Година спілкування «Чи добре знаю я себе?»

Про матеріал

Мета: навчити учнів аналізувати свої вчинки, вподобання, захоплення, мрії; розвивати індивідуальність кожної дитини; формувати в учнів зацікавленість до оточуючих і до самих себе; створювати в класі доброзичливу атмосферу, виховувати толерантність та повагу до інших.

Перегляд файлу

                 Година спілкування

           «Чи добре знаю я себе?»

Мета: навчити учнів аналізувати свої вчинки, вподобання, захоплення, мрії; розвивати індивідуальність кожної дитини; формувати в учнів зацікавленість до оточуючих і до самих себе; створювати в класі  доброзичливу атмосферу, виховувати толерантність та повагу до інших.

Обладнання: плакат «Портрет світу», вислови філософів про сутність і красу людини, виставка колекцій учнів, картки для вправи «Закінчи речення», дзеркало.

 

       Хід заняття

 

І.Вступне слово вчителя:

 

    - Дорогі друзі! Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що здається добре знайомим і водночас назавжди залишається таємницею. Наша розмова – про нас із вами. Кожна людина, яка прийшла в цей світ, - неоціненна. Треба лише краще придивитися до самих себе, проявити зацікавленість до оточуючих.

Самопізнання – процес дуже складний, буває, на це витрачаєш ціле життя. Ми ж сьогодні тільки спробуємо поглянути по-новому на себе і на тих, хто поруч.

    Іноді у філософській літературі людину називають індивідуумом, бо кожна людина унікальна, не схожа ні на кого, неповторна. І для того, щоб довести це на практиці, ми зараз проведемо цю годину спілкування.

 

1.Зупинка «Знайомство»

 

    - Ви по черзі називаєте своє ім’я, але так, щоб підкреслити свою унікальність. Окрім того, бажано коротко розповісти, чому саме таке ім’я дали вам батьки.

Валентина – ім’я походить від латинського кореня «здоров’я». Ім’я

 дарує його носительці запас життєвих сил.

Діана – у давньоримській міфології Діана (лат. – «божественна») була богинею місяця і полювання.

Оксана – (укр. варіант «Ксенія» ) перекладається як «гостя», «гостинна».

Тетяна – пох. Від давньогрецького – «упорядниця, засновниця»

Олександр – в перекладі з давньогрецької – захисник.

Іван – єврейське ім’я, яке означає «Блаженство Боже».

Павло – ім’я латинське означає «малий».

 

  - Римляни казали: «Ім’я є провісником долі». Вірю, що ваше ім’я додасть вам упевненості і принесе удачу.

 

2. Зупинка «Настрій»

 

     -  А тепер звернемо увагу на плакат, створений нашими учнями. Це своєрідний портрет світу, зміст якого він нам пояснить.

(на плакаті зображені різноманітні люди: веселі та сумні, захоплені, мрійливі. Гасло плакату – «Світ прекрасний у своїй багатогранності».)

   -  А ще можете ви бачити тут свої обличчя: фотоплівка зафіксувала коротку мить із вашого життя – такого прекрасного і неповторного. Тут зображено ваш настрій.

      Настрій – це більш або менш тривалий, бадьорий або пригнічений емоційний стан. Він є похідним від різних емоцій, що діють на людину і створюють певний час емоційний фон. Його стійкість залежить від обставин і типу нервової діяльності.

- Про що говорить ваш вираз обличчя?

- Де показано приязнь, а де гнів?

- Чи властива вашому класу ворожість?Чому?

- Що таке дружба?

(учні висловлюють свої думку)

- Які характерні риси має дружба?

(Учні складають асоціативний кущ «Дружба»)

 

    - Я думаю, що тепер ви будете ще дружнішими і будете завжди допомагати одне одному.

 

   - А чи вмієте ви володіти собою?

(Учні називають основні пункти щодо правильного володіння собою)

 

1. Найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.

2. Не думайте лише про себе. Пам’ятайте: егоїзм – джерело багатьох конфліктів.

3. Виховуйте в собі терпіння, не перейматися через дрібниці.

4. Не турбуйтеся завчасно щодо того, що від вас не залежить.

5. Не ображайтесь і не обурюйтеся критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення.

6. Щоб забути свої проблеми, намагайтеся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, ви робити добро собі.

7. Вчіться володіти собою! Гнів, дратівливість, злоба спотворюють людину.

8. Думайте про мир, надію, здоров’я, адже наше життя таке, яким його роблять наші думки.

 

3. Зупинка «Хобі»

 

       -  Про людину яскраво можуть розповісти її уподобання та захоплення. Є така приказка: «Людина – це те, що вона робить». Або інша: «Краще те, що добре зроблено, ніж те, що добре сказано». Ось ми з вами і підійшли до захоплюючої миті – ближчого знайомства з вами і поговоримо про хобі.

      Хобі – захоплення, колекціонування. Сьогодні ми поговоримо про те, чим ви захоплюєтеся.

     1-а група представляє своє колекціонування.

     2-а група представляє своє захоплення.

    (запитання між групами)

 

  4. Зупинка «Творчість»

 

 «Творчість – це рушійна сила, яка підтримує в нас життя».(М.Венса)

«Життя – театр, а люди в ньому – актори»(Шекспір)

     - Що таке творчість?(Творчість – це діяльність, яка породжує щось якісно нове і відрізняється неповторністю, оригінальністю та культурно-мистецькою своєрідністю.

- Які риси притаманні творчій людині?

       Кожна людина повинна знайти себе, постійно себе вдосконалювати, не зупинятися на досягнутому, а шукати щось оригінальніше, неповторне.

 

     Приклад Шмідта. (учень розповідає)

Видатний учений, академік Отто Шмідт у 14 років склав план свого життя. У плані було ретельно записано, які книги належало прочитати, якими навичками оволодіти, які проблеми вирішити, як розвиватися фізично. Але коли він підрахував, скільки років йому потрібно для виконання програми, то дійшов висновку, що необхідно 900 років. Шмідт максимально «стиснув» програму – знову немислимий результат, скоротив ще – вийшло 150 років. На цьому він зупинився. Розпланувавши своє життя до хвилини, працюючи на повну силу, вчений помер на 65-му році життя та виконав майже 150 –річну програму. За 50 років життя він прожив творчо 150 років, перевиконавши норму майже утричі.

 

   - Багато великих людей звертають увагу на свою творчість. Так, наприклад, Ліна Костенко у своїх віршах неодноразово згадує про неї.

(Учень зачитує вірш Ліни Костенко)

                        Яка різниця – хто куди пішов?

                        Хто сказав, і рима вже готова.

                        Поезія – це свято, як любов.

                        О, то не є розмовка побутова!

                                       І то не є дзвінкий асортимент

                                      метафор, слів, - на користь чи в догоду.

                                      А що, не знаю. Я лиш інструмент,

                                      в якому плачуть сни мого народу.

 

- Чи творча ви особистість?

(учні розповідають про свою творчість)

 

Завдання: ви отримує картки, де записано по групи слів. Вам потрібно написати найбільшу кількість обдуманих фраз так, щоб до кожної з них входили ці три слова. Кожна з цих фраз оцінюється за 5-тибальною шкалою.

( Слова для завдання: вітер, телефон, лінійка)

 

5. Зупинка «Уважність»

 

            - А зараз ми бачимо, наскільки уважні ви до своїх товаришів.

         (питання до учнів):

  • має найкращу пам'ять;
  • полюбляє їсти на уроці;
  • має модний вигляд у класі;
  • завжди прийде на допомогу;
  • бере участь у спорт.змаганнях…

- Виявляється, ви дуже спостережливі!

 

         Англійці мають таке прислів’я: «Поважай себе, якщо хочеш, щоб інші поважали тебе». Звичайно, кожному із нас хочеться подобатися оточуючим, усі ми прагнемо поваги. Цікаво, чи серед вас такі, котрі вважають, що зовсім не мають недоліків? Ні таких немає. А нам так хочеться, щоб оточуючі з розумінням ставилися до наших вад характеру і сприймали нас такими, якими ми є. зараз кожен із вас має можливість визнати вади свого характеру.

 

 6. Зупинка «Правдиве дзеркальце»

 

   - Дивлячись у дзеркало, ви можете висловити самому собі той найгірший недолік, який, на вашу думку, заважає вам у спілкуванні з оточуючими.

(учні виконують вправу)

 

- Отже, хто у класі найдобріший?Кому ми адресуємо такі рядки:

           Не віджени колючим словом

         Того, хто руку подає, -

         Так можна, навіть випадково,

         І щастя втратити своє.

 

  7. Зупинка «Поштова»

 

     -  Переконана, ви з упевненістю можете сказати: коли знаєш свого ворога в лице, з ним легше боротися.

      Не так давно ви писали одне одному листи. Вони були анонімні, ви знали лише адресата. Але умова була така: чесно написати, зо що ви поважаєте і цінуєте одне одного, враховуючи не тільки позитивні риси особистості, а й негативні. З вашого дозволу я зачитаю їх уривки.

(вч. читає листи)

 

   -  Скажіть чесно та відверто, що було важче: очікувати, як оточуючі сприймуть лист про вас, чи дізнатися думку про себе?

(учні відповідають)

 

8.Зупинка «Юний філософ»

 

    -  В усі часи філософи намагалися дати визначення: що таке людина? Так, План стверджував, що людина –«Істота з двома ногами без пір’я». Тоді Діоген обскубав курча і звернувся до Платона: «Ось це твоя людина?». Але Платон додав: «З широкими нігтями».

     Франсуа Рабе залишив відоме визначення як істоти, яка сміється.

     Дехто з учених вважав, що людина – це істота, яка здатна постійно обманювати себе та інших. А ще нас називають «людина розумна». Усі визначення заслуговують уваги, але вони не в повній мірі розкривають суть людини.

     Давайте разом поміркуємо над визначенням людини.

 

(кожен учень отримує аркуш із незакінченим реченням):

- Людина – це…

  • Мені здається, що в людині головне…
  • Для того, щоб тебе вважали цікавим співрозмовником, потрібно…

(Заповненні аркуші кріпляться на плакат. Вч. підбиває підсумок, зачитує вислови письменників, які кріпляться поруч з учнівськими.)

 

9. Зупинка «Мрія»

 

    - Кожна людина має свою заповітну мрію. Зараз миз ясуємо, яку ж мрію маєте ви.(учні розповідають свої мрії)

- Чому саме така у вас мрія?

- Чи є у вас сімейна мрія?

     - Навіщо людині мрія?

     - Які ви знаєте способи, щоб ваша мрія здійснилася?

         (Учні діляться своїми секретами)

 

10.Зупинка «Розважальна»

 

      - Усі ми любимо розваги. Та на них потрібен ще й час та гроші. Ви усі юні, тому ви більше можете розказати про свій відпочинок.

- Де відпочиваєте влітку?

- Що робите на вихідних?

- Назвіть сучасні розважальні заклади. Якої думки ви про них?

- Як ви святкуєте свій День народження?У нас час прийнято робити вечірки-паті. Яка у вас програма?

  (Учні розповідають про своє свято)

 

 

 

 

11. Зупинка «Імідж»

 

   - Кожна людина має свій імідж в одязі, зачісці, поведінці,… Ви теж не виняток. Хтось полюбляє виглядати яскраво, а хтось «потонув» у сірих тонах. Давайте поспілкуємося про те, який імідж для вас притаманний, а ще поговоримо про імідж нашого класу.

- Що таке імідж?

 

   Імідж – це образ, який створюється для покращення діяльності кожного учня з урахуванням його особливостей.

(Учні діляться своїми враженнями)

 

           Робота в групах: (Поділені учні на групи, працюють над завданням)

І група  – імідж сучасної школи;

ІІ  група – імідж успішної людини.

 

12.Зупинка «Я»

 

    - Ось ми вже на своїй зупинці. Час виходити, але ми зробимо ще висновок про свою особистість.

(Учні зробивши про себе деякі висновки, дають остаточну оцінку своїй особистості).

 

УІ. Підсумки

 

   - Я дякую всім за активну участь у годині спілкування… Я щиро сподіваюсь, що сьогоднішнє заняття  надало вам ґрунтовні відомості про самих себе. Хочеться вірити, що ви проаналізувавши свої вчинки, вподобання, мрії, творчість гідно підете стежкою життя.

 

 

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку