Година спілкування на тему: «Життя людина - найвища цінність»

Про матеріал
Навчити кожного шукати своє місце в жит¬ті, жити за законами добра, совісті, справед¬ливості, поважаючи права кожного члена суспільства, формувати найкращі риси характеру, допомагаючи реалізувати найкра¬щі здібності. Навчити дивитися на себе з різних точок зору, збагачувати уявлення про себе, зосе¬реджувати увагу на собі, своїх почуттях, почуватися як індивідуальність, усвідомлю¬ючи різні сторони свого характеру, підсилити увагу до себе, своїх почуттів і переживань, а також розвивати впевне-ність у собі. Навчити учнів з розумінням ставитися до індивідуальних особливостей і відміннос¬тей між людьми. Збагатити словник термі¬нами: індивідуальний, особистість, біологіч¬не, фізіологічне, духовне, соціальне, суспільство... Сприяти формуванню найкращих рис особистості кожного, соціалізації особистос¬ті кожного члену класного колективу. Прагнути гуманізації взаємин у класі.
Перегляд файлу

Година спілкування на тему: «Життя людина - найвища цінність»

Мета та завдання: Навчити кожного шукати своє місце в жит­ті, жити за законами добра, совісті, справед­ливості, поважаючи права кожного члена суспільства, формувати найкращі риси характеру, допомагаючи реалізувати найкра­щі здібності.

Навчити дивитися на себе з різних точок зору, збагачувати уявлення про себе, зосе­реджувати увагу на собі, своїх почуттях, почуватися як індивідуальність, усвідомлю­ючи різні сторони свого характеру, підсилити увагу до себе, своїх почуттів і переживань, а також розвивати впевне­ність у собі.

Навчити учнів з розумінням ставитися до індивідуальних особливостей і відміннос­тей між людьми. Збагатити словник термі­нами: індивідуальний, особистість, біологіч­не, фізіологічне, духовне, соціальне, суспільство...

Сприяти формуванню найкращих рис особистості кожного, соціалізації особистос­ті кожного члену класного колективу.

Прагнути гуманізації взаємин у класі.

Форма проведення: година спілкування

 

     Вступне слово ведучого.

Сьогодні я пропоную вам вирушити в нову подорож. Ви вже багато знаєте і вміє­те. Ми з вами багато подорожували і сторін­ками книг, і сайтами Інтернету, і вулицями рідного міста, і горами Криму. Ви здійсню­вали подорожі вглиб століть і в космічний простір, ознайомлюючись із законами істо­рії, географії, біології. Ви торкнулися  секретів етики, естетики і психології.

Сьогодні ці науки відкриють нам шлях у дивовижну країну — «Країну Я». Планета, на якій існує ця країна, називається Психологія. Сьогодні ми починаємо наш маршруту людське «Я», у те, що називається особистістю.

Робота з «Картою Країни Я».

Ведучій. Перед вами карта «Країни Я». Територія «Країни Я», або особистості, поді­ляється на 2 великих зони: зовнішню і вну­трішню.

Зовнішня зона — соціальне, а внутріш­ня — біологічне. Під словом «соціальне» науков­ці розуміють те, що впливає на людину впро­довж її життя серед собі подібних. Так звані чинники (умови) впливають на особистість і формують її характер, силу волі, під їхнім впливом людина вчиться контролювати себе, свої емоції, почуття, настрій, порівнювати свої потреби з можливостями; ставити перед собою мету і шукати шляхи її досягнення. З їхньою допомогою людина вчиться спілку­ватися з іншими людьми. Зрештою вона стає особистістю.

Народилася людина! Хто вона?

Помічник ведучого. Хлопчик (дівчинка), син (дочка), маля...

Ведучій.  А чи вона — особистість?

Помічник ведучого. Ні, дитина — це представник виду Гомосапієнс або людина розумна. Це інди­від, але ще не особистість. Особистістю не народжуються, нею стають. Якщо індивід з певних причин не взаємодіє із соціальним середовищем, він може ніколи не стати осо­бистістю.

Ведучій. А що біологічно закладено в людині? Погляньте на карту. Це темпера­мент. Ми з вами вивчатимемо це з природо­знавства.

Певні особливості вже закладені в люди­ні від природи, передані від батьків. А ось те, чи розвинуться вони, залежить від соціального, від суспільства, у якому ти живеш, рос­теш, навчаєшся, від того, що ми можемо дати одне одному... А дати можна тільки те, що маєш, чи не так?

Помічник ведучого. Так, звичайно.

Ведучій. Отже, насамперед нам потріб­но пізнати себе. З біологічним нам допоможе природознавство, а ось усвідомлення соці­ального «Я» починається з усвідомлення себе як людини, особистості: «Я — людина серед людей».

Згадаємо географію: який новий проша­рок виник у біосфері?

Помічник ведучого. У складі біосфери з’явився шар «сфера розуму», або ноосфера. Тепер люд­ство почало змінювати біосферу.

Ведучій. А як назвав людство В.Вернадський?

Помічник ведучого. «Геологічною силою», що творить і руйнує, змінює обриси морів і океанів... Усе залежить від того, як буде використано цю силу «на зло» чи «на добро».

Ведучій. Так, В.Вернадський мав на ува­зі єдину геологічну силу, але чи зараз її мож­на назвати такою?

Помічник ведучого. Ні. Люди конфліктують, воюють, убивають одне одного...

Ведучій. Правильно, і чи буде в Землі майбутнє — залежить від нас із вами. Адже людство — це безліч «Я». Запам'ятайте: Я + Я + Я... = МИ. Кожне «Я» — неповторне, своєрідне, єдине. А хочете побачити найголовнішу людину на Землі?

Гра з дзеркалом.

Ведучій. Поглянь, і ти побачиш найголов­нішу людину на землі. Діти по черзі дивлять­ся в дзеркальце, заховане в коробці. Ми не скажемо, хто ця найважливі­ша людина, але всі, хто виконав домашнє завдання, зараз зможуть показати нам її пор­трет.

Учні показують свій портрет. Ведучий підходить до кожного і по черзі запитує: хто ж ця найголовніша людина на портреті?

Учні. Я, я, я ...

Ведучій. Правильно, Ккожен з вас — цінність безцінна, для мами і тата, для нас, України ...

(Помічник ведучого читає  вірш «Ти знаєш, що ти людина?!».)

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Доля твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше такого не буде

Завтра на цій Землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші любитимуть люди,

Добрі, ласкаві чи злі...

Але такого не буде

Більше на всій Землі.

Кожна людина унікальна, неповторна, її треба берегти, любити...

Ми любимо те, що знаємо, що має для нас цінність. Найбільша цінність — людське життя, найбільше диво — народження люди­ни. Кожна людина — неповторна.

Я — людина серед людей.

Яка ти, людино?

Давайте познайомимося з кожним з нас ближче. Хто знає людину краще, ніж вона сама? Ось і почнемо наше знайомство зі сво­єрідної візитної картки «Мій портрет у про­менях сонця».

(Учасники малюють свій портрет. Якщо дитина вагається, слід підказати їй запитаннями: Хто ти вдома (у школі, для друзів...)? Хто ти? (Характер, риси, почуття...) Якщо дитина й після цього не змогла сама підписати промінчики, то їй допомагають інші, обґрунтовуючи свій вибір.

Чим більше людина значить у цьому жит­ті для інших, тим яскравіше її сонечко — Я. Ти можеш бути маленьким, а сонце в тобі може бути дуже велике.

А зараз ми продовжимо наше знайомство з «Я» і намалюємо психологічний автопор­трет «Я».

(Психологічний автопортрет «Я».За що мене можна любити? А за що — лаяти? )

Опитування «Який ти»

  1. Я люблю, коли...
  2. Мене хвилює...
  3. Коли я злий...
  4. Коли мені погано...
  5. Коли мене кривдять...
  6. Чого я не можу...
  7. Я боюся...

 

Я, слухаючи вас, ще раз перекона­лася, які ви в мене чудові. Я згодна з вами: чим краще ми знатимемо кожного з нас, тим легше нам буде зробити так, щоб кожному в вашій групі жилося добре, було тепло і затишно. Тільки тоді буде добре всім.

Аутотренінг.

Сядьмо зручніше, розслабимося й заплю­щимо очі. Послухаймо, що відбувається навколо й усередині себе. Уважно прислу­хайтеся до своїх почуттів. Вслухайтеся в себе...

Що ти зараз відчуваєш?

Що ти хочеш?

Що ти почув?

Вам добре разом?

Що треба зробити, щоб кожному було добре?

Отже, щоб усім було добре, треба дотри­муватися певних правил. Є спеціальні пра­вила поведінки в сім’ї, класі, у магазині. Але найголовніші правила — Закони — регулю­ють відносини в державі й між державами. Це Конституція, Декларація прав людини, Декларація прав дитини тощо.

Цих законів потрібно обов’язково дотри­муватися — й тоді кожен з нас навчиться розуміти себе й інших, правильно оцінювати свої можливості, знайде своє місце в житті, зуміє зробити так, що добре буде кожному. Можливо, тоді людство стане єдиною геоло­гічною системою. У Землі з’явиться шанс на щасливе майбутнє і їй будуть гарантовані довголіття і процвітання! Гарантом цього маєте стати Ви! Ви — майбутнє планети Земля! І нехай воно буде щасливим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали до заходу.

Помічник ведучого.

  1. Хлопчик (дівчинка), син (дочка), маля...

 

  1. Ні, дитина — це представник виду Гомосапієнс або людина розумна. Це інди­від, але ще не особистість. Особистістю не народжуються, нею стають. Якщо індивід з певних причин не взаємодіє із соціальним середовищем, він може ніколи не стати осо­бистістю.

 

 

  1. Так, звичайно.

 

  1. У складі біосфери з’явився шар «сфера розуму», або ноосфера. Тепер люд­ство почало змінювати біосферу

 

 

  1. «Геологічною силою», що творить і руйнує, змінює обриси морів і океанів... Усе залежить від того, як буде використано цю силу «на зло» чи «на добро»

 

  1. Ні. Люди конфліктують, воюють, убивають одне одного...

 

 

     7.                                    Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Доля твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше такого не буде

Завтра на цій Землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші любитимуть люди,

Добрі, ласкаві чи злі...

Але такого не буде

Більше на всій Землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опитування «Який ти»

  1.           Я люблю, коли...
  2.           Мене хвилює...
  3.           Коли я злий...
  4.           Коли мені погано...
  5.           Коли мене кривдять...
  6.           Чого я не можу...
  7.           Я боюся...

 

 

Аутотренінг

Сядьмо зручніше, розслабимося й заплю­щимо очі. Послухаймо, що відбувається навколо й усередині себе. Уважно прислу­хайтеся до своїх почуттів. Вслухайтеся в себе...

Що ти зараз відчуваєш?

Що ти хочеш?

Що ти почув?

Вам добре разом?

Що треба зробити, щоб кожному було добре?

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку