Виховна година:
«Родина – безцінний скарб»
Мета: Розкрити знання дітей про найрідніших людей: батька і матір, звернути їхню увагу на значення сім'ї в їх житті; формувати в учнів уявлення про сім'ю, як спільноту рідних людей, про належність кожного учня до певної сім'ї; розвивати спостережливість, уважність, вміння запам'ятовувати, робити висновки; розвивати позитивне ставлення до рідної домівки. Виховувати в учнів почуття любові, поваги до своїх рідних, бажання спілкуватися з ними, приносити їм радість.
Перебіг виховної години:
І. Організаційний момент
Добрий день, діти! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались в нашій класній кімнаті. Бажаю вам гарного настрою і позитивних емоцій.
ІІ. Мотивація виховної діяльності
В щасливі і сумні години,
Куди б нам не стелився шлях,
Не згасне вогнище родинне
В людських запалених серцях.
Д.Білоус
ІІІ. Оголошення теми, мети виховного заходу
Від народження кожен із нас перебуває в оточенні своєї родини, яка турбується про нас, допомагає нам. Людина сильна тоді, коли вона не самотня, коли її є кому підтримати, коли в неї є сім′я. Бо сім′я – це наша опора, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від лиха і негоди, де знаходиш спокій і затишок.
- А чи знаєте ви, яка квітка здавна вважається символом сім’ї? (Ромашка)
ІV. Хід уроку.
Сьогодні мова буде йти про сім’ю, і темою нашої виховної години буде «Родина – безцінний скарб».
Ми вже чули, що слово «сім’я» можна поділити на два слова – «сім» і «Я». І тоді воно каже нам: «Сім’я – це семеро таких же, як я».
Говорять, що число сім – магічне. Мабуть це і справді так. Бо у світі багато чого позначено числом сім.
— сім днів у тижні;
— сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість;
— а ще є сім чудес світу;
— а ще від щастя людина буває на сьомому небі;
— і книга за сімома печатями є;
— найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів!
— сім кольорів веселки
— Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно приведе у чарівну казку.
І, мабуть, ще багато чогось іншого позначається числом сім. Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні?
Пропоную вам прийняти участь у грі - розминці «Сім’я – яка вона» Підберіть сім прикметників до слова сім’я
«Я + Я+ Я» = щаслива, дружна, надійна, вірна, творча, щедра, весела СІМ’Я»
Учні презентують свої відповіді.
Сім’я – це пристань і гавань,
Сюди повертаєшся знов
Із мандрів далеких і плавань,
Тут вічно панує любов.
Тебе тут завжди пам’ятають,
Куди б ти не їхав, не йшов,
На тебе постійно чекають
Увага, турбота, любов.
Питання учням: Скажіть діти, а хто входить до складу сім’ї?
(Учні називають членів сім’ї)
- Що таке сім’я?
Сім’я — це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.
«Сім’я» має відношення до «семені» та продовження роду, тобто народження і виховання дітей, яке традиційно вважається основним призначенням створення сім’ї
- Що таке родина?
Родина – це група людей, що складається з батьків, дітей, внуків і близьких родичів.
Слово «родина» походить від кореня «род», «рід», що говорить саме за себе. . Родина була і залишається хранителькою духовних цінностей, родинних традицій, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинником стабільності і розвитку.
Фізкультхвилинка.
Запорукою сімейного щастя є також здоров'я кожного члена родини, а особливо дітей. Давайте також приділимо увагу нашому фізичному здоров'ю.
Уявімо, що ми-дерево, яке в українській культурі є символом роду. Підніміть руки догори і відчуйте, як по них від ніг поступає енергія. Наші ноги ніби наші пращури, міцні та сильні. Права рука-чоловіки в нашому роді, ліва-жінки, а пальчики-це продовження нашого роду-дітки. Іноді наше дерево хитають життєві проблеми.
Сильний вітер до землі
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору).
Для вирішення всіх негараздів необхідно триматися разом , міцно . Тоді над нашею родиною буде сяяти яскраве світле сонечко.
Обговорення і порівняння текстів.
- Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.
- Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити.
Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей є все.
Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові.
- Яку родину ви б обрали і чому?
Конкурси
« Знайди зайве слово»
Які слова заважають щастю родині?
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
« Інтелектуал»
Продовжити речення.
Дочка моєї мами – то моя ( сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину ( мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький ( дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя ( бабуся)
Син мого дідуся – мій ( тато)
Дочка моєї бабусі - моя ( мама)
Тато мого тата – ( дідусь)
Онук чи онучка мого дідуся - це (я)
V. Підсумок
Вчитель.
Ось і підходить до завершення наша виховна година.
Словесна рефлексія
« Я дізнався, що…»
«Я зрозумів, що…»
«Я запам’ятав, що…»
Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому заході. І хочу побажати всім – дорослим і дітям – завжди пам’ятати про тих, хто дав нам життя, цінувати їх і шанувати.
Бажаю вам всім любові від батьків, поваги від дітей, а щастя й здоров’я від Бога.
А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, покладіть на неї ті знання, добро і любов, які у вас є. А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на неї ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть все до своєї душі.
І пам’ятайте: завжди перемагають добро, краса і любов.