Година спілкування на тему: "МИ – НАЦІЯ ЄДИНА, ТВОЇ МИ ДІТИ, УКРАЇНО!"

Про матеріал
Година спілкування для 8 класу на тему: "МИ – НАЦІЯ ЄДИНА, ТВОЇ МИ ДІТИ, УКРАЇНО!" За допомогою заходу поглиблюються знання учнів про культурну спадщину України; формують культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховують почуття патріотизму, чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини.
Перегляд файлу

МИ – НАЦІЯ ЄДИНА, ТВОЇ МИ ДІТИ, УКРАЇНО!

            Мета: поглибити знання учнів про  культурну  спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до  традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму, чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги  та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню навичок толерантної по­ведінки.

Обладнання: Державний Прапор України; класна кімната прикрашена висловами про Україну, елементами народної  символіки; записи музики.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – ваш рід, ваша родина. Родина до родини – то народ.

Наш Перший урок пропоную розпочати  рядками про нашу Батьківщину - Україну.

Моя Україна

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

 

ІІІ. Основна частина

Вчитель.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що ж боролися учасники Євромайдану  та АТО і заради чого вони в даний час жертвують своїм життям?

(Відповіді учнів): свободу, волю, єдність, незалежність.

Учень: Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія…

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

Вчитель. Україна! Скільки глибини в цьому слові... Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, Полісся і Крим, біленькі полтавські хати і велич сільських краєвидів - все це наша Україна.
Україна... Золота, чарівна сторона. Земля рясно уквітчана, зеленню закосичена. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина. Адже Батьківщина - це не тільки Україна, а й рідна домівка і те місце, де ти народився і виріс, де минули найкращі роки твого життя. Рідний край... Мати і земля... Земля і мати... Це роботящі руки наших прабабусь, бабусь, які в тяжкі роки підняли до життя нашу землю, полили її гіркою сльозою, засіяли молодим життям. Усе іде, народжується з чистих помислів, добра, злагоди, живе, розквітає на землі доброю правдою. Все на світі має душу. Має душу і наша земля. Народ глибоко поважає землю і називає її матір'ю.
Запитання до учнів:
- Що для Вас означає це величне слово - Україна? (Відповіді учнів)
Вчитель. Дійсно, Україна - це і наша земля, і наша культура, і наша українська мова. Україна - незалежна суверенна держава. Україна – це отча земля, рідний край, де ми народилися. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української  землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

Ще за часів Київської Русі українці прагнули вільно жити, сповідувати свої традиції та звичаї, зазнаючи, при цьому поневірянь та утисків польської шляхти, від набігів татар та турків. Історичні умови складалися так, що на наших землях постійно панували інші народи. Українці протягом багатьох років боролися за свою свободу і лише нинішнє покоління – наші сучасники вибороли її.

Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського  Cоюзу 1 грудня 1991 року. Україна – унітарна європейська держава. Нашими сусідами є такі країни як Білорусь, Росія, Польща, Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина. З усіма цими країнами у нас розвиваються рівноправні міждержавні економічні зв’язки.

            Але на жаль, у нас не все гаразд на сьогоднішній день в країні. І багато громадян України у пошуках кращого життя виїздять в інші країни. Східні сусіди-загарбники порушили кордони України.

           З розвитком суспільства до людей прийшло розуміння, що Земля не є надто великою, вона – наш спільний дім, де всі люди –  сусіди. А з сусідами треба знаходити спільну мову. У безмежному просторі різноманітних культур, релігій, думок, ідей, що належать людям різних країн на планеті, на допомогу з’явилася толерантність.

Вчитель: А ви, діти, як ви розумієте, що таке толерантність?

Висновок: Толерантність - вміння жити з іншими людьми та іншими ідеями в мирі та злагоді.

Вчитель:(колективний проект «Сонечко») -  А зараз я пропоную вам дати характеристику людині, яка на вашу думку має якості толерантної особистості.

У мене в коробці є промінчики сонечка, на яких написані різні якості людини. Виберіть приклади  які відповідають людині з толерантним відношенням.

(Назви промінчиків): злорадство, егоїзм, конфлікт, доброта, повага, розуміння, співчуття, лояльність, тактовність, гнів, грубість, милосердя, благосклонність,  скупість,  надійність, заздрість, миролюбство, безпечність, прощення,  повага,  оригінальність, діалог, конфлікт, підтримка, співробітництво, ефектність,  брехня, згода,  доброта, безвідповідальність.

(Учні називають та  прикріплюють записані на листочках слова, формуючи промінці сонечка)

Вчитель. Питання до учнів:

Чи всі ми маємо якості, що зображені на «сонечку»?

Чи всі ми спокійно можемо вислухати один одного?

Підтримати в важку хвилину, зрозуміти не схожих на нас людей, вирішити конфлікти мирним шляхом?

Можливо ми можемо змінити себе? Зможемо виховати в себе ті якості, про які сьогодні йде мова? Як ми можемо це зробити?

Висновок: Толерантна людина вміє дослухатися до інших, вміє уживатися в колективі, розуміє і визнає, що у кожної людини є право на свою власну думку.

Вчитель: У всіх людей одна спільна мета – жити в добрі та злагоді, зробити життя в Країні кращим. Якщо ти успішний - допоможи іншому, якщо ти щасливий - зроби щасливим когось поруч, будь щирим у своїх діях.

Вчитель: Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною

статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За

цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живе у ній з давніх-давен  не лише український народ, а й люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей. Пліч-о-пліч з українцями живуть росіяни, поляки, молдовани, греки, євреї, німці та представники інших національностей. Усі вони мирно трудяться на благо нашого спільного дому. Тарас Шевченко писав: «В своїй хаті своя правда і сила, і воля...»
Вчитель: Кожна країна світу має свою державну символіку.
Запитання до учнів:
- А ви знаєте наші державні символи?(Відповіді учнів).
Згідно з Конституцією державними символами України є:
Державний Прапор України;
Державний Герб України;
Державний Гімн України 
Запитання до учнів:
- А що означає наша державна символіка? (Відповіді учнів).

  1. Державний Прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.
    Жовто-блакитні кольори символізували Київську Державу ще до християнізації Русі.
  2. Головним елементом великого Державного Герба України є Знак Княжої Держави Володимира Великого - тризуб.
    З найдавніших часів тризуб шанувався як магічний знак, свого роду оберіг. Він символізував поділ Всесвіту на небесне, земне й потойбічне, поєднання Божественного, Батьківського й Материнського - священних начал, трьох природних стихій - повітря, води й землі.
  3. Державним Гімном України є національний гімн на музику Михайла Вербицького та слова Павла Чубинського.

Ми пишаємося нашим Гербом як символом загальнолюдських цінностей, що мають історичні корені, вшановуємо багатовікову історію українського державотворення, відзначаючи щорічно 23 серпня День Державного прапора України і виконуємо на всіх урочистих подіях Гімн України.
Запитання до учнів:

- А які ще символи України ви знаєте? (рослини, тварини, одяг)
Вчитель: – Слава країни – це не лише її територія, мова, природні

багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.

 

Тарас Григорович Шевченко – український поет, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.

Григорій Сковорода – педагог, поет, автор трактатів, байок, пісень.

Микола Лисенко -  український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.

Михайло Грушевський – історик, організатор української науки, автор ілюстрованої історії України.

Ігор Тамм – видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з

фізики.

Микола Амосов – видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.

Леонід Каденюк – перший космонавт незалежної України, Герой України.

Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна

гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег

Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).

Цей перелік можна продовжити багатьма іменами наших історичних особистостей та сучасників, які примножували і примножують славу нашої Батьківщини.

Вчитель: - Україна має багате історичне минуле. До наших днів збереглись численні пам'ятки науки, освіти та архітектури.
За результатами інтернет-голосування і опитування експертів: учених, істориків, культурологів і фахівців у галузі туризму були визначені Сім Чудес України:
1. Заповідник «Кам'янець» (Кам'янець-Подільський).
2. Києво-Печерська Лавра (Київ).
3. Софіївка (Умань).
4. Софія Київська (Київ).
5. Херсонес Таврійський (Севастополь).
6. Хотинська фортеця (Хотин).
7. Хортиця (Запоріжжя).
Вчитель: – У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні

цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною. Я почну читати українські прислів`я, а ви їх продовжите:

 

 «Без верби і калини…» (немає України).

«Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда).

«За рідний край…» (життя віддай).

«Та земля мила…» (де мати народила).

«За народ і волю…» (віддамо життя і долю).

«Жити – …» (Вітчизні служити).

«Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра).

«Кожному мила...» (рідна сторона).

«Який рід, ...» (такий плід).

«Всюди добре, ...» (а вдома найліпше).

«Рідна мова дорога людині, ...» (як саме життя).

Вчитель:- А зараз ми здійснимо подорож містами України. Ви приїзджаєте в місто, хто вас там зустріне?

у Києві – (киянин);

у Кіровограді – (кіровоградець);

у Харкові –(харків’янин);

у Львові – (львів’янин);

у Сумах – (сумчанин);

у Донбасі – (донбасівець);

в Одесі – (одесит);

у Чернівцях – (чернівчанин);

у Чернігові – (чернігівець);

у Полтаві – (полтавчанин).

Вчитель:- На кінець нашого уроку ми проведемо невелику вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

Запитання до учнів:

1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2. На якому материку ми живемо? (Євразія).

3. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в

Закарпатській області поблизу с. Ділове).

7. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

8. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

9. Як називається столиця України? (м. Київ).

10. Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик).

 

ІV. Підведення підсумків виховної години.

Запитання до учнів: Що зазвичай бажають люди одне одному, вітаючи зі святами?         (Щастя, благополуччя, добра, миру).

Вчитель: Так, про це мріє кожен. Але щоб зберегти мир на нашій планеті, в нашій країні, примножити добро і домогтися добробуту для всіх, потрібно навчитися розуміти один одного, приймати один одного такими, якими ми є, поважати культуру і внутрішній світ інших.

        Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

 

Вислови до уроку:

- Україно моя, Україно, я для тебе у світі живу.
(Д. Павличко)

Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна.
(В. Коломієць)

З нею я ділити буду
радощі, турботи і жалі, 
Бо у мене стукотить у грудях
Грудочка любимої землі.
(Василь Симоненко)
 

Забудеш рідний край – твоє всохне коріння. (П. Тичина)

Кожному мила своя сторона. (Г. Сковорода)

Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов'їну. (В. Сосюра)

Свою Україну любіть. Любіть її... Во врем'я люте. В останню тяжкую минуту За неї Господа моліть. (Т. Шевченко)

 

doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку