Година спілкування на тему: "Сенс життя людини..."

Про матеріал
Мета: спонукати учнів замислитись над питанням «Для чого живе людина?»; показати соціальну сутність людини, її буття з погляду різних соціальних ролей, довести до свідомості учнів, що людина творець свого життя, і від неї залежить, як складеться її подальша доля; спонукати учнів до роздумів над важливими життєвими проблемами; формувати в десятикласників життєву позицію, позитивний світогляд, виховувати людяність, гуманність, духовність; бажання знайти своє місце у суспільстві.
Перегляд файлу

Сенс життя людини…         Година спілкування

Мета: спонукати гімназистів замислитись над питанням «Для чого живе людина?»; показати соціальну сутність  людини, її буття з погляду різних соціальних ролей, довести до свідомості учнів, що людина творець свого життя, і від неї залежить, як складеться  її подальша доля; спонукати учнів до роздумів над важливими життєвими проблемами; формувати в десятикласників життєву позицію, позитивний світогляд, виховувати людяність, гуманність, духовність;  бажання знайти своє місце у суспільстві.

Очікувані результати: формування мотивів життєвого самовизначення, проектування життєвих перспектив.

Методичне забезпечення: добірка віршів до теми години спілкування, вислови видатних людей про сенс життя; духовні заповіді матері Терези; по 10 жетонів для кожного учня; банка з камінням та піском, презентація.

Хід години спілкування

Як відшукати скарб цей - сенс життя, де казка мрій і де той острів щастя?

 

Оголошення теми і мети заняття.

Хто я? Навіщо я прийшла в цей світ? Який зміст мого життя? Від чого залежить доля людини?

Про це думали люди у всі часи, у всі віки. Саме на ці запитання ми спробуємо дати відповідь на сьогоднішній годині спілкування, темою якої є «Сенс мого життя…».

Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

Телебачення, реклами, глянцеві журнали наводять нас на думку про те, що ми повинні бути красиві, багаті , успішні. Нам потрібно мати машину, квартиру, дачу, ми повинні бути успішними на роботі, бути фізично досконалими.

Кожен, хто з’явився на світ, претендує на щасливу долю. Але чому одні її мають, а інших вона вперто оминає? Що таке щастя? Як його знайти?

Щоб дати відповідь на ці здавалося б прості запитання, які з роками для кожної людини стають все важчими і складнішими, нам потрібно з’ясувати значення поняття  «сенс життя».

Інформаційний центр

Сенс життя, сенс буття  філософська та духовна проблема, що має відношення до визначення мети існування, призначення людства, людини як біологічного виду, одне з основних світогляднихпонять, що має величезне значення для духовно-морального становлення особистості.

Сенс – зміст, мета життя.

Ви зрозуміли, що це складне поняття, яке включає в себе розгляд таких питань, як:

-       У чому полягають життєві цінності?

-       Що є метою життя?

-       Навіщо (для чого) мені жити?

Бесіда.

-       А що ви вкладаєте в поняття сенс життя?

Думки учнів:

Фінансова надійність

Професійний успіх

Близькі та вірні друзі

Здоров’я і хороший фізичний стан

Оптимістичне, впевнене ставлення до життя

Хороша репутація серед оточуючих.

Висновок. Дехто бачить сенс життя у досягненні якихось вершин, життєвих цілей, для когось сенс життя полягає у тому, щоб зробити щось корисне для інших, хтось шукає чогось духовного у цьому світі, а ще хтось вважає, що безглуздо задумуватись над сенсом життя, а треба просто жити – заради самого життя.

Якщо б вам потрібно було намалювати  картину життя, змісту життя, щоб ви намалювали. Щоб на ній було зображено?

Відповіді учнів.

Поетична хвилинка.

Послухайте вірш і визначтe  ключові слова .

Пильнуйте за своїми думками,

Вони стануть словами.

Пильнуйте за своїми словами,

Вони стануть учинками.

Пильнуйте за своїми вчинками,

Вони стануть звичками,

Пильнуйте за своїми звичками,

Вони стануть характером.

Стежте за своїм характером,

Він визначає вашу долю!

Робота над текстом.

-       Знайдіть ключові слова.

Думка – слово – вчинок – звичка – характер – доля

-       Поясніть їх зміст.

Висновок. Будьте уважні до своїх думок — вони початок учинків. Лаоцзи

Гра «Корабель долі на життєвому морі»

Тільки від нас самих: від наших думок, від наших вчинків залежить наша доля, наше майбутнє. Через 1, 5 роки ви вступите у доросле самостійне життя. Наскільки ви готові до нього, ми зараз спробуємо з’ясувати погравши гру «Корабель долі у життєвому морі».

Життя людини можна порівняти з подорожжю морем, де трапляються різні перешкоди, несподіванки (приємні і не дуже).

Щоб не бути безпорадною тріскою в життєвому морі, необхідно мати…(діти закінчують речення- «корабель»). Так, але дуже важливо самому збудувати його і бути на ньому капітаном. Цей корабель - ваша доля, яким він буде- залежить від вас. Зараз кожний з вас спробує створити свій власний корабель.

Вам потрібно намалювати корабель, але за такої умови: ви робите один штрих або одну лінію, тільки якщо ви можете назвати справу, яку здатні виконати самостійно, без допомоги дорослих(приготувати їжу, випрати, поприбирати, помити посуд, пришити ґудзик, доглядати за молодшими братиками та сестричками, догляд за тваринками, закупівля продуктів в магазині…). Особистісні уміння (наприклад: плавати, малювати, танцювати) можна відобразити у вигляді ілюмінаторів.

За бажанням учні називають справи, за допомогою яких вони «збудували» свій корабель. У кожного вийшов свій корабель: у когось - лайнер, в іншого - маленький човник, у декого - щось схоже на пліт.

Тепер я пропоную помістити на ваші кораблі якір у вигляді справ, які робити треба, але не хочеться. Діти малюють, у кожного знову ж таки виходить різна кількість якорів.

Під час обговорення дорослому (якщо це не зроблять діти) слід виявити занепокоєність: якщо їх забагато, то корабель долі може почати занурюватись в море проблем.

Я відкрию вам таємницю, за допомогою якої можна рубати якорі, що тягнуть на дно, не дають просуватись вперед. Це чарівні слова «треба», «необхідно, «повинен», «обов'язок». Якщо ви з ними подружитесь, вони, як сокирки, допоможуть кожному із вас позбавитись цих якорів. Після цього учні обговорюють, які ж саме справи їм необхідно навчитись виконувати самостійно, щоб із переходом в доросле життяви із легкістю відправилися в плавання по життєвому морю.

Вправа «Повна банка»:

Сьогодні  на урок я принесла банку. Почала її заповнювати камінням. Чи повна банка?

У мене є менші каміння, якими я її заповню. Чи повна банка?

У мішечку я принесла пісок. Спробуємо заповнити  банку.

Чи повна банка?

Ця посудина відображає людське життя.

Велике каміння – це найважливіші речі вашого життя: сім'я – це ваші батьки, дідусі та бабусі, братики та сестрички, здоров’я всіх ваших рідних, ваші знання. Тобто це речі настільки важливі та необхідні, що навіть якби усе інше зникло, то ваше життя залишалося наповненим.

Щебінь – це речі, які стали важливими особисто для кожного з нас: будинок, робота, автомобіль, здібності, захоплення, мрії.

Пісок – символізує все решта, геть не важливе. Всі інші дрібниці, що оточують нас у житті. Якщо спочатку наповнити банку піском, тоді не залишиться місця ні для щебеню, ні для граніту. Так і в нашому житті: якщо витрачати свій час, свою свою енергію на дрібниці — тоді не залишиться ні місця, ні сил на те, що є справді важливим.

Висновок. Тому звертайте увагу на важливі речі. Займайтеся саме тим, що приносить щастя: пізнавайте світ, здобувайте знання, реалізовуйте себе, спілкуйтеся з батьками, друзями, регулярно проходьте медобстеження, ведіть здоровий спосіб життя. Займайтеся в першу чергу камінням, тобто найважливішими речами вашого життя; визначте свої пріоритети, бо все інше — це тільки пісок.

Вихователь. Я налила чай в повну банку просто для того, щоб довести вам: яким би заповненим не було ваше життя, в ньому завжди знайдеться місце для кількох повчальних історій за чашкою чаю, щоб ви були хорошими співрозмовниками та бачили зорі у буденних калюжах на життєвих шляхах.

Гра «Сценарій мого життя».

Зараз ви переживаєте чудову пору свого життя – юність. Ви – красиві, юні, сповнені мрій і бажань. Кожен з вас планує, проектує власне життя, сподівається, що воно буде цікавим, щасливим. Спробуємо спроектувати власне життя і взяти в життєву дорогу лише найнеобхідніше. Пограємо гру «»Сценарій мого життя.

У кожного з вас по 10 жетонів. Кожен з них символізує частину вашого життя – часу, енергії, коштів, інтересів. Під час гри я роблю вам пропозиції, а ви можете придбати або відмовитись від пропозиції. За 1 раз дозволяється придбати не більше однієї речі або ж не придбати жодної з запропонованих. Хто бажає щось придбати, пише на жетоні, те, що придбав.

Пропонуємо придбати:

І пропозиція:

а) простору квартиру або ж будинок (2 жетони);

б) нову машину (2 жетони).

ІІ пропозиція:

а) мобільний телефон (2 жетони);

б) комп’ютер (2 жетони).

ІІІ пропозиція:

а) оплачений відпочинок впродовж місяця будь-де на планеті для вас і найкращого друга (2 жетони);

б) повна гарантія того, що дівчина (юнак), з якою (яким) ви мрієте одружитися, дійсно незабаром стане вашою другою половинкою (2 жетони).

ІV пропозиція:

а) ви стаєте найпопулярнішим у вашій компанії впродовж 2 наступних років (2 жетони);

б) ви маєте одного справжнього друга (1 жетон).

V пропозиція:

а) хороша освіта (2 жетони);

б) прибутковий бізнес (2 жетони).

VІ пропозиція:

а) змінити будь-яку рису вашої зовнішності (1 жетон);

б) бути все життя задоволеним собою (2 жетони).

VІІ пропозиція:

а) можливість робити все, що забажає впродовж 5 років (2 жетони);

б)повага і любов від тих, кого ви найбільше цінуєте (2 жетони).

Сюрприз для тих, хто вибрав можливість робити все, що забажає впродовж 5 років: ви повинні віддати ще 1 жетон, тому що в житті трапляються речі, за які доводиться платити дорожче, ніж ви планували спочатку.

VІІІ пропозиція:

а) здорова сім’я (3 жетони);

б) всесвітня слава (3 жетони).

Ті, хто обрав здорову сім’ю, отримують в нагороду 2 додаткові жетони.

ІX пропозиція:

а) чиста совість (2 жетони);

б) вміння досягати успіху у всьому, чого б ви не побажали (2 жетони).

X пропозиція:

а) диво, здійснене вами заради коханої людини (2 жетони);

б) можливість знову пережити будь-які події минулого (2 жетони).

XІ пропозиція:

а) 7 додаткових років життя (3 жетони);

б) безболісна, легка смерть, коли настане час (3 жетони).

Обговорення результатів гри.

-       Що ви змогли придбати у грі?

-       Що вам хотілося придбати, але жетонів уже не вистачило?

-       Наскільки розумно ви розпорядились вашою кількістю жетонів?

-       Чи хотіли б ви зіграти гру спочатку і, якби це трапилося, чи змінилися б ваші рішення?

Вихователь. Гру можна зіграти спочатку, а от життя по-новому не розпочнеш. Іноді чуєш від старших людей: «Якби я міг прожити життя спочатку, я б…». на жаль, їм уже нічого не повернути. Ви ж щасливі, що вам не 70-80 років і ви можете прожити своє життя, уникнувши багатьох помилок. Хтось із великих сказав: «Краще вчитися на чужих помилках, ніж на своїх».

Це лише гра, але в житті все інакше. Не можна переграти, переписати, заново прожити жодну хвилину свого життя по –іншому.

Підсумок години спілкування.

Щоб бути щасливою людиною:

-       вчись, працюй, твори;

-       виховуй у собі Людину (душевну, внутрішню красу);

-       люби Батьківщину, людей;

-       роби добро.

Сенс існування людини – любити, цінувати життя і робити його кращим.

Відомий письменник М. Островського сказав: «Найдорожче в людини – це життя. Воно дається один раз, і прожити його потрібно так, щоб не було нестерпно боляче за безцільно прожиті роки, щоб не палила ганьба за підленьке і дріб’язкове минуле».

Вправа «Закінчіть фразу»:

Під час сьогоднішньої години спілкування мені найбільше запам’яталося….

Тепер я знаю….

Вихователь. Любі діти, у нас з вами ще все попереду і вдосталь часу, для пошуку і становлення свого “я”. У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Не втрачайте віри. У житті чергуються успіхи та невдачі, злети і падіння. Пам’ятайте, і радість не вічна, і сум не вічний.

Психологічна гра Капітан? Рульовий? Пасажир? 

(Так. Ні. Не знаю

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

Підрахунок результатів:

«Так» - 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 - 10 балів. «Ні» - 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15 - 10 балів. «Не знаю» - 5 балів.

• 100—150 балів. Ви - капітан власного жит­тя. Ви почуваєте відповідальність за все, що з вами відбувається, багато берете на себе, долаєте труднощі, не перебільшуючи їх і не зводячи до рангу життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання й думаєте над тим, як його можете розв'язати.

50—90 балів. Ви охоче буваєте рульовим, але можете, коли це необхідно, передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістич­ні. Гнучкість, розсудливість і чутливість завжди бувають вашими союзниками. Трапляються ситуації, що ніяк вас не стосуються, ви не несете за них ніякої від­повідальності, і все ж, коли це потрібно, берете відповідальність на себе. І ви, зви­чайно, знаєте, коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі й злагоді з іншими людьми, не порушуючи внутрішньої злаго­ди із самим собою.

До 49 балів. Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті, легко підкоряєтеся зовніш­нім силам, говорячи: так склалися обстави­ни, доля тощо. У своїх труднощах ви зви­нувачуєте кого завгодно, весь білий світ, але тільки не себе. Справжня незалежність здається вам недосяжною і неможливою. Все ж ви вмієте мирно співіснувати з ін­шими, не роблячи різниці між тим, які це люди і як вони ставляться до вас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Пильнуйте за своїми думками,

Вони стануть словами.

Пильнуйте за своїми словами,

Вони стануть учинками.

Пильнуйте за своїми вчинками,

Вони стануть звичками,

Пильнуйте за своїми звичками,

Вони стануть характером.

Стежте за своїм характером,

Він визначає вашу долю!

Пильнуйте за своїми думками,

Вони стануть словами.

Пильнуйте за своїми словами,

Вони стануть учинками.

Пильнуйте за своїми вчинками,

Вони стануть звичками,

Пильнуйте за своїми звичками,

Вони стануть характером.

Стежте за своїм характером,

Він визначає вашу долю!


 

Психологічна гра Капітан? Рульовий? Пасажир?  Анкета

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

 

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

 

 

 

 

 

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

 

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

 

1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.

2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.

3. Я вважаю за краще діяти, а не розміркову­вати над причинами своїх невдач.

4. Іноді мені здається, що я народилася (на­родився) під «нещасливою зіркою».

5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.

6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму жит­ті несуть відповідальність ті люди, під впли­вом яких я стала (став) такою (таким) як я є.

7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще ліку­ватися самостійно, а не звертатися за допо­могою до лікаря.

8. Я вважаю, що у сварливості та агресивнос­ті, які так дратують, найчастіше винні інші люди.

9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.

10. Я люблю допомагати людям, тому що від­чуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.

11. Коли трапляється конфлікт, то розміркову­ючи, хто в ньому винний, я, звичайно, по­чинаю із себе.

12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці

13. Я вважаю, що кожна людина, незалеж­но від обставин, повинна бути сильною і самостійною.

14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточую­чі ставилися до них поблажливо.

15. Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

docx
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
3112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку