Година спілкування " Виховання у школярів здорового способу життя"
Здоров'я — це повнота духовного життя, радість, ясний розум.Твоє здоров'я — у твоїх руках.
В. О. Сухомлинський
Година спілкування
Виховання у школярів здорового способу життя, мотивація до здорового способу життя.
Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок
Здоров'я — це повнота духовного життя, радість, ясний розум.
Твоє здоров'я — у твоїх руках.
В. О. Сухомлинський
Мета:
визначення ролі батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих
звичок.
ХІД ЗБОРІВ
Вступне слово вчителя
Людина — досконале створіння природи. Та для того, щоб вона могла насолоджуватися життям і його красою, дуже важливо мати здоров'я.
Здоров'я і фізичний розвиток дітей — одна з головних проблем сім'ї та школи.
Здоров'я дітей останні роки має стійку тенденцію до погіршення. Так, за матеріалами Національної академії наук України, абсолютно здорових учнів у початкових класах на сьогодні — лише 5 %.
Вправа «Фактори впливу»
- Шановні батьки!
На дитячий організм щомиті впливає величезна кількість найрізноманітніших факторів, кожен з яких позитивно чи негативно позначається на її здоров'ї. Давайте разом визначимо фактори, що впливають на організм дитини та і наш також.
(батьки відповідають, вчитель записує висловлювання на дошці)
- Усі перераховані вами фактори можна об'єднати в чотири групи:
спадковість; довкілля, екологія; медичне обслуговування; спосіб життя.
- Усі ці групи факторів, певна річ, впливають на наше здоров'я. Але який вплив важливіший? Які фактори впливають більш суттєво? Над цими запитаннями думали спеціалісти зі Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я.
- Будь ласка, попрацюйте зараз у групах і подумайте над таким запитанням: «На скільки відсотків здоров'я людини залежить:
Цікаво, чи співпадуть ваші погляди і думки експертів ВООЗ.
(Обговорення (1хв), вчитель занотовує відповіді на дошці.)
- Думка спеціалістів ВООЗ така:
Здоров'я людини — одна з глобальних проблем людства. У Статуті Всесвітньої організації охорони здоров'я визначено, що здоров'я — це стан повного фізичного, психічного й соціального добробуту.
Серед причин поганого здоров'я є: неувага до власного здоров'я, невміння його зберегти. Як же дітей змалечку навчити цінувати своє здоров'я, докладати зусилля, щоб зберігати та зміцнювати його? Батьки повинні з перших кроків життя дитини звертати увагу на фізичний розвиток дитини, створити умови позитивного, психологічного клімату в сім'ї.
Отже, що ж все-таки означає «бути здоровим?»
(Вчитель вивішує три плакати. Над ними напис «Здоровий спосіб життя).
I. Фізичне виховання:
II. Психічний аспект:
III. Соціальний аспект:
ІV. Духовний аспект здоров'я визначає сенс життя людини, її гармонійність як індивідуума у спілкуванні з іншими людьми. Невід’ємною частиною духовного здоров’я людини є її здатність до співпереживання та співчуття, добросовісність, доброзичливість, порядність, терпимість.
V. Основними показниками інтелектуального здоров'я є
-коефіцієнт інтелекту (IQ);
- швидкість перемикання уваги;
- обсяг пам'яті (слуховий, зорової) і ін.
Так як, здоров'я людини більше, ніж на 50 відсотків, залежить від способу життя. Тому особливо важливим постає питання про правильний вибір цього способу. Адже, без сумніву, тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.
Звичайно, добре, коли здоровий спосіб життя вибирають цілими родинами.
Може, хтось з вас хоче поділитись традиціями здоров'я своєї родини?
Фактори, що впливають на здоров’я людини
І справді, якщо взяти умовно рівень здоров'я за 100 %, то:
АНКЕТА «Що заважає вести здоровий спосіб життя?»
Мета: з'ясувати ситуації в колективі освітнього закладу (наприклад, у класі, в середній школі) щодо рівня перешкод стосовно ведення учнями здорового способу життя.
Досліджувані: учні 5-11-х класів, тобто діти й підлітки 11-17 років.
Інструкція для діагноста. Учні відповідають на 12 запитань-тверджень:
• 5 — завжди;
• 4 — часто;
• 3 — іноді;
• 2 — рідко;
• 1 — ніколи.
Максимально можлива кількість балів у сумі становить 60, мінімально можлива — 12.
Опитування проводиться колективно не анонімно (або анонімно) —залежно від мети конкретного дослідження.
Твердження
Мені заважає(ють) вести здоровий спосіб життя:
1. Стан мого здоров'я.
2. Сімейні проблеми.
3. Погодно-кліматичні умови.
4. Брак вільного часу.
5. Вільний продаж сигарет, пива й алкогольних напоїв.
6. Недостатня увага до мене класного керівника.
7. Недостатня увага до мене вчителя фізкультури.
8. Недостатня увага до мене з боку медичних працівників школи.
9. Недостатня увага до мене з боку директора школи.
10. Погане товариство у дворі, на вулиці.
11 Погане товариство серед однокласників.
12. Порушення мною норм здорового способу життя.
Респондент підраховує загальну кількість балів і здає контрольний аркуш на аналіз діагностові (шкільному вчителеві або психологу).
Оцінка результатів:
• 12-28 балів — низький рівень перешкод: учень спроможний впоратися з незначними проблемами у веденні здорового способу життя;
• 29-44 бали — середній рівень: учень не в змозі самостійно вирішити деякі проблеми, пов'язані з веденням здорового способу життя, йому потрібна коректна оперативна допомога, як однокласників і друзів, так і дорослих — батьків, учителів;
• 45-60 балів — високий рівень: стан здоров'я учня (як фізичного, так і психологічного) має викликати глибокі побоювання й тривогу, потрібні термінові, часом радикальні заходи щодо усунення наявних проблем.
Усі люди розуміють, що важливо займатися фізкультурою, загартовувати свій організм, робити зарядку, більше рухатися. Але як важко пересилити себе, примусити встати раніше, зробити кілька вправ. Ми відкладаємо заняття на потім, обіцяємо собі, що колись-таки почнемо, але іноді починати вже пізно... Як у вихованні моральності й патріотизму, так і у вихованні поважного ставлення до свого здоров'я, необхідно починати з раннього дитинства.
Чудово, якщо батьки на особистому прикладі можуть демонструвати це малюку.
На думку медиків, 75 % хвороб закладаються в дитинстві.
Приходячи до школи, ми висуваємо на перший план результати успішності, забуваючи, що вони теж залежать від стану здоров'я нашої дитини.
Виховуючи дитину в родині, школі, ми часто вживаємо слово «звичка». До шкідливих звичок учнів ми зараховуємо безвідповідальність, відсутність уміння плідно трудитися й багато чого іншого. Але ми, дорослі, не замислюємося на тим, що в основі вище перелічених проблем перебуває відсутність звички в дитини до того, щоб бути здоровою духовно й фізично. Дуже часто батьки в родині говорять дитині: «Погано їстимеш — занедужаєш. Не будеш тепло одягатися — застудишся!» Але практично в родинах батьки нечасто говорять: «Не робитимеш зарядку — не станеш сильним! Не займатимешся спортом — важко буде досягти успіхів у навчанні!»
Здоровий спосіб життя учнів — це сукупність ціннісних орієнтацій та установок, звичок, режиму і темпу життя, спрямованих на збереження, зміцнення, формування, відтворення здоров'я в процесі навчання виховання, спілкування, праці і відпочинку і передачі його у майбутньому.
Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я, це:
- Ми сьогодні з вами отримали багато корисної інформації щодо
збереження здоров'я наших дітей. Тож давайте підведемо підсумок підберемо ключі здоров'я. На свої столах ви знайдете вирізанні з паперу ключі здоров’я.
- Вам необхідно на ключах записати складові здорового способу життя і прикріпити їх біля замка «Здоров'я».
«Живі квіти землі» — так поетично назвав дітей
М. Горький. Ми з вами повинні зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розцвісти, розпустити пелюстки.
Тому сьогоднішня наша розмова дуже важлива та актуальна.
Бажаю всім :
З - завзятості, злагоди, звитяги
Д - добра, достатку, добробуту
О - омріяності, обнадійливості
Р - радості, розвитку, рішучості,
О - оригінальності, оновлення
В - віри, вірності, відваги, відданості
Я - яскравості, ясності
Бажаю вам – здоров’я.