"Подорож країною Україною"

Про матеріал

Мета: поглибити знання дітей про українські звичаї, історію України; формувати навички дослідницької роботи, розвивати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму, повагу до традицій та історії рідного краю, повагу до думки інших.

Тип виховного заходу: гра-подорож з елементами інтерактивного уроку.

Перегляд файлу

http://1.bp.blogspot.com/-VzdkP7pXRDo/VAVnzLoCjyI/AAAAAAAAO6M/Eh8Lt0RmV8w/s1600/ukr_mova_2.gif 

Виховний захід для учнів 3 класу

«ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ УКРАЇНОЮ»

Мета: поглибити знання дітей про українські звичаї, історію України; формувати навички дослідницької роботи, розвивати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму, повагу до традицій та історії рідного краю, повагу до думки інших.

Тип виховного заходу: гра-подорож з елементами інтерактивного уроку.

Обладнання: зображення дівчинки-українки та хлопця-українця; символічна карта України із зображенням плану заходу; українські віночки; рушники; довідкова література, за якою діти вели дослідницьку роботу; стенд із завданнями для груп; конверти із завданнями для роботи в групах; плакат для самооцінювання; музичний запис.

 

Хід заняття

І. Організація класу.

(Лунає українська мелодія. Святково прикрашений клас).

Діти! У нас сьогодні свято і ми запросили гостей. У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Подаруйте їм  посмішку, побажайте собі успіхів.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Поговоримо?

Про що?

Сьогодні – про Україну. А може, ви ще маленькі для такої розповіді? Чи все вже знаєте про нашу державу?

 

ІІІ. Оголошення, представлення теми і очікуваних результатів.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

  • Пригадайте все, про що ви дізналися про Україну. З чим у вас асоціюється слово «Україна»?

 

    Київ      борщ        калина     куманці     пампушки      хліб     тризуб

 

Мова       гімн Україна       верба       віночок

 

    Посуд        пісня        рушник         оберіг        обряди        символи

 

(На дошці прикріплений великий аркуш паперу зі словом «Україна», а від нього стріли. Вчитель записує всі відповіді дітей.)

  • Як ви гадаєте, чи можна все дізнатися відразу про Україну? У нас багато ще попереду. Сьогодні незвичайний виховний захід. Прийшов час завершального етапу проекту «Українцями ми народилися». Ми сьогодні вирушаємо в експедицію, під час якої кожен для себе розкриє багато непізнаного, цікавого і несподіваного.

Ситуація успіху.

  • Тому , я впевнена, що наша подорож країною Україною пройде успішно і кожен з вас отримає задоволення від результату своєї роботи.

 

 

 

 

IV. Надання необхідної інформації.

  • Кожна експедиція має свій план, а кожна подорож має свій маршрутний лист. Є він і у нас. (Вчитель звертає увагу дітей на дошку, де висить плакат із зображенням карти України. На ній прапорці з назвами станцій.)
  • Прапорцями, які ми разом готували на уроці художньої праці, вказано станції, на яких ми будемо зупинятися.
  • Ми будемо всі разом подорожувати за цим планом (діти читають план – назви станцій:
  1. Старт. Отримання завдання.
  2. Творча робота в групах.
  3. Звітування груп.
  4. Самооцінка.
  5. Фініш. Підсумок роботи.
  • Всі ми готували цей проект. Кожна група пройшла відбірний тур, готуючи своє завдання, щоб прийняти участь в цій експедиції.

 

V. Інтерактивна частина.

1. Отримання завдання.

Отже, командири груп, прошу звітувати про готовність до подорожі.

(командири називають назву групи і звітують: «Група «Історики» готова до подорожі!», і т.д.)

Прошу командирів підійти і получити завдання для групи.

 

Завдання для групи «Гончарі»                  

Розказати про гончарні вироби (дослідницька робота).

Вибрати із запропонованих шаблонів одну посудину і розмалювати її.

(право вибору, вибір техніки. Малювання на площині.                                                                                    

 

Завдання для групи «Рукодільниці»

Розказати про український віночок (дослідницька робота).

Скласти колективну роботу – віночок. (Елемент гри «Знайди зайве». Аплікація)

 

Завдання для групи «Вишивальниці»

Розказати про український рушник (дослідницька робота).

Розмалювати шаблон рушника. (Вибір техніки. Малювання на площині)

 

Завдання для групи «Історики»

Розказати про державні символи (дослідницька робота).

Скласти та склеїти на кольоровому аркуші приказки. (Розвиток мовлення. Аплікація)

Впізнати по картках видатних людей (розказати, який внесок вони зробили в розвиток держави).

 

2. Робота в великих групах.

(Релаксація. Діти працюють під музику).

Ви получили конверти із завданням. Командири груп зачитують тихенько для всієї групи. Прийшов час показати результати дослідницької роботи, яку ви проводили в групах. Кожна група готує виступ і творчу роботу. І тільки через 15 хвилин, які вам відведено для зупинки на станції «Творча робота в групах», ми зможемо зупинитися на наступній станції. Але це буде потім, а зараз…час пішов.

 

 

 

 

 

3. Звітування груп.

- Ваш час вичерпано. Ми з вами опинилися на станції «Звітування груп». Запрошуємо групу «Історики» для представлення своєї роботи… «Рукодільниці», «Вишивальниці», «Гончарі».

Повідомлення учнів, складені на основі результатів групової дослідницької роботи.

(Групи по черзі виходять до дошки, залишають свої роботи і папку із повідомленнями.)

  • Кожна група впоралася із своїм завданням. Всі ваші наробки і роботи буде зібрано і передано в центр експертних досліджень для оцінки роботи всього класу. А зараз ми перейшли до наступної станції «Самооцінка».

VI. Підсумок

Самооцінювання

Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали в групах. Користуйтеся позначками.

 

                                  працював творчо, активно

 

                                         старався,

 

                                                  можу працювати краще

 

  • Кожна група, по черзі прикріпить личка. Це ваша особлива оцінка за роботу. Кожен для себе робить висновок.

 

Творчий підсумок

 

  • http://odb.te.ua/userfiles/ukraine01.pngОтже, ми з вами опинилися на останній станції «Фініш. Підсумок роботи». Прийшов час оцінити нашу спільну роботу в проекті «Українцями ми народилися». Отже, приготувалися до вікторини. За кожну правильну відповідь ви отримуєте квіточку. Чим більше назбираємо квіточок, тим вище буде оцінка. Готові? Почали.

 

Вікторина

 

  • Назва нашої держави? (України)
  • Столиця України? (Київ)
  • Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
  • Назвати символи України. (Верба і калина)
  • Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
  • Назвати видатних українців. (Брати Кличко, В.Чорновіл, А.Шевченко, Т. Шевченко, Б.Ступка і т.д.)
  • Назвати український посуд. (Куманці, чарки, тарілки, ложки, глечики, горщики)
  • Як називали майстра, який виготовляв посуд? (Гончар)
  • Яка велика річка протікає а Україні? (Дніпро)

 

Рефлексія

 

  • Що нового дізналися?
  • Що найбільше вдалося під час підготовки до проекту?
  • Як я і обіцяла, що свято наше незвичайне. І квіточки наші чарівні. Ось дивіться… Це ваша оцінка за роботу в проекті. (вчитель перевертає квіточку зворотною стороною і утворюється слово «Розумники». Діти читають свою оцінку за роботу в проекті.)
  • http://deti-online.com/images/neznayka-v-solnechnom-gorode.jpgВи ще раз довели, що не просто так ми вибирали назву нашого класу – «Розумники». Пригадаймо наш девіз: «Перемагає не сильний, а розумний». Я бажаю вам успіхів у подальших справах, творчого натхнення. (Закінчується свято. Лунає лірична музика.
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку