5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Година спілкування під час ГПД "Казки маленькі, а розуму в них багато".

Про матеріал
Тема. "Казки маленькі, а розуму в них багато".Василь Сухомлинський "Соловей і Жук" Мета: ознайомити життєвим шляхом та з твором Василя Сухомлинського; вчити давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку персонажів, робити висновки щодо прочитаного; розвивати виразне читання, зв'язне мовлення, логічне мислення, вміння цінувати думки товаришів; виховувати доброту, чуйність, вміння бачити і творити красиве, любити природу та цінувати все, що нас оточує. Обладнання. Портрет В.О.Сухомлинського, мікрофон, виставка книг В.О.Сухомлинського, дитячі малюнки до відомих дітям творів, картки-блискавки, мультимедійне забезпечення. Хід заняття І. Організаційний момент. 1. Девіз заняття: Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним бувай! І про кмітливість не забувай! 2.Правила, за якими будемо працювати на занятті: - поважати думку кожного; - говорити по черзі 3.Вправа «Очікування» 4. Емоційне налаштування на роботу - В ефірі — дитяча телепередача "В гостях у казки". Я рада вітати всіх присутніх у студії. Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отож, сьогодні упередачі: -Робота в студії «Інформація для вас». Зустріч із письменником В.О.Сухомлинським; - Студія «В гостях у Бабусі-Загадусі». Відгадування загадок; - Студія «Казкова» ; - «5 кроків»; - Телестудія «Так чи ні» - Студія « Асоціативного куща» - Робота в студії "Сміхопанорама". ІІ. Повідомлення теми і мети заняття IIІ. Робота над новим матеріалом 1. Люди, які працюють на телебаченні у різних студіях повинні вміти гарно розмовляти. Зараз ми проведемо мовну розминку. Чистомовка Шу-шу-шу — чистомовки я пишу. Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят. Ки-ки-ки — і говорять залюбки. Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було. Скоромовка Ой, був собі коточок, Украв собі клубочок Та й сховався у куточок 2. Робота в студії «Інформація для вас». Зустріч із письменником В.О.Сухомлинським Народився В.О.Сухомлинський на Кіровоградщині у селі Василівці, в родині бідного селянина 28 вересня 1918р. Тут він закінчив семирічку. Сухомлинському не виповнилося й 17 років, як він молодим учителем переступив поріг школи, де нещодавно сам був учнем. У 1937р. В.Сухомлинський успішно закінчив заочний відділ Полтавського учительського інституту і через кілька місяців, екстерном склав іспити, отримав диплом учителя української мови і літератури. Його перевели в Онуфріївську середню школу, а незабаром призначили завучем.
Перегляд файлу

Тема. "Казки маленькі, а розуму в них багато".Василь Сухомлинський "Соловей і Жук"

Мета: ознайомити життєвим шляхом та з твором Василя  Сухомлинського; вчити давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку персонажів, робити висновки щодо прочитаного; розвивати виразне читання, зв'язне мовлення, логічне мислення, вміння цінувати думки товаришів; виховувати доброту, чуйність, вміння бачити і творити красиве, любити природу та цінувати все, що нас оточує.

Обладнання. Портрет В.О.Сухомлинського, мікрофон, виставка книг В.О.Сухомлинського, дитячі малюнки до відомих дітям

          творів, картки-блискавки, мультимедійне забезпечення.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1. Девіз заняття:           Видумуй, пробуй, твори!

                                         Розум, фантазію прояви!

                                         Активним і уважним бувай!

                                          І про кмітливість не забувай!

2.Правила, за якими будемо працювати на занятті:

-   поважати думку кожного;

-   говорити по черзі

3.Вправа «Очікування»

4. Емоційне налаштування на роботу

-  В ефірі — дитяча телепередача "В гостях у казки". Я рада вітати всіх присутніх у студії.

Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отож, сьогодні упередачі:

-Робота в студії «Інформація для вас». Зустріч із письменником В.О.Сухомлинським;

-  Студія «В гостях у Бабусі-Загадусі». Відгадування загадок;

-   Студія «Казкова» ;  

-    «5 кроків»;

-    Телестудія «Так чи ні»

-    Студія « Асоціативного куща»

-   Робота в студії "Сміхопанорама".

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

IIІ. Робота над новим матеріалом

1. Люди, які працюють на телебаченні у різних студіях повинні вміти гарно розмовляти. Зараз ми проведемо мовну розминку.

Чистомовка

Шу-шу-шу — чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки — і говорять залюбки.

Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було.

         Скоромовка

Ой, був собі коточок,

Украв собі клубочок

Та й сховався у куточок

2. Робота в студії «Інформація для вас». Зустріч із письменником В.О.Сухомлинським

Народився В.О.Сухомлинський на Кіровоградщині у селі Василівці, в родині бідного селянина 28 вересня 1918р. Тут він закінчив семирічку. Сухомлинському не виповнилося й 17 років, як він молодим учителем переступив поріг школи, де нещодавно сам був учнем.

У 1937р. В.Сухомлинський успішно закінчив заочний відділ Полтавського учительського інституту і через кілька місяців, екстерном склав іспити, отримав диплом учителя української мови і літератури.  Його перевели в Онуфріївську середню школу, а незабаром призначили завучем.

3 квітня 1941 р. В.О.Сухомлинський працював завідуючим Онуфріївським районним відділом народної освіти. Надмірне фізичне й моральне навантаження, поранення  підірвали здоров'я Василя Олександровича.

Після хвороби він не повернувся в районний відділ народної освіти. А в липні 1948 р. на його прохання був призначений директором Павлиської школи, якій віддав 22 роки життя. Тут сповна розкрився його талант учителя, керівника, педагога-дослідника.

Прожив Василь Олександрович 52 роки. Він написав понад 70 томів наукових праць, цікавих розповідей для дітей: мініатюр, казок, оповідань, легенд, притч, новел. Останні слова його були про школу: „Знову вересень... Дзвоник. Діти йдуть до школи, а я йду з життя!!"'. 2 вересня 1970 року його серце зупинилося.

А зараз перевіримо, чи уважно ви слухали і дивились презентацію біографії Василя Олександровича Сухомлинського.

- Де народився Василь Олександрович?

- У скільки років почав вчителювати?

- У якому році був призначений директором школи?

- Що писав для дітей?

- Людина, - стверджував видатний педагог, -  народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити на землі слід вічний. Дійсно, вічний слід лишив по собі Василь Олександрович Сухомлинський 

  3. Гронування
                                                Учитель                   Директор
                                                    В.О.Сухомлинський
           Письменник              Новатор               Казкар               Учений                Земляк

Словникова робота 

Хто такий «новатор»? (Пояснення)

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новими творами В.Сухомлинського, у яких він описує ситуації зі шкільного життя. Тема нашого уроку: Ніколи не втрачай віри в свої сили!

4. « Передача «В гостях у Бабусі-Загадусі». Відгадування загадок.

  1. Страшний та рогатий,  чорний та крилатий

По дорозі гук. Хто ж то лізе? ... (Жук).                     

         2) Тьох, тьох, тьох, тіву-тів!

          Лине радісно з гаїв.

          То співаночка чия?

           Ну, звичайно ж, ...

           (солов'я).

5.  Передбачення за ключовими словами.
-Перечитайте ключові слова і складіть передбачення, про що ми читатимемо
в казці «Соловей і жук».
Ключові слова: садок, пісня, соловей, дівчинка, жук, гудів, потрібен.
(Діти складають передбачення за ключовими словами).

6. Студія «Казкова»   

Опрацювання казки В. Сухомлинського "Соловей і Жук".

7. Виконуються завдання за схемою «5 кроків».
(Методика взаємного навчання.)
1. Підсумувати те, що тільки–но було прослухано.
2. Поставити декілька запитань один одному і отримати відповідь.
3. Пояснити ті слова чи вирази, які були незрозумілими.
4. Спробувати скласти передбачення того, як можуть продовжуватися події далі.
5. Поставити завдання своєму товаришу, дати свою пораду головному герою.

8. Робота в парі.

Прочитайте текст, знайдіть речення, які на вашу думку можуть бути прислів’ям.

-У яких словах казки висловлено головну думку?

Гарні не красиві слова, гарні красиві діла.

 9. Дидактична гра «За і проти».
- Зараз ми проведемо дискусію по такому питанні:

Кого треба залишити на світі - Солов'я чи Жука?


Ті, хто вважає, що потрібно залишити солов'я. Чому?


Ті, хто вважає, що потрібно залишити жука. Чому?

 

10. Телестудія «Так чи ні»

Тест "Що з двох правильне?"

1.  Цей твір — це ...

а) казка;                  

б) оповідання.

2. У саду співав ...

а) Жук;                          

 б) Соловейко.

3.  Соловейко хотів, щоб ...

а)  Жука краще зовсім не було;

б) Жук допоміг йому співати.

4. Жук і Соловей спитали думку ..

а) хлопчика;                  

 б) дівчинки.

5.  Кого дівчинка хотіла залишити?

а) Солов'я і Жука;          

б) Солов'я.

6.  Автор хотів сказати цією казкою, що у світі мають залишитися...

а)   живі істоти;

б)  ті, які гарно співають.

7   Чи мудро поступила дівчинка?

 а)  так;

 б)  ні.

8) Чи стосується ця тема лише солов’я та жука? Наведіть свої приклади.

9) Як би ти поступив в подібній ситуації?

Відповіді: 1) а; 2) б; 3) а; 4) б; 5) а; 6) а; 7)а;
Чому навчає ця казка?

Отже, як Соловей, так і Жук потрiбнi людинi, природi. Жукiв не можна знищувати, вони корисні для природи.

Вони розпушують землю, щоб туди краще проходило повiтря та вода, збирають рештки iз землі, щоб вона була родючою, знищують шкідникiв рослин. Соловей знищує шкiдливих комах, вiн - окраса й охорона садiв.

11.Створення «асоціативного куща»

- А що таке «добро»? З чим воно асоціюється?

Перед вами слова:

( надруковані на смужках паперу, по центру дошки слово «Добро», навколо приклеювати слова)

Уважність, ненависть ,співчуття,

злість ,байдужість, піклування,

заздрість, милосердя, жадібність,

любов, чуйність, хитрість.

Знайдіть слова, які символізують добро.

-В таблиці ще залишились слова. Що символізують вони?

- Яке ж значення слова «добро» за словником. ( зачитує учень)

Добро – гарні і корисні справи, які можна зробити на благо людей.

- Чи може людина сказати , що вона вже все добре зробила ?
V. Фізкультхвилинка. (Мультимедіа «Ромашкове поле»)
VI. Творча робота над казками.

V.  Робота в студії "Сміхопанорама".

  А зараз кожна група створить свою незвичайну смішну казочку. Такусобі суміш із тих казок, які читали. А щоб вам було зрозуміло, я розкажу

свою казку.

Гра «Мікрофон». Розповіді дитячих казок.

VIII. Підсумок заняття. 

Як учив видатний педагог В. Сухомлинський: «Нехай над кожною нашою школою горить зоря любові, запалювати яку, він навчав. Бо ж любов - джерело життя».

Діти (разом)

Хай на світі живе краса

Хай на світі живе любов

Хай на всіх голубі небеса

Сонце світить нам знов і знов…

За допомогою смайликів покажіть свій настрій вкінці заняття, Як змінився ваш настрій?  Як ви думаєте, чому він змінився і чому він залишився таким же? (у різних дітей різні результати).

  В якій студії вам найбільше сподобалось працювати?

Дорогі діти! Я вам дуже вдячна за любов до рідної мови, за

читання казок, за те, що ви любите і шануєте рідне слово та рідну природу. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні та у підкоренні вершини Країни знань.

Передача закінчилась.

То ж великі ростіть, здорові будьте,

Себе — не хваліть, а інших — не гудьте.

 

 

docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку