Година спілкування «Людина починається з добра»

Про матеріал

Година спілкування "Людина починається з добра" має на меті формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любов і повагу до ближнього; визначити й окреслити суть категорій добра і зла;Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Перегляд файлу

Година спілкування «Людина починається з добра»

Вчитель: Кричевська В.А.

Мета:

формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любов і повагу до ближнього;

визначити й окреслити суть категорій добра і зла;

розвивати вміння відрізняти погане від доброго, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди;

Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Стимулювати прагнення творити добро і цінувати його.

Привітання.

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаємо щастя , здоров’я й добра!

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ

-Давайте налаштуємось на позитивну роботу. Відкрийте   долоньки, заплющіть очі і промовляйте за мною:

-Я особистість творча!

-Я впевнений в своїх силах!

-У мене хороший настрій!

-Я буду активно працювати!

-Всім присутнім бажаю добра!

Вправа  «Ласкавинка » (до свого сусіда)

- Давайте подаруємо один одному ласкавинку  – добрі, ніжні ,хороші побажання.

- Уявіть, що у вашій долоньці є ласкавинка, ніби тепла пушинка. Передайте її  один одному. Відчуваєте, як приємно і радісно у вас на серці?

(Запитую декілька пар. Що вони побажали своєму сусідові)

- Важко чи легко віддавати своєму сусідові ласкавинку ?

- Що трапляється з людиною, коли їй ніхто не дарує ласкавинок ?

- Що буде, якщо ми даруватимемо ласкавинки один одному постійно ?

- Щоб дізнатись про що піде мова на годині спілкування , я пропоную послухати казку, яку підготувала творча група нашого класу.

Інсценізація казки «Як дівчинка подружку шукала»

«Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Не весело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чоловіка, який прожив уже більше ста років.

- Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку. Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.

Уранці, коли яскраве сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

- Ось вибирай.  Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Щедрість, п’яту – Доброта.

- Усі вони прекрасні, - сказала Любов. - Не знаю, кого й вибрати…

- Твоя правда, - відповів чарівник, - всі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери тільки одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до Доброти і простягла їй руку…»

 

Проблемні питання :

- А кого вибрали б ви?

- Чому на вашу думку, Любов зупинила свій вибір саме на Доброті?

-Сьогодні ми з вами на годині спілкування поговоримо про доброту.

Тема нашої години спілкування «Людина починається з добра»

Епіграф:

Мудрець сказав: « Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

« Наш світ врятує доброта»

 

-Що ж таке доброта?

Вправа « Асоціативний кущ».

( учитель з’єднує потрібні слова із словом  «доброта»)

Прочитайте і виберіть тільки ті слова  які поєднуються   із словом Доброта.

(На аркуші написано слова: повага, заздрість, милосердя, щирість, злість, злагода, ненависть, жорстокість, радість, ввічливість, співчуття, жадібність, ніжність ,чуйність, любов, байдужість.)

За тлумачним  словником   доброта – це зроблене добро,надання допомоги іншим. Доброта      чуйне,  дружнє ставлення до  всього живого. 

Слід розрізняти добро і доброту.

 -Добро – це гарний вчинок, корисна справа.

- Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.

 

                                                    Легенда

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов лихий чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця:  який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

 

— Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

 (Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре»).

 

— Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

 

Учитель.

 – Що може кожен з вас доброго зробити?

 

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу хатку пластилінову зліпити.

А біля неї тин, а поруч квіти,

А далі граються маленькі діти.

 

Що можу я на світі доброго зробити?

Природу можу, ліс, річки любити,

Кота і песика приблудного нагодувати,

І годівничку для птахів побудувати.

 

 

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу математику учити,

Писати вчитись і учити рідну мову,

Щоб грамотно вести мені розмову.

 

 Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу вдома прибирати й гарно шити,

Я можу радувати тата й маму,

Коли я роблю отакі добрі справи.

Гра «Збери приказки та прислів'я» (робота в парах)

 

( Завдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення).

Добре діло твори ... (сміло).

Хто людям добра бажає, той ... (і собі має).

За добро  добром ….. платять.

Не одяг красить людину, а … (добрі діла).

Добро треба шукати, а…… (зло саме прийде)

Хочеш собі добра, …….( не роби нікому зла)

 

Казочка про Добро і Зло

В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, засівало насіння людяності і милосердя.  Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.

А Зло   теж поспішало до людей і сіяло в їх душах  підступність, заздрощі, байдужість, лінь.

А далі все залежало  від самої людини : яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

(Стук у двері. Заходять Добро та Зло)

— Ви хто?

— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна байдужості, ліні, підступності. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом,  злою людиною.

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів милосердя, людяності. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає  доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процвітає чорним цвітом зло.

  • А , де перемагаю я процвітає повага, щирість, людяність.

Вчитель:— А що це у вас у руках?

— Це і є наші символічні квіточки. Діткам ми підкинули їх на парти.

Хай вони відшукають де чиї квіти і прикріплять їх до мого дерева.

-Ні, до мого.

Вчитель: Ну годі сваритись. Зараз діти відшукають потрібні квіточки і прикріплять її до відповідного дерева.

(На квітках: сльози, посмішка, радість, війна, бійка, дружба, брехня, сонечко, райдуга, матуся, родина, Батьківщина, тато,школа, зірочка)

( на дошці 2 дерева добро і зло)

 (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти)

Зло: - Знову ти мене перемогло. Пішли пошукаємо інших дітей, які люблять мене, Зло.

Перевірка творчого завдання «Торбинка добра».(3 дітей)

(Із торбинки дістаю картки з малюнками)

Діти отримали  картки з малюнками  предметів чи явищ навколишнього світу.

Потрібно розказати  про добро того, що зображено на картці, не називаючи сам предмет чи явище.

- А вам потрібно впізнати про що вони розповідають.

1)В природі вона існує в трьох станах : рідкому, твердому, газоподібному. Немає кольору, смаку, запаху. Її використовують в їжу, в побуті, в господарстві .

2)Удень сяє, вночі зникає. Небесне світило, що дає всьому живому світло, тепло.

3)Я- частина живої природи. Маю корінь, стовбур. Даю людям  плоди,будівельні матеріали, тінь та красу ,а тваринам продукти харчування та житло.

 

 Гра «Якщо ти добра людина, то повинен:»

(3 учні біля дошки вибирають варіанти і кріплять )

   Робити  зле, якщо цього ніхто не бачить.

   Піклуватися за тваринами.

            Допомагати друзям у біді.

  Насміхатися  з калік.

   Поважати батьків та вчителів .

   Шанувати працю інших людей.

   Галасувати, коли хтось відпочиває.

   Бути вихованим, стриманим.

   Обманювати, сваритися, хвалитися.

   Насміхатися з чужого горя.

   Не слухати батьків.

   Ділитися тим, що в тебе є.

   Ображати інших.

   Викрикувати  на уроках.

 

Іншим  учням  класу пропоную гру « Добре – погано»

(діти показують сигнали червоне-добре, синє - погано)

 підгодовувати пташок;

    допомагати старшим;

    ламати гілки дерев;

    гратися дружно;

    малювати на стінах кімнати;

    сваритися з друзями;

    допомагати другові в біді;

    садити дерева, кущі, квіти;

    годувати рибок в акваріумі;

    прибирати свої речі та іграшки;

    витоптувати квіти на клумбі;

    ходити нечепурою;

    поступатися місцем в транспорті старшим.

 

-Я бачу, всі ви прагнете чинити добро. Доброта, як чарівні ліки, здатні вилікувати від суму, скрути, безпорадності.

 

Цифри і факти

В Україні мешкає близько 2 млн.самотніх людей. Майже 2000 із них не здатні подбати про себе. 15000 самотніх живуть у будинках-інтернатах.

 Понад 1мільйон наших земляків живе нині у злиднях.

Мабуть, важко уявити, що люди можуть страждати не лише від хвороб або бідності. Душевний біль може спричинити і холодна байдужість оточуючих, непривітність. І як образливе слово може поранити душу, так привітне слово може зцілити її. 

-А хто такі волонтери?

(люди, які приходять на допомогу в скрутну годину)

В нашій школі зараз працює волонтер Остін із Америки. Він допомагає учням і вчителям нашої школи більше дізнатися про культуру і традиції своєї країни, краще зрозуміти англійську мову і вчить вільно нею спілкуватись.

Робота в групах. Ситуативне моделювання. Гра «Пошук добрих слів»

- А зараз спробуємо в грі змоделювати ситуацію і відшукати добрі слова.

Мама занедужала

-Чим я можу тобі допомогти?

-Де мої нові черевики?

- Я пішов гуляти.

Молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи.

  • Давай я тобі почитаю цікаву книжку.
  • Не заважай мені вчити уроки.
  • Піди до мами , вона тебе заспокоїть

У тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей.

-Давай я допоможу тобі порізати салат.

- Мені треба вчити уроки.

-Давай швидше, а то скоро прийдуть гості.

У вашого товариша пропала улюблена іграшка.

-Не хвилюйся, я допоможу тобі її знайти.

- Іди , пошукай в іншій кімнаті.

-Не слід її шукати, батьки куплять нову.

Ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою.

-Розвернуся і піду геть.

-Покажу  друзям  і посміємося разом.

-Заберу додому, забинтую лапку.

Ви граєтесь ,а мимо йде бабуся з  важкою сумкою.

-Зроблю вигляд, що я її не бачу

-Допоможу піднести сумку

-Запропоную відпочити і тоді нести далі.

-Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

- А яке свято будемо ми відзначати завтра, 19 грудня?

-А що ви знаєте про Святого Миколая?

-Чи можна його назвати доброю людиною? Чому?

-А які добрі справи можете зробити ви, якщо отримаєте чарівну паличку?

Робота по варіантах

1 - Напишіть , які добрі справи можна зробити вдома

2 - Напишіть , які добрі справи можна зробити біля вашого будинку

3 - Напишіть , які добрі справи можна зробити в нашій школі

4- Напишіть , які добрі справи можна зробити у міському парку

5- Напишіть , які добрі справи можна зробити в нашому місті

6- Напишіть , які добрі справи можна зробити в Україні

  Варто задуматись.

- Один рік має 365 днів.

- Кожен день – 24 години.

- Кожна година – 60 хвилин.

- Як багато часу нам дає природа! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам?

Правила добра

Щоб добрим чоловіком стати,

Потрібно правила ці знати

Найперше з правил цих чудесних

Уміння бути добрим, чесним.

 

А друге правило таке:

Шануй ти маму й тата,

Люби сестер, братів, людей,

Добро сам будеш мати.

 

Третє правило просте:

Щоб мати серце золоте

Зла на людей ти не тримай,

Але й добра  не забувай.

 

Поспішай в житті добро творити,

Так всі проблеми легше пережити.

Старших  розумій, поважай і люби.

І буде здоров’я  більше тобі.

 

Добро-це як казка, добро-це як свято

А зло-це байдужість й злиденність душі.

Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

 І зло переможемо ми на Землі.

-Діти, залишайтеся добрими завжди. Памятайте , що за добро слід платити тільки добром.

Фінальна пісня «Щастя і добро»

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
2338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку