Година спілкування на тему: Життя - найбільша цінність

Про матеріал
Година спілкування на тему: «Життя – найбільша цінність» I. Організаційний момент Налаштування на співпрацю. II. Вступне слово майстра. III. Привітання. IV. Коло асоціацій. V. Принципи життя. VI. Стежина життя. VII. Життєві цінності. VIII. Символ життя. IX. Перегляд відеоролика «я ціную своє – життя». X. Сенс життя. XI. Побажання та висновки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година спілкування на тему: «Життя – найбільша цінність»

Мета: формувати в учнів поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; усвідомити вплив здорового способу життя на розвиток людини і її досягнень; виховувати вміння поважати людей і бережно ставитись до власного життя.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна система, свічка.

Форми і методи роботи з учнями: бесіда з елементами диспуту, робота з учнями з асоціативним колом.

Хід заходу:

  1. Організаційний момент

Налаштування на співпрацю.

  1. Вступне слово майстра.
  2. Привітання.
  3. Коло асоціацій.
  4. Принципи життя.
  5. Стежина життя.
  6. Життєві цінності.
  7. Символ життя.
  8. Перегляд відеоролика «я ціную своє – життя».
  9. Сенс життя.
  10. Побажання та висновки.

 

 

ХІД ЗАХОДУ:

  1. Організаційний момент

Налаштування на співпрацю.

  1. Вступне слово майстра.

 (слайд №1, мелодія №1)

Що є життя? Можливо, човен, що в даль пливе по річці повній?

Що є життя? Можливо, пісня, що звідусіль лунає?

Можливо, це така фортеця, що нас від зла обороняє?

Можливо, це театр, де всі ми глядачі й герої?

А може, це лише примара? Їх так багато у житті.

(мелодія закінчується)

  1. Привітання.

Доброго дня та хорошого настрою зичу всім, хто завітав до нас на годину спілкування.

Тема сьогоднішньої зустрічі «Життя - найбільша цінність».

  • А й справді, що ж таке життя? У чому його суть?
  • Для чого ми живемо?
  • Якою має бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми могли самі себе поважати?
  • Як ви вважаєте?

(Життя — насамперед, становлення людини, це період, коли людина  розвивається в усіх відношен­нях: фізичному, розумовому, моральному.  Кожна лю­дина прагне певної досконалості: підвищувати освіт­ній рівень, реалізація і здійснення задумів.)

Життя кожної людини від самого народження проходить серед людей. Лише у спілкуванні, людина пізнає найвищі цінності в житті: любов, повагу, дружбу, взаєморозуміння.

  1. Коло асоціацій.
  • Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом «життя»? (добро, любов, діти, родина, друзі)
  • Що може зашкодити вашому життю? (алкоголь, тютюнопаління, наркотики, неправильний спосіб життя)
  • Від кого буде залежати ваше життя? (від нас самих,кожна людина вирішує, як їй жити )
  •  Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу?»

(Потрібно пам’ятати, що ти живеш серед інших людей, поважати їх право на життя.)

  • А що складніше і важливіше – будувати життя чи пристосовуватись до нього?

(Звичайно, складніше і важливіше будувати життя, а пристосовуватися – легше і простіше, але це не цікаво…)

 

Тож зробимо висновок, життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.

(мелодія №2)

  1. Принципи життя.

Людське життя… неповторне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полинь.

У кожного з нас від народження з’являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту,  інший – навпаки: неспокій, святковість, вишуканість. Одні ростуть і виховуються в сім’ях, де панує любов, злагода, людяність, достаток, а інші – в сім’ях, де можна почути сварки, образи, немає повного достатку. Але кожен з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм кроком та вчинком. Перед кожним з нас повинна бути  якась мета, мрія, яку хочеться здобути і досягти. 

А зараз розкажіть, яку мету ставите перед собою, чого хочете досягти в житті?

  1. Стежина життя.

Стежина життя… Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде? Куди прямує? І що нас чекає?Не може сказати ніхто!

Юність – це енергетичний пік вашого життя. Зараз ви робите найважливіше своє відкриття – відкриваєте самих себе і кожен із вас може визначити для себе найважливіші життєві цінності.

(слайд №2)

  1. Життєві цінності.

А які ж вони…? На екрані ви бачите життєві цінності. Виберіть п’ять найважливіших для вас і запишіть їх на аркушах.

Життєві цінності

Активне, діяльне життя

Повага оточення

Життєва мудрість

Розум, інтелект

Здоров’я

Розваги

Цікава робота

Свобода

Кохання

Щасливе сімейне життя

Матеріально забезпечене життя

Впевненість у собі

Вірні друзі

Розвиток держави

(обговорення вибраних життєвих цінностей)

  1. Символ життя.

(мелодія №2)

(Звучить музика. Майстер запалює свічку, та передає учням)

Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її у своїх руках, дайте відповідь на запитання і передайте її по колу:

  • що ви відчуваєте, коли тримаєте  свічку?
  • чи хочеться вам її віддати?
  • що потрібно робити, щоб життя не минуло марно?

(обговорення)

Коли свічка у ваших руках, горітиме вона чи згасне, більшою мірою залежить від вас. Так само із життям: те, як ми його проживемо, переважно залежить від нас самих.

Не дарма кажуть: «Все в наших руках». Тому їх не можна опускати.

  1. Перегляд відеоролика «я ціную своє – життя».

А зараз пропоную вам, переглянути відеоролик

(обговорення відеоролика)

X.      Сенс життя.

Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, то­му здатна творити свою долю, але для цього потрібно працювати над собою, формувати харак­тер, волю, набувати хороші звички, різноманітні вміння і навички, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.

(слайд № 3)

Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії, гро­мадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила тим,  хто вступає  на життєвий  шлях, духовний заповіт, у якому сказано:

  • Життя – це можливість. Скористайся нею
  • Життя – це краса. Захоплюйся нею
  • Життя – це мрія. Здійсни її
  • Життя – це виклик. Прийми його
  • Життя – це боротьба. Стань борцем
  • Життя – це удача. Шукай цю мить
  • Життя – це щастя. Створи його сам
  • Життя – це Бог. Живи з ним
  • Життя таке чудове. Не змарнуй його!
  • Це твоє життя. Виборюй його!

(мелодія №3)

  1. Побажання та висновки.

Живіть щасливо! Живіть натхненно! Живіть з надією! Радійте, втішайтеся, любіть і сподівайтеся!

Ви – молоді громадяни України. І саме від вас залежатиме майбутнє, від вашої освіченості, активної життєвої позиції. І як не буде вас, розумних, досвідчених, добрих, людяних, то не буде майбутнього у нашої держави.

Дякую  всім за участь, за щирі відповіді. І хай вам щастить у житті!

 

 

Джерела

  1. Формування життєвих навичок у випускників шкіл-інтернатів / Упорядники: С. Ф. Гордійчук, В. В. Дьомкіна, Н. В. Лунченко, Т. О. Міненко, О. Л. Москаленко, О. А. Собченко. – Донецьк: Вебер’ю. – 119 с.
  2. Психолог (газета). – 2009. - № 11-12. – с. 74-75.
  3. відеоролик «Ціную своє» https://www.youtube.com/watch?v=xRG2sggKhoU&t=81s Виробництво: СПДФО Чугаєвський М. В. на замовлення ЛМГО «Дівочий клуб «ЮНКА» в рамках виконання проекту «2011 Організація на базі закладів культури Львівської області навчання навичкам самостійного життя методами театральної творчості для випускниць шкіл-інтернатів», який реалізується за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Христофор Алла Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1815
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку