ПУШКАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Година спілкування
"Твори добро"
Підготувала
асистент вчителя
Котко Олена Анатоліївна
2022 рік
Тема: “Твори добро”
Мета:
Обладнання: квіти різних кольорів,Дерево очікувань,скринька добрих справ, картки із завданнями,магічна свічка,аркуші паперу з правилами доброти та з висловлюваннями про “добро”, “милосердя”.
Хід заходу
1.Вправа “Коло добра”
Учитель
- Доброго дня , любі діти!Я пропоную стати в коло. Візьміться за руки , подаруйте посмішку своїм товаришам і передайте тепло своїх долонь один одному.
2.Вправа “Сонечко”
Заплющте очі і уявіть себе сонечком. Промовляємо: “Я сонечко, я розчісую свої промінці і піднімаюся високо-високо. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім: небу,хмарам,річці, тваринам,людям. Я посміхаюся і дарую тепло і добро.
Сьогодні ,любі діти , мені дуже хочеться подарувати усмішку ,тепле слово,та гарний настрій.
Тема нашої години спілкування “Твори добро”
А девіз прочитаємо разом : “Твори добро завжди і всюди. Нехай тебе шанують люди”.
3.Вправа “Очікування”
Ми сьогодні з’ясуємо,що таке “добро” і “милосердя”. Будемо аналізувати свої вчинки та вчинки інших героїв. А головне - навчимося дарувати тепло людям які нас оточують.
Наші очікування — це Дерево,на якому з’являються листочки (на картках). Напишіть на них чого ви очікуєте від нашого спілкування і прикріпіть під деревом.
У мене є також очікування — Я хочу,щоб ви :чули,думали,міркували,дружно працювали,розвивали почуття доброти та милосердя. Наприкінці уроку з’ясуємо чи здійснилися наші очікування.
Бесіда
- Яку людину можна назвати доброю?
- Що таке добрі вчинки?
- Кому потрібні добрі справи?
(Стук у двері. Заходить Добро і Зло)
Вчитель: - Ви хто?
Зло: - Я Зло ,підступне,лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте-стане моїм рабом,злою людиною.
Добро:- А я добро. Мандрую світом,та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина,той перемагає зло і стає доброю людиною.
Зло: - Ми постійно змагаємось. На жаль Добро поки в світі перемагає,але не завжди. Там де перемагаю я - ведуться війни,бійки, процвітає чорним цвітом зло.
Добро:- Діти, а як ви думаєте,що відбувається там,де перемагаю я-Добро?
Вчитель: -А що це у вас у руках?
Зло: - Це і є наші символічні квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям,а вони нехай вибирають, добро чи зло.
Добро:- У мене квіточки жовті-кольору сонця, блакитні - кольору неба, червоні - кольору кохання, рожеві - кольору яблуневого цвіту.
Зло: Ой-ой-ой,подумаєш!А у мене лише одного кольору-чорного. Це колір злості ,горя,біди. Цей колір найкращий.
Вчитель: - Що ж,залишайтеся на нашій годині спілкування,аж поки ми не розберемося хто сьогодні тут зайвий.
Погляньте на дошку. Я посадила дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки , бо хочу,щоб ви вирішили яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло . Оберіть квіточку,яка вам до серця і подаруйте дереву. І тоді побачите яким воно стане.
- Хто ж у нас переміг Добро чи Зло?
- Чому? (відповіді дітей)
Гра “У дружньому колі”
(Діти утворюють коло,беруться за руки,по черзі називають ті добрі слова,якими вони пишаються)
Вчитель: -А які добрі справи ми можемо зробити?
1-ша дитина : 1.Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу хатку пластилінову зліпити
А біля неї тин,а поруч квіти
А далі граються маленькі діти.
2-га дитина: 2. Що можу я на світі доброго зробити?
Природу можу,ліс,річки любить
Кота і песика приблудного нагодувати
І годівничку для птахів побудувати.
3-тя дитина 3. Що можу я на світі доброго зробить?
Я можу математику учити
Писати вчитись і учити рідну мову
Щоб грамотно вести мені розмову.
4-та дитина 4. Що можу я найкраще у житті зробити?
Я буду Бога й ближнього любити
Тільки добро на світі буду я творити.
Вчитель: Діти, сьогодні на нас чекає радісна подія. Ми відкриваємо скриньку добрих справ,яку будемо поповнювати своїми гарними справами,зараз ми зробимо перший внесок у нашу скриньку — це ті сердечка на яких ви писали свої добрі справи.
Погляньте,скільки добрих дітей у нас у класі. Подякуємо один одному. Не бійтеся бути добрими - не бійтеся віддавати іншим тепло своєї душі. Про добру людину кажуть ,що вона красива душею. Не обов'язково, щоб у неї було гарне обличчя,вишуканий одяг,до неї тягнуться інші люди як до світла.
(Робота в групах. Клас ділиться на 3 групи. Кожній групі дається 2 ситуації . Діти озвучують їх і висловлюють свою думку.)
Вчитель:Яку турботу можна виявити до різних людей у різних ситуаціях?
1 група : 1.Мама занедужала.
2.Молодший брат вередує,а мама стомлена прийшла з роботи.
2 група: 1.Ви побачили під кущем котика з пораненою лапкою.
2.Граєтесь з друзями біля будинку,повз вас проходить бабуся із важкою валізою.
3 група :1.Ваша однокласниця забула вдома бутерброд на обід.
2.У товариша пропала улюблена іграшка,а ви бачили хто її взяв.
Вчитель: Отже запам’ятайте,ваші добрі справи,вчинки -це радість не тільки для ваших рідних,друзів,а й для вас.
Гра “Добре -погано”
- підгодовувати пташок;
- ламати гілки дерев;
- гратися дружно;
- сваритися з друзями;
- допомагати другу в біді;
- не слухати батьків;
- красти;
- ділитися тим,що в тебе є;
- захищати слабшого;
- робити однокласникам зле,якщо вони цього не бачать;
- піклуватися про тварин.
Інсценування вірша “Мамо,чому?”
Вчитель: Діти,даруйте людям радість,робіть добро не чекаючи на віддачу.
У будь-яких життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті,будьте людиною. Ніколи не втрачайте віри.
1-ша дитина : 1.Як би тобі в світі не було
Не скупись ніколи людям на добро,
Бо і так доволі хтось посіяв зла
І тепліють душі наші від тепла.
2-га дитина: 2.Забувають діти рідних матерів
Глянь,від того болю світ аж посірів
Стогне від розлуки зранена земля
І сивіти стала матінка моя.
3-тя дитина: 3.Не забудь ні старця,ні дитину
Поділись останнім сухарем.
Не носи в душі своїй провину
Тільки раз на світі ми живемо.
4-та дитина: 4.Зло нічого не дає крім зла
Вмій прощати,як прощає мати
Мудрість завжди доброю була
За добро, добро спіши віддати.
Пісня “Шляхом доброти”
Сценка “Татова порада”
Бесіда.
Вчитель: Які поради дає тато своєму сину? Чому не можна хвалитися про зроблене діло? (Скромність прикрашає людину. Якщо хтось зробить добро, пам’ятай про це завжди і віддяч за це. А якщо ти зробив комусь добро -забудь про це і не вимагай винагороди.)
(Робота в групах . Гра “Збери прислів’я”)
Вчитель: Кожна людина має Ангела-охоронця,який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи Ангел-охоронець радіє,зло-плаче,втрачає свої сили .Я бажаю вам,щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті.
Інсценізація вірша “Чуйний хлопчик”
В автобус на зупинці
Увійшла бабуся
Івасик швидко підхопився
Приязно всміхнувся:
-”Я постою,не біда,
сядьте,мовив басом.”
Сам навколо походжа
Чи не скажуть часом
Він культурний,чемний
Наш Івась у третій клас
ходить недаремно
Та ніхто його чомусь
Похвалить не хоче”
І тоді він до бабусі
Нахилившись ,шепоче:
Відпочили ніжки?
Встаньте,сходити
вам час
Я посиджу трішки.”
Вчитель: - Чи добрим був вчинок Івася?
Чому ? Які б поради ви б могли дати хлопчикові?
Бесіда
Вчитель: - Діти ,як ви вважаєте,що сталося б зі світом,якби в ньому раптом не стало доброти?
- Чи були в вашому житті такі випадки,коли чиясь допомога заподіяла вам шкоду?
- Як ви гадаєте , чи важко бути добрим?Чи може доброта зцілити людину?
Милосердя і доброта — як два крила ,на яких тримається людство. Чи втратило сьогодні свою цінність милосердя. Чи є поряд з вами люди,які потребують допомоги?
Вправа “Магічна свічка”
Вчитель:- Діти,а що б ви зробили,якби були чарівниками? У народі кажуть: “Добро творить дива ”. Запалимо свічку і уявимо,що вона магічна і хто її візьме в руки,теж стане чарівником.
(Діти стають у коло і по черзі передають свічку починаючи словами: “Якби я став чарівником ,я б ...”)
Вчитель: - Підходить до кінця наша з вами година спілкування ,і ми готуючись до неї виробили правила доброти і зараз їх озвучимо.
1.Допомагай меншим себе,хворим.
2.Умій прощати.
3.Ніколи не заздри.
4.Поважай і шануй.
5.Допомагай друзям у біді.
6.Люби і бережи природу.
7.Будь вихованою і стриманою людиною.
Учень Ти добро лиш твори повсюди
Хай тепло твої повнять груди
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити
Пісня “Шляхом доброти”
Всі : Хай оживає істина жива ”Людина починається з добра”
Вчитель: Нашу годину спілкування я хочу закінчити словами Довженка:”Життя таке коротке,поспішайте творити добро.” Нехай вам Бог пошле свою благодать і наповнить ваші серця любов’ю до людей і добротою.