Семенюк В.Г.
вчитель історії
Липецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна Харківської районної ради Харківської області
КВЕСТ-ГРА «ПРАВОВИК» (7-8 кл.)
Мета: формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті пам'ять; виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.
Обладнання: мультимедійний комплекс, призи, м’яч, кросворди, матеріали завдань, таблички з позначенням етапів.
Форма заходу: квест-гра.
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Вчителі-інструктори займають свої місця на пунктах. Команди збираються у вестибюлі школи, де перед ними виступає вчитель правознавства.
ІІ. Ознайомлення із правилами гри
1. Кожна команда складається з 7-х учасників, які підбирають назву для своєї команди.
2. На старті кожна команда отримує:
• Маршрутний лист. Він протягом всього квесту знаходиться у капітана.
ІІІ. Проходження етапів.
Етап І. «Історичний» (15 хв.)
Завдання. На аркуші паперу напишіть слова-асоціації до терміну «Правове виховання». Кожна правильна відповідь 1 бал.
Завдання. На аркуші паперу складіть сенкан до слів: Феміда і Конституція. (1. Один іменник. 2. Два прикметника. 3. Три дієслова. 4. Речення із словом. 5. Слово-синонім до іменника). 5 балів
Етап ІІ «Спортзал». (7 хв.)
На цьому етапі ви всі стаєте в коло (інструктор по середині). Кожен із вас знає, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Розглянемо приклад: покупець має право отримати товар належної якості, обов’язок продавця – продавати якісні товари. Продавець має право отримати гроші за товар, обов’язок покупця – заплатити встановлену суму. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.
Зараз ми пограємо в м’яч. Я буду кидати м’яч, промовляючи певні словосполучення, ви маєте повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок». (Додаток 1)
Етап ІІІ «Медпункт». (10 хв.)
На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, як в Україні забезпечується захист права дитини на охорону здоров’я.
Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з охорони здоров’я дітей в Україні.(Додаток 2)
Етап ІV «Подорож у країну іноземних казок». (10 хв.)
Завдання для команди №1
Назвіть не менше 5-ти прикладів порушення прав Попелюшки:
право на повагу гідності людини,
право на відпочинок,
право на свободу думки і слова,
захист дітей від експлуатації,
право на піклування.
Завдання для команди №2
Назвіть не менше 5-ти прикладів порушення прав Дюймовочки:
право на достатній життєвий рівень,
право на захист від свавільного втручання в особисте життя,
право дитини на збереження своєї індивідуальності,
право захисту від посягання,
право на піклування,
Етап «Фініш»
Капітани команд, що прибули на етап «Фініш», подають маршрутні листи для вчителя для підрахунку балів.
ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців
Коли всі команди прибули до фінішу, з ними проводиться творчий підсумок. Команди записують на листках обов’язки дітей, які вони запам’ятали.
Підрахувавши загальну кількість балів у команд визначаємо переможців, додавши додатковий бал переможцю.
РЕФЛЕКСІЯ: Що нового ви дізнались протягом роботи на пунктах?
Нагородження всіх переможців
Приз «Стаття 24» - право на охорону здоров’я – вітаміни.
Приз «Стаття 27» - право на належне харчування – мандарини.
Додаток 1. Гра в м’яч «Права – обов’язки»
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання 10.
Додаток 2. Кросворд «Захист здоров’я в Україні»
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
щ |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
2 |
|
|
7 |
|
5 |
|
|
Р |
|
|
м |
|
к |
4 |
3 |
|
|
8 |
|
|
|
п |
ш |
|
|
З |
д |
о |
р |
о |
в |
‘ |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Введення в організм ослаблених або зруйнованих збудників захворювання з метою формування імунітету до інфекційних хвороб, в Україні здійснюється безкоштовно всім дітям проти туберкульозу, кору, поліомієліту, правцю, дифтерії та ін.
2. Проба, яка призначається для оцінки працездатності серця при фізичному навантаженні, є обов’язковою для всіх школярів, на підставі результатів цієї проби визначається група для занять на уроках фізичної культури .
3. Спеціальна медико-санітарна організація, що надає першу миттєву медичну допомогу при нещасних випадках та загостренні хвороб.
4. Лікувально-профілактичний заклад для надання допомоги лікарями різних спеціалізацій та проведення медичних оглядів.
5.Сукупність адміністративних і медико-санітарних заходів, за допомогою яких запобігають поширенню інфекційних хвороб людини, зокрема припинення роботи дитячих закладів у період епідемій.
6. Те, що оформляють з метою організації медичної допомоги на випадок травми чи хвороби під час поїздки.
7. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу.
8. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 8.
Маршрутний лист КОМАНДИ _________________________
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва пункту |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна і час |
Інструктор |
|
1. |
Історичний |
|
|
|
|
2. |
Спортзал |
|
|
|
|
3. |
Медпункт |
|
|
|
|
4. |
Подорож у країну іноземних казок |
|
|
|
|
5. |
Фініш |
|
|
|
|
Всього |
|
||||