Година спілкування "ОБИРАЄМО ЗДОРОВ’Я"

Про матеріал
Година спілкування у 9 класі ОБИРАЄМО ЗДОРОВ’Я Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.
Перегляд файлу

Година спілкування у 9 класі

 

ОБИРАЄМО ЗДОРОВЯ                                                                                               

 

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, олівці, картки «ТАК» (з написом зеленого кольору), карки «НІ» (з написом червоного кольору), стікери.

 

       «Усі здорові люди люблять життя»

       «Єдина краса, яку я знаю – це здоров’я»

           (Г. Гейне)

Хід заняття

   І. Організація учнів до заняття.

   ІІ. Вияснення теми і завдань заняття.

  1. Бесіда.

Усім доброго дня!

Слайд 1

Складіть із літер Д О Р О З’ В Я слово. (Здоров’я).

Як ви вважаєте про що ми сьогодні вестимемо мову?

 

 - Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх – давен український народ найбільшою  цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!».

Слайд 2. Вправа «Коло друзів»

Продовжіть речення і передайте другу зліва (плескаючи по долоні): «Зичу Вам …»       (здоров’я, доброго настрою, доброти, радості, любові, щедрості, щирості, радості, посмішок, успіхів, удачі, веселих днів )

 

   IІІ. Сприйняття й усвідомлення матеріалу

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

       Слайд 3.

  Вправа розминка

Пригадаймо ті поняття, які ми вже вивчали у школі на різних уроках.

   - Здоров’я — це найвище благо, дароване людині Богом. Без нього життя не може бути повноцінним  і щасливим. Тільки здорова, всебічно розвинена, освічена людина здатна бути справжнім творцем власної долі і долі своєї країни.

     Здоров’я — це не відсутність хвороб, а фізична, соціальна, психологічна гармонія людини, доброзичливі, спокійні стосунки з людьми, з природою, із собою.

   Для здоров’я потрібні чотири умови:

- фізичні навантаження,

- повноцінне харчування,

- загартування та

- правильний відпочинок.

 

Слайд 4.

На сьогодні людство виробило два основних підходи у розумінні здоровя.

 

 Слайд 5.       Взаємозв’язок складових здоров’я.

 Слайд 6.        - Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон».

Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

 

- Мабуть ви пам’ятаєте із уроків предмету «основи здоров’я», які чинники найбільше впливають на здоровя?

Слайд 7.

Слайд 8.     - Розгляньмо піраміду потреб людини.

 

  Отже, в основному, спосіб нашого життя, те як ми живемо, які зусилля докладаємо, чим займаємось і визначає нашу життєву поведінку.

 

Поведінка ж виробляє звички та формує спосіб життя. Тобто вони впливатимуть одне на одне.

 

Конкурс «Асоціативний кущ»

- На другій парті кожного ряду лежать чисті смужки паперу. Об’єднайтеся у групи і запишіть окремо на кожному слова, що стосуються здоров’я. (режим, загартовування, зарядка, спорт…)

- Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі.

Учні виконують завдання.

- Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркушах, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».

 

 - Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я».

- Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

 

- Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові будете щасливі й радісні.

 

- Які ще народні мудрості про здоровя ви знаєте?

(Відповіді дітей).

- А як же берегти своє здоров’я?    (Думки дітей).

 - Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

 

   Слайд 9.

 - Щоб бути здоровим, потрібно… Розшифруйте запис, прочитавши кожне зі слів ззаду наперед:

ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ

(ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

- Давайте з’ясуємо, які є умови здорового способу життя.

Слайд 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Загартування…

Що ви знаєте про загартування? (повідомлення учнів)

                                                       ЗАГАРТОВУЙ СВІЙ ОРГАНІЗМ

Основні фактори загартовування — сонце, повітря і вода. Розумне застосування їх допоможе вашому організму звикнути до змін зовнішнього середовища й виробити несприйнятливість до простудних захворювань, підвищить працездатність.

Правильному фізичному розвиткові і зміцненню здоров'я сприятиме дотримування основних правил загартовування.

1. Загартовуйте організм систематично — щодня протягом тривалого періоду.

2. Умови і дозування змінюйте поступово. Повітряні і водні процедури починайте влітку і продовжуйте восени й зимою, поступово знижуючи температуру повітря та води.

3. Привчайте організм до систематичного впливу подразників різної сили. Для цього перебувайте на вітру, на сонці, у воді різної температури.

2) Збалансоване харчування

3) Гігієнічні навички

    Найперше — це дотримання чистоти шкіри. Після занять фізичною культурою, спортивних тренувань необхідно прийняти душ.

    Звичайно необхідно слідкувати за чистотою білизни, одягу, взуття, спортивної форми.

    Під час занять фізичними вправами, спортом не одягайся надто тепло, навіть узимку при ходьбі на лижах або бігу на ковзанах.

                          Гумореска

Йшов якось-то Гриць селом,

А дружки питали:

- Що, брат, боляче було,

Коли зуба рвали.

- Ні, - відказує Грицько, -

Не дуже боліло.

- Так чого ти так кричав

В лікаря щосили?

- Та то ж лікар так кричав,

Бо я став брикатися,

Щипці йому поламав

І вкусив за пальця.

4) Відсутність шкідливих звичок

- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (приклади дітей).

5) Оптимальний руховий режим

Руханки

     Вправа «Не все так просто».

Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

 

6) Раціональний добовий режим

- Робота в парах

Скласти розрізані прислів’я про здоров’я

7) Психологічний мікроклімат в сім’ї

8) Природа, гармонія життя з природою

 Перегляд відео «Вплив мобільного телефону та бездротових мереж на здоров’я»

Психогімнастика.

 - Сідайте вільно, розслабтеся, подумки повторюйте за мною речення.

- Я лежу на теплому березі річки.

- Тихо плескають хвилі.

- Світить сонечко.

- Я спокійний(а).

- Я лежу на спині й дивлюсь на блакитне небо.

- Там пливуть хмаринки.

- Мені легко дихається.

- Я ніби перебуваю у стані невагомості.

- Моє тіло відпочиває у приємних променях сонця.

ІV. Закріплення та осмислення нового матеріалу.

  1. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

 (Діти сигналізують хлопком «ТАК», тишою -  «НІ»).

 1) байдужість;   2) взаєморозуміння у сім’ї;

 3) добра праця;   4) активний відпочинок;

 5) ранкова зарядка;  6) ледачість;

 7) паління;             8) чистота тіла;

 9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;

 11) неврівноваженість;  12) тривалий перегляд телевізору.

  1. Вправа «Закінчи речення» (практична робота на картках).

Об’єднайтеся у групи. Виконайте завдання на картках, на основі ваших знань.

1 група

                 Закінчи речення.

Для здоров’я корисно

- багато гуляти на …;

- уживати корисну…;

2 група

Закінчи речення.

Для здоров’я корисно

- бути …;

- відмовитися від ….

3 група

Закінчи речення.

Здоровий спосіб життя – це дотримання …;

- правильне ...;

- щоденні заняття … і …,

                                                  4 група

        Закінчи речення.

Здоровий спосіб життя – це дотримання …;

- активна…;

                                                  5 група

            Закінчи речення.

Здоровий спосіб життя – це

- відсутність шкідливих …;

- у спілкуванні з оточуючими….

6 група

 Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: ….

7 група

   Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….

3. Обговорення ситуацій.

- Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?

1) Вадим дуже любить дивитися телепередачі. Він витрачає на це чотири години на день.

2) Наталка прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам, що з’їла їх набагато більше, ніж потребує її організм.

  

- Що важливого ви порадите своїм одноліткам, щоб зберегти здоров’я? (гра з м’ячем)

 

    Виконаймо тестові завдання на дошці на сайті Learning.Aps

                         V. Підсумки заняття

       Рефлексія «Вправа літачок»

Продовжіть  речення: «Сьогодні на занятті я отримав задоволення від…»

   - Про що ми розмовляли сьогодні?

   - Що треба робити, щоб бути здоровим?

   - Чому необхідно берегти здоров’я?

- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

*   Не економ час за рахунок сну.

*   Прокинувшись, відкрий фрамугу чи кватирку і провітри кімнату.

*   Щоранку за будь-якої погоди роби зарядку.

*  Почисти зуби, вмий з милом обличчя, ноги, руки, шию, під пахвами, якщо є можливість — роби холодні обтирання.

*   Влітку ходи босоніж. Поступово привчай себе виходити на холод навіть взимку на декілька хвилин.

*   Поснідай і лише після цього йди до школи.

*  У школі перед уроками провітрюй класну кімнату.

*   Читаючи і пишучи — сиди правильно, тримай голову на відстані 35 см від книги чи зошита. Для цього використовуй підставку.

*   Дбай про чистоту голови, вух, ніг та рук.

*   Мий руки перед вживанням їжі.

*   У класній кімнаті та вдома знімай верхній одяг та взуття.

*   Готуй уроки після провітрювання кімнати або при відкритій кватирці.

*   Не читай у ліжку. Кожні 35 хвилин роби перерву.

*   Щодня проходь не менше 3 км. Бажано робити прогулянки серед природи (в лісі, саду, на квітучих луках чи в полі).

*   Жодного дня без фізичної праці. В праці — довголіття людини.

* Перед сном почисти одяг та взуття, приготуй зошити і книги, зроби прогулянку на свіжому повітрі, почисти зуби та помий ноги, провітри кімнату; а якщо можеш — спи з відкритою кватиркою, а влітку — на подвір'ї, саду чи на балконі.

  • ПолотноВручення «Пам’ятки здоров’я»

 

 

 

 

 

         

 

 

docx
Додано
11 березня 2020
Переглядів
2098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку