20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Година спілкування " Великі права маленької дитини"

Про матеріал
Вдосконалювати знання учнів про їхні основні права та обов’язками, закріпити їх в пам’яті, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, , виховувати дисциплінованість, чуйність, доброту, повагу до законів України, товаришів
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс»

Харківської обласної ради

 

 

 

 

Великі права

маленької дитини

61152-zhaloby-v-sud-na-otkaz-v-propiske-v-rb

 

Підготувала і провела

Вчитель 1 класу

Бородавка Наталія Володимирівна

 

 

2018/2019 навчальний рік

Мета: вдосконалювати знання учнів про їхні основні права та обов’язками, закріпити їх в пам’яті, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, , виховувати дисциплінованість, чуйність, доброту,  повагу до законів України, товаришів.

Обладнання: Ілюстрований матеріал до теми: плакати «Знай свої права та обов’язки», «Права дітей», «Обов’язки учнів», Конвенція ООН про права дитини, презентація «Великі права маленької дитини.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

Щасливе дитинство – в щасливій родині,

Яка все найкраще плекає в дитині!

Благаєм, дорослі, зробіть все можливе,

Щоб квітло у світі дитинство щасливе!

- Доброго дня, друзі! Ми зібрались сьогодні для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права. Адже дуже важливо вивчати і знати свої права.

ІІ. Основна частина.

Таємничо - чарівна хвилинка

У мене в руках чарівна скринька, у якій знаходиться  найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідати, що ви там побачили.( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям). І діти називають себе, бо на дні скриньки лежить дзеркало.

 

Вчитель: Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Тому що:

«Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.»

Вірш 

«Ти знаєш, що ти Людина»

Ти знаєш, що ти Людина

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина.

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди, -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе

Озера, гаї, степи

І жити спішити треба,

Хоч хочеш того, чи ні.

Кожен з вас, хто сидить у цій залі – маленька людина, яка має свої права. Права дитини ви можете знайти саме у цьому спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. Ви – маленькі, але такі важливі  громадяни своєї рідної країни.

 

Хочеш Людиною справжньою стати – 

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувать завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди!

 

Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що складається з 54 статей, в яких детально розглянуто права дитини.

 

Вірш Школярику!

Бог дав тобі життя,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, маленький громадянин,

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української Держави.

 

Конвенція ставить за мету захищати широкий спектр прав дитини, зокрема право на захист від економічної експлуатації та виконання будь-яких робіт, які можуть бути шкідливими для її здоров'я чи перешкоджати одержанню нею освіти ( право дитини на освіту визнається як обов'язкове),   або завдавати шкоди її фізичному, розумовому, духовному, моральному чи соціальному розвиткові.

Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко ознайомимося з його основними тезами.

- Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

Стаття 1

ДИТИНОЮ ВВАЖАЄТЬСЯ ЛЮДИНА ВІКОМ ДО 18 РОКІВ

Якщо тобі не виповнилося 18 років, ти вважаєшся дитиною. Діти – це особлива соціально-демографічна група населення, яка має свої права, інтереси, специфічні проблеми, але не може відстоювати і захищати їх перед суспільством. Унаслідок цього сьогодні досить гостро постає проблема захисту дітей та їхніх прав.

Отже, ми розпочали подорож по сторінкам «Конвенції про права дитини» Одним із перших, найголовніших із  прав - є право на життя.

Стаття 6. Кожна дитина має невід'ємне право на життя.

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхваляти,

Боротися за неї і за честь стояти,

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вирію зустріти. 

Я маю право на веселку й на весну, 

На щедру осінь і на тепле літо, 

На зиму, так безмежно чарівну, 

І на лани із стиглим житом, 

На золотаве сонце в небесах, 

Що щедро Україну зігріває, 

На соловейка спів в гаях, 

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

Яка це радість – жити!

Творити чудеса!

Сміятись і радіти,

Як вранішня роса!

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

 

- Про яке право йде мова?

- Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

Отже, перше найголовніше, невід'ємне право — на життя.

 

Стаття 7. Кожна дитина має право на ім'я.

Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».

Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.

Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

 

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня.

То дарують йому слово,

Слово це — його ім'я.

Підростає немовлятко.

Чи дівчатко, чи хлоп'я

Разом з ним іде це слово,

Слово це — його ім'я.

 

Стаття 8. Право на повноцінне харчування.

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\-5-638.jpg

У сім'ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров'я, і навчання.

 

- Як ви думаєте, про яке право йшла мова?

 

Стаття 24. Право на здоров'я та медичну допомогу.

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\-8-638.jpg

- Відпочинок дуже важливий для організму.

Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу.

Для цього право є у нас

На медичну допомогу.

 

Стаття 28. Право на освіту.

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\-4-638.jpg

Кожна дитина має право на освіту.

- А для чого ви ходите до школи? Як називається наша школа? Хто керує школою?

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

 

Стаття 31. Право на відпочинок і дозвілля.

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\644_149461855058263.jpg

Щасливе дитинство спокійне

Без лайки, без бійки, без горя.

У ньому є сонце привітне,

Поїздка у табір до моря.

Є друзі, є книжка і школа,

Є мрії дитячі наївні.

Є рідні обличчя довкола,

Дарунки у свята чарівні.

Повір, воно в тебе щасливе,

Ти маєш можливість радіти.

Хоч може колись полохливе,

У власті твоїй, щось змінити.

Л. Чернуха

Стаття 9, 25. Право на любов та батьківське піклування

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\011labgi0l1257703957.jpg

Татко і матуся

А у мого татка

широченні плечі:

зручно тут сидіти,

видно вдаль малечі.

Дужі та міцнющі

татко руки має.

Він мене високо

вгору підкидає.

А в матусі ручки

лагідні й тепленькі,

пригортають ніжно

до свого серденька.

Усмішка ласкава,

очі волошкові,

сповнені терпіння,

доброти, любові.

Як візьму за руки

татка і матусю,

то нічого в світі

з ними не боюся.

 

Стаття 2 Всі діти є рівними у своїх правах

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

Знайте, що усі ми рівні

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі сильний птах.

Стаття 19, 37 Діти не повинні стати жертвами насильства або війни.

Знайте ж: змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх на сміє ображать!

Стаття 23 Особлива турбота дітям – інвалідам

D:\Мои документы\НАТАЛИ\КАРТИНКИ\ЗАКОН І ПРАВО\-16-728.jpg

Діти-інваліди потребують від нас зовсім не багато; лише щирої посмішки, привітного, лагідного слова, гуманного до себе ставлення. Тому що саме вони мають право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують її гідність та участь у житті суспільства.

 

Гра «Спіймай правило»

Повторили всі права,

А тепер в нас буде гра.

Якщо право є в законі –

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

буде в залі тишина.

 

Усі діти мають право на любов і турботу.

Не слухайте батьків, обманюйте їх.

Кожна дитина має право на батьківське піклування.

Діти можуть вживати погані слова, якщо вони того захочуть.

Діти мають право вільно висловлювати свої думки.

Усі діти мають право на ім’я.

Усі діти мають право їсти руками і розмовляти в їдальні.

Насміхайтесь з дітей інвалідів та кривдіть менших себе.

 Кожна дитина має право брати чужі речі.

Усі діти мають право на вільне спілкування.

ІІІ. Заключне слово вчителя

Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить, що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить дітей і піклується про них.

Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити. Але не слід забувати, що в кожного з вас ще є й певні обов’язки.

Тож не забувайте їх дотримуватися щодня. Вони допоможуть вам бути доброзичливими, охайними, ввічливими, мати багато друзів, гарно вчитися. Зроблять ваше дитинство яскравим і незабутнім!

docx
Додано
19 січня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку