваринам і зробити світ чистішим?( Так)  Спробуємо!

 

   Сьогодні ви дізнаєтесь, як можна зберегти світ навколо нас чистим, а також разом будемо вчитися жити так, щоб не шкодити природі.

 

ІІІ. Етап цілереалізації.

 

  1. Розповідь про забруднення природи.

    Людині дуже пощастило. Вона народилася на гарній планеті, посеред мальовничої природи і є її частиною.

   Людина  отримала усе, що потрібне їй для життя: чисте повітря, річки й океани,   родючі землі і корисні копалини. Вона стала господарем природи, але, на жаль, поганим господарем. Щоб зробити своє життя кращим, ми використовуємо багато речей, які згодом перетворюються на купи сміття. І це завдає шкоди  природі і нам самим.

 

  1. Вправа « З чого зроблене»

- Повернемося до нашої коробки.  Дістаньте річ і скажіть, з чого вона зроблена.

-Чому речі стають сміттям?(бо стають не потрібними)

 

   3 . Гра «Плутанка »

Майже всі речі, якими користуюся люди, роблять з різних матеріалів. Ось найпоширеніші з них. Викресліть у словах ті букви, що повторюються тричі, і прочитайте їх.

 

ОПЛАСТОИКО    СААКЛОА     ЛПАЛПІРЛ      ПМЕТПАЛП

 

4. Кінезілогічні вправи.

  • Гімнастика для очей.
  • Вправа « Черв’ячки- яблука»»
  • Вправа « Кулак-ребро-долоня»

 

5. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

     Сміття зберігається у природі дуже довго. Папір зникає через 5 років, пластик через 200 років, а скло-аж через 1000 років! Найбільшим монстром серед них є…(пластик). Чому? (відповіді дітей) .Тому, що його використовують майже скрізь, а при спалюванні він стає отруйним. В океані існує навіть цілий материк з пластикових відходів.

 Люди вирішили з цим боротися. Пластикові речі почали замінювати паперовими, тканиною. Вчені навчилися переробляти сміття і виготовляти корисні речі. Але для

цього треба вміти викидати сміття правильно. Як це?

  Відходи не можна кидати разом, їх треба ділити, сортувати за матеріалом. Для цього в Україні і в Рівному зокрема, почали ставити ось такі кольорові контейнери. Їх ще не багато, але ми зобов’язані навчитися ними користуватися. Це не просто корисно, це ще й модно.

 

ІV. Інтерактивні вправи.

1. Вправа « Сортування сміття»

(на підлозі стоять коробки для сортування сміття)

- Визначте по малюнку, у який саме контейнер будемо викидати пластик? Папір? Метал? Скло?

( Діти наклеюють слова на контейнери, а потім колективно сортують малюнки зі сміттям)

  •          Як довго розкладається шкірка банана?

Це органічне сміття- воно не шкодить довкіллю, навіть служить добривом для рослин.

Для нього теж існує окремий контейнер.

  •          Чи бачили ви подібні контейнери у нашому місті?

 

2. Вправа « Друге життя»( малюнки розміщені на дошці)

-Куди потрапляє далі  сміття?( до сміттєзвалища). А відсортоване сміття отримує нове життя.

-Дайте друге життя речам. ( Діти визначають за допомогою малюнків, що можна виготовити зі старого зошита, пластикової пляшки і битої склянки)

Зі старого зошита роблять туалетний папір.

Пластикову пляшку переплавляють і виготовляють нові речі:  відро, пакувальну стрічку, навіть одяг.

Скло переробляють на нові пляшки, вази.

 

3. Виготовлення стаканчика  з використаного паперу.

  Ми теж спробуємо дати паперу нове життя, щоб він не став сміттям і  виготовимо з використаного паперу стаканчик для цукерок або інших дрібних речей.

 

V. Рефлексія.

  •          Що нового ви дізналися?
  •          Чи сортують сміття у вашій сім’ї?
  •          Як зробити світ чистішим?
  •          Зробіть свій вибір: приклейте стікер до пакету з пластику чи екосумки.