Мета: поглибити знання дітей про українські звичаї, історію України; формувати навички дослідницької роботи, розвивати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму, повагу до традицій та історії рідного краю, повагу до думки інших.
Тип виховного заходу: гра-подорож з елементами інтерактивного уроку.
Виховний захід для учнів 3 класу
«ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ УКРАЇНОЮ»
Мета: поглибити знання дітей про українські звичаї, історію України; формувати навички дослідницької роботи, розвивати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму, повагу до традицій та історії рідного краю, повагу до думки інших.
Тип виховного заходу: гра-подорож з елементами інтерактивного уроку.
Обладнання: зображення дівчинки-українки та хлопця-українця; символічна карта України із зображенням плану заходу; українські віночки; рушники; довідкова література, за якою діти вели дослідницьку роботу; стенд із завданнями для груп; конверти із завданнями для роботи в групах; плакат для самооцінювання; музичний запис.
Хід заняття
І. Організація класу.
(Лунає українська мелодія. Святково прикрашений клас).
Діти! У нас сьогодні свято і ми запросили гостей. У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Подаруйте їм посмішку, побажайте собі успіхів.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Поговоримо?
Про що?
Сьогодні – про Україну. А може, ви ще маленькі для такої розповіді? Чи все вже знаєте про нашу державу?
ІІІ. Оголошення, представлення теми і очікуваних результатів.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
Київ борщ калина куманці пампушки хліб тризуб
Мова гімн Україна верба віночок
Посуд пісня рушник оберіг обряди символи
(На дошці прикріплений великий аркуш паперу зі словом «Україна», а від нього стріли. Вчитель записує всі відповіді дітей.)
Ситуація успіху.
IV. Надання необхідної інформації.
V. Інтерактивна частина.
1. Отримання завдання.
Отже, командири груп, прошу звітувати про готовність до подорожі.
(командири називають назву групи і звітують: «Група «Історики» готова до подорожі!», і т.д.)
Прошу командирів підійти і получити завдання для групи.
Завдання для групи «Гончарі»
Розказати про гончарні вироби (дослідницька робота).
Вибрати із запропонованих шаблонів одну посудину і розмалювати її.
(право вибору, вибір техніки. Малювання на площині.
Завдання для групи «Рукодільниці»
Розказати про український віночок (дослідницька робота).
Скласти колективну роботу – віночок. (Елемент гри «Знайди зайве». Аплікація)
Завдання для групи «Вишивальниці»
Розказати про український рушник (дослідницька робота).
Розмалювати шаблон рушника. (Вибір техніки. Малювання на площині)
Завдання для групи «Історики»
Розказати про державні символи (дослідницька робота).
Скласти та склеїти на кольоровому аркуші приказки. (Розвиток мовлення. Аплікація)
Впізнати по картках видатних людей (розказати, який внесок вони зробили в розвиток держави).
2. Робота в великих групах.
(Релаксація. Діти працюють під музику).
Ви получили конверти із завданням. Командири груп зачитують тихенько для всієї групи. Прийшов час показати результати дослідницької роботи, яку ви проводили в групах. Кожна група готує виступ і творчу роботу. І тільки через 15 хвилин, які вам відведено для зупинки на станції «Творча робота в групах», ми зможемо зупинитися на наступній станції. Але це буде потім, а зараз…час пішов.
3. Звітування груп.
- Ваш час вичерпано. Ми з вами опинилися на станції «Звітування груп». Запрошуємо групу «Історики» для представлення своєї роботи… «Рукодільниці», «Вишивальниці», «Гончарі».
Повідомлення учнів, складені на основі результатів групової дослідницької роботи.
(Групи по черзі виходять до дошки, залишають свої роботи і папку із повідомленнями.)
VI. Підсумок
Самооцінювання
Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали в групах. Користуйтеся позначками.
працював творчо, активно
старався,
можу працювати краще
Творчий підсумок
Вікторина
Рефлексія