Година спілкування "Правознавчий турнір"

Про матеріал
Година спілкування для учнів 6 класу у рамках проведення Тижня права у школі
Перегляд файлу

Світлоока Г.І.

Учитель історії, класний керівник 6 – б класу

Білоцерківського колегіуму

Білоцерківської міської ради

Київської області

  Правознавчий турнір « Подорож у країну правових знань»

Мета: закріпити знання учнів про основні права та обов’язки дітей, а також документи, в яких зафіксовані права дитини. Розвивати вміння працювати в групах, бути відповідальними, сприяти розвитку в учнів моральної рефлексії, що спрямована на визнання й повагу гідності людини. Виховувати ціннісне ставлення до життя , до прав та обов’язків, толерантність.

Форма проведення:  гра з елементами брейн - рингу

Наочне оформлення: Конституція України, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, дидактичні матеріали.

Обладнання: стелаж виставковий, мультимедійні засоби зображення

                                           Хід гри

Вступне слово вчителя:Наша правознавча гра проходить в рамках Всеукраїнського тижня правознавства. 10 грудня – це день прийняття ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини (ЗДПЛ)  і відзначається у всьому світі як міжнародний день прав людини . У Декларації передбачено, що права людини є основою свободи, справедливості й миру. ЗДПЛ –документ, у якому записані права  дитини. Статті Загальної Декларації лягли в основу конституцій багатьох країн світу, в тому числі і Конституції України.

У 1959 році ООН прийняла Декларацію про права дитини, а у 1989 році – Конвенцію про права дитини, яку ще називають Дитячою Конституцією. Ви – майбутнє України ,то кому ж, як не вам вивчати і знати ці документи, знати свої права та обов'язки і вміти ними користуватися. А зараз учні розкажуть про основні положення Декларації прав дитини. (Повідомлення учнів супроводжуються показом мультимедійної презентації).

 

 

Ми – майбутнє України, то кому ж, як не нам вивчати і знати свої права та обов'язки, вміти ними користуватися.

Перший учень. Ми – діти світу. Хто б не були наші батьки де б не жили  і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами, як з рівними. Захищайте нас, щоб ми росли вільно і гідно.

Другий учень. Нехай у нас буде ім'я та земля, яку ми можемо назвати своєю.

Третій учень. Ми не повинні мерзнути і в нас повинен бути дах над головою.

Четвертий учень. Добре навчайте нас , щоб ми могли бути щасливими і плідно прожити життя.

П'ятий учень. Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви прийдете на допомогу . Захистіть нас від жорстокості.

Перший учень. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи та любові. Коли ми виростимо, ми також  гарантуватимемо мир і розуміння між народами.

Другий учень :

Хочеш людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувати завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди.

Третый учень.

Тож почитай,завчи напам'ять,

Порадь і друзям прочитати,

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знати.

Третій учень.

Будь добрим сином чи донькою,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи,

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби.

 

 

 

Друже мій, права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно

Це так потрібно, так важливо,

Знати в наші дні,

Коли з тобою справедливо чинять,

А коли і ні.

Другий учень.

Тож почитай,завчи напам'ять,

Порадь і друзям прочитати,

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знати.

Третій учень.

Будь добрим сином чи донькою,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи,

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби.

Четвертий учень.

Хочеш людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувати завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди.

Три команди від  5-го та 6-А, 6-Б класів ведуча запрошує зайняти місця за ігровими столами, знайомить зі складом журі.

Перший вид завдання гри  «Подорож в країну правових знань».

Запитання для першої команди:

1.В якому році ООН прийняла ЗДПЛ?

2.Назвіть статус міста Києва.

3.Як називається Основний закон країни?

4.Документ, що посвідчує особу після 16 років?

5.Коли Україна стала незалежною державою?

6.Назвіть авторів державного гімну України?

7. Грошова одиниця України?

8. Орган влади України, що прийняв Конституцію?

9.Особа,яка виступає в суді захисником звинуваченого?

10. Назвіть день, що відзначається як всесвітній день прав дитини?

Запитання для другої команди:

1. Яким конституційним правом користуються учні школи №5?

2. Хто з батьків має більше прав по відношенню до дитини?

3. До якого віку особа вважається дитиною?

4. Скільки ступенів має школа №5 ?

5. Яким словом можна назвати іноземні гроші ?

6. Яка мова в Україні є державною?

7. Вякому році була прийнята Конвенція про права дитини?

8. Який найменший призовний вік в Україні до лав Збройних Сил України?

9. Шкільний документ, де записано права та обов’язки учнів?

10. Міжнародний орган, що прийняв Конвенцію про права дитини?

Запитання для третьої команди:

1. Яке свято відзначається в Україні 6 грудня?

2.З якого віку людина в Україні вважається повнолітньою?

3. Вік отримання паспорта?

4. Орган влади, що вирішує суперечки між людьми?

5. Можливості, що надаються дітям до 18 років для того,

 щоб вони жили і дорослішали?6.Коли було прийнято Конституцію України?

6.В якому розділі Конституції України закріплені права,свободи та обов’язки громадян України?

7. З якого віку громадянам України надається виборче право?

8. Захист Вітчизни – це право чи обов'язок?

9 . Коли було прийнято Конституцію України?

10. Назвіть перший документ, в якому вперше були записані права дитини?

Вчитель: Мораль і право взаємопов'язані між собою. В основі багатьох законів  лежать моральні норми. Такі якості, як добро, милосердя, взаєморозуміння, щирість, любов до рідних – це вічні цінності. У виконанні учнів 5-В класу звучить легенда «Чому матері втрачають з часом  силу та вроду».

  Легенда про силу материнської любові (читає учень) 
Був у матері єдиний син – добрий і вродливий. Дуже любила його мати. По краплинці збирала йому росу для вмивання, найтоншим шовком вишивала сорочки. Виріс син і одружився з дівчиною небаченої краси. Привів молоду дружину в рідну хату. Незлюбила та свекруху, зненавиділа її. Тож боялася мати показуватися невістці на очі, все сиділа в сінях. А потім у клуню переселилася. Але й це не заспокоїло жорстоку молодицю. Каже вона чоловікові: «Коли хочеш, щоб я жила з тобою, убий матір, вийми з грудей серце». Не здригнулася душа сина: так зачарувала його врода дружини. Каже він матері: «Наказала мені дружина вбити вас, мамо… а не послухаю – піде від мене». Заплакала мати й відповідає: «Ну що ж, синку, роби так, як велить серце». Пішов син з матір’ю в діброву, наламав сухого хмизу, розпалив вогнище. Убив матір, поклав серце в жар. Спалахнув сучок і тріснув, полетіла жаринка, ударила в обличчя синові, обпекла боляче. Скрикнув той, закрив долонею обпечене місце. Стрепенулося серце материнське, що горіло на повільному вогні, прошепотіло: «Синочку мій рідний, тобі боляче? Зірви листок подорожника, ось росте біля вогнища, приклади до обпеченого місця. А до листка подорожника приклади серце материнське… Потім у вогонь покладеш…». Заридав син, схопив гаряче материнське серце, уклав його в розкраяні груди, облив пекучими сльозами. Зрозумів він, що ніхто й ніколи не любив його так гаряче й віддано, як рідна мати. І такою величезною і невичерпною була та любов материнська, таким всесильним було бажання бачити сина радісним і щасливим, що ожило серце, загоїлася рана. Підвелася мати і притисла кучеряву голову сина до грудей. Осоружною стала йому дружина-красуня, не міг він повернутися до неї. Не вернулася додому й мати. Пішли вони удвох степами широкими та й стали двома могилами високими. Тож недаремно кажуть у народі, що материнська любов найсвятіша.   

Завдання №2 «Збери прислів'я»

  1. Шануй батька й неньку – батькам вінець. а … батькам кінець.
  2. Добрі діти, а злі діти – такий і я.
  3. Яке дерево, які батьки – буде тобі скрізь гладенько.
  4. Яка сім'я – а другою гладить.
  5. Який дуб, який батько – така й калина, така й дитина.
  6. Який кущ, яка мати – такий тин, такий син.
  7. Мати однією рукою б'є – ніж семеро синів батька.
  8. Добре дитяті – такі їхні діти.
  9. При сонці тепло -  такі й квіти, такі й діти.
  10. Батько догляне краще семеро синів – при матері добре.
  11.  До людей по розум – коли добрі батько й мати.
  12.  У сокола і діти – соколята.

Завдання №4. Написати, які ви знаєте права дитини, одне із прав зобразити на аркуші паперу, а потім презентувати.

Гра з уболівальниками.

Уболівальники команди №1. Запитання для них.

1.Назвіть український народний детектив, де вчинено викрадення неповнолітніх.

2.Українська народна казка, в якій порушено право на житло.

Уболівальники команди №2. Запитання для них.

1.У якій українській народній казці мало місце три замахи і одне вбивство?

2.Хто вчинив найнебезпечніший злочин у казці «Червона шапочка» і який саме?

Уболівальники команди №3. Запитання для них.

1.У якій українській народній казці лисиця перебувала в громадянському шлюбі з котом?

2.Назвіть українську народну казку в якій порушено право дитини жити з батьками?

Завдання №4 для команд

«Яке право порушено в казці?»

Команда №1.

Назвіть казку, в якій порушено право дитини на батьківську турботу?

Команда №2.

Всім відома казка про Снігову королеву. Снігова королева викрала хлопчика Кая, який жив у маленькому будиночку з бабусею. Яке право хлопчика було порушено?

Команда №3.Яке право дитини порушено в казці Ш. Перро «Попелюшка»?

Команда №1.

У книзі Л. Керолла «Аліса в країні чудес» Аліса потрапляє до країни, де королева наказує рубати голови усім підряд. Які статті Конвенції про права дитини порушуються королевою?

Команда №2.

У якій казці Г. Х. Андерсена порушено право дитини  про те, що права дитини не залежать від її зовнішнього вигляду, що дитина не зобов’язана бути такою як всі?

Команда №3.

Назвіть право дитини, що порушено в казці «Дюймовочка»?

Підведення підсумків гри та визначення переможців.

 

                                  Список літератури

1.Владимирська Г., Владимирський П. Мистецтво ігрового виховання – Тернопіль; Богдан, 2006. – 158 с.

2. Виховні бесіди 5 – 8 класи/ Упорядник Л. Шелестова, Ю. Царенко. К.:Ред. загальнопед. газ., 2005. – 128 с.

3. Мартинов А. Ю. Загальна декларація прав людини// Енциклопедія історії України у 10 т. К.: Наукова думка, 2005 – т. 3, - 189 с.

4. Права дитини: Збірник документів / Упорядник Б.В. Усенко, - Львів: «Оскарт» 1995. – 109 с.

5. Система громадянського виховання в школі/ Упорядник Ж. Стешенко. – К.: Вид. дім «Шкільний світ». 2006, - 128 с.

  

docx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку