Година спілкування "Подолай себе"

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям «оптимізм», спонукати учнів до розумового самовиховання, самоосвіти; розвивати життєві компетенції через почуття успіху; виховувати у школярів почуття відповідальності, товариства, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

 

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «оптимізм», спонукати учнів до розумового самовиховання, самоосвіти; розвивати життєві компетенції через почуття успіху; виховувати у школярів почуття відповідальності, товариства, взаємодопомоги.

Хід проведення

Вступне слово класного керівника. Англійське прислів'я каже: «Життя - це не тільки пироги і пиво». Вистояти перед випробуваннями - річ нелегка. Однак з проблемами легше впоратися тому, хто не падає духом і сподівається на краще.

Чи багато досягає в житті песиміст? Для кожної справи потрібен певний настрій, тоді справа йде швидше й краще. Звичайно, від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшується. Коли людина в поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Тому особливе значення для успіху має настрій, оптимізм. Що ж означає саме слово «оптимізм»?

Учень. Оптимізм (лат. Optimum - найкращий) - погляд на загальний перебіг історичних змін, відповідно до якого завжди існує можливість наблизити дійсність до ідеалу добра; упевненість у досягненні, зрештою, у торжестві добра над злом, справедливості - над несправедливістю, у здатності людини до безмежного соціального розвитку й морального вдосконалення.

Будучи способом практичної орієнтації людини, оптимізм допомагав людям сподіватися в майбутньому на здійснення бажань і досягнення очікуваних результатів дій. Саме тому принцип «О» зважають плідною основою поведінки індивіда. Віра в краще майбутнє сприяє розгортанню діяльних, творчих здібностей особистості, допомагає виховувати в ній позитивні моральні риси.

Будьте оптимістичними! Це допоможе знаходити в житті набагато більше радості, ніж похмурий погляд. При цьому не слід плутати радість із задоволенням. Якщо джерело задоволень може бути недоступним (скажімо, через дефіцит або дорожнечу), то джерело радості невичерпне, і кожен має його в собі. Задоволення - це завжди спожи­вання, а радість - віддача. Якщо у вас є серйозна, але досяжна мета, то кожен крок до неї, кожні подолані труднощі принесуть радість.

 

Тест для учнів

  1. Як ви реагуватимете, якщо зненацька вам доведеться пережити фінансовий крах:

 а) не будете надто переживати, оскільки успіх знову усміхнеться вам;

 б) відчуєте себе зовсім невпевнено;

 в) почнете заощаджувати й пристосовуватися до зміненої ситуації;

 г) опинитесь у важкій депресії.

  1. Якщо вас переслідують невдачі:

 а) переживаєте, але зовсім не дивуєтесь з цього;

 б) починаєте діяти, намагаючись якнайшвидше виправити ситуацію;

 в) переймаєтеся тим, що подумають люди;

 г) не засмучуєтесь надто оскільки немає лиха без добра.

  1. З яким настроєм ви берете участь у спортив них змаганнях?

 а) вважаєте, що у вас є всі шанси на перемогу;

 б) робите все для того, щоб виграти, й боретеся до переможного кінця;

 в) не дуже прагнете перемогти;

 г) вважаєте, що у вас немає жодних шансів ви грати, але все одно починаєте боротьбу.

  1. Якщо хтось посварився з вами або розійшов­ся в думках:

 а) ви уникаєте цієї людини;

 б) вважаєте, що ви не мали права;

 в) переконані, що могли б не допустити такої ситуації;

 г) під час найближчої зустрічі з цією людиною намагаєтеся залагодити розбіжності.

  1. Ви один із чотирьох претендентів на вакан сію. Що ви відчуваєте, перш ніж вас запросять на співбесіду з кімнати очікування?

 а) нервуєте, оскільки три інші кандидати зда­ються вам досить упевненими в собі;

 б) упевнені в собі, оскільки троє інших узагалі вас не цікавлять;

 в) щасливі, що вас внесли до списку претенден­тів, і раді тому, що у вашій анкеті щось, мабуть, привернуло до себе увагу;

 г) сповнені рішучості обмінюватися думками під час співбесіди, щоб з'ясувати, наскільки за пропонована робота вас влаштовує.

