Сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн, особливо Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об'єднання, приналежність України до європейської сім‟ї народів, акцентувати увагу на необхідності розширення знань про Україну як можливого члена Євросоюзу, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді, розвивати навички творчого мислення учнів шляхом їхнього включення в полеміку, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Поважаю європейські цінності – будую сучасну Україну
(урок-спілкування для учнів 10 класів)
Мета: сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн, особливо Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об'єднання, приналежність України до європейської сім‟ї народів, акцентувати увагу на необхідності розширення знань про Україну як можливого члена Євросоюзу, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді, розвивати навички творчого мислення учнів шляхом їхнього включення в полеміку, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Обладнання: глобус, презентація, відео, карта Європи, герб, прапор.
Вікова категорія: 10 класи.
Хід уроку
Виходять двоє дітей з глобусом.
Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Нам разом на землі цій жити,
Любить і мріять, будувать, творить,
Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,
Ми мусим діяти-не тільки говорить.
Що можу я? Один - мізерно мало,
Та разом – сила чимала.
Від кожного залежить, щоб не стала
Вже завтра гіршою земля.
Всесвіт, суспільство, людина...
Це те, заради чого ми живем і творимо
Учитель. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – ваш рід, ваша родина. Родина до родини – то народ. Наш Перший урок пропоную розпочати з перегляду роліку «Це - моя Україна».
Зараз Україна – індустріально-аграрна країна зі значними економічними ресурсами. Частка її національного доходу у світовому виробництві становить більше 2%. За промисловим виробництвом цей показник був вищим і дорівнював 2,5%. Водночас кількість її населення не перевищує 1% від населення планети.
Україна посідає перше місце в світі за видобутком залізної, марганцевої руд, збором цукрових буряків, соняшнику, четверте – за обсягами видобутку виробництва сталі, збору картоплі, п‟яте – за виробництвом сірчаної кислоти, шосте – мінеральних добрив. За абсолютними розмірами виробництва деяких видів продукції Україна входить до десятки найбільших виробників. Це стосується випуску телевізорів, шовкових тканин, виробництва електроенергії, цементу, зерна, м‟яса, олії...
Україна не тільки задекларувала свою незалежність, вона домоглася дипломатичного визнання на міжнародній арені. Вона переконала світову громадськість у важливості свого державницького існування як запоруки стабільності в Європі. Це було нелегкою справою, адже останні 300 років світ переконували, що української нації не існує...
Наша країна як європейська має свою Конституцію, національну валюту. Україна – це повновартісна, повносила європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в сучасному світі. Має вольовий та гордий, працьовитий народ, що хоче мати власну нормальну державу, поважає власну історію, культуру і рідну мову. Наша держава – демократична, бо у ній народ бере участь в управлінні її справами.
Кожен з вас має право на думку. Отже, я хочу почути ваші щирі слова про те,чи потрібен нам ЄС, що він нам дасть?.
Вправа «Мікрофон», під час якої учні висловлюють власні думки
Наприклад:
Моя думка така: Європа – непогано. Але треба мати свою голову. Ми самі маємо подбати про Україну. Звісно, у деяких питаннях Євросоюз може нам сприяти
Однозначно, я – за Євросоюз. Хіба погано буде, що ми зможемо вільно пересуватися Європою, мати універсальні гроші, визнані у всіх країнах? Берімось до роботи разом із новою владою, допомагаємо і вірмо їй – і Україна себе ще покаже!
- Щоб вступити в ЄС, нам потрібна стабільна влада, повага до прав людини, забезпечити виконання норм європейського права, треба мати високоефективну ринкову економіку. Лише тоді ми зможемо з чистою совістю стати членом ЄС.
- Нам не треба поспішати, усі плюси і мінуси варто обміркувати. Потрібно дізнатись про те, чи не шкодують країни, які ввійшли у ЄС, що зробили цей крок?
- Ми вже звикли до таких слів як євровалюта, європарламент, євромода, і ще до багатьох, які починаються з «євро» і мають значення досконалості, зразковості. Проте, хоч і живемо в центрі Європи, європейцями нас не вважають, не пускають у євродвері. Кажуть, що ми ще не дозріли. Зробіть, мовляв, щоб у всьому був у вас порядок, тоді і приймемо вас у цивілізовану сім'ю. Я вважаю, що вони праві: ми повинні розпочати зміни в собі, а тоді вести Україну у Європу.
Учитель. Я рада була чути ваші відповіді, роздуми. Вони щирі. І це головне. Це означає, що ви не боїтеся розмірковувати, висловлювати свої думки – значить, ви маєте європейське мислення, у вас формується новий європейський світогляд. Діти, що для вас означає бути громадянином європейської держави?
Продовження вправи «Мікрофон»
- Нова українська душа прагне і вимагає нової думки, нових життєвих форм. Ми не звикли до стабільності, нас треба навчити наполегливо працювати. Нас миттю не запросять до європейської спільності. Головне, як на мене – це праця на користь держави і себе.
- Європейська держава – не просто незалежна. Це країна: незалежності, добробуту, свідомих громадян і справедливих законів, країна, яка шанує рідну мову, права особистості. Отже, бути громадянином такої держави – значить, мати національну свідомість, захищати інтереси нації.
- Щоб бути справжнім громадянином, потрібно все робити якнайкраще, бо це є обов'язком; поважати результати своєї і чужої праці, не шкодити нікому ні за яких обставин.
Підсумки