Година спілкування: « Європа – наш спільний дім»
Мета: поглибити знання учнів про країни Європи; розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів.
Обладнання: Державний Прапор України, Прапор Євросоюзу; карта Європи та України; вишитий рушник, букет калини, маленькі прапорці України та Євросоюзу.
Епіграф:
Шляхом єдиним прямуй до
мети, Європа – це дім, де живем я і ти!
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вступне слово вчителя.
Я вітаю вас, дорогі діти, у новому навчальному році та на нашому спільному найпершому уроці.
Тепер ви вже п’ятикласники! А це значить що відсьогодні ми з вами зможемо спілкуватись на серйозні теми, дискутувати та пізнавати щось нове.
Тому сьогодні я вас запрошую на засідання парламенту учнівства, який нам допоможуть провести ваші батьки!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація діяльності учнів
Подивіться уважно навкруги, які думки у вас з’являються, про що буде тема нашого засідання? Подумайте добре!
(Очікувані відповіді учнів)
Декламація вірша
Куточків різних на землі багато.
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут ми маємо зростати.
Європа – наш великий спільний дім!
Тож, тема нашого засідання учнівського парламенту це « Європа – наш спільний дім»
ІV. Розкриття теми уроку
Слово вчителя
Мабуть кожен з вас хоч один раз бачив у новинах чи може на Інтернет ресурсах повідомлення про засідання Європарламенту, або обговорення питань що стосуються Європи або Євросоюзу? Тож і ми сьогодні з вами обговоримо нагальні питання. До засідання готові?
Робота з мультимедійною карткою
Зараз ми з вами познайомимось з Європою ближче. На ваших столах є мультимедійна «візитівка» Європи та Євросоюзу.
Що ж ви знаєте про Європу?
Слово вчителя
А чи знали ви що географічний центр Європи знаходиться в Україні? А саме у Закарпатській області поблизу міста Рахів.
Слово вчителя.
1. А що таке Євросоюз?
2. Це економічний та політичний союз держав, які є учасниками Європейських Спільнот. Євросоюз створений згідно з Договором про Європейський Союз який підписаний у лютому 1992 року.
3. Навіщо треба Євросоюз для Європейських держав?
4. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.
Вчитель. А тепер таке серйозне питання я маю до вас «Що значить бути європейцем?» Я прошу вас написати відповіді на стікерах та залишити на партах.
А тепер я хочу дізнатись, чи за літні канікули не забули ви все, що знали про нашу Батьківщину?
Гадаю батьки допоможуть вам у тому.
Слухайте уважно питання, якщо це питання стосується України – підіймайте прапорець жовти – блакитний, а якщо Європи – то прапорець Євросоюзу і відповідайте на запитання.
1.Де знаходиться центр Європи?(Україна. М. Рахів)
2.Скільки зірок на прапорі Євросоюзу? (12)
3.Який музичний інструмент найдовший у світі?(Трембіта)
4. Хто винайшов шампанське?(Українці)
5. На честь якої визначної людини розташовані пам’ятники в понад 1200 містах світу?(Шевченку)
6.Яка єдина грошова одиниця в Європейському Союзі? (Євро)
7. Які найвищіі гори у Європі? (Альпи)
8. А найвища гора в Україні?( Гора Говерла.)
9. Коли святкують день Європи? (5 травня)
10. А день незалежності України? (24 серпня)
Інтерактивна вправа «Хмара слів»
Погляньте уважно на дошку (хмара слів (додаток1)), який вірш сховано за цією картинкою? (Очікувані відповіді).
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!
Слово вчителя
Які ви розумнички! А хто знає хто автор цього вірша? (Володимир Сосюра)
Слово вчителя
Ви усі молодці! Справжні громадяни України та Європи. До речі, до нас сьогодні завітали гості. (Вчитель демонструє плакати з зображенням дітей (додаток 2)).
Тож давайте розкажемо нашим гостям, що означає бути «Європейцем».
Діти виходять до дошки читають свої написи і вішають на плакат.
Слово вчителя
Я рада, що ви, учні п’ятого класу, а вже так добре розумієте що значить бути Європейцем.
Та все ж, наша Батьківщина – Україна. І ми повинні пишатись що живимо на такій чудовій землі.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
УКРАЇНА |
А з чим у вас асоціюється наша Батьківщина? Почну я. У мене Батьківщина асоціюється з ПІСНЕЮ
3. Інтелектуальна гра «Лист з Європи»
Кожній команді роздається конверт з завданням, де треба визначити, у якій країні і місті знаходиться історична пам’ятка.
Слово вчителя
А зараз ми з вами помандруємо. Нам надійшов лист з Європи, в якому листівки. Ваше завдання швиденько написати у якій країні і місті знаходиться зображена культурна пам’ятка. Хто перший виконає завдання підіймає прапорець.
Стоунхендж Великобританія
Колізей Італія
Біг – Бен Великобританія
Палац Потоцьких Україна (Львів)
Ейфелева вежа Франція
Монумент «Батьківщина – мати» Київ
Слово вчителя. Наша Україна має багату історію та культуру, не меншу ніж деякі європейські країни. Безліч туристів з усього віту приїздять до нашої Батьківщини аби відвідати наші історичні пам’ятки. Тож ми повинні пишатись, що живемо на такій землі.
Я маю надію, що коли ви станете дорослими, то будете мандрувати усією Європою та світом, та надсилатимете мені листівки з міст у яких будете.
А які ви знаєте визначні пам’ятки на території нашої держави?(Очікуванні відповіді учнів)
Слово вчителя
Батьківщину для кожної людини - це її скарб. Батьківщину не можна обирати! Це наша доля. Тож ми повинні любити її та пишатись що живемо на Україні!
В серці кожної людини
Місце є для Батьківщини.
А у мене і в родини
Живе в серці Україна!
ІV. Підбиття підсумків.
Заключне слово вчителя
Закінчилась наша подорож Європою. Закінчилось наше заседания. Ми дізнались багато нового про Євросоюз та з’ясували що ви знаєте багато про свою рідну Батьківщину. Я вітаю вас з тим, що хоч ви тільки починаєте навчання у середній школі, а вже є справжніми патріотами та європейцями. Європа та Україна мають багато спільного, їх культури тісно пов’язані між собою. І треба пам’ятати, що Європа це наш спільний дім, а отже ми європейці настільки, наскільки ми є УКРАЇНЦЯМИ!