Година спілкування «Дружба та братство – дорожче багатства»

Про матеріал
Година спілкування для учнів 3 класу «Дружба та братство – дорожче багатства»
Перегляд файлу

Година спілкування

«Дружба та братство – дорожче багатства»

                  ( слайд № 1).

Мета: Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності,                                                             щирості у відносинах, відповідальності перед  другом, уміння допомогти у важку хвилину.

 

Продзвенів для нас дзвінок,

розпочинаю я, урок.

Гості до  нас прийшли сьогодні.

До  них ви зараз  поверніться,

Посміхніться , подружіться.

 

  -Діти, я дуже рада вас бачити. Сподіваюся , ми отримаємо радість і      задоволення від спілкування .

-  А працювати ми з вами будемо за девізом:

   Не просто слухати, а чути,

  Не просто дивитися, а бачити,

  Не просто відповідати , а міркувати,

         Дружно й плідно працювати.       .     ( слайд № 2).

 

-  Нашу розмову ми присвятимо короткому,

але важливому для всіх поняттю – « дружба » 

Дружба потрібна всім – і дорослим , і малим .  Вона потрібна кожній людині , родині , класу , країні , всій планеті.

Створення асоціативного куща

А зараз я вам пропоную до слова  « дружба »  дібрати слова , які  асоціюються з цим поняттям:  ( слайд № 3).

( терпіння , ввічливість , сміливість , доброта , чесність ).

Діти а як ви гадаєте ми в класі друзі ?  Дружна сімя ?

Тож давайте   візьміться за руки , подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші , найщиріші посмішки  і заспіваємо нашою дружною класною родиною пісню «От улыбки » ( відео  караоке )

Метод мікрофон.

-         Кого можна назвати справжнім другом?

Вірші про дружбу

  1.      Якщо друг у тебе є,    4) Якщо друг у тебе є,

   Життя радісним стає.    Люби його над усе.

   Разом можна все зробити,    Ти не зрадь його ніколи,

   Тож без друга не прожити.   Помагай йому в усьому.

  1.      Дружать хлопчики й дівчатка,  5) Якщо дружить увесь клас,

В лісі дружать всі звірятка.   Успіх буде повсякчас,

Пташенята у гнізді,    Вам усе легко дається,

Дружать риби у воді.             Весело усім живеться.

  1.      І дорослі дружать, й діти

Як нам цьому не радіти?

Де в сім̕ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

Вправа «Попелюшка і Снігова королева» (дітям демонструю   слайд № 4).

Кажуть, що чоловіча дружба міцніша, ніж жіноча. Справжню чоловічу дружбу ми можемо побачити у відомому серіалі «Гардемарини», «Три мушкетери», «Володар перснів» та інші

Знайти і мати друга – це щастя. А як знати, що ця людина – саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людини – допоможе, зрозуміє, підтримає. Дружбу кожен розуміє по-своєму.І тому дуже часто буває так, що ми помиляємося у виборі друзів, обравши собі за друга зовсім не ту людину, але найфатальніше, що ми починаємо це розуміти пізно. Тому важливо не помилятися у виборі друзів. Недарма народ каже: «Людину зустрічаєш по одежі, а проводжаєш по розуму».

Подивіться на цих казкових героїв.

 Снігова королева – горда, прекрасна, який в неї гарний одяг. Вся вона блищить від прикрас. Але вона жорстока, холодна, зла, в неї льодяне серце.  Вона ледь не перетворила серце Кая на крижинку.

Попелюшка… Вбрання в неї старе  лахміття,  але в душі вона добра, чуйна дівчинка, яка любить усіх людей навіть тих, хто зробив їй боляче. Вона готова прийти на допомогу всім: і людям, і тваринкам.

То як ви гадаєте , чи можна вибрати друга за зовнішнім виглядом ?

(Так  вибирати друга за зовнішнім виглядом – це безглуздо.)

 

 

                                          Сценка «Справжні подруги»     ( слайд № 6).

 

            Четвертокласниця   Людмила

Вранці мамі заявила:

       -Все! До школи я – не йду!

 Я не стерплю цю біду!

Щастя скінчено моє:

 Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита

      Відмовляється дружити…

   Здивувалась мама дуже:

-         Ви ж були найкращі друзі!?

-         Так . але сказала Рита

Поки буду я ходити,

      Не у джинсах, а в спідниці, -

  Їй не хочеться й дивиться,

Бо вона вважає жінці:

       Для краси потрібні джинси…

Мамо! Дружбу виручай.

Джинси і мені придбай!

  Мама спершу подивилась

  На похнюплену Людмилу,

  А потім мовила: - Діла-а…

    Ви – спра-а-вжні подруги!..»

Й пішла…

А ви, що скажете мені.

  Це справжні подруги, чи ні?

Дякую за допомогу нашим дівчаткам . Сідайте на місця . Всі уважно переглянули сценку , а тепер дайте відповідь на запитання : це справжні подруги, чи ні? (Відповіді дітей )            

 

         Нерідко  буває таке ,  що дружба дійсно допомогає у житті, але

         друзі теж сваряться . Розглянемо деякі ситуації , де між друзями

         стаються різні непорозуміння.

      Ситуація № 1

       Демонстрація мультфільму « кіт Леопольд »

-         Запропонуйте розумне рішення цього конфлікту.

 

 Ситуація № 2

          А може, так і треба?
Коли вчителька  принесла контрольні, Олена з Тамарою ще були подругами. І коли почала проставляти оцінки в журнал і кожний називав свою оцінку, все йшло добре. Але ось назвали прізвище Олени. «Чотири», — відповіла вона. Тамара так і підскочила: у зошиті подруги була «трійка».
— Вона обманює! — закричала Тамара. — У Олени не «чотири», а «три».
Олена образилась на Тамару. «Я розумію, я вчинила погано. Але хіба повинні подруги робити так, як Тамара? Хіба не могла вона спочатку поговорити зі мною? Я й сама все зрозуміла б і перед вчителькою вибачилась би за обман. Чи, може, по-чесному так і треба?»
Запитання:
1) Чи правильно зробила Тамара?
2) Що їй треба було зробити?

 Ситуація № 3

Дмитро і Сашко
Двоє друзів  Дмитро і Сашко, схилилися над аркушиками паперу, Сьогодні в класі найвідповідальніша контрольна з математики. Учитель сказав, що письмову роботу посилатимуть у район,
Дмитро — найсильніший математик у класі, він уже розв'язав задачу, вже переписує з чернетки на чистовик.
Сашка посадили поруч з Дмитром, щоб підтягався. Бо Сашко — невстигаючий, некмітливий. Він не тільки тугодум, а й дуже самолюбивий хлопець. Ніколи не списує, не підглядає. Ось і зараз Дмитро відкрив перед Сашком чернетку. Дивись, ось же розв'язання задачі: досить одним оком глянути, якщо захочеш, і все стане зрозумілим, Та Сашко насупився, вп'явся очима в свій аркушик і навіть глянути не хоче на роботу Дмитра.
Дмитрові шкода Сашка. Недобре передчуття боляче стиснуло його серце. Знову буде, як і завжди після контрольної: у Дмитра — одинадцять, а в Сашка — трійка.
Запитання:
1) Чи хороший товариш Дмитро?
2) Як можна допомогти Сашкові?
3) Як би ви повелися в такій ситуації?

 

Пісня про дружбу   ( слайд № 6).

 

А зараз я перевірю чи добре ви знаєте героїв мультиплікаційних фільмів.

     Вікторина   « Хто з ким товаришує ? » ( слайд № 7).

  1. Веселі бурундуки :  Чіп і …    
  2. Добра Білосніжка і …
  3. Кумедний  Вінні-Пух і  …
  4. Добрий Малюк і …
  5. Довірливий Буратіно і …
  6. Зелений  крокодил Гена …

 

Ви дали правильні відповіді. Дійсно,по-справжньому вміють дружити і товаришувати справжні люди. Ці риси формуються з дитинства.

Справжнім товаришем може стати лише той , хто відчуває чужий біль, сприймає чужу біду як свою, готовий допомогти людині, ділиться не тільки зайвим, а й насущним. Діти, ваші стосунки мають бути спрямовані на благо для всіх , дарувати радість, будуватися на взаємопорозумінні.

Робота в групах

                     Робота над прислів’ями. » ( слайд № 8).

На столі – частини прислів’їв. Потрібно з’єднати частини, щоб вийшли прислів’я про дружбу.

І група.

  Вірний друг – найбільший скарб.

  Дружба мов дзеркало: розіб’єш  - не склеїш.

  Без вірного друга – велика туга .

ІІ група.

  Нових друзів наживай ,  а старих - не забувай.

  Один за всіх – всі за одного.

  Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.

ІІІ група.

  Всі сили віддай , а друга з біди виручай.

  Дружба – найкраще багатство.

  Людина без друзів, як дерево без коріння.

                    ( за виконання  кожен отримує  квіточку )

 

Наступне наше завдання

Закріплення і узагальнення матеріалу.   

                                              Гра «Так чи ні» » ( слайд № 9).

          За допомогою  сигнальних карток висловіть своє ставлення до порад  

          зелений колір -  згода ,  червоний – заперечення.

  1. Коли хтось говорить – слухай.
  2. Іронічно посміхайся, коли товариш відповідає неправильно.
  3. Перебивай того, хто говорить,і викрикуй свою відповідь, щоб учитель тебе похвалив.
  4. Кожний говорить по черзі, а не всі разом.
  5. Якщо однокласник одержав два бали, про це необхідно розказати сусідам.
  6. Якщо хочеш висловитися, підніми руку.
  7. Не заздри тим, хто добре вчиться.
  8. Ображайся, коли вчитель викликав до дошки не тебе.
  9. Не смійся, коли хтось говорить не правильно.

      10.Критикуй свого друга в присутності всього класу.

      11. Розкажи вчителю, що сусід по парті списує з чужого зошита.

-         Класний керівник.

-         Погляньте на свої парти. У вас у всіх лежать гілочки. Як ви гадаєте, для чого вони нам сьогодні потрібні? А хто пам’ятає казку «Батьківський заповіт»? Про що ця казка?

-           Учні розповідають казку. В ній розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по голочці у руки і попрохав їх зламати. Сини виконали батьківську волю та переломили їх.  Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев’язав їх і знову попросив зробити теж саме. Але сини не змогли переломити цей пучок. Тоді батько сказав: «Ось так і у житті. Кожного вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте».

-        

-         Учні ламають свої гілочки, а потім вчитель бере пучок гілок і просить учнів зламати.

       Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності

       Нашого класу, символом дружби .

Діти , а пам’ятаєте я кожному за виконання завдання подарувала квіточку. Зараз я вам пропоную кожному на своїй квіточці написати пораду для зміцнення дружби у нашому класі .

 А зараз з цих квіточок ми утворимо галявину « Дружби ».   ( слайд № 10).

 

-         Погляньте , яка вийшла чарівна  квітуча галявина! Від якої віє теплом. Так і дружба наповнює наші серця радістю, щирістю, й зігріває теплом. Бережіть друзів , якщо вони у вас є, і шукайте, якщо їх ще іще немає. Нехай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у горі й розділить вашу радість. І будьте самі добрими друзями . Адже дерево міцне корінням, а людина – друзями.

 

 

-         Перед виховною годиною я просила кожного з вас написати листа тому учню класу, з яким ви ще не товаришуєте, але хотіли б з ним стати друзями. Ось вам великий конверт, скидайте свої листи, а наш поштар їх вам зараз рознесе.

 

Діти чому навчило вас сьогоднішнє наше  заняття?

Ви дуже добре сьогодні попрацювали . Дякую вам за співпрацю. ( слайд № 11).

 

 А в подарунок  я вам дарую дуже гарну пісеньку про дружбу.

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку