Година спілкування: «Що може серце?»
-До нас завітав гість. А хто, розшифруйте слово.
Гра «Анаграма» (сова)
-Вона принесла тему нашого сьогоднішнього дня.
Гра «Віднови слово» . Треба закреслити 3 однакові букви. (казка)
-Протягом всього дня у нас піде розмова про казки. Ми будемо також будувати. За правильно виконані завдання отримаємо щаблинки, з яких створимо… А що, дізнаєтесь у кінці дня. Тож, будьте уважними, спостережливими і потім скажете, якою була мета нашого дня.
-А зараз пропоную вашій увазі казку В.Сухомлинського
«А серце тобі нічого не наказало?» . Чому казка має таку назву?
Василь Сухомлинський
А серце тобі нічого не наказало?
Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки й сів за стіл. Чекає обіду.
- А тата відвезли в лікарню, - каже мати. - Занедужав батько.
Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний.
Мати великими очима дивилась на Андрійка.
- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.
- То куди ж ти підеш завтра? - запитала мати.
- До лісу... Як наказала вчителька.
- А серце тобі нічого не наказало? - спитала мати й заплакала.
Робота над казкою.
Пригадайте, що завжди перемагає в казках?
— Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.)
Учитель.
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона зростити у своєму серці, те й проросте.
(Стук у двері. Заходять Добро та Зло)
— Ви хто?
— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною.
— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає служителем добра. Стає доброю людиною.
— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процві8ає чорним цвітом зло.
— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей).
— А що це у вас у руках?
— Це і є наші символічні квіточки. Ми хочемо, щоб діти зробили свій вибір на користь добра чи зла.
— У мене квіточки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання.
— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий.
Учитель.
Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти)
Зло: - Перемогло ти мене, добро. Пішли пошукаємо інших дітей, які ++люблять мене, Зло.
Учитель. – Що може кожен з вас доброго зробити?
Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви?
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)
(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)
- мама занедужала;
- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи;
- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;
- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;
- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;
- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.
Учитель. Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.
Наповніть серце добротою
Наповніть серце добротою,
Любов'ю, радістю, теплом.
А душу щедрістю святою,
І йдіть у білий світ з добром!
Відкиньте все, що душить груди,
І камінь в серці не носіть.
Без заздрощів, твердої груди,
З любов'ю до людей ідіть.
Наповніть серце добротою
Й без страху і без каяття
Легкою, стрімкою ходою
Сміливо йдіть у майбуття.
В цім світі сонцем треба бути,
Щоб світ розцвів від доброти.
Людині треба це збагнути
І світлою в життя іти.
Година спілкування: «Що може серце?»
Гра «Анаграма» (сова)
Гра «Віднови слово» . Треба закреслити 3 однакові букви. (казка)
«А серце тобі нічого не наказало?» . Чому казка має таку назву?
Василь Сухомлинський
А серце тобі нічого не наказало?
Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки й сів за стіл. Чекає обіду.
- А тата відвезли в лікарню, - каже мати. - Занедужав батько.
Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний.
Мати великими очима дивилась на Андрійка.
- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.
- То куди ж ти підеш завтра? - запитала мати.
- До лісу... Як наказала вчителька.
- А серце тобі нічого не наказало? - спитала мати й заплакала.
Робота над казкою.
Пригадайте, що завжди перемагає в казках?
— Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.)
Учитель.
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона зростити у своєму серці, те й проросте.
(Стук у двері. Заходять Добро та Зло)
— Ви хто?
— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною.
— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає служителем добра. Стає доброю людиною.
— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процві8ає чорним цвітом зло.
— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей).
— А що це у вас у руках?
— Це і є наші символічні квіточки. Ми хочемо, щоб діти зробили свій вибір на користь добра чи зла.
— У мене квіточки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання.
— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий.
Учитель.
Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти)
Зло: - Перемогло ти мене, добро. Пішли пошукаємо інших дітей, які ++люблять мене, Зло.
Учитель. – Що може кожен з вас доброго зробити?
Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви?
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)
(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)
- мама занедужала;
- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи;
- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;
- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;
- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;
- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.
Учитель. Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.
Наповніть серце добротою
Наповніть серце добротою,
Любов’ю, радістю, теплом.
А душу щедрістю святою,
І йдіть у білий світ з добром!
Відкиньте все, що душить груди,
І камінь в серці не носіть.
Без заздрощів, твердої груди,
З любов’ю до людей ідіть.
Наповніть серце добротою
Й без страху і без каяття
Легкою, стрімкою ходою
Сміливо йдіть у майбуття.
В цім світі сонцем треба бути,
Щоб світ розцвів від доброти.
Людині треба це збагнути
І світлою в життя іти.
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ
(яку турботу можна виявити)
- Мама занедужала.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ
(яку турботу можна виявити)
- Молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи.
----------------------------------------------------------------------------------------
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ
(яку турботу можна виявити)
- У тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ
(яку турботу можна виявити)
- У вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв.
----------------------------------------------------------------------------------------
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ
(яку турботу можна виявити)
- Ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою.
-----------------------------------------------------------------------------------------