  1. Як ви ставитеся до того, що хтось використо­вує вашу щедрість:

 а) вам приємно приносити людям радість;

 б) трохи дратуєтесь, оскільки інші схильні жити за чийсь рахунок;

 в) вам байдуже, оскільки ви твердо вірите у пе­рерозподіл благ у світі;

 г) не заперечуєте, але сподіваєтеся, що колись це вам повернеться сповна.

  1. Що, на ваш погляд, є важливішим:

 а) заробляти гроші;

 б) жити щасливо;

 в) домагатися успіху в усьому, чим би ви не за­ймалися;

 г) розкрити таланти, якими ви володієте.

  1. Чи заздрите ви тим, кому, як може здавати ся, у цьому житті пощастило більше, ніж вам, - членам королівської родини, рок-зіркам, багатим і популярним, молодим, тим, хто цілеспрямовано домагається успіху?

 а) ніколи;

 б) іноді;

 в) заздрите, але згадуєте про проблеми, з якими вони, мабуть, зіштовхуються;

 г) заздрите і готові помінятися з ними місцями

хоч раз. »

  1. Якщо взяти до уваги те, що ви практично здорові й живете в нормальних умовах, чи дійсно ви вірите, що:

 а) особистий успіх залежить від удачі

 б) успіх найчастіше визначається вашими зв'язками, а не знаннями;

 в) здатність до досягнення успіху закладено в кожній людині;

 г) швидкого успіху не буває?

  1. Якщо б ви мали можливість вибирати, як ви хотіли б жити:

 а) у минулому;

 б) у сьогоденні;

 в) у майбутньому;

 г) на іншій планеті


Порахуйте загальну суму балів:

  • максимальна кількість балів - 40,
  • мінімальна - 10.

Понад 30 балів

Ви незмінний оптиміст: миттєво придушуєте в собі будь-які ознаки депресії. Які б удари не приготувала вам доля, ви стрімко відбиваєте їх.

Понад 25

Ви радше оптиміст, ніж песиміст. Ваші сумніви розсіюються досить швидко завдяки тому, що ви правильно зважуєте всі «за» і «проти» у будь-якій ситуації, що має досить загрозливий вигляд.

Понад 15

Ви радше песиміст, ніж оптиміст. Вам непогано було б згадати, що наполовину заповнену водою склянку песиміст бачить наполовину порожньою, а оптиміст - наполовину повною.

Менше ніж 15

Невже ви справді бачите життя тільки в чорному кольорі? Не сумуйте, спробуйте побачити в житті і світлі боки, хоча б іноді.

Класний керівник. На час вступу до школи дитина володіє достатньою інформацією про навколишній світ і, як правило, почувається досить пристосованою до нього. У якім би середовищі не зростало маля, воно з оптимізмом дивиться в майбутнє й приходить до школи, сповнене бажання вчитися.

Чому дошкільник відчуває смак до успіху й відрізняється оптимізмом? Тому що він самостійно, спираючись на свій розум, долає важливі для нього проблемні ситуації; тому що життя його не позбавлене задоволень, які відповідають його вікові. Тому, якщо дитину позбавити віри в себе, не варто сподіватися на її світле майбутнє.

Успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, що народжує енергію для подолання труднощів і бажання вчитися.

Будь-який успіх неможливо розглядати без порушення питання: для чого? Саме це визначає мотивацію учня. Які ж чинники визначають її?

Чинники, які визначають успіх

Можна визначити такі чинники, які визначають рівень мотивації досягнення успіху:

  • прагнення до успіху;
  • надія на успіх;
  • суб'єктивно оцінена ймовірність досягнення успіху;
  • суб'єктивні еталони оцінки досягнень.

Прагнення до успіху в якійсь діяльності можна висловити так: «Я хочу це зробити». Протилежний варіант виявляється в мовчазному й бездушному сидінні на уроці («Я вам не заважаю, і ви мене не чіпайте» ).

Надію на успіх можна висловити тезою: «Мені це під силу, я впораюсь, я впевнений у собі». Протилежний варіант позиції': «Я не зможу цього зробити, я ніколи не впораюсь, у мене це все одно не вийде».

Імовірність досягнення успіху - це стан, побутовою мовою сформульований так: «Усе залежить від мене, я - джерело, ситуація змінюється, якщо я на неї впливаю». Протилежна позиція: «Я -ніщо, від мене нічого не залежить, хтось визначає ситуацію, а не я».

Суб'єктивні (індивідуальні) еталони оцінювання досягнень виробляються в процесі безпосереднього спілкування вчителя й учня та реалізують принцип: «Сьогодні ти став кращим, ніж учора». Подібні орієнтації й визначають «пове-дінковий сценарій переможця» - людина, котра активно діє, багато й охоче працює, досягає бажаного результату.

Практична вправа

Класний керівник. А тепер зробімо 15 кроків до впевненості в собі.

  1. Зізнайтеся собі у своїх сильних і слабких сторонах і відповідно сформулюйте свою мету.

Мої сильні сторони:_.

Мої слабкі сторони:___ .

  1. Вирішіть, що для вас має цінність:_ .

У що ви вірите:____

  1. Яким би ви хотіли бачити своє життя:

Проаналізуйте свої плани й оцініть їх з погляду сьогодення так, щоб скористатися цим,

коли помітите певні зрушення.

  1. Почуття провини й сорому не допоможуть вам досягти успіху. Не давайте їм зачаровувати вас.
  2. Шукайте причину своєї поведінки у фізичних, соціальних, економічних і політичних аспектах сьогодення, а не у вадах особистості.
  3. Не забувайте, що кожну подію можна оцінити по-різному. Завдяки такому погляду на речі ви будете терплячими до людей і спокійно реагуватимете на ставлення, що здаватиметься вам принизливим.
  4. Ніколи не кажіть про себе погано. Особливо уникайте приписування собі негативних рис: «дурна», «негарна», «нездатна», «нещаслива».
  5. Ваші дії можна оцінити по-різному. Якщо хтось конструктивно критикує ваші вчинки, скористайтеся цим на свою користь, але не дозволяйте іншим критикувати себе як особистість.
  6. Пам'ятайте, що іноді поразка - це удача. Завдяки поразці ви можете дійти висновку, що, по-перше, ставили перед собою помилкову мету, не варту зусиль, а по-друге, вам пощастило уникнути інших, можливо ще більших неприємностей.
  7.                      Не терпіть людей, занять і обставин, які змушують вас відчувати свою неповноцінність. Якщо вам не вдається змінити себе або їх настільки, щоб почуватися впевнено, краще просто від них відійти. Життя надто коротке, щоб витрачати його на депресії.
  8.                      Давайте собі час від часу розслабитися, прислухатися до своїх думок, робити те, що вам до Душі, побути наодинці з собою. Так ви зможете краще себе зрозуміти.
  9.                      Частіше спілкуйтеся. Насолоджуйтеся відчуттям тієї енергії, якою обмінюються люди -такі несхожі й своєрідні ваші брати і сестри. Уявіть собі, що й вони можуть відчувати страх і невпевненість, спробуйте їм допомогти. Вирішіть, чого ви хочете від них і чим ви можете віддячити їм. А потім дайте їм зрозуміти, що ви готові до такого обміну.
  10.                      Перестаньте надмірно оберігати своє «Я»: воно набагато міцніше і пластичніше, ніж вам здається. Воно гнеться й не ламається. Краще нехай воно відчує короткочасний емоційний удар, ніж перебуватиме в бездіяльності й ізоляції.
  11.                      Оберіть для себе якусь серйозну окрему мету, на шлях до якої необхідно досягти дрібних, проміжних успіхів. Тверезо зважте, які засоби Вам знадобляться для їх досягнення. Не залишайте без уваги жодного свого успішного кроку й не забувайте заохотити й похвалити себе. Не бійтеся здатися нескромним, адже вас ніхто не почує.
  12.                      Ви - не пасивний об'єкт, на який обрушуються неприємності, не травинка, що з тремтінням чекає, що на неї наступлять. Ви - вершина еволюційної піраміди, ви - втілення надій ваших батьків, ви - неповторна особистість, активний творець свого життя, ви управляєте подіями. Якщо ви впевнені в собі, то перешкоди стають для вас викликом, а виклик надихає на досягнення. І невпевненість відступить, тому що ви, замість того Щоб сумувати про життя, потрапите в його вир!

Класний керівник. Що означає бути оптимістом? Бути духовно сильним, твердим, витривалим, непохитним, мужнім. Людській силі духу немає меж. Немає труднощів і втрат, яких не могла б здолати людина - не мовчки перетерпіти, перестраждати, а саме здолати, вийти переможцем, стати сильнішою. Пам'ятай, що людина іноді опиняється на такому рубежі, коли в неї вже немає фізичних сил, але сили духовні народжують у неї нові фізичні сили, і вона продовжує жити борцем

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку