Година спілкування в 4 касі "Умійте цінувати дружбу"

Про матеріал

Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Перегляд файлу

F:\вікторина\0280.jpg

У 4 класі

Тема: Умійте цінувати дружбу

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Хід заняття

     I. Організація класів. Робочий настрій учнів.

      (слухання «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини).

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»?

Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?

 

II.    Вступне слово .

    В усі часи дружба вважалася великою цінністю.

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

     І ми зібралися для того, щоб провести невеличке повчальне заняття між учнями 5-х класів.

Послухайте казку про дружбу.

Кожного ранку борсучок Єгор робить зарядку. Раз-два лапками, три-чотири хвостиком…  Після неї він іде збирати росу й чаювати із Сонечком.

Та якось одного дня борсучок зник. Сонечко розгублено ходило лугом і чекало на друга.

Єгор  не прийшов. 

-   -  Що трапилося? – почало хвилюватися світило.

Квіточки, яких теж здивувала відсутність борсучка, запропонували:

-   -   Треба з’ясувати причину. Давайте попросимо мишку збігати до Єгора.

Сіренька голівкою на знак згоди кивнула, хвостиком махнула й побігла до нірки борсучка.

-   - Тук, тук, тук, - постукала у дверцята. -  Є хто вдома?

-   -   Проходьте, - почулося зсередини.

Мишка дверцята відчинила й забігла в хатинку. Там у ліжечку лежав борсучок.

-   -  Тебе всі шукають, - пропищала мишка.

Єгор сумно зітхнув:

-   -  Нездужаю я. Ніжка болить.

Сіренька ніжку оглянула, носиком замислено повертіла й сказала:

-   -  Я незабаром повернуся. Чекай на мене.

Єгор усміхнувся: «Не забули про мене друзі.»

Мишка побігла до квіточок і розповіла про хворобу борсучка. Тут якраз і Сонечко підійшло. 

Вислухавши сіреньку, світило дістало промінчика:

-   -  Візьми. Він всі хвороби зцілює.

-   -  А що з ним робити? – запитала мишка.

-   -  Поклади поряд з хворою ніжкою, - порадило Сонечко.

-   -   Гаразд, - кивнула сіренька і швиденько побігла до нірки хворого.

Незабаром всі побачили Єгора. Він щасливо усміхався.

-   -  Я знову здоровий! – вигукнув борсучок.

-   -  Ура-а! – заплескали пелюсточками квіточки.

-   - Ура-а, - щасливо усміхнулося Сонечко.

Всі раділи й веселилися. Друзі знову були разом!

 

  1. Привітання між командами.

(Для цього вам необхідно представити свою команду та привітатися із іншою командою. На підготовку дається 5 хвилин).

Представлення суддів.

1 завдання. Хто назве більше слів про дружбу. (5 хв.)

2 завдання. Яким повинен бути друг?

У вас на партах лежать лодоні, напишіть на них  риси характеру, які повинен мати справжній друг.

3.завдання. Давайте помалюємо!

А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?

 

Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти достойно вийти із неприємних ситуацій. 

4. Завдання. Вирішення ситуацій.

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація № 1.

До Ігоря прийшов Володя.

-                Вмикай телевізор, наші грають!

-                Не можу. На завтра не підготував літературу.

-                Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!

-                Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

-                Ех ти, а ще другом називаєшся.

Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?

Ситуація № 2

Цей лист я прочитала в одному журналі, його написала дівчинка 5 класу.

 У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів. Що мені робити? До кого мені звернутися за допомогою?

  Щоб ви порадили цій дівчинці?

5. Завдання. Продовж прислів’я.

  • Без вірного друга — велика туга.
  • Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
  • Товаришів багато, а друг — один.
  • У лиху годину пізнаєш вірну людину.
  • З добрим дружись, а лихих стережись.
  • Друга шукай, а знайдеш — тримай.
  • Людина без друзів, як дерево без коріння.
  • Самотнє дерево ламає вітер.
  • Друг хвалить поза очі, а ворог — у вічі.
  • Для вірного друга — і коня з плуга.

6. Завдання. Загадки.

Ми в біді допомагаємо ,
Разом ми вчимось і граєм,
Разом ходимо в магазин.
Коли немає тебе, то я один.
Приходь швидше, я сумую ,
Мені без тебе сумно гратись.
З тобою добре спілкуватись,
Бо ми з тобою справжні …   (друзі)

***
На контрольній дасть списати ,
З ним вчимося ми і граєм.
Якщо треба, дасть пораду ,
Знає мій будь секрет …   (друг)

***

Кажуть , що ми схожі.
Відповідаємо : «Ну і що ж? ».
Кажуть, що ми нерозлучні.
Один без одного нам нудно.
Ну і що! Адже ми …       (подружки)

***

Радість ділить він зі мною ,
За мене він завжди горою.
Коли біда прийде зненацька,
Завжди підтрима вірний …   (друг)

***

Скажеш так чи надішлеш поштою —
Я від цього нічим не змінюся.
Я людині нічого не коштую,
Але високо нею цінуюсь.
                               (Слова ввічливості.)
***

Про яку, вгадайте, йдеться людську вдачу?
Зроду не збіднієш з нею, далебі!
Бо за тую вдачу матимеш віддачу,
Що роздав ти людям — вернеться тобі.
                                                     (Щедрість.)
***

У тварини не буває,
Навіть і у шимпанзе.
Хоч зубів і не має,
А людину — гризе.
                   (Совість, сумління.)

 

    А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

 

Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!

А на закінчення нашого заняття давайте переглянемо презентацію про дружбу.

А від нас візьміть ось такі правила.

 

Правила для хлопчиків:

  • Не ображати дівчаток і не глузувати з них, не говорити поганих слів.
  • Поступатися дівчаткам місцем, пропускати першими у клас, відчиняти перед ними двері, подавати руку дівчинці, коли вона виходить з транспорту.
  • Допомагати нести важкі речі.
  • Заступатися за дівчат, не дозволяти кривдити їх.
  • Робити дівчаткам компліменти.
  • Виховувати в собі сміливість, силу, мужність, вміння турбуватися про інших, ставитися по-лицарськи до дівчаток.

 

Правила для дівчат:

  • Не обзивати хлопців, не битися з ними.
  • Бути прихильними до них, обговорювати з хлопцями прочитані книжки, переглянуті фільми.
  • Допомагати хлопчикам у навчанні, у прибиранні робочого місця, приймати в свої ігри.
  • Не соромитися звертатися до хлопців за допомогою, якщо потрібно.
  • Радіти гарним вчинкам хлопчиків та їхнім успіхам.
  • Виховувати в собі стриманість, сумління, вміння піклуватися про інших, доброту, лагідність, прихильність.

 

    Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які можуть розділити  з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю щоб у кожного з вас був справжній друг!

 

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
2138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку