Урок |
7 клас |
Тема. |
Дефіцит, що завжди в моді, або уроки доброзичливості. |
||||
Мета. |
|
||||||
Навчальна: |
Формувати уявлення про взаємовічливі стосунки, ознайомити з основними правилами знайомства. |
||||||
Розвиваюча: |
Розвивати цікавість до доброзичливого спілкування і вміння будувати дружні стосунки. |
||||||
Виховна: |
Виховувати повагу у колективі і у стосунках між учнями класу, отримувати задоволення від наданої іншим допомоги. |
||||||
Корекційна: |
Корегувати осанку та мовлення учнів. |
||||||
Тип уроку: |
Комбінований |
||||||
Обладнання: |
Зошити, підручники, малюнки, мікрофон. |
||||||
|
|
||||||
Хід уроку |
|||||||
І. Організаційний момент. |
|||||||
1. |
Встали, дітки, всі рівненько Посміхнулися гарненько Настрій на урок взяли Й працювати почали. Що б ви побажали одне одному на уроці? Діти: Хай сьогодні нам щастить, Хай нам завтра пощастить, Хай завжди усім щастить. |
||||||
2. |
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
ІІ. Психологічна підготовка учнів до уроку. З яким настроєм, бажанням чи без нього, ви прийшли сьогодні до школи? Я знаю простий засіб, відомий з давніх-давен не тільки для покращення настрою, а й для зміцнення імунітету, продовження тривалості життя. І. Павлов назвав цей засіб "зарядкою для підкірки, що мобілізує захисні сили організму на боротьбу проти захворювань". Від себе додам, що цей засіб не вимагає матеріальних витрат, доступний усім і ми можемо використовувати його за власним бажанням в будь-який момент. Назвіть і продемонструйте цей засіб. (Сміх, посмішка.) Щоб ви запропонували, щоб ваша посмішка стала більш щирою, природньою? Я пропоную простий і забутий спосіб, яким ви можете користуватися завжди, це - комплімент. Пропонує обмінятися компліментами з товаришем по парті. Посміхайтеся частіше і будьте здорові та щасливі! |
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. 1.Гра «Блискавка». Учитель ставить запитання, а учні повинні швидко відповісти «так» або «ні». - Чи корисно всією сім’єю:
2. Відповідь на запитання. - Хто розповість про традиції збереження здоров’я у вашій родині? |
|
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу. |
Розповідь учителя з елементами бесіди
- Що таке дружні стосунки? (Дружні стосунки - це доброзичливість, чуйне ставлення один до одного, взаємодопомога). - Між ким можуть бути дружні стосунки? (Дружні стосунки можуть бути між друзями, однокласниками, членами команди, сусідами тощо). - Як підтримувати дружні стосунки? (Відповіді учнів). - Щоб підтримувати дружні стосунки, треба знати правила поведінки з людьми. Запам’ятайте деякі «секрети»:
- Завжди пам’ятайте, що поводитися треба так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами. Від того, чи вміє людина будувати свої стосунки з іншими, залежить її здоров’я та здоров’я оточуючих людей. Якщо стосунки ґрунтуються на повазі, довірі, щирості, взаєморозумінні, тобто є дружніми, то це позитивно впливає на здоров’я. Якщо, спілкуючись, люди ображають один одного, псують настрій, сваряться, конфліктують, то це шкодить здоров’ю. Якщо ви з кимось посварилися, подумайте, чому так сталося. Намагайтеся не ображатися через дрібниці, умійте прощати своїм друзям. Якщо ви винні - підійдіть до товариша, попросіть вибачення.
Вправа «Скарби народної мудрості» Слухання й обговорення вірша Олександра Бродського. Раз, два, три, чотири, п’ять – Став я друзів рахувать: Гриць, Мишко та Ігорьок, Два Миколки, Васильок, Та і це ще не кінець: В мене друзів стільки всіх, Що й злічити годі їх! Олександр Бродський - Скільки друзів у хлопчика? - Перелічіть імена друзів, які згадані у вірші. - Чи багато у вас друзів? Слухання й обговорення вірша Оксани Сенатович «Що це значить - не дружити». ЩО ЦЕ ЗНАЧИТЬ - НЕ ДРУЖИТИ Що це значить - не дружити, Жити так - одинаком? Не дружити - це ходити Не дверима, а вікном. Це без друга, без подружки На перерві у кутку Розправлятись самотужки З апельсином нашвидку. Це дивитись, наче в книжку, Набік з видом кам’яним, А насправді тишком-нишком Роздавати штурхани. В школі вчитись й не дружити – Це, повірте, все одно, Що, заплющившись, сидіти І дивитись у вікно. - Як ви зрозуміли зміст цього вірша? - Хто ваші друзі у школі? |
VІ. Фізкультхвилинка |
VІІ. Закріплення нових знань і вмінь. 1.Запис в зошит основних понять теми. 2.Відповіді на запитання.
3.Робота в групах. Завдання 1. Учитель роздає кожній групі картки, на яких записано риси характеру. Учні повинні викреслити ті риси характеру, що не сприяють дружнім стосункам. Наприклад: Картка 1. Щирість, доброта, заздрість, відповідальність, хвалькуватість, уважність, жадібність. Картка 2. Чуйність, заздрість, чесність, байдужість, уважність, хитрість, злість. 4.Гра «Зроби комплімент». - Зробіть один одному комплімент. Учень (учениця), називаючи ім’я, говорить комплімент. Наприклад: Ганна красива, як квіточка. Сергійко сильний, наче штангіст. Марійка усміхається, як сонечко. 5. Слухання вірша і розучування мирилок. Вірш І. Панасюк «У дворі». У дворі гуляли діти: Інна, Таня, Коля, Віта. Всі дружили і сміялись, Раптом - всі засперечались. Хтось вередував і злився, Чимось хтось не поділився, А хтось ляльку поламав, Хтось машинку заховав... Ангел білий прилетів, Подививсь на дітлахів. І сказав: «Мирись, мирись! Тільки більше не сварись! Бо не хочеться водитись З тим, хто вміє тільки злитись. Нумо, діти, посміхніться, Чемні будьте й подружіться!» 6.Мирилки. ЧАРІВНА МИРИЛКА Досить лаятись і злитись! Ну давай скоріш миритись! Геть, образа, відійди, Жде нас дружба назавжди! 7. Гра «Не сварітеся». - Розучіть гру і пограйте в неї. Утворіть коло і співайте пісню: Не сварітеся,помирітеся,дайте один одномута обидві рученьки Під спів пісні з кола виходять дійові особи (двоє дітей, яких хочуть помирити) і, не дивлячись «суперник» на «суперника», прямують у середину. Там вони зупиняються і повертаються один до одного боком чи спиною, похиливши голови. Коли пісня закінчилася, вони поволі повертаються обличчям один до одного, піднімають голови і подають один одному руки. Діти, дочекавшись цієї хвилини, радісно плещуть у долоні і вигукують: «Помирилися, помирилися!». Потім дійові особи обирають замість себе інших, і гра триває далі. |
VІІІ. Підсумок уроку. |
- Яку тему вивчали? - Чим збагатили свої знання? |
IX. Домашнє завдання |
Читати конспект. |
Розробка виховної години
«Розвиваємо доброзичливе ставлення до оточуючих»
для учнів 7 класу
Данилівської філії «Софіївська ОКНЗ І – ІІІ ступенів»
Вчитель:
Великород М. В.