Тема: Ми українці – ми європейці.
Що закодовано в українській вишиванці?
1. Привітання
ІІ. Утворення ключового слова
– Діти, сьогодні я пропоную вам здійснити незвичайну подорож до історичного минулого нашого народу. Ми познайомимося з річчю, що несе для українців найвищу культурну цінність – це найдорожчий скарб, що є не лише пам’яттю, а й часточкою нашої історії. А для того, щоб дізнатися про що піде мова, я пропоную вам послухати уривок ось такого вірша:
«З вечора пригожого аж до ранку
Вишивала дівчина вишиванку.
Вишивала дівчина, вишивала,
Чорну і червоную нитки брала»…
ІІІ. Розглядання зразків вишивки на сорочках.
Вчитель демонструє дітям справжню вишиту сорочку.
• Що це?
• Якого кольору сорочка?
• Чим прикрашена сорочка?
• Де саме розміщена вишивка на сорочці?
• Якого кольору нитки на вишиванці
• Пригадайте, що означають ці кольори?
Фізкультхвилинка
Відео «Народні символи України. Вишивка»
Вправа «Як моє ім’я закодоване у вишивці» (в цьому ж відео)
Відео «Закодовані імена та символи у вишивці»
Розказую учням про мистецтво вишивки, показую, які існують види візерунків та які відмінності ми можемо спостерігати в орнаментах різних регіонів. А також, про те що вишиванка – це не просто красивий одяг, адже кожен символ на ній – потужний оберіг. Більше того, у вишивці можна легко закодувати наші імена! І це неймовірно цікаво.
V. Перегляд відео «Українська вишиванка»
https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs
• Прошу дітей висловити свої здогади, для чого слугувала вишивка.
• Діти переглядають відео https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs
Творча робота «Намалюй собі сорочку»
Роздати кожній дитині шаблон і нехай розмалюють свою власну вишивку.
VI. Рефлексія
Підбиття підсумків .
• Як називається один із найдавніших та найбільш поширених видів народної творчості українців?
• Які символи використовувалися у вишиванні?
• На чому вишивали наші предки?