Тема: Про безпеку треба дбати- правила запам’ятати
Мета: ознайомити учнів з обставинами, що производять до виникнення небезпечних ситуацій та способами уникнення їх, продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій, спонукати учнів до виконання правил, виховути обережність вміння чинити розсудливо.
Хід години спілкування
І. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав сигнал
Для роботи, час настав !
Для розумників, кмітливих,
Для допитливих, щасливих!
- Тож налаштуймося на роботу і створимо психонастрій . Повторюйте за мною слова(По 1 реченню , повтор після вчителя).
Про безпеку власну дбаєм,
Уроки вдумливо вивчаєм.
Знаєм правила ми з «НЕ»
Пам*ять нас не підведе.
- На такий цікавий урок завітали і гості з казок : Лікар Айболить, Бабуся Шапокляк, Змій Горинович, Чарівниця. Вони будуть разом з вами вчитися вирішувати різні ситуацій, можливо і поради нададуть.-Діти, а з якими казковими героями ви відчуваєте себе в безпеці?
ІІ. Актуалізація опорних знань
На дошці – картки зі словами «БЕЗПЕКА» і «НЕБЕЗПЕКА».
- Що таке безпека? Небезпека?
– Що, на вашу думку, розрізняє ці слова?
1.Розповідь вчителя.
Упродовж дня ви займаєтеся різними справами - виконуєте роботу вдома, ходите до школи, відпочиваєте тощо. Це і є ваша життєдіяльність.
- Життєдіяльність - це дії людини, що забезпечують умови для її існування та розвитку.Безпека життєдіяльності - це такі умови життя і діяльності людини, коли ніщо не загрожує її життю і здоров’ю. Ваша життєдіяльність відбувається в оточенні інших людей і різних предметів та явищ, що можуть спричинити різноманітні ситуації.
Безпечна ситуація - це ситуація, коли ніхто й ніщо не загрожує життю і здоров’ю людини.
2.Гра «Продовжити речення»
-Я почуваюся в безпеці, коли…».(… поруч батьки,… я вдома,… поряд вчитель і т.п.)
III. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми поговоримо про те, що таке безпека і які можуть виникнути небезпеки. Пригадаємо, що таке безпека життєдіяльності, навчимося, як правильно діяти при потраплянні у небезпечні ситуації. Всі ці знання нам потрібні для того, щоб запобігти власній необачності, уникати небезпек, передбачати можливі наслідки свої дій.
IV.Вивчення нового матеріалу
1.Інтерактивна гра «Мозковий штурм з бабусею Шапокляк
- Що таке небезпечна ситуація? (Та що несе загрозу життю)
- Де вона може статися? (Вдома, в школі, в транспорті , на природі, на вулиці ….)
- До чого призвести? (Неприємності, злочину, втрати здоров’я)
- Які небезпечні ситуації можуть статися вдома? ( Пожежа, вибух газу, проникнення злочинців…)
- Куди слід звертатися в разі виникнення небезпечної ситуації? (Рідних, сусідів, спеціальні служби)
2.Робота в групах (визначити, хто і як дбає про безпеку дітей)
Об’єднати дітей у три групи. Кожна група отримує картку зі словом «ВДОМА», «У ШКОЛІ», «НАДВОРІ». Діти обговорюють, хто і як турбується про їхню безпеку вдома, у школі і надворі.(ВДОМА – мама, тато, старші брати та сестри, бабусі, дідусі.
У ШКОЛІ – вчитель, директор, медична сестра, чергові старшокласники.
НАДВОРІ – міліціонер, охоронець).
3.Проблемна ситуація (довести необхідність знати напам’ять найважливіші номери телефонів)
– У кожній ситуації перше, про що ви згадали, – це зателефонувати своїм батькам. Та не завжди можна натиснути кнопку мобільного телефону – він може бути вимкнений, його можна загубити, його просто не буде під рукою і т.п. Як же бути тоді? (Варіанти відповідей).Висновок: щоб завжди мати можливість зателефонувати батькам, слід знати їхні телефони напам’ять.
4.Бесіда.
-Щоб зберегти життя і здоров’я, треба знати, які небезпеки можуть трапитися на вулиці, а які - удома, і як слід поводитися, якщо станеться якась непередбачувана ситуація. У будь-якій небезпечній ситуації не треба панікувати, а потрібно зосередитися і діяти.
Запам’ятайте правила безпечної поведінки:
1) Передбачати небезпеку, по можливості уникати її.
2) У разі необхідності - діяти.
1) Передбачати небезпеку - це означає, що потрібно передбачити небезпечні ситуації та спрогнозувати наслідки своїх дій. Наприклад, ви переходите дорогу в недозволеному місці. Слід передбачити, що автомобіль може не встигнути зупинитися - і станеться дорожньо-транспортна пригода.
-По можливості слід уникати небезпечних ситуацій і не наражати на ризик своє життя і здоров’я. Так, передбачаючи, що перехід дороги в недозволеному місці може спричинити ДТП, не слід ризикувати своїм життям і здоров’ям та життям і здоров’ям інших людей - потрібно переходити дорогу по пішохідних переходах.
3) У разі необхідності - діяти. Наприклад, якщо заблукали в лісі, то потрібно не розгубитися, а заспокоїтися і зосередитися та пригадати, що робити в такому випадку.
- У разі небезпеки слід знати, де можна отримати допомогу. До яких рятувальних та аварійних служб і за якими номерами телефонів слід звертатися в разі небезпечних ситуацій? (Учні називають номери телефонів і відповідні служби. Розповідають, у яких випадках до якої служби слід звертатися).
Ці номери ніколи не набирай без потреби!
Якщо ви просите про допомогу по телефону, повідомляйте коротко:
-причину виклику
-своє ім’я та прізвище
-номер телефону та адресу
Руханка (виконати рухливі вправи)
• Якщо ситуація безпечна, діти вигукують «Безпечно» і крокують. Якщо ні «Небезпечно» і присідають.
З гори катаюсь на санчатах.
Збираюсь на дорогу мчати.
Я загартовуюся змалку.
Ходжу із татом на рибалку.
Біжу я коридором в школі.
Люблю я фанту й кока-колу.
2. Відгадування загадок від ЗМІЯ ГОРИНОВИЧА
Складання правил поведінки під час пожежі.
Червона корова всю солому
на чорне борошно змолола.(Вогонь і попіл.)
Чим вогонь тушити будемо,
Якщо воду не здобудемо?(Пісок, земля, цупка тканина.)
На пожежі не зіваємо.
Як пожежних викликаємо? (101.)
Валить дим -
Будь обережний,
Викликай мерщій… (пожежних.)
Висновок: Вогонь - дуже небезпечний. Необхідно знати, як чинити, якщо він перетворився на ворога.
3. Гра «Розсипанка».
Учні повинні розташувати слова так, щоб можна було прочитати прислів’я і пояснити його зміст. (На дошці записані слова на картках, їх пересувати , що утворити вислів.)
гаси бо іскру до не меж вогонь пожеж, знає(Іскру гаси до пожеж, бо вогонь не знає меж.)
Висновок: Вогонь стає небезпечним тоді, коли поводитися з ним необережно
4. Колективна робота. Гра «Закінчіть речення»
1) У разі пограбування слід звертатися...
2) При пожежі дзвонити за номером телефону...
3) Якщо на вулиці людині похилого віку стало зле, потрібно викликати...
4) Якщо в квартирі чи будинку чути запах газу, треба...
5)Якщо відстав від класу під час екскурсії слід….
6)сусідський хлопчик кличе тебе погратися на будмайданчику, а ти …..
7) у двері стукає незнайомець, а ти сам вдома….
8)ти побачив дим із вікна сусідньої квартири….
5.Гра «Відгадай казку»
Послухайте уривки з казок. Відгадайте назву казки і визначте, яка небезпека загрожувала її героям; яку помилку вони зробили і чим ще загрожувало їм.
А) Йде собі дівчинка по лісу, а на зустріч їй Сірий Вовк. Він і запитує:
– Куди йдеш, дівчинко?
– До моєї бабусі, вона захворіла. Несу їй пиріжок та горщик масла.
– А де мешкає твоя бабуся?
– А он де там, узліссі…
— Які небезпечні ситуації створюють герої казки?
Маленька дівчинка йде лісом сама. Розмова з незнайомцем. Бабуся відчинила
Двері, не перевіривши, хто прийшов.
— Які наслідки необачної поведінки героїв казки?
Б) Прийшов Вовк до хатинки, став біля дверей і заспівав тоненьким голосом.
– Козенята – хлоп’ята, відчиніть – відіпріть, ваша мам прийшла, молочка принесла.
Козенята і відчинили двері…
В) Ось і говорить Лисенька солодким голосом:
– Яка гарна твоя пісенька, та на жаль я її не дуже розчула. Сядь мені на ніс та заспівай іще разок.
Колобок і плигнув їй на ніс..
● Що трапилося з Алісою, коли вона вилила з пляшечки невідому рідину? («Аліса в країні чудес»; зменшилась у розмірах.)
● У якій казці принцеса вкололася гострим предметом? («Спляча красуня»; вкололася веретенцем і заснула.)
● Один кумедний чоловічок грається на балконі, перехиляється через підвіконня, гуляє на даху. Хто це? («Карлсон, який живе на даху».)
● Герої яких казок без дозволу відчиняли незнайомцям двері? («Котик і Півник», «Вовк і семеро козенят».)
● У якій казці братик не послухав сестричку і це призвело до біди? («Братик Іванко та сестриця Оленка».)
Якби Колобок не був самовпевненим, прислухався до порад дорослих і звернувся за допомогою до знайомих, коли потрапив у небезпечну ситуацію, то казка могла б мати іншу кінцівку.
VI. Підбиття підсумків
Я разом із казковими гостями дякую вам за роботу. Ви змогли їх переконати бути обережними. Сподіваюсь , що поради з уроку ви будете пам *ятати все життя.
-Які непередбачувані ситуації можуть виникнути?
– Якщо ти відчуваєш, що сам не впораєшся з проблемою, звернися по допомогу. Спитайте у батьків, хто і в якій ситуації може бути вашим помічником. Вивчіть напам’ять домашню адресу, повні імена та номери телефонів своїх батьків та їхні місця роботи. Усе це може знадобитися, якщо з вами трапиться якась неприємність.
Пам’ятайте: треба бути завжди уважним і обережним, уміти передбачати небезпечну ситуацію і знаходити правильне її вирішення. Діти повинні вміти та знати, як допомогу собі викликати.
Пожежа, вогонь, ти вдома один – швиденько дзвони й викликай «101».
Адресу назви, що горить і як звати, пожежників треба тоді вам гукати.
2. Злодюга у хату хоче пробратись… Як діяти-бути? Як рятуватись?
В міліцію треба дзвонити негайно. Ти номер «102» скоріш набирай-но.
3. Хворіє хтось дуже й не може вже встати – людину потрібно нам рятувати.
Ти медиків виклич, «швидку допомогу». «103» набирай і гукай на підмогу.
4. В квартирі ти раптом почув запах газу – не гайся, дзвони «104» відразу.
Ці служби нас виручать завжди з біди. Про них пам‘ятаємо всюди й
завжди.
Разом із дорослими запиши важливі телефони на аркуші паперу і розмісти його поруч із домашнім телефоном.
Унизу напиши домашню адресу і номер свого телефону, щоб у разі потреби чітко і швидко назвати його. – За допомогою дорослих склади пам’ятку необхідних номерів телефонів. – Запиши ці телефони у своєму мобільнику.