Година спілкування: "Що може серце?"

Про матеріал

Година спілкування: «Що може серце?»

-До нас завітав гість. А хто, розшифруйте слово.

Гра «Анаграма» (сова)

-Вона принесла тему нашого сьогоднішнього дня.

Гра «Віднови слово» . Треба закреслити 3 однакові букви. (казка)

-Протягом всього дня у нас піде розмова про казки. Ми будемо також будувати. За правильно виконані завдання отримаємо щаблинки, з яких створимо… А що, дізнаєтесь у кінці дня. Тож, будьте уважними, спостережливими і потім скажете, якою була мета нашого дня.

-А зараз пропоную вашій увазі казку В.Сухомлинського

«А серце тобі нічого не наказало?» . Чому казка має таку назву?

Василь Сухомлинський
А серце тобі нічого не наказало?

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки й сів за стіл. Чекає обіду.

- А тата відвезли в лікарню, - каже мати. - Занедужав батько.

Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний.
Мати великими очима дивилась на Андрійка.

- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.

- То куди ж ти підеш завтра? - запитала мати.

- До лісу... Як наказала вчителька.

- А серце тобі нічого не наказало? - спитала мати й заплакала.

Робота над казкою.

Пригадайте, що завжди перемагає в казках?

— Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.)

Учитель.

В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона зростити у своєму серці, те й проросте.

(Стук у двері. Заходять Добро та Зло)

— Ви хто?

— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною.

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає служителем добра. Стає доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процві8ає чорним цвітом зло.

— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей).

— А що це у вас у руках?

— Це і є наші символічні квіточки. Ми хочемо, щоб діти зробили свій вибір на користь добра чи зла.

— У мене квіточки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання.

— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий.

Учитель.

Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти)

Зло: - Перемогло ти мене, добро. Пішли пошукаємо інших дітей, які ++люблять мене, Зло.

Учитель. – Що може кожен з вас доброго зробити?

Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви?

Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)

(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)

- мама занедужала;

- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи;

- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;

- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;

- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;

- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.

Учитель. Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

Наповніть серце добротою

Наповніть серце добротою,
Любов'ю, радістю, теплом.
А душу щедрістю святою,
І йдіть у білий світ з добром!
Відкиньте все, що душить груди,
І камінь в серці не носіть.
Без заздрощів, твердої груди,
З любов'ю до людей ідіть.
Наповніть серце добротою
Й без страху і без каяття
Легкою, стрімкою ходою
Сміливо йдіть у майбуття.
В цім світі сонцем треба бути,
Щоб світ розцвів від доброти.
Людині треба це збагнути
І світлою в життя іти.

Перегляд файлу

              Година  спілкування: «Що  може  серце?»

  • До нас завітав гість. А хто, розшифруйте слово.

Гра  «Анаграма»  (сова)

  • Вона принесла тему нашого сьогоднішнього дня.

Гра  «Віднови  слово» . Треба  закреслити  3 однакові  букви. (казка)

  • Протягом  всього дня у нас піде розмова про казки. Ми будемо також будувати. За правильно виконані завдання отримаємо  щаблинки, з яких створимо…  А  що, дізнаєтесь у кінці дня. Тож, будьте уважними, спостережливими і потім скажете, якою була мета нашого дня.
  • А зараз пропоную вашій увазі казку В.Сухомлинського

«А серце тобі нічого не наказало?» . Чому казка має таку назву?

                          Василь Сухомлинський
                    А серце тобі нічого не наказало?
 

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки й сів за стіл. Чекає обіду.

- А тата відвезли в лікарню, - каже мати. - Занедужав батько.

Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний. 
Мати великими очима дивилась на Андрійка.

- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.

- То куди ж ти підеш завтра? - запитала мати.

- До лісу... Як наказала вчителька.

- А серце тобі нічого не наказало? - спитала мати й заплакала.

 

Робота над казкою.

Пригадайте, що завжди перемагає в казках? 

— Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.)  

Учитель. 

В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона зростити у своєму серці, те й проросте. 

(Стук у двері. Заходять Добро та Зло) 

— Ви хто? 

— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною. 

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає служителем  добра. Стає доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процві8ає чорним цвітом зло. 

— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей). 

— А що це у вас у руках? 

— Це і є наші символічні квіточки. Ми  хочемо, щоб діти  зробили  свій вибір на  користь  добра чи зла. 

— У мене квіточки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання. 

— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий. 

Учитель. 

Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти) 

Зло: - Перемогло ти мене, добро. Пішли пошукаємо інших дітей, які ++люблять мене, Зло.

Учитель.  Що може кожен з вас доброго зробити?

Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви?  

Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)

(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)

- мама занедужала; 

- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи; 

- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;

- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;

- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;

- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.

Учитель. Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

Наповніть серце добротою

Наповніть серце добротою,
Любов’ю, радістю, теплом.
А душу щедрістю святою,
І йдіть у білий світ з добром!
Відкиньте все, що душить груди,
І камінь в серці не носіть.
Без заздрощів, твердої груди,
З любов’ю до людей ідіть.
Наповніть серце добротою
Й без страху і без каяття
Легкою, стрімкою ходою
Сміливо йдіть у майбуття.
В цім світі сонцем треба бути,
Щоб світ розцвів від доброти.
Людині треба це збагнути
І світлою в життя іти.

 

                                Я  ПІКЛУЮСЯ  ПРО  ТЕБЕ 

                              (яку турботу можна виявити)

- Мама занедужала.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Я  ПІКЛУЮСЯ  ПРО  ТЕБЕ

                              (яку турботу можна виявити)

- Молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи. 

----------------------------------------------------------------------------------------

Я  ПІКЛУЮСЯ  ПРО  ТЕБЕ

                              (яку турботу можна виявити)

- У тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Я  ПІКЛУЮСЯ  ПРО  ТЕБЕ

                              (яку турботу можна виявити)

- У вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв.

----------------------------------------------------------------------------------------

Я  ПІКЛУЮСЯ  ПРО  ТЕБЕ

                              (яку турботу можна виявити)

- Ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою.

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 червня 2018
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку