Година спілкування на тему "Твори добро"

Про матеріал
Мета: • учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; • розширювати поняття про доброту і красу людської душі, з’ясувати зміст понять “доброта”, “милосердя”, “співчуття”; • викликати у дітей бажання творити добро й уникати злих вчинків; • вчити жити за законами, правилами доброти і милосердя.
Перегляд файлу

ПУШКАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Година спілкування

"Твори добро"

 

 

 

 

 

                                                                                            

                                                                                                                                    

                                                                                                                                               

 

 

 

Підготувала

асистент вчителя

Котко Олена Анатоліївна

 

 

 

2022   рік

 

Тема:  “Твори добро”

Мета:

  • учити учнів проявляти доброту,співчуття,турботу про інших;
  • розширювати поняття про доброту і красу людської душі, з’ясувати зміст понять “доброта”, “милосердя”, “співчуття”;
  • викликати у дітей бажання творити добро й уникати злих вчинків;
  • вчити жити за законами,правилами доброти і милосердя.

Обладнання: квіти різних кольорів,Дерево очікувань,скринька добрих справ, картки із завданнями,магічна  свічка,аркуші паперу з правилами доброти та з висловлюваннями про  “добро”, “милосердя”.

Хід заходу

1.Вправа “Коло добра”

Учитель

- Доброго дня , любі діти!Я пропоную стати в коло. Візьміться за руки , подаруйте посмішку своїм товаришам і передайте тепло своїх долонь один одному.

2.Вправа “Сонечко”

Заплющте  очі і уявіть себе сонечком. Промовляємо: “Я сонечко, я розчісую свої промінці і піднімаюся високо-високо. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім: небу,хмарам,річці, тваринам,людям. Я посміхаюся і дарую тепло і добро.

Сьогодні ,любі діти , мені дуже хочеться подарувати усмішку ,тепле слово,та гарний настрій.

Тема нашої години спілкування “Твори добро”

А девіз прочитаємо разом : “Твори добро завжди і всюди. Нехай тебе шанують люди”.

3.Вправа “Очікування”

Ми сьогодні з’ясуємо,що таке “добро” і “милосердя”. Будемо аналізувати свої вчинки та вчинки інших героїв. А головне - навчимося дарувати тепло людям які нас оточують.

Наші очікування — це Дерево,на якому з’являються листочки (на картках). Напишіть на них чого ви очікуєте від нашого спілкування і прикріпіть під деревом.

У мене  є також очікування — Я хочу,щоб ви :чули,думали,міркували,дружно працювали,розвивали почуття доброти та милосердя. Наприкінці уроку з’ясуємо чи здійснилися наші очікування.

Бесіда

- Яку людину можна назвати доброю?

- Що таке добрі вчинки?

- Кому потрібні добрі справи?

(Стук у двері. Заходить Добро і Зло)

Вчитель: - Ви хто?

Зло: - Я Зло ,підступне,лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію  в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте-стане моїм рабом,злою людиною.

Добро:- А я добро. Мандрую світом,та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина,той перемагає зло і стає доброю людиною.

Зло: - Ми постійно змагаємось. На жаль Добро поки в світі перемагає,але не завжди. Там де перемагаю я - ведуться війни,бійки, процвітає чорним цвітом зло.

Добро:- Діти, а як ви думаєте,що відбувається там,де перемагаю я-Добро?

Вчитель: -А що це у вас у руках?

Зло: - Це і є наші символічні  квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям,а вони нехай вибирають, добро чи зло.

Добро:- У мене квіточки жовті-кольору сонця, блакитні - кольору неба, червоні - кольору кохання, рожеві - кольору яблуневого цвіту.

Зло: Ой-ой-ой,подумаєш!А у мене лише одного кольору-чорного. Це колір злості ,горя,біди. Цей колір найкращий.
Вчитель: - Що ж,залишайтеся на нашій годині спілкування,аж поки ми не розберемося хто сьогодні  тут зайвий.

Погляньте на дошку. Я посадила дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки , бо хочу,щоб  ви вирішили яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло . Оберіть квіточку,яка вам до серця і подаруйте дереву. І тоді побачите яким воно стане.

- Хто ж у нас переміг Добро чи Зло?

- Чому? (відповіді дітей)

 

 

 

Гра “У дружньому колі”

(Діти утворюють коло,беруться за руки,по черзі називають ті добрі слова,якими вони пишаються)

Вчитель: -А які добрі справи ми можемо зробити?

1-ша дитина : 1.Що  можу я на світі доброго зробити?

                               Я можу хатку пластилінову зліпити

                               А біля неї тин,а поруч квіти

                                А далі граються маленькі діти.

2-га дитина: 2.     Що можу я на світі доброго зробити?

                                Природу можу,ліс,річки любить

                                Кота і песика приблудного нагодувати

                                І годівничку для птахів побудувати.

3-тя дитина 3.      Що можу я на світі доброго зробить?

                               Я можу математику учити

                               Писати вчитись і учити рідну мову

                                 Щоб грамотно вести мені розмову.

4-та дитина 4.          Що можу я найкраще у житті зробити?

                                Я буду Бога й ближнього любити

                                Тільки добро на світі буду я творити.

 

 Вчитель: Діти, сьогодні на нас чекає радісна подія. Ми  відкриваємо скриньку добрих справ,яку будемо поповнювати своїми гарними справами,зараз ми зробимо перший внесок у нашу скриньку — це ті сердечка на яких ви писали свої добрі справи.

Погляньте,скільки добрих дітей у нас у класі. Подякуємо один одному. Не бійтеся бути добрими - не бійтеся віддавати іншим тепло своєї душі. Про добру людину кажуть ,що вона красива душею. Не обов'язково, щоб у неї було гарне обличчя,вишуканий одяг,до неї тягнуться інші люди як до світла.

(Робота в групах. Клас ділиться на 3 групи. Кожній групі дається  2  ситуації . Діти озвучують їх і висловлюють свою думку.)

Вчитель:Яку турботу  можна виявити до різних людей у різних ситуаціях?

1 група : 1.Мама занедужала.

           2.Молодший брат вередує,а мама стомлена прийшла з роботи.

2 група: 1.Ви побачили під кущем котика з пораненою лапкою.

          2.Граєтесь з друзями біля будинку,повз вас проходить бабуся із важкою валізою.

3 група :1.Ваша однокласниця забула  вдома бутерброд на обід.

         2.У товариша пропала улюблена іграшка,а ви бачили хто її взяв.

Вчитель: Отже запам’ятайте,ваші добрі справи,вчинки -це радість не тільки для  ваших рідних,друзів,а й для вас.

                           Гра “Добре -погано”

- підгодовувати пташок;

- ламати гілки дерев;

- гратися дружно;

- сваритися з друзями;

- допомагати другу в біді;

- не слухати батьків;

- красти;

- ділитися тим,що в тебе є;

- захищати слабшого;

- робити однокласникам зле,якщо вони цього не бачать;

- піклуватися про тварин.

 Інсценування вірша “Мамо,чому?”

Вчитель: Діти,даруйте людям радість,робіть добро не чекаючи на віддачу.

У будь-яких життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті,будьте людиною. Ніколи не втрачайте віри.

1-ша дитина :  1.Як би тобі в світі не було

                             Не скупись ніколи людям на добро,

                             Бо і так доволі хтось посіяв зла

                             І тепліють душі наші від  тепла.

2-га дитина:   2.Забувають діти рідних матерів

                            Глянь,від того болю світ аж посірів

                            Стогне від розлуки зранена земля

                             І сивіти стала матінка моя.

3-тя дитина:   3.Не забудь ні старця,ні дитину

                          Поділись останнім сухарем.

                          Не носи в душі своїй провину

                          Тільки раз на світі ми живемо.

4-та дитина:   4.Зло нічого не дає крім зла

                           Вмій прощати,як прощає мати

                            Мудрість завжди доброю була

                            За добро,  добро спіши віддати.

                          Пісня “Шляхом доброти”

                          Сценка “Татова порада”

Бесіда.

Вчитель: Які поради дає тато своєму сину? Чому не можна хвалитися про зроблене діло? (Скромність прикрашає людину. Якщо хтось зробить добро, пам’ятай про це завжди і віддяч за це. А якщо ти зробив комусь добро -забудь про це і не вимагай винагороди.)

(Робота в групах . Гра “Збери прислів’я”)

Вчитель: Кожна людина має Ангела-охоронця,який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи Ангел-охоронець радіє,зло-плаче,втрачає свої сили .Я бажаю вам,щоб  ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті.

Інсценізація вірша “Чуйний хлопчик”

В автобус на зупинці

Увійшла бабуся

Івасик швидко підхопився

Приязно всміхнувся:

-”Я постою,не біда,

сядьте,мовив басом.”

Сам навколо походжа

Чи не скажуть часом

  • ”Молодчинка наш Івась.!

Він культурний,чемний

Наш Івась у третій клас

ходить недаремно

Та ніхто його чомусь

Похвалить не хоче”

І тоді він до бабусі

Нахилившись ,шепоче:

  • ”Ну здається вже у вас

Відпочили ніжки?

Встаньте,сходити

вам час

Я посиджу трішки.”

Вчитель: - Чи добрим був вчинок Івася?

Чому ? Які б поради ви б могли дати хлопчикові?

Бесіда

Вчитель: - Діти ,як ви вважаєте,що сталося б зі світом,якби в ньому раптом не стало доброти?

- Чи були в вашому житті такі випадки,коли чиясь допомога заподіяла вам шкоду?

- Як ви гадаєте , чи важко бути добрим?Чи може доброта зцілити людину?

Милосердя і доброта — як два крила ,на яких тримається людство. Чи втратило сьогодні свою цінність милосердя. Чи є поряд з вами люди,які потребують допомоги?

Вправа “Магічна свічка”

Вчитель:- Діти,а що б ви зробили,якби були чарівниками? У народі кажуть: “Добро творить дива ”. Запалимо свічку і уявимо,що вона магічна і хто її візьме в руки,теж стане чарівником.

(Діти стають у коло і по черзі передають свічку починаючи словами: “Якби я став чарівником ,я б ...”)

Вчитель: - Підходить до кінця наша з вами година спілкування ,і ми готуючись до неї виробили правила доброти і зараз їх озвучимо.

1.Допомагай меншим себе,хворим.

2.Умій прощати.

3.Ніколи не заздри.

4.Поважай і шануй.

5.Допомагай друзям у біді.

6.Люби і бережи природу.

7.Будь вихованою і стриманою людиною.

Учень         Ти добро лиш твори повсюди

                 Хай тепло твої повнять груди

                 Бо людина у цьому світі

                 Лиш добро повинна творити

Пісня “Шляхом доброти”

Всі : Хай оживає істина жива ”Людина починається з добра”

Вчитель: Нашу годину спілкування я хочу закінчити словами Довженка:”Життя таке коротке,поспішайте творити добро.” Нехай вам Бог пошле свою благодать і наповнить ваші серця любов’ю до людей і добротою.

 

 

                                                                                                                                           

 

 

                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

                                                    

 

doc
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку