- Діти, яким би ви хотіли бачити наш урок? (Відповіді учнів.)
- Щоб урок був саме таким, нам необхідно наполегливо працювати;
- Що потрібно для того, щоб стати розумним? (Навчатися у школі.)
- Що таке школа? (Шлях у науку, у життя)
- Так, дійсно, без знань життя нецікаве, темне.
- Чи згодні ви, що в школі дітей навчають читати, писати, мислити? (У школі вчать жити.)
Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «права та обов'язки»; формувати навички правової відповідальності учнів; виховувати бажання дотримувати високих морально-етичних норм, прагнення виробити у собі кращі громадянські риси.
Обладнання: ілюстративний матеріал до уроку; Конвенція ООН про права дитини; ілюстрації до казок.
Хід
І. Організаційний момент
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав!
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
Щоб урок минув не марно,
Нам сидіти треба гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуга та сорока.
1. Бесіда
- Діти, яким би ви хотіли бачити наш урок? (Відповіді учнів.)
- Щоб урок був саме таким, нам необхідно наполегливо працювати;
- Що потрібно для того, щоб стати розумним? (Навчатися у школі.)
- Що таке школа? (Шлях у науку, у життя)
- Так, дійсно, без знань життя нецікаве, темне.
- Чи згодні ви, що в школі дітей навчають читати, писати, мислити? (У школі вчать жити.)
2. Робота над віршем
В школу йдемо не дарма:
Вчення — світ, невчення — тьма.
Ми прийшли знання здобути —
Хочем грамотними бути.
- Чи всі учні приходять до школи працювати?
- А якими ви будете, навчаючись у-школі?
- Сьогодні ми пригадаємо права та обов'язки учнів.
1. Вправа «Мікрофон»
- Чому в народі кажуть: «За одного вченого десять невчених дають»?
- Що ще цікавого вас очікує в школі? (Спілкування з однокласниками)
- Чи порушують ваші права у школі?
- Які права учнів ви знаєте? (Відповіді учнів.)
2. Робота над віршем
Хоч ми малі, ще школярі,
Та в нас закон є і права,
І ми навік запам'ятаєм
Із Декларації слова:
«Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім нам дружно жить».
Так ми ще змалечку вчимося
Всіх поважати і любить.
- Де записано права дитини?
- А права учнів у школі?
Право — це певні можливості людини, що вона може реалізувати.
Обов'язок — це моральна або правова вимога, що ставиться перед людиною, сім'єю, державою
Фізкультхвилинка
День, як пісенька весела,
Облетів міста і села,
Кожен двір і кожен дім
Світлом виповнив своїм.
Приголубив хліб у полі,
Осіяв дуби, тополі,
І стежки, й шляхи довкола —
Щоб ішли малята в школу.
1. Гра «Продовж речення»
● Конституція — це...
● Ми живемо в...
● День Конституції Україна святкує...
● Кожна людина має право на...
● Основні обов'язки кожного школяра...
3. Повторення прав дитини
- Які права школярів вам відомі?
● Усі діти рівні у своїх правах,
● Право на навчання.
● Право на відпочинок та дозвілля.
● Право на інформацію.
● Право вільно висловлювати свої погляди на думку.
● Право на забезпечення інтересів та розвиток здібностей.
● Право на освіту, вибір начального закладу.
- У яких історіях ми дізналися про порушення прав дитини? (В оповіданнях С. Гавриша «Маленькі історії про великі істини»)
- Які обов'язки мали діти?
- Чи виконували вони їх? Як?
3. Тестування
1) Який документ про права дітей затвердила 1989 року ООН?
а) Декларація прав дитини;
б) Конвенція прав дитини;
в) Закон України про охорону дитинства.
2) Як називається Основний Закон України, де записано всі права та обов'язки?
а) Декларація прав дитини;
б) Конвенція прав дитини;
в) Конституція України.
3) Що із названих тверджень є правом?
а) Шанування державним символам України;
б) повноцінне харчування;
в) користування бібліотекою.
- Які обов'язки школярів вам відомі?
- Чи завжди ви їх виконуєте?
- Як учні повинні ставитися до своїх обов'язків?
Підсумок
- У яких казках порушували права учнів? (Відповіді учнів.)
- Хто контролює виконання прав та обов'язків у школі?
Комунальний заклад
"Богодухівський спеціальний навчально - виховний комплекс"
Харківської обласної ради
Виховна година
«Ми- наші права та обов`язки»
Підготувала та провела
класний керівник 6-б класу
Пономаренко О.В.