Година спілкування
Тема. Безпечна дорога додому та до школи.
Мета : дати поняття про те, що безпечний шлях — це найкращий шлях до
школи;
вчити дітей орієнтуватися у довкіллі і вміло обирати безпечний маршрут від школи додому , визначати можливі небезпеки на цьому маршруті;
розвивати навички орієнтуватися на вулиці;
виховувати у дітей бажання бути уважними на вулицях і дорогах та відповідальність за власне життя.
Хід заняття
І Організаційний момент
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво – вправо повернемось,
Друзям нашим усміхнемось.
- Діти, життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. Тому про це треба завжди пам’ятати. Наша школа та будинки, в яких ви живете , знаходиться поруч з вулицею , де ви можете травмуватися . І якщо ми уважно прислухаємося, то почуємо гудіння автомобілів, які становлять небезпеку для нашого життя. Вам тепер часто потрібно переходити вулицю : коли ви поспішаєте до школи чи додому.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про безпечну дорогу з дому до школи і з школи додому. Кожен з вас іде вранці до школи, а після уроків повертається додому. Це — дорога до школи. Вибір такої дороги треба обдумати і обговорити з дорослими, щоб вони знали, де вас зустрічати, коли виникне потреба. Дорога ця повинна бути якомога безпечнішою, щоб по можливості не переходити вулицю або переходити її найменшу кількість разів , щоб була ця дорога освітлена і люки всі були міцно закриті, а у дворах не було бродячих собак.
- Як же вибрати саме такий безпечний маршрут? Виявляється, що просто. Кілька разів треба з мамою або татом пройти до школи різними маршрутами, підрахувати, скільки часу йде на кожен з них, які перешкоди трапляються на шляху, скільки разів ви переходите дорогу і чи можна цього уникнути і т. д. Тоді вибираєте найбезпечніший маршрут і ходите лише ним, щоб батьки знали, де вас зустрічати, коли раптом ви затримаєтеся у школі.
- Безпечна дорога — це життєва необхідність. І ваш маршрут повинні знати найближчі люди, щоб у разі необхідності надати допомогу.
ІІ Основна частина
- Відгадайте загадку.
Що стоїть на вулиці,
Високе та триоке
Червоно, жовто, зелено
Моргає у всі боки ?
( Відповіді дітей).
Вчитель. Це - світлофор, наш добрий друг,
Він про безпеку дбає.
Погляне пильно навкруги :
Пускає чи спиняє.
Коли до школи поспішаєш
І часу зовсім вже не маєш.
Не біжи, а зупинись,
Шлях уважно роздивись .
-Діти , світлофори можуть бути двох видів.
- Хто нам допоможе і розповість, що означають два кольори світлофора для пішоходів? ( Відповіді дітей).
- Діти, перед вами лежать три цеглинки різних кольорів. Зараз ви кожен виберете відповідь на моє запитання і покажете цеглинки відповідним кольором.
1. На яке світло потрібно зупинися,
І на всі боки подивися. (Червоне.)
2. Яке світло показує, що шлях закрито.
Дорогу не переходьте, діти. ( Жовте. )
3. Покажіть світло , яке нам каже - шлях відкрито.
Дорогу переходьте, діти.( Зелене.)
- У вас на партах лежать два малюночки. Потрібно зафарбувати відповідним кольором світлофор.
- На першому малюнку діти переходять дорогу, при якому сигналу світлофора можна це робити. Зафарбуйте світлофор відповідного кольору.
- А на другому малюнку, при якому кольору світлофора потрібно стояти і не можна йти, теж розфарбуйте світло у світофора.
– Я іду по тротуару (Діти крокують і розводять руками)
Щоб дорогу перейти
Треба так зробити:
При дорозі зупинись, ( зупиняються)
Та наліво подивись (дивляться наліво)
Нущо транспорту немає (розводять руками)
До середини йдемо (знову крокуємо)
Знову зупинились
І направо подивились, ( дивляться направо.)
Якщо транспорту немає
Сміло ми тоді рушаєм. ( знову крокуємо)
- Які будівлі розташовані на вулиці, де знаходиться наша школа?
- Який рух на нашій вулиці – однобічний чи двобічний?
- Що означає однобічний рух, а двобічний?
- На якому малюнку зображено однобічний рух авто?
- Де повинні ходити пішоходи?
- Де повинні їздити машини?
- Чи можна переходити дорогу на червоне світло?
- Хто головний на проїзній частині дороги пішохід чи автомобіль?
- Подивіться уважно на малюнок і обведіть номер тих дітей , які неправильно переходять дорогу.
- А хто назве , які діти дотримуються правил переходу проїзної частини?
2.7 Пам’ятка « Безпека дорожнього руху - це життя»
1. На вулиці транспорт повинен рухатися проїзною частиною, а пішоходи - тротуарами, тримаючись праворуч. Особливо уважними слід бути під час переходу доріг, по яких рухається транспорт.
2. Підійшовши до проїзної частини, обов’язково зупиніться на узбіччі дороги. Подивіться спочатку ліворуч, потім - праворуч і, коли ви переконалися у відсутності транспорту, починай переходити вулицю.
3. Ні в якому разі не перебігайте проїзну частину
це дуже небезпечно !
4. Не виходьте на проїзну частину з –за транспорту, що стоїть. Водій,
який об’їжджає автомобіль, вчасно може вас не побачити та раптово загальмувати.
5. Не грайтеся на проїзній частині вулиці або поблизу неї. Ваші пустощі можуть стати причиною дорожньо-транспортної пригоди.
6. У місцях, де рух регулюється світлофором, пішоходи
повинні користуватися його сигналами :
зелене світло - переходь вулицю,
червоний сигнал - забороняє переходити ,
а жовтий - почекати зелене світло.
ІІІ Заключна частина
- Про що ми з вами сьогодні говорили?
- То, для чого нам потрібен світлофор?
- Нагадайте мені, скільки кольорів має світлофор?
- Що саме вам сподобалось на нашій годині спілкування ?