Година спілкування
Тема: “День Єднання”.
Мета: Поглиблювати знання учнів про нашу державу – Україну. Формувати національну свідомість школярів. Виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу, любові до рідного краю, розуміння того, що від сумлінної праці й навчання кожного, від усвідомлення себе часткою українського народу залежить майбутнє сучасної нашої держави. Розвивати пізнавальні інтереси, мовлення учнів, берегти і зміцнювати рідну державу, ніколи не забувати про сумний досвід минулого, з оптимізмом дивитись у майбутнє.
Обладнання: Символи України, карта України, вишиваний рушник, колосся пшениці, букети калини, вірші про Україну, ватман, акварельні фарби, кольорові олівці.
Хід бесіди
1.Організація класу.
2 Основна частина бесіди.
Слово вчителя
Ідея Дня єднання виникла на початку лютого 2022 року, коли з'явилася інформація про те, що саме 16 лютого Росія може здійснити повномасштабне вторгнення в Україну.
Зовнішні та внутрішні виклики, що постали сьогодні перед Україною, вимагають від кожного громадянина відповідальності, впевненості та конкретних дій.
Відповідно, 14 лютого 2022 року, з метою посилення консолідації українського суспільства, зміцнення його стійкості в умовах зростання гібридних загроз, Президент України Володимир Зеленський видав Указ, згідно з яким 16 лютого визначене Днем єднання в Україні. У цей день усі повинні вивішувати національні прапори, надягати синьо-жовті стрічки і цим ми покажемо всьому світу нашу єдність».
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини…Немає життя без України, бо Україна – це мати, яку не вибирають, бо Україна – це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі, бо Україна – це наше минуле, сьогодення і майбутнє.
Сьогоднішню нашу зустріч ми присвячуємо Єднанню українців. Людина народжується і отримує в спадщину саме дороге – Батьківщину. Україна! Країна хвилюючої краси, радості і печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, чорнобривців і калини. Це бентежна історія мужнього народу, що віками боровся за волю, за єдність, за своє щастя, свідками чого є високі в степах обеліски, могили й пам’ятники.
Облітав журавель
Сто морів,сто земель.
Облітав, обходив,
Крила ноги натрудив
Ми спитали в журавля
Де найкращая земля
Журавель відповідає...
Краще рідної- немає.
Асоціативний кущ
Вчитель: -Діти, а що для вас Батьківщина?
Діти:
- Для мене — край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.
- Це школа, вулиця, на якій я живу.
- Це моя родина; тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.
Вчитель: А зараз ми розділимося на дві команди і за допомогою вікторини перевіримо, чи все ви знаєте про Україну.
Вікторина для справжніх українців
1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
7. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
8. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)
9. Автор слів гімну України. (П. Чубинський)
10. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
11. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
12. Як називається основний закон України? (Конституція)
13. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
14. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
15. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
16. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)
17. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)
18. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)
Вчитель: Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?
Гра “Закінчи слово”
Вчитель: Ми з вами всі – український народ, який складається з родин-маленьких і великих, дружніх і працьовитих. І коли всі родини об’єднати в одну велику могутню країну, тоді кожна людина матиме свою Батьківщину.
А зараз давайте ще пограємо в одну гру. Кожному з вас потрібно буде закінчити речення.
1). Наша Батьківщина -.....
2). Столиця України -....
3). Головна вулиця столиці -....
4). Державними символами України є -...
5). Як називається найбільша річка України -...
Вчитель: А зараз я пропоную всім нам разом намалювати свої долоньки у патріотичних синіх і жовтих кольорах на карті України. А також написати свої щирі та гарні побажання, що ви бажаєте один одному, рідним, друзям та всій нашій країні.
МИ — РАЗОМ!
МИ - ЄДИНІ!
І В ЦЬОМУ НАША СИЛА!
Україна з надією дивиться у завтрашній день, чекає на вас. Ви потрібні їй мудрі, умілі. Дбайливі і людяні. Тож попри всі щоденні турботи пам’ятайте про головне - вибудовуйте храм своєї душі, формуйте себе, як людину- патріота нашої України!
Ми — є діти українські,
Український славний рід
Дбаймо, друзі,щоб про нас
Добра слава йшла у світ.
Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе -
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край нам над усе!
Хай біда і горе минають ваш дім,
Доброго здоров’я зичу вам усім!