Година спілкування " Виховання у школярів здорового способу життя"

Про матеріал

Година спілкування " Виховання у школярів здорового способу життя"

Здоров'я це повнота духовного життя, радість, ясний розум.Твоє здоров'я у твоїх руках.

В. О. Сухомлинський

Перегляд файлу

 

Година спілкування

Виховання у школярів здорового способу життя, мотивація до здорового способу життя.

Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок

Здоров'я це повнота духовного життя, радість, ясний розум.

Твоє здоров'я у твоїх руках.

В. О. Сухомлинський

 

Мета:

  •   звернути увагу батьків на виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;
  •   формувати в батьків потребу в залученні дітей до занять фізкультурою;

визначення ролі батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих

звичок.

 

ХІД ЗБОРІВ

 

Вступне слово вчителя

Людина — досконале створіння природи. Та для того, щоб вона могла насолоджуватися життям і його красою, дуже важливо мати здоров'я.

Здоров'я і фізичний розвиток дітей — одна з головних проблем сім'ї та школи.

Здоров'я дітей останні роки має стійку тен­денцію до погіршення. Так, за матеріалами Націо­нальної академії наук України, абсолютно здорових учнів у початкових класах на сьогодні — лише 5 %.

 

Вправа «Фактори впливу»

- Шановні батьки!

На  дитячий організм щомиті впливає величезна кількість найрізноманітніших факторів, кожен з яких позитивно чи негативно позначається на її здоров'ї. Давайте разом визначимо фактори, що впливають на організм дитини та і наш також.

(батьки відповідають, вчитель записує висловлювання на дошці)

 

- Усі перераховані вами фактори можна об'єднати в чотири групи:

спадковість; довкілля, екологія;  медичне обслуговування;  спосіб життя.

- Усі ці групи факторів, певна річ, впливають на наше здоров'я. Але який вплив важливіший? Які фактори впливають більш суттєво? Над цими запитаннями думали спеціалісти зі Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я.

- Будь ласка, попрацюйте зараз у групах і подумайте над таким запитанням: «На скільки відсотків здоров'я людини залежить:

  • від батьків, що дали  відповідну спадковість;
  • від довкілля;
  • від медицини, котра обслуговує нас;
  • від самої людини, від способу життя, який вона веде?»

Цікаво, чи співпадуть ваші погляди і думки експертів ВООЗ.

(Обговорення (1хв), вчитель занотовує відповіді на дошці.)

 

- Думка спеціалістів ВООЗ така: 

  •       спосіб життя - 50%;
  •       довкілля, екологія - 20%;
  •       спадковість - 20%;
  •       медичне обслуговування - 10%.

 

  •                  Таким чином, на здоров'я кожного з нас впливає безліч факторів, але найважливіший з них - спосіб життя.

 

Здоров'я людини — одна з глобальних проблем люд­ства. У Статуті Всесвітньої організації охорони здоров'я визначено, що здоров'я — це стан повного фізичного, психічного й соціального добробуту.

Серед причин поганого здоров'я є: неувага до влас­ного здоров'я, невміння його зберегти. Як же дітей змалечку навчити цінувати своє здоров'я, докладати зу­силля, щоб зберігати та зміцнювати його? Батьки по­винні з перших кроків життя дитини звертати увагу на фізичний розвиток дитини, створити умови позитивно­го, психологічного клімату в сім'ї.

Отже, що ж все-таки означає «бути здоровим?»

(Вчитель вивішує три плакати. Над ними напис «Здо­ровий спосіб життя).

 

 

 

I. Фізичне виховання:

  • повноцінне і правильне харчування;
  • фізичні заняття;
  • знання гігієнічних правил занять фізичними вправами;
  • дозування і призначення простих загартувальних процедур;
  • заняття в спортивних секціях.

II. Психічний аспект:

  • алкоголю, курінню, наркотикам — ні!!!
  • радіти життю;
  • добре ставлення до всього живого;
  • піклування про інших;
  • мої захоплення;
  • любов до рідних;
  • спішу робити добро.

III. Соціальний аспект:

  • чисте довкілля — основа нашого здоров'я;
  • людина — частина природи;
  • завтрашній характер — у сьогоденному вчинку.

ІV. Духовний аспект здоров'я  визначає сенс життя людини, її гармонійність як індивідуума у спілкуванні з іншими людьми. Невід’ємною час­тиною духовного здоров’я людини є її здатність до співпереживання та співчуття, добросовісність, доброзичливість, порядність, терпимість.

V. Основними показниками інтелектуального здоров'я є
-коефіцієнт  інтелекту (IQ);
-  швидкість  перемикання уваги;
- обсяг пам'яті (слуховий, зорової) і ін. 

 

 

Так як, здоров'я людини більше, ніж на 50 відсотків, залежить від способу життя. Тому особливо важливим постає питання про правильний вибір цього способу. Адже, без сумніву, тільки здорова дитина до­сягає успіхів у навчанні, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.

Звичайно, добре, коли здоровий спосіб життя виби­рають цілими родинами.

Може, хтось з вас хоче поділитись традиціями здо­ров'я своєї родини?

Фактори, що впливають на здоров’я людини

І справді, якщо взяти умовно рівень здоров'я за 100 %, то:

  •    20 % — залежить від спадкових факторів;
  •    20 % — від умов оточуючого середовища;
  •    10 % — від діяльності системи охорони здоров'я (медицини);
  •    50 % — від самої людини, і від того, який спосіб життя вона веде.

 

АНКЕТА «Що заважає вести здоровий спосіб життя?»

Мета: з'ясувати ситуації в колективі освітнього закладу (наприклад, у класі, в середній школі) щодо рівня перешкод стосовно ведення учнями здорового способу життя.

Досліджувані: учні 5-11-х класів, тобто діти й підлітки 11-17 років.

Інструкція для діагноста. Учні відповідають на 12 запитань-тверджень:

• 5 — завжди;

• 4 — часто;

• 3 — іноді;

• 2 — рідко;

• 1 — ніколи.

Максимально можлива кількість балів у сумі становить 60, мінімально можлива — 12.

Опитування проводиться колективно не анонімно (або анонімно) —залежно від мети конкретного дослідження.

Твердження

Мені заважає(ють) вести здоровий спосіб життя:

1. Стан мого здоров'я.

2. Сімейні проблеми.

3. Погодно-кліматичні умови.

4. Брак вільного часу.

5. Вільний продаж сигарет, пива й алкогольних напоїв.

6. Недостатня увага до мене класного керівника.

7. Недостатня увага до мене вчителя фізкультури.

8. Недостатня увага до мене з боку медичних працівників школи.

9. Недостатня увага до мене з боку директора школи.

10. Погане товариство у дворі, на вулиці.

11 Погане товариство серед однокласників.

12. Порушення мною норм здорового способу життя.

Респондент підраховує загальну кількість балів і здає контрольний аркуш на аналіз діагностові (шкільному вчителеві або психологу).

Оцінка результатів:

• 12-28 балів — низький рівень перешкод: учень спроможний впоратися з незначними проблемами у веденні здорового способу життя;

• 29-44 бали — середній рівень: учень не в змозі самостійно вирішити деякі проблеми, пов'язані з веденням здорового способу життя, йому потрібна коректна оперативна допомога, як однокласників і друзів, так і дорослих — батьків, учителів;

• 45-60 балів — високий рівень: стан здоров'я учня (як фізичного, так і психологічного) має викликати глибокі побоювання й тривогу, потрібні термінові, часом радикальні заходи щодо усунення наявних проблем.

 

 

 Усі люди розуміють, що важливо займатися фізкультурою, загартову­вати свій організм, робити зарядку, більше руха­тися. Але як важко пересилити себе, примусити встати раніше, зробити кілька вправ. Ми відкла­даємо заняття на потім, обіцяємо собі, що колись-таки почнемо, але іноді починати вже пізно... Як у вихованні моральності й патріотизму, так і у ви­хованні поважного ставлення до свого здоров'я, не­обхідно починати з раннього дитинства.

Чудово, якщо батьки на особистому прикладі мо­жуть демонструвати це малюку.

На думку медиків, 75 % хвороб закладаються в ди­тинстві.

Приходячи до школи, ми висуваємо на перший план результати успішності, забуваючи, що вони теж залежать від стану здоров'я нашої дитини.

Виховуючи дитину в родині, школі, ми часто вжива­ємо слово «звичка». До шкідливих звичок учнів ми зараховуємо безвідповідальність, відсутність умін­ня плідно трудитися й багато чого іншого. Але ми, дорослі, не замислюємося на тим, що в основі вище перелічених проблем перебуває відсутність звички в дитини до того, щоб бути здоровою духовно й фі­зично. Дуже часто батьки в родині говорять дитині: «Погано їстимеш — занедужаєш. Не будеш тепло одягатися — застудишся!» Але практично в роди­нах батьки нечасто говорять: «Не робитимеш заряд­ку — не станеш сильним! Не займатимешся спор­том — важко буде досягти успіхів у навчанні!»

Здоровий спосіб життя учнів — це сукупність ціннісних орієнтацій та установок, звичок, режиму і темпу життя, спрямованих на збереження, зміцнення, формування, відтворення здоров'я в процесі навчання виховання, спілкування, праці і відпочинку і передачі його у майбутньому.

Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я, це:

  • усвідомлення цінності здоров'я (домінуючий у світогляді людини духовний пріоритет і відповідна психічна установка);
  • відсутність шкідливих звичок (тютюнової, алкогольної, наркотичної залежності, безладних, небезпечних статевих стосунків);
  • доступ до раціонального, збалансованого харчування (у тому числі якісної питної води, необхідної кількості вітамінів, мікроелементів, протеїнів, жирів, вуглеводів, спеціальних продуктів та харчових добавок);
  • умови побуту (якість житла, умови для пасивного і активного відпочинку, рівень психічної і фізичної безпеки);
  • умови праці (безпека не тільки у фізичному, але й у психічному аспекті, наявність стимулів і умов для професійного розвитку);
  • рухова активність (використання засобів фізичної культури і спорту, різноманітних систем оздоровлення, спрямованих на підвищення рівня фізичного розвитку, його підтримку, відновлення після фізичних і психічних навантажень).

-  Ми сьогодні з вами отримали багато корисної інформації щодо

збереження здоров'я наших дітей. Тож давайте підведемо підсумок підберемо ключі здоров'я. На свої столах ви знайдете  вирізанні з паперу ключі здоров’я.

- Вам необхідно на ключах записати складові здорового способу життя і прикріпити їх біля замка «Здоров'я».

 «Живі квіти землі» — так поетично назвав дітей

М. Горький. Ми з вами повинні зробити все для то­го, щоб дати можливість цим квітам повністю роз­цвісти, розпустити пелюстки.

Тому сьогоднішня наша розмова дуже важлива та актуальна.

 

 

Бажаю всім :

 З - завзятості, злагоди, звитяги

Д - добра, достатку, добробуту

О - омріяності, обнадійливості

Р - радості, розвитку, рішучості, 

О - оригінальності, оновлення

В - віри, вірності, відваги, відданості

Я - яскравості, ясності

          Бажаю вам – здоров’я.

 

doc
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку