Година спілкування
Тема: « Душі людської доброта»
Вид: пізнавальна справа-огляд
Форма: змагання
Підготовчий етап.
1.Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
2. Підготовка ігрових ситуацій для аналізу.
3. Конкурс карикатур: „Малюємо зло, обман, жадібність”;
4. Анкетування учнів.
Анкетування учнів
1.Яких людей ми називаємо злими людьми?
2.Бути жадібним - це погано чи добре?
3.Як себе поводять брехливі люди?
4.Чи хотілось тобі мати брехливого друга?
5.Чи хотілось тобі мати жадібного друга?
6.Чи зустрічав ти злих людей?
Година спілкування
Тема: « Душі людської доброта»
Вид: пізнавальна справа-огляд
Форма: змагання
Підготовчий етап.
1.Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
2. Підготовка ігрових ситуацій для аналізу.
3. Конкурс карикатур: „Малюємо зло, обман, жадібність”;
4. Анкетування учнів.
Анкетування учнів
Колективне планування.
" Людські цінності"
Тема " Людські цінності " дуже велика, отже нам треба обрати якісь конкретні теми. Тож, я слухаю ваші пропозиції. (Діти пропонують теми - доброта, чесність, ввічливість, совість).
Колективна підготовка справи.
- Пропонуємо керівникам груп підійти до столу
і , шляхом жеребкування, обрати тему своїх повідомлень та оголосити її. (На столі лежать три листівки з назвами тем).
- Тож ви готові до роботи. На опрацювання матеріалу вам відводиться 5 хвилин. Час пішов
Проведення КТД. Організатор. - Діти, подивіться, у нас на дошці є нотний стан. На ньому можна записати прекрасну, ніжну мелодію. Але для цього нам чогось не вистачає. Чого саме? (Відповідь – нот)
Так, правильно. Немає нот на нашому нотному стані. Але ми можемо це виправити. Ми сьогодні будемо багато працювати, дізнаємося чимало нового для нас, а результати нашої роботи – наші знання, знайдуть місце на нотах. Ви повинні будете написати найголовнішу інформацію на нотах і розташувати їх на нотному стані.
Тож починаємо нашу годину спілкування.
Насамперед я хочу розповісти вам казку.
Жила-була в лісі сім’я ведмедів: батько, мати та три сина . Були вони великі пустуни. Часто тікали до лісу без дозволу батьків, не любили вчасно робити уроки, часто билися один з одним. Батько й мати що тільки не робили, щоб їх діти дружили між собою, але нічого не допомагало.
А одного разу трапилось з ними таке.
Йшли ведмежата до річки. Жарко дуже було. Вирішили вони під розлогим дубом перепочити. Підійшли ближче – дивляться, лежить велика голівка сиру. А на верхівці дубу сидить ворона і гірко плаче. Ведмежата спитали у ворони: „Вороно, чого ти плачеш?”
„Як же мені не плакати? – відповіла ворона. – Я хотіла цей сир додому діткам віднести, але він виявився дуже важким. Ось тепер дивлюсь на нього і плачу”
Ведмежата засміялись. „Ну, що ж, ми тобі допоможемо. Щоб ти не плакала, дивлячись на сир, ми його в тебе заберемо»
Схватили брати сир та й побігли в ліс. „Давайте, - сказав один з братів, - поділимо сир порівну та й з’їмо”. Брати згодились. „Я буду ділити”, - сказав один з братів. „Ні, - відповів старший брат. – Ти візьмеш собі більше, краще я буду ділити”. „Ні, - сказав середній брат. – Я буду ділити”.
Через деякий час по лісі пронісся гучний рев. Брати ділили між собою сир. Вони його так ділили, що зовсім про нього забули. На цей гамір прибігли звірі. Першою прибігла лисичка. Вона побачила голівку сиру, забрала собі і втекла в ліс. А брати ще довго ділили голівку сиру, яку зїла лисичка.
Питання до класу:
- А чи сподобалась вам казка?
- Про які людські вади йдеться у казці?
- А чи буває так, що вади, показані у казці притаманні людям?
Складання асоціограми на слова „Зло”, „Обман”, „Жадібність”
- Діти пояснюють, яку людину вони називають злою, жадібною, нечесною
Конкурс карикатур „Малюємо зло, обман, жадібність”
Діти пояснюють, яку людину вони хотіли відобразити.
Дівчата малюють «зло»
Робота в групах. Аналіз ситуацій.
Шляхом жеребкування групи обирають ігрові ситуації (завдання покладені у конверти по дві ситуації)
Ситуація 1.
Павло отримав три бали із самостійної роботи з математики. Щоденник на оцінку не подав. На запитання тата „як справи у школі?” відповів „нормально”.
Запитання :Чи можна вважати, що Павло обманув батька? Що б ви порадили Павлові сказати вдома в такому випадкові?
Ситуація 2
Хлопчик-ласунчик дуже любить морозиво. Він збирається йди на прогулянку, знаючи, що недалеко є кіоск, в якому можна купити морозиво. Тому він просить грошей у мами, батька, бабусі. На вулиці він купує 4 порції морозива і, не поділившись з товаришами, відразу все з’їдає. Наступного дня він не може говорити. У нього ангіна.
Завдання: Чи правильно вчинив хлопець? Чи можна було уникнути хвороби?
Ситуація 3
Микола витратив гривню, що дали йому батьки на обід., по-своєму. У буфеті купив солодкої водички, вафлю і цукерки. Прийшовши додому, Микола мав із мамою таку розмову:
Завдання: Згодом, виправдовуючись, Миколка сказав: „Я ж витратив гроші на їжу! Яка різниця, що саме я купив?!” Чи погоджуєтесь з думкою Миколки? Аргументуйте відповіді.
Ситуація 4
Іван ударив Юрка, і це побачила вчителька. Юрко, плачучи, показав їй синця і пожалівся на Івана. Учителька записала Іванові зауваження у щоденник і викликала до школи батьків. Але Юрко нічого не сказав про те, що це він спочатку обізвав Івана „гладким” після того, як програв йому у шахи.
Завдання:1. Чому Іван не має рації?
2. Скільки разів зробив помилку Юрко і що це за помилки?
Ситуація 5
Соня розлила мамині дорогі парфуми, а сказала, що це ненароком зробила Мотя (кішка). Ось їхній діалог:
Завдання.
1. Охарактеризуйте Соніну поведінку.
2. Поставте себе на місце Соні і скажіть, щоб ви сказали мамі.
Ситуація 6
Забігши першим до класу, Олексій побачив забутий кимось калькулятор. Він узяв його до рук і почав роздивлятися. „Ух ти, який гарний, це твій?” – почув раптом голос однокласника.
„Так. Це мені друг подарував на день народження”
Запитання:
1.Які погані вчинки зробив Олексій?
2.Як він може виправити свою помилку?
Організатор. Дуже вам дякую.
А зараз пограємо у гру „Виправ помилку”( організатор по черзі дає слово кожній групі)
Добре слово і залізні ворота відкриває.
Вітер рушить гори, мороз зігріє.
У кому правди немає, що дощ у посуху
Тепле слово і в теж обман
Краще гірка правда, ніж солодка брехня.
Приховати обман у тому й добра мало.
Добре слово людині а слово – дружбу
Під час гри „Виправ помилку”
Організатор. Ми з вами сьогодні розглянули різні прояви людської поведінки у різних ситуаціях. Тож , мабуть, ви зробили для себе правильні висновки. Давайте разом з вами складемо правила для порядної людини.
Правила доброти і чесності.
Організатор. - А зараз давайте повернемось до нотного стану душі людської. Тож з яких нот , на вашу думку, повинна вона складатись. (Відповіді учнів) Напишіть ваші думки на нотах і розмістіть їх на нотному стані. (Учні зачитують написані слова та чіпляють на нотний стан)
Мелодія людської душі прекрасна
Колективне підведення підсумків. Що ж, ця прекрасна мелодія людської душі - результат вашої роботи. Намагайтеся поводити себе так, щоб ваша мелодія якнайточніше співпадала з мелодією на нашому нотному стані. Кожен з вас повинен проаналізувати свою роботу і відповісти на питання: Що було добре? Що вдалось з наміченого? Завдяки чому? Що можна зробити краще?
« Найчесніші ». Визначення переможців буде проходити шляхом аплодування. Хто отримає найгучніші оплески – той і переможець. (Проходить визначення переможців та їх нагородження)
Вітаємо переможців! Так тримати!
Проходить нагородження переможців
Найближча післядія КТС.
- Що ж, справа завершена, а що далі?
Де ми можемо застосувати наші знання? С ким ми зможемо ними поділитися? (Н-д: розповісти друзям, сусідам; пограти в ігри з молодшими школярами і т.д.)
- Діти, а вам сподобалась наша година спілкування? А чи хочете ви ще провести такі години спілкування? Коли? Добре, якщо у вас є бажання, то справа буде доброю!