ШИШКИНСЬКА ФІЛІЯ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ«ГАННІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ – ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»
ГАННІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
НОВОУКРАЇНСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Година спілкування
« В країні Вітамінії»
2 –Г клас
Вчитель: Штундер Н.Ф
Мета: ознайомити учнів із поняттям «вітаміни», класифікацією вітамінів; розкрити значення вітамінів та їхні корисні властивості для здоров´я людини; формувати здоров’язбережувальну компетентність; розвивати мовлення, мислення, пам´ять, увагу; виховувати бажання та уміння піклуватися про своє здоров´я.
Обладнання: наочний матеріал: плакати; картики для гри встанови відповідності.
1. Привітання
- Доброго дня, діти. Рада всіх вітати на нашій виховній годині. Для того, щоб налаштуватися на гарну атмосферу в класі давайте усміхнемося нашому сонечку, мені та одне одному.
-Діти , який у вас настрій?
-А коли у людини хороший настрій?
- Коли людина здорова , тоді у неї хороший настрій.
-Чи можете ви сказати про себе : -Я здоровий»
2.Гра «Продовж речення…»
Продовж речення – Я здоровий, тому що……
Здорова людина весела, щаслива
У здорової людини нічого не болить
Здорова людина має багато друзів
Учитель. Отже, найцінніший скарб людини – це здоров’я
Я хочу , щоб ви мої друзі ,були, насамперед, здоровими. І тому сьогодні ми поведемо мову про те як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров’я.
3. Повідомлення теми
Але спочатку я розповім вам один цікавий випадок.
У 1881 році відомий лікар М.І.Лунін провів цікавий дослід. Він узяв дві групки тваринок і почав їх… годувати. «Що ж тут незвичайного?», - скажете ви. А ось що. Першу групку тварин він годував не природною, а штучною їжею. Він добув із молока необхідні речовини – білки, жири і вуглеводи, також додавав воду і мінеральні солі і цією їжею годував тварин. Через деякий час тваринки захворіли. Вони поступово слабли, ставали все більше млявими і зрештою загинули. Другу групу тварин вчений годував справжнім молоком – і вони лишалися цілком здоровими. Лунін вирішив, що в природніх продуктах містяться ще якісь невідомі речовини, яких немає у штучній їжі. Що ж це за речовини? Тільки через 30 років вчені змогли дати відповідь на це запитання. Цими речовинами виявились вітаміни – з ними ми сьогодні і познайомимось.
Отже, рушаємо в країну Вітамінію!
Всі вітаміни смачненькі
І солодкі, і кисленькі.
Їжте діти їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були ви здоровенькі
І красиві й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.
3.. Основна частина
Сьогодні ми з вами знайдемо відповіді на питання:
- Які є вітаміни?
- -За що відповідають вітаміни?
- В яких продуктах знайдеш вітаміни?
1) Імена вітамінів
- Для нормального розвитку та зростання людині необхідні різноманітні вітаміни. Позначаються вони буквами латинського алфавіту – А, В, С, D, К і т.д. Людина, котра одержує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру.
- Що означає слово «вітаміни»? Це слово походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє.
2) За що відповідають вітаміни?
Вітамін А - Я сприяю росту, допомагаю нормальному зору . Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.
Вітамін В – Я дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Міщусь у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, м’ясі .
Вітамін С – Я запобігаю простуді, сприяю росту. Багаті мною капуста, картопля, помідори, цибуля, часник, лимони, чорна смородина .
Вітамін Д – Я зміцнюю кістки. Живу в молоці, маслі, сирі, рибі.
3.Де шукати вітаміни?( робота з таблицею)
3) Закріплення
Гра «Встанови відповідності»
Завдання : добери назву вітаміна , його функція, в яких продуктах він є .( Додаток №3)
4.Заключна частина
-Тож діти запам’ятайте, що вітаміни необхідні кожному живому організмі. Вони містяться у кожному продукті, про які ми сьогодні з вами говорили. Чим більше вітамінів в твоєму організму тим більше в тебе з’являється енергії, сили. Отже, вітаміни необхідно вживати протягом всього року.
-Які вітаміни ви запам’ятали?
-Де містяться вітаміни?
-Які ви зробили для себе висновки?