Урок з основ здоров'я
Тема. Здорове харчування.
Мета: збагатити уявлення учнів про корисні для здоров’я продукти, про їх роль для росту й розвитку організму; дати відомості про травлення та поживні речовини, необхідні для повноцінного харчування; виховувати потребу дотримуватися принципів здорового харчування в повсякденному житті.
Обладнання: телевізор, відео-матеріали, картки із зображенням овочів та фруктів,підручник та робочий зошит з основ здоров'я.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Пролунав і стих дзвінок,
Починається урок,
А щоб він минув не марно
Треба сісти рівно й гарно.
ІІ.Актуалізація знань учнів.
І так, починаємо наш урок. Я б відмітила, що це один із найголовніших уроків у житті кожного із нас.
-Що не можна купити ні за які гроші, коштовності? (Здоров’я).
-А що таке здоров’я?
ІІІ. Оголошення теми уроку.
На останніх уроках ми з вами обговорювали такі складові здорового способу життя, як гігієна, рухова активність, режим дня. А сьогодні у нас піде мова про ще один чинник фізичного здоров’я людини – харчування. Про те, як правильно харчуватися, які поживні речовини входять до складу основних продуктів харчування, яку роль вони відіграють для розвитку організму людини, дитини; про основні принципи здорового харчування ми маємо поговорити найближчим часом. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1.Бесіда.
Як ви думаєте, яке харчування ми називаємо здоровим? (Відповіді дітей)
Вчитель на дошці розміщує на дошці такі слова: різноманітне, поживне, збалансоване та корисне.
Розповідь вчителя .
Давайте уявимо собі , що наш організм- це будинок. Їжа, яку ми споживаємо - теж будівельний матеріал. М’язи, кістки, внутрішні органи складаються з елементів їжі. І якщо в організмі не вистачатиме якихось важливих речовин, людина почне хворіти.
Головний будівельний матеріал організму-це білки.(картка «білки»). Тіло будує себе з білків так, як будівельник зводить будинок з цегли. Будівельник не зможе працювати, якщо не матиме цегли. Ваше тіло припинить свій ріст, якщо йому не вистачатиме білків. Їх називають основою життя. Вони містяться у м’ясі, рибі, яйцях, молоці, сирі, горіхах, квасолі.
Якщо будинок звели гарний, чудовий зовні, а в середині він залишається холодним, навряд чи хто захоче в ньому жити. Життя в домівці без тепла неможливе. Як батареї для опалення будинку , так для нашого організму потрібні жири.(Картка «жири»). Жири називають джерелом енергії. Вони сприяють засвоєнню вітамінів, збільшують калорійність їжі, зігрівають наш організм. Найбільш цінні для дітей молочні продукти, риб’ячий жир, рослинні жири-олія.
Знову ж таки порівняємо наш організм із будинком. Якщо ж він красивий, навіть теплий, але в ньому нічого не відбувається, мешканці не прибирають у кімнатах, не готують їжу, не виховують дітей - житло стає мертвим. І саме вуглеводи - як батарейка для організму, завдяки їм ми отримуємо енергію для будь- якої роботи.(Картка «вуглеводи») Містяться вони в овочах, фруктах, крупах, борошні , солодощах .
2.Перегляд відео про отримання поживних речовин, як потрібні людині для її життєдіяльності.
3.Робота в групах.
- Назвіть продукти, що містять вітаміни групи В (гречка, квасоля, печінка) С (картопля, капуста, цибуля ).
– Що в перекладі означає слово «вітаміни»? (життя)
-Для чого потрібні вітаміни? (Для нормального росту і розвитку дитячого організму).
(Відкрити картку «вітаміни»)
V.Фізкультхвилинка.
Сироїжки на галявині
Гарно в піжмурки гуляли,
(Ритмічні присідання із закриванням очей долонями)
Ще й казали до грибка,
Що лічилка в них така:
(Повороти тулуба в сторони з розведенням очей долонями)
- Раз, два, три, чотири, пять,-
Нас сирими не їдять.
(Енергійне крокування на місці; на останнє слово діти плескають у долоні над головою.)
2.Рухлива гра.
Діти, уявіть що ви потрапили в чарівне місто і перетворилися на продукти, які зображені на картинках. Я буду показувати картинку, а ви виконаєте певну дію.
3.Робота з підручником.
1) Опрацювання тексту «Джерело енергії та росту». Відповіді на питання. Розгляд схематичного малюнка із зображенням травної системи(с.43).
2)Читання тексту «Вода й поживні речовини». Розгляд, обговорення таблиці(с.43).
3)Робота в групах. Кожна група а аркуші формату А3 схематично малює кошик, усередині якого записує слова-назви продуктів, багатих на задану поживну речовину (с.43). Далі представники груп презентують свій «кошик», розповідаючи про нього класу. Завдання виконується за допомогою та під контролем учителя.
4.Ігрова вправа «Веселий кухар».
Уявіть себе в ролі досвідченого шеф-кухаря. Продовжте речення:
Сирими можна їсти …(всі фрукти і такі овочі, як морква, капуста, помідори, огірки, цибуля…)
М'ясо та картоплю можна …(варити, тушкувати, смажити, запікати…)
Капусту ще …(солять, квасять, тушкують…)
Помідори ще …( солять, маринують…)
Яйця …(варять, смажать, іноді вживають сирими..)
Крупи …( варять, іноді запарюють, заливаючи окропом…)
Борошняні страви …(печуть, смажать, іноді варять…)
VI.Закріплення та осмислення нового матеріалу.
1.Робота із зошитом.
2.Розгляд ілюстрацій.
3.Опрацювання памятки
4.Розгадування кросворду «Харчування»
VII.Підсумок уроку.
- Які речовини має отримувати організм за умов здорового харчування?
- Наведіть приклади продуктів, багатих на ті чи інші поживні речовини.
- Назвіть свої улюблені корисні продукти. У чому їх корисність.
